Re: Spojenecké plošné bombardování
Napsal: 15/3/2013, 22:56
Stuka, druhá světová válka z hlediska taktiky, strategie, surovin, atd. byl - možná se to nezdá, ale docela složitý proces, který mi hodnotíme zpětně, takže jsme hrozně chytří. Ve skutečnosti tehdy relativně inteligentní lidi úplně nevěděli, co a jak. A to ještě měli spojenci dost informací z ULTRA, přesto "chyby" se děly, ale to je normální a lidské. Ve válce to holt jen někdo vždycky šeredně ods.r. Jinak ovšem pokládáš dobré otázky, napadá Tě něco správně. Ovšem sama Velká Británie by se těžko dokázala uchytit na kontinentu. Bez pomoci USA v podstatě vůbec. Pokud nechtěla uzavřít s Německem mír, což si Hitler přál, musela nějak bojovat.
Mirku, s těmi plány rafinérie jsi mi nasadil trochu brouka do hlavy. Kdo ví jestli je nedal Rockefeller i amíkům. Standard Oil totiž fúzoval s IG Farben. Do roku 1943 z toho ještě profitovali, po Stalingradu už to mohli zničit. Hitler jím neobsadil ropná pole na Kavkazu
V Německu bylo vybudováno 25 továren na pohonné hmoty hydrogenací uhlí, zejména v Leuně, Böhlenu, Zeitzu, Lützkendorfu a později také v zabraném Mostě. Do roku 1944 byly všechny tyto kapacity téměř vybombardovány, ale do této doby pravidelně produkovaly asi 4,5 mil. tun syntetického benzinu ročně (1941).
Také na reformation.org
V polovině roku 1943 začaly pravidelné americké nálety na rafinerie v Rumunsku a Maďarsku a na továrny na hydrogenaci uhlí. Od roku 1944 létala německá letadla na horší benzín, který měl nepříznivý vliv jak na rychlost, tak i výškovou dostupnost německých letadel. Palivo se však nedostávalo ani válečným lodím a tankům. Mít či nemít ropu, benzín znamenalo vyhrát nebo prohrát světovou válku v Evropě i v Tichém oceánu.
Mirku, s těmi plány rafinérie jsi mi nasadil trochu brouka do hlavy. Kdo ví jestli je nedal Rockefeller i amíkům. Standard Oil totiž fúzoval s IG Farben. Do roku 1943 z toho ještě profitovali, po Stalingradu už to mohli zničit. Hitler jím neobsadil ropná pole na Kavkazu

V Německu bylo vybudováno 25 továren na pohonné hmoty hydrogenací uhlí, zejména v Leuně, Böhlenu, Zeitzu, Lützkendorfu a později také v zabraném Mostě. Do roku 1944 byly všechny tyto kapacity téměř vybombardovány, ale do této doby pravidelně produkovaly asi 4,5 mil. tun syntetického benzinu ročně (1941).
Také na reformation.org
V polovině roku 1943 začaly pravidelné americké nálety na rafinerie v Rumunsku a Maďarsku a na továrny na hydrogenaci uhlí. Od roku 1944 létala německá letadla na horší benzín, který měl nepříznivý vliv jak na rychlost, tak i výškovou dostupnost německých letadel. Palivo se však nedostávalo ani válečným lodím a tankům. Mít či nemít ropu, benzín znamenalo vyhrát nebo prohrát světovou válku v Evropě i v Tichém oceánu.