Stránka 14 z 25

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 17/6/2020, 22:38
od Arthur
Scotty87 píše:Spíš bych řekl že požadavky od minule lehce změkčili. Jediný opravdu striktní požadavek je na provedení karoserie na rámu. Ovšem nevím jestli nějaký výrobce vůbec dělá pick-up se samonosnou karoserií.
SsangYong MUSSO Grand má štvorvrstvový rám podvozku “Quad Frame“ vyrobený z vysokopevnostnej ocele a hlavne bezkonkurenčný priestor na zadných sedadlách (veď je to v podstate premenovaný SsangYong Rexton Sports Pick-up). Zadná náprava môže byť buď tuhá s listovými perami do terénu a nespevnené cesty a záťaž alebo 5-prvková pre komfort hlavne pre asfaltové cesty, ale aj nespevnené cesty. Proste cena/výkon...








link: https://www.ssangyong.sk/files/Musso_pr ... v7_web.pdf

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 17/6/2020, 22:49
od skelet
Ssangyong může být fajn volba, ale má u ní jedno ALE. Často se kýmácí na pokraji bankrotu.

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 17/6/2020, 22:51
od Zemakt
Faceliftovaný Hilux má hlavně novou 2,8. Osobně bych si vybral právě jeho.

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 17/6/2020, 22:54
od Arthur
skelet píše:Ssangyong může být fajn volba, ale má u ní jedno ALE. Často se kýmácí na pokraji bankrotu.
Automobilka SsangYong bola kúpená spoločnosťou Mahindra & Mahindra, ktorá patrí k veľmi silnej finančnej skupine. Vďaka jasnej vízii spoločnosti prebehla aj kúpa významného dizajnérskeho štúdia Pininfarina, ktoré stojí za dizajnom vozidiel SsangYong a Mahindra.

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 17/6/2020, 23:03
od skelet
To je možné.. jako jo je to hezký pick-up. Otázkou je také možnost aftermarketu. Kde na Toyoty a Fordy seženeš prakticky cokoliv a nákupčí je jak děcko v cukrárně. To samé platí i pro nástavbáře, ti dokáží udělat z Toyoty cokoliv.

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 17/6/2020, 23:17
od Arthur
skelet píše:To je možné.. jako jo je to hezký pick-up. Otázkou je také možnost aftermarketu. Kde na Toyoty a Fordy seženeš prakticky cokoliv a nákupčí je jak děcko v cukrárně. To samé platí i pro nástavbáře, ti dokáží udělat z Toyoty cokoliv.
Keď chcete psa biť palicu si nájdete, ale troška googlenia

Najděte svého SsangYong partnera
link: https://www.ssangyong.cz/dealeri

Nájdite svojho SsangYong partnera
link: https://www.ssangyong.sk/dileri

Händler-Liste
link: https://www.ssangyong.de/haendler

Finden Sie Ihren SsangYong Partner in Österreich
link: http://www.ssangyong-auto.at/haendler

Lista dealerów
link: https://www.ssangyong.pl/dealerzy

Trouvez un distributeur SsangYong près de chez vous !
link: https://www.ssangyong.fr/notre-reseau/

Elenco concessionari
link: https://www.ssangyong-auto.it/concessionari

atď.

Oki, chcel som poradiť ako vlastne so včetkým tu na palbe, takže si to preberte ako chcete (hladajte chyby a prečo nie a pod.) ako pri všetkom v podstate my sa už musíme po akvizícii MO ČR (AČR) Caesaru zachovať pragraticky a hlavne recipročne "ako sa do hory volá tak sa z hory ozýva", takže to berte ako poslednú bratskú radu resp. rozšírenie obzorov pri výbere zrejme opäť nejakom "geopolitickom"...

Howgh

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 17/6/2020, 23:43
od skelet
Arthur ty jsi jak malé děcko. Já Ssangyong neháním, jen já osobně neznám rozsah nabídky nástaveb a doplňků, které jsou k sehnání pro tento typ. Tato nabídka je u značek jako je Toyota nebo Ford obrovská.
A de facto jsem nepochopil proč jsi sem dal seznamy prodejců Ssangyongu?

Tady je jeden test ze Slovenska

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 18/6/2020, 07:38
od Rase
Moc nechápu proč bysme pořizovali 4x4 od neznámé značky, jejíž jméno neumí tady nikdo ani vyslovit.

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 18/6/2020, 07:41
od Juraj Tichý
Pretože ak bude tender, ehm, férový, SsangYong splní podmienky a dá najnižšiu cenu, tak by ho mal vyhrať. Simple as that

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 18/6/2020, 07:47
od Zemakt
Takže přímý nákup :D . Začínám mít tuhle formu rád.

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 18/6/2020, 08:40
od Nesher
Arthur
Pokud to tvoje prohlášení na konci posledního komentáře znamená, že přestaneš s těmi nesmysly o BVP, tak se mi Ceasar líbí zase o něco více :razz:
Jinak myslím není nutné plevelit slovenskou dělostřeleckou frustrací další nesouvisející téma.

K výběru 4x4 pro AČR, pokud byste si přečetli zadávací dokumentaci, tak byste věděli, že to bude tendr formou oslovení vybraných zájemců, tedy z přihlášených účastníků požádá MO o nabídku jen některé. Což je nejlepší způsob jak eliminovat různé "levné" exotiky typu Ssangyong.
Osobně bych se nedivil kdyby to dopadlo jako nedávno v Polsku, požadavky byly obdobné a nakonec se soutěžilo jen o to kdo ty Nissan Navara (ve finále byl právě jen tento typ) dodá. A vyhrál český Glomex.

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 18/6/2020, 08:45
od skelet
Ssangyong nedělala špatně auta. Hnusné ano, ale špatná rozhodně ne. Takže auto jako takové asi špatnou volbou nebude. Je otázkou jak silná bude samotná automobilka (respektive její matka), a jaké jsou další možnosti. Přeci jen tímto vozem, respektive odvozeninami od něj se d v armádě pokrýt dost jiných vozů. A to už je pak i o konzultacích s výrobci nástaveb. Omrknout i jaké příslušenství se dá sehnat na Ssangyong bez vlastního vývoje. U Toyoty a Fordu stačí sehnat pár katalogu z Austrálie nebo USA a do pár týdnů máš v dílnách vše nač si vzpomeneš. Pevnostní nárazníky, navijáky, nástavby korby apod. A dokonce i nápravy.

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 18/6/2020, 09:22
od zzz
Juraj Tichý píše:Pretože ak bude tender, ehm, férový, SsangYong splní podmienky a dá najnižšiu cenu, tak by ho mal vyhrať. Simple as that
taky se mi líbí z kritérií preferovat dobrý poměr cena/užitná hodnota.

Akorát bych nezapomínal na to, že u tohoto typu techniky (="skoro" civilní auta) se asi nejvíc dá vylepšit % provozuschopných tím, že menší závadu dokážou najít a spravit i průměrní členové českých ozbrojených sil (tj. i lidé v AZ).

Konkrétně k SsangYong a aktuální akvizici - absolutně netuším jestli používá obvyklá řešení anebo jestli nějaká unikátní. Před 20-ti lety bych se tolik nebál neboť používali zastaralejší modely komponent díky propojení s Daimler Benz. Ale dnes, absolutně netuším jak obvyklé komponenty jsou pod šlupkou tohoto auta.

Z jiného soudku k výše uvedenému - je zajímavé, že Arthur zdá se že rozšířil portofilo svých zákazníků, kvůli kterým zapleveloval několik vláken reklamními příspěvky na jedno brdo, což je hodně únavné číst = furt jedno a to samé a člověk netušil ve kterém vlákně to na něj vyskočí tahle recyklovaná reklama. Takže Arthur, :up:



Mimo rámec diskuze o vhodném modelu/značce: myslím, že dosud nezazněly 2 otázky

a) jestli by nešlo jeden a ten samý typ koupit pro víc ozbrojených sil (např. koupit to samé co v Polsku, na Slovensku,...)



b) Druhou věcí je, že v případě konfliktu předpokládam budou rekvírovány/mobilizovány soukromé automobily (dosavadní majitelé budou dělat řidiče), tj. přihlížel bych k autům, které reálně tvoří obvyklé části vozového parku v ČR. Tj. vůbec bych se nevidil, kdyby kromě aktuálně vybíraného teréňáků posléze v rámci ozbrojených sil (AZ) fungovaly jednotky motorizované výhradně Mercedes G nebo Mitsubishi Pajero příslušné generace).
Co myslíte, které rekvírované osobní teréňáky bude armáda zvažovat že z nich bude stavět ucelenou část prvoliniové jednotky (např. doprovodné auta dělostřelců - ve smyslu četnosti a uniformity konkrétních motorizací, ve smyslu nasazení na ten či jiný úkol (=maličký Suzuki Jimmy asi bude vhodnější na jiné úkoly než např. Toyota Hilux)

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 18/6/2020, 09:48
od kenavf
zzz píše:..
Akorát bych nezapomínal na to, že u tohoto typu techniky (="skoro" civilní auta) se asi nejvíc dá vylepšit % provozuschopných tím, že menší závadu dokážou najít a spravit i průměrní členové českých ozbrojených sil (tj. i lidé v AZ)..
Už si sa pozeral pod kapotu súčasných aut? Takže ak by to neboli automechanici s počítačom napojiteľným na palubný počítač(vhodný soft). Tak bežní členovia ozbrojených síl by možno zvládli(po zaškolení) výmenu oleja, filtrov, brzdových doštičiek a žiaroviek. Ostatné opravy asi len špecializované servisné teamy. (to sa týka aj ostatných bežných občanov)

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 18/6/2020, 10:08
od Juraj Tichý
zzz:
A) nie, nedalo. Nedokážeme nakúpiť ten istý typ pre všetky silové zložky štátu. Nesnívajme o rovnakom type pre niekoľko armád.

B) pri rekvirovani v pripade konfliktu, tie vozidla budu spotrebny material. Nikto nebude riesit opravy vozidiel, ktorých ma prebytok, lebo ich z "domacnosti" dokaze stiahnut 30.000 a dalsich 30.000 bude mat v zasobe. Automobilove dielne budu venovat plnu pozornost inej technike.

Skelet: hlavne cena tebou spomínaných doplnkov bude asi nižšia, keďže existuje väčšia konkurencia na trhu.

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 18/6/2020, 11:51
od zzz
zzz píše:
b) Druhou věcí je, že v případě konfliktu předpokládam budou rekvírovány/mobilizovány soukromé automobily (dosavadní majitelé budou dělat řidiče), tj. přihlížel bych k autům, které reálně tvoří obvyklé části vozového parku v ČR. Tj. vůbec bych se nevidil, kdyby kromě aktuálně vybíraného teréňáků posléze v rámci ozbrojených sil (AZ) fungovaly jednotky motorizované výhradně Mercedes G nebo Mitsubishi Pajero příslušné generace).
Co myslíte, které rekvírované osobní teréňáky bude armáda zvažovat že z nich bude stavět ucelenou část prvoliniové jednotky (např. doprovodné auta dělostřelců - ve smyslu četnosti a uniformity konkrétních motorizací, ve smyslu nasazení na ten či jiný úkol (=maličký Suzuki Jimmy asi bude vhodnější na jiné úkoly než např. Toyota Hilux)
Juraj Tichý píše:zzz:
B) pri rekvirovani v pripade konfliktu, tie vozidla budu spotrebny material. Nikto nebude riesit opravy vozidiel, ktorých ma prebytok, lebo ich z "domacnosti" dokaze stiahnut 30.000 a dalsich 30.000 bude mat v zasobe. Automobilove dielne budu venovat plnu pozornost inej technike.

Juraj ... nerozuměli jsme si. Já mluvil o tom, že předpokládám budou zrekvírovány všechny soukromé teréňáky. Nikoliv firemní (jako např. teréňáky užívané při údržbě sítí elektrického vedení, vodárenské sítě, věže pro přenos datových/telefonních).

Tj. předpokládám, že je-li např. řeč o Toyota Hilux vs. SsangYong Korando. Tak zrekvírovány budou oboje. Ale zatímco u Hiluxů předpokládám budou zrekvírované sestaveny do ucelené taktické jednotky (např. jestli AČR koupí Hilux,tak při případné válce by civilní Hiluxy sloužily spolu s vojenskými). Zatímco Korando vytvoří asi vybavení nově postavené jednotky.

Vycházím např. z početního srovnání. V registru vozidel se +- nachází 1000 Toyota Hilux (beru registrace od r. 2005, tj. obě poslední generace Hilux), zatímco Korando je ve srovnatelném období evidováno cca 30 vozidel.

Tj. oba asi mluvíme o faktoru servisování/ovládání, ale každý se na díváme na trochu jiné aspekty tohoto faktoru.

Vycházel jsem z https://www.mdcr.cz/Statistiky/Silnicni ... tr-vozidel

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 19/6/2020, 11:02
od Arthur
Pick-upy pro českou armádu: pocítí voják "macho power" nebo bude jako sardinka
zdroj: https://www.czdefence.cz/clanek/pick-up ... ko-sardink

Tie fotky na zadných sedadlách v středních pick-upech sú veľavravné...

Obrázek

Obrázek

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 19/6/2020, 12:16
od skelet
Ještěže to u Defendera nikomu nevadilo .. viz.data, které jsem tu dával o stránku dříve.

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 19/6/2020, 12:21
od Scotty87
Arthur píše:Tie fotky na zadných sedadlách v středních pick-upech sú veľavravné...
Zajímalo by mě, kdo pří smyslech by si bral batohy sebou do kabiny, když za sebou mají obrovský úložný prostor.

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 19/6/2020, 12:25
od Juraj Tichý
Rozkaz znel jasne! Ruksaky do kabiny. :lol: