Stránka 14 z 169

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 14/6/2014, 13:33
od absik
Dobre na vaše príspevky odpovedal skelet, z Migu 29 šly preč preto že vlastne mimo štartu a pristátia tvorili "mŕtvy priestor" toľko potrebný pre nádrže.. Len doplním že to nebolo dané kvalitou sovietskych letísk ale ako lietadlo studenej vojny bolo konštruované pre štart aj z pevnenej trávnatej/poľnej plochy. Oveľa lepšie je na tom rodina Suchovcov ktorá má tesne za deflektormi vstupného prúdu sklápacie rošty o rozmeroch oka cca 2 x 2 cm, pričom celá konštrukcia (testovaná v CAGI) je riešená tak že pri sklopení roštov odoberá len 3 % z výkonu.
späť k F-35: samozrejme že enormné zakrivenie S - kanálov nebolo robené pre likvidáciu vtákov ale pre dodržania pravidiel stealth a zároveň táto skutočnosť vyplynula z konštrukčného návrhu keď tunely vstupu vzduchu pri doprednom lete musia "obchádzať vertikálne dmychadlo pre kolmý vzlet a pristátie. Pretože F-35 je prvé sériové lietadlo z kolmým štartom, ktoré je konštruované pre nadzvukovú rýchlosť(keď nerátame predvýrobnú malokusovú sériu JAk-141 z ktoré slúžilo ako technologický zdroj info v rámci ofic. nákupu licencie od SNŠ - Ruska), používa aj špeciálne štvrťkruhové vstupné kužele pre deceleráciu nadzvukového prúdu na podzvukový, obdobne ako rodina Mirage(ktoré však majú polkruhové vstupné kužele).

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 25/6/2014, 18:36
od kenavf
Vážná nehoda stíhačky F-35A Lightning II
http://www.armadninoviny.cz/vazna-nehod ... ig-ii.html

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 6/7/2014, 05:33
od Mike
Zajímalo by mne reálné využívání vlatnosti STOVL u dnešních Harrierů. Nepamatuji si, že bych kdy viděl jejich bojové nasazení z natolik krátkých ploch, ze kterých by nebyly schopny operovat klasické stíhačky.
Je pro mne vcelku pochopitelné jejich nasazení u jednotek USMC, ale stále moc nerozumím proč variantu F-35B také preferují ve Velké Británii.
Rozměry nové HMS Queen Elizabeth by dle mého názoru umožnily provoz varianty F-35C.

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 6/7/2014, 07:37
od Skeptik
Mike píše:Zajímalo by mne reálné využívání vlatnosti STOVL u dnešních Harrierů. Nepamatuji si, že bych kdy viděl jejich bojové nasazení z natolik krátkých ploch, ze kterých by nebyly schopny operovat klasické stíhačky.
Je pro mne vcelku pochopitelné jejich nasazení u jednotek USMC, ale stále moc nerozumím proč variantu F-35B také preferují ve Velké Británii.
Rozměry nové HMS Queen Elizabeth by dle mého názoru umožnily provoz varianty F-35C.
Neumožňovala, neb jak říkají někteří chlapi: "Na velikosti nezáleží".
Queen Elizabeth by musela být konstruována jako CATOBAR.
Svého času se uvažovalo, že sesterská loď Prince of Wales bude CATOBAR, právě proto aby umožňovala provoz F-35C, ale poté co rozpočtové náklady na takovou loď stouply 2x oproti předpokladu, se UK vrátilo k původnímu designu STOVL (tuším v roce 2012?).

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 6/7/2014, 09:09
od skelet
Návrat k CATOBAR se zvažoval u obou letadlových lodí, a to především kvůli rostoucí ceně F-35. Místo nich měla RAF nakoupit buď námořní RAFALE nebo nabízenou námořní verzi Eurofighteru. Ale po zjištění kolik by tato změna stála, u již rozestavěné QE, se od toho upustilo.

Reálné schopnosti Harrierů v rámci VTOL (svislý vzlet a přistání) jsou takové, že to dokáží, ale na úkor nosnosti a doletu. Proto byl vymyšlen onen STOVL, který používají prakticky všechny letouny schopné svislého vzletu a přistání (včetně USMC a přetížených vrtulníků).
Výhodou letounů VTOL (tedy i F-35B) je možnost používat nouzové letadlové lodě, které vzniknou na základě obchodních lodí. Tento koncept se Royal Navy osvědčil během války o Falklandy (viz SS Atlantic Conveyor)

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 6/7/2014, 14:37
od Polarfox
Skeptik píše:Neumožňovala, neb jak říkají někteří chlapi: "Na velikosti nezáleží".
Queen Elizabeth by musela být konstruována jako CATOBAR.
Velikost by to samozřejmě umožňovala (tak to počítám bylo myšleno, protože i menší plavidla se dají postavit jako klasická LL s katapulty), ale holt...prachy.

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 6/7/2014, 17:29
od skelet
POchopitelně, že velikost to umožňovala.. francouzské sesterské lodě s tím dokonce i počítaly.

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 17/7/2014, 22:58
od kenavf
Snaha dostať sa s cenou F-35 na 80mil USD. http://www.armadninoviny.cz/f-35-ligtni ... -163f.html

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 12/10/2014, 13:30
od mepu
Další zajímavé video s výkladem ze simulátoru - co se týká avioniky

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 13/10/2014, 22:24
od absik
Ako možná náhrada veľmi drahej F-35 Lightning II sa začína uvažovať o prototype Scorpion - prieskumného lietadla 5- generácie. Scorpion firmy Textron AirLand by zo svojou cenou 20 mil. dolárov mohol byť 5 až 7x lacnejší než terajší F-35A. Lietadlo Scorpion je síce klasickej koncepcie (mne osobne pripomína kompiláciu Jak-130, Su-25 a F/A -18) ale celokompozitovej konštrukcie čo má za následok veľmi nízky koeficient RCS. Scorpion má síze polovičnú rýchlosť a tretinovú až polovičnú nosnosnosť oproti F-35 ale napr. v dolete a manévrovacích schopnostiach F - 35 výrazne prekonáva. Taktiež jeho prevádzkové náklady by pri cene 3000 USD/hod. boli min. 10 krát nižšie ako u F-16, nieto ešte u F-35.

http://vpk.name/news/119185_hotim_sovre ... hevle.html

O lietadle Scorpion: http://en.wikipedia.org/wiki/Textron_AirLand_Scorpion

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 13/10/2014, 22:39
od zenith0009
A F-22 nahradí kluzákem. Je 1275x levnější a má výrazně nižší provozní náklady. V tichosti provozu dokonce F-22 výrazně překonává... :)

Obrázek
Scorpion

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 13/10/2014, 23:07
od Alchymista
absik píše: Scorpion má síze polovičnú rýchlosť a tretinovú až polovičnú nosnosnosť oproti F-35 ale napr. v dolete a manévrovacích schopnostiach F-35 výrazne prekonáva. Taktiež jeho prevádzkové náklady by pri cene 3000 USD/hod. boli min. 10 krát nižšie ako u F-16, nieto ešte u F-35.
Prázdnu hmotnosť má 5,5 tony, maximálnu 9,5 tony a ťah motorov max 2x 18kN, F-35 13,2 tony prázdny, 22,5 tony maximum a ťah 125/191kN. Takže v dolete možno, aj keď porovnávať "ferry range" a bojový dolet je IMHO od veci. A v manévrovacích schopnostiach? To by ma hodne zaujímali grafy rýchlosti, polomery obratov a lineárne a uhlové zrýchlenia, na základe ktorých to niekto tvrdí.

A ano, prevádzkové náklady bude mať Scorpion možno nízke, ale to má každý cvične-bojový stroj.
A zaujímalo by ma, v čom je Scorpion výrazne lepší oproti Jak-130, Aeromacchi M-346, KAI T-50 Golden Eagle, BAe Hawk, alebo Aero L-159, okrem toho, že je primárne koncipovaný ako "bojový", kým uvedené ako "cvičné".

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 13/10/2014, 23:18
od zenith0009
Nemá cenu to porovnávat, je to jiná kategorie - policejní stíhačka, projektovaná pro mírovou a hlídkovací činnost, maximálně konflikty nízké intenzity. Jestli v něčem drahé stroje nahradí, jsou to právě zmíněné mise, na které je vyspělý letoun zbytečně drahý. Náhrada F-35 nebo jakéhokoliv jiného bojového letadla je nesmysl. To je jako porovnávat Cessnu 208b a Su-25...
http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=109 ... 60#p188203

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 13/10/2014, 23:45
od kenavf
absik píše:Ako možná náhrada veľmi drahej F-35 Lightning II sa začína uvažovať o prototype Scorpion - prieskumného lietadla 5- generácie. Scorpion firmy Textron AirLand by zo svojou cenou 20 mil. dolárov mohol byť 5 až 7x lacnejší než terajší F-35A. Lietadlo Scorpion je síce klasickej koncepcie (mne osobne pripomína kompiláciu Jak-130, Su-25 a F/A -18) ale celokompozitovej konštrukcie čo má za následok veľmi nízky koeficient RCS. Scorpion má síze polovičnú rýchlosť a tretinovú až polovičnú nosnosnosť oproti F-35 ale napr. v dolete a manévrovacích schopnostiach F - 35 výrazne prekonáva. Taktiež jeho prevádzkové náklady by pri cene 3000 USD/hod. boli min. 10 krát nižšie ako u F-16, nieto ešte u F-35.

http://vpk.name/news/119185_hotim_sovre ... hevle.html

O lietadle Scorpion: http://en.wikipedia.org/wiki/Textron_AirLand_Scorpion
absiku ten príspevok by si mal dať do vtipov.
Scorpion je určený a vhodný len pre určité jednoduché misie.(napr, policajné ako tu niekto napísal,alebo proti pašerákom, a pod.).Tam kde je klasická(dokonca aj L-159) stíhačka alebo bitevní,zbytočne drahý.
3000USD/hod nieje zrovna málo.Neudávali u Gripenu tuším 4500USD/hod?
http://www.stratpost.com/gripen-operati ... ters-janes

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 9/11/2014, 13:42
od kozlustechnykus
O problemech F-35 se tady psalo uz spousta, ale fakt je to az takhle spatny?
Co se týče problémů F-35, těch je teď dost. první problém je zdrojový kód letounu, který je dokončen z necelých 60% a jeho programování zabere ještě 5-7let (to znamená, že 5-7 let nebude moci bojovat), nehledě nato jsou se zdrojovým kódem vleklé problémy, př: Když systém zaznamená útok na letoun vypustí ochranné světlice, dále pak vyhodnotí světlice jako útok na sebe a vypustí další světlice a takhle to dělá dokud mu ty světlice nedojdou.
Dalším velkým problémem je neschopnost létat bezpečně v dešti (a o bouřce ani nemluvě), problémem je, že to není softwarový, ale hardwarový problém, takže teď stojí USAF před velkým rozhodnutím: buď přikáže, že chce letouny, které budou létat za každého počasí (to snad uměl i F-100 Super Sabre), ale to velmi prodraží cenu, nehledě na úpravu letounů, co jsou momentálně ve službě (někteří tvrdí, že by to měl modernizovat sám lockheed, protože v podmínkách tendru byla schopnost létat za každého počasí), nebo zcela rezignuje na věc, která je zcela běžná u moderních letounů, ale zachová cenu.
http://www.armadninoviny.cz/boj-o-bitev ... omentvypis

V dalsi diskuzi to nikdo ze stolu nesmetl, ale prijde mi to jako nesmysl. Vzdyt to letadlo je nepouzitelny a to je vyrobeno 150+ kusu. Kdo je ma a k cemu je pouziva? Beru vycvik pilotu, pozemniho personalu a tvorba strategie nasazeni na budouci seriova letadla. Ale to by se provadelo na mensim poctu...

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 9/11/2014, 14:05
od CAT
http://www.bloomberg.com/news/2014-07-2 ... -late.html

Zde zpoždění 14 měsíců a jde o "plné" bojové schopnosti, takže asi něco jako Eurofighter, ten neni hotovej ještě dneska... Jinak jednotková cena jim vcelku utěšeně klesá na rozumné hladiny a jak sem k tomu letadlu neskutečně skeptickej, tak se spíš začíná blýskat na lepší časy...

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 9/11/2014, 14:11
od absik
Neviem či sa mi otvoril správny link ale je tam diskusia skôr o A-10 Thunderbolt II. Na jednej strane má tých problémov F-35 ešte viac ako si napísal, na druhej strane má už predbežné objednávky na celkovo 200+ kusov od zemí NATO ale i napr. Austrálie(niekedy patrila tuším do paktu SEATO?)

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 9/11/2014, 14:57
od kozlustechnykus
Ano, je to diskuze a clanek o A-10, ale na F-35 se dostali, protoze by mela nahradit A-10 ve funkci letadla blizke podpory pozemnich jednotek. A radsi se ptam tady, protoze zdejsi uroven vedomosti je upravdu o dost lepsi.

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 9/11/2014, 19:14
od skelet
Izrael špekuluje nad jeho nákupem
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=14820

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 10/11/2014, 20:11
od absik
Dobre si to napísal - "špekuluje". Presnejšie, väčšina poslancov Knesetu je proti nákupu 2.várky F-35 v prospech výroby moderných UCAV a najmodernejších systémov PRO. Cena F-35 druhej várky pre Izrael by mala byť asi 150 mil. dolárov a podľa poslancov by sa tých 3 mlrd dolárov dalo využiť pre podporu domáceho zbroj. priemyslu pretože Izrael má momentále asi najkomplexnejšiu PRO a aj jeho bezpilotné lietadlá si stále udržujú vysoký svetový štandart.