MiG-31 Foxhound

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: MiG-31 Foxhound

Příspěvek od Skeptik »

A nejen ty, také radar, motory, avionika, systém plnění paliva za letu, integrace nových zbraní ...... a v neposlední řadě bylo v článcích uvedeno i zasklení kabiny, které lépe odolává aerodynamickému ohřevu a umožnilo zvýšit povolenou maximální rychlost ze 3.000 km/h na 3.200 km/h
Mimochodem tato maximálka spolu s cestovní rychlostí v nadzvukovém režimu 2.500 km/h, operačním dostupem > 21.000 m, radarem s fázovanou anténou o průměru 140 cm a schopností používat AAM střely s dosahem 280 km (v budoucnu prý až 400 km) byly v popisech uváděny jako důvody proč modernizovat a proč je MiG-31BM pro VVS potřebný a bude i v budoucnu.
A je třeba si uvědomit, že to jsou odtajněné hodnoty = dosahují je i exportní varianty.
Co umí skutečný MiG-31BM a jaká je jeho úloha v taktice VVS ...... ve vší úctě tady neví nikdo (ostatně jako i o Raptorovi nebo Su-35S)

A ještě k tomu vybavení kabin.
Skutečně to vypadá, že ta palubní deska operátora se třemi MFD a pilota s jedním vpravo uprostřed jsou z MiGu-31BM verze 1998, a že ta novější má ty displeje jen dva. Bylo by zajímavé vědět PROČ?
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 8/12/2014, 19:25, celkem upraveno 1 x.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: MiG-31 Foxhound

Příspěvek od Alchymista »

Tomass - klasika - evidentne robia zároveň aj generálky, nielen zástavby modernizácií, takže mašinu musia rozobrať skoro do šrubku a znovu poskladať.

Skelet - prečo? 1) lebo cena 2) lebo spoľahlivosť 3) lebo... je na danú úlohu ten tretí displey skutočne potrebný? Iste - vyzerá to lepšie, ale je to aj funkčnejšie? Na niektoré veci je klasický ručičkový budík lepší ako digitálne zobrazenie alebo analogový či digitálny čísleník. Jednoducho preto, že "normálny stav" sa dá odčítať oveľa rýchlejšie.
a za 4) všimni si usporiadanie palubnej dosky pilota a operátora - "dvojobrazovková" verzia ich má usporiadané podobne, kým trojobrazovková má pilotné prístroje "rozhádzané" "kde sa vošli". To tiež nie je celkom maličkosť - pilot hľadá prístroje na "obvyklom mieste"
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: MiG-31 Foxhound

Příspěvek od arten »

Skeptik píše:A nejen ty, také radar, motory, avionika, systém plnění paliva za letu, integrace nových zbraní ...... a v neposlední řadě bylo v článcích uvedeno i zasklení kabiny, které lépe odolává aerodynamickému ohřevu a umožnilo zvýšit povolenou maximální rychlost ze 3.000 km/h na 3.200 km/h
Mimochodem tato maximálka spolu s cestovní rychlostí v nadzvukovém režimu 2.500 km/h, operačním dostupem > 21.000 m, radarem s fázovanou anténou o průměru 140 cm
Popisuješ modernizáciu "M."
BM je skromnejšia - v zásade "len" elektronika. Nič to však nemení na aj tak unikátnych vlastnostiach lietadla.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: MiG-31 Foxhound

Příspěvek od Skeptik »

arten píše:
Skeptik píše:A nejen ty, také radar, motory, avionika, systém plnění paliva za letu, integrace nových zbraní ...... a v neposlední řadě bylo v článcích uvedeno i zasklení kabiny, které lépe odolává aerodynamickému ohřevu a umožnilo zvýšit povolenou maximální rychlost ze 3.000 km/h na 3.200 km/h
Mimochodem tato maximálka spolu s cestovní rychlostí v nadzvukovém režimu 2.500 km/h, operačním dostupem > 21.000 m, radarem s fázovanou anténou o průměru 140 cm
Popisuješ modernizáciu "M."
BM je skromnejšia - v zásade "len" elektronika. Nič to však nemení na aj tak unikátnych vlastnostiach lietadla.
Ano i ne - spousta změn na MiG-31BM pochází od MiG-31M

Radar ... Zaslon na Zaslon AM (téměř jako Zaslon M, ale s lepšími vlastnostmi proti zemi)
Motory ... D-30F-6M s forsážním tahem 16.500 kN namísto D-30F-6 s 15.200 kN
Avionika ... spousta změn - nový palubní počítač, nový systém navigace, satelitní navigace ... atd. atd. atd.
Plnění paliva za letu ... můj omyl, ten byl už na verzi MiG-31B. Zmýlil jsem se v tom, že některá letadla up-gradovaná na verzi MiG-31BM by měla být verze MiG-31BC, a ta byla bez tankování za letu
nové zbraně ... i pokud přijmeme tezi, že verze MiG-31BM (2008) je downgrade MiGu-31BM (1998) pak určitě tu nové verze AAM typů K-37M (RVV-BD), RVV-AE nebo KC-172 ...
a to zasklení kabiny? ... bral jsem jako zajímavý detail a in formaci jak vše souvisí se vším ... zasklení kabiny s maximální rychlostí :)

Ale jinak může být vše jinak!!!
Jak jsem pročítal ty ruské weby, došlo mi jedno ... všechny ty články jsou kopií jediného, a nebo z něj hodně vychází. A to včetně určitých detailů ... jako například "zábavná příhoda s Tomcatem" :)
Jasná známka toho, že se jedná o "řízenou informaci"
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: MiG-31 Foxhound

Příspěvek od kenavf »

Skeptik píše:Motory ... D-30F-6M s forsážním tahem 16.500 kN namísto D-30F-6 s 15.200 kN...
U Mig-25 boli dva motory s ťahom(s forsážou) "len" 100kN.Max hmotnosť oboch týchto lietadiel bola cca 50000kg,max rýchlosť 2,8 resp. 3,2M
SU-27 má ťah motorov na forsáži 2x122kN,max hmotnosť 30000kg ale rýchlosť "len" 2,35M.
Tu že SU-27 nedosahuje také rýchlosti vyplýva z toho,že jeho aerodynamika je optimalizovaná pre menšie výšky,menšie rýchlosti a manévrovateľnosť(menšie plošné zaťaženie)?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Re: MiG-31 Foxhound

Příspěvek od rabo »

Jullesak - to to by nemal byť cockpit Mig-31BM.
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2466
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Re: MiG-31 Foxhound

Příspěvek od jersey.se »

Kenavf: Důvod bude spíš v motorech a jejich regulaci. Při 0/0 má R-15 menší tah vlivem relativně malé celkové komprese, ale všechno se změní v nadzvukové rychlosti s přídavným spalováním. On ani Blackbird v podzvukové rychlosti výkony zrovna neohromoval.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: MiG-31 Foxhound

Příspěvek od absik »

Nemůže se stejnou schopností létat i bez modernizace? Svůj úkol si splní tak jako tak. Jde mi o to, že koncepce tohoto letounu je prostě taková, jaká je. Byl navržen na specifický úkol a na ten prostě stačí i v základní verzi. Sestřelit letoun včasné výstrahy nebo B-1 dokáže stále, když to měl dokázat i tehdy. Takže proč ho modernizovat, když nepřítel, kterému má čelit je stál prakticky stejný? A pro klasický vzdušný boj není a nebyl vhodný nikdy a to modernizací nezměníš, nebo ano?
Hlavný dôvod modernizácie je životnosťou predimenzovaný drak. Ak by sa nerobili okrem pôvodných opráv iné zmeny, rozsahom by predstavovali SO (strednú opravu) a predĺžili by letovú spôsobilosť o cca 10 rokov z doterajších 25 rokov od výroby na 35 rokov, teda približne do roku 2025. Modernizáciou ktorá je skôr GO ako SO sa predĺži životnosť o 15 rokov, teda do roku 2030 ale životnosť drakov sa vyčerpá až v r.2035! Môže lietadlo z roku 1990 - 1995 obstáť proti lietadlám z r. 2010 - 2015? A ako keď aj tieto lietadlá sa priebežne modernizujú a budú oproti nemodernizovanej 31-tke o celú generáciu vpredu? Navyše verzia BM okrem pôvodných úloh umožňuje práve útoky voči zemi/vode z "odstupu" ktoré sa preferujú od cca 2010 doteraz a budú aktuálne ešte min. 5 - 10 rokov pokiaľ úroveň PVO nebude vysoko účinná proti malorozmerným cieľom. 31-tka samozrejme nikdy nebude manévrovať ako F-16 či F-18 ale vo vysokej nadzvukovej rýchlosti (2 M+) má šancu už voči špeciálu F-15 posl. verzií a dá sa predpokladať že ani F-22 pri tejto rýchlosti, ktorá je blízko jeho maximálky nebude žiadny akrobat. Vďaka svojim motorom si bude MiG - 31 udržovať nadvládu vo vertikále a ani jeho veľká RCS nebude vadiť pretože PLRS protivníka vo výškach nad 20 km "rýchlo strácajú dych". Nesledujem F-14 a tak ani neviem ako sú na tom zo svojimi AMX-54 Phoenix. Tá bola pre 31-tku veľmi nebezpečná.
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu

Obrázek
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: MiG-31 Foxhound

Příspěvek od Julesak »

absik píše:Navyše verzia BM okrem pôvodných úloh umožňuje práve útoky voči zemi/vode ...
Nie, sériovo modernizované stroje takúto možnosť nemajú.
absik píše:Nesledujem F-14 a tak ani neviem ako sú na tom zo svojimi AMX-54 Phoenix. Tá bola pre 31-tku veľmi nebezpečná.
F-14/AIM-154 je už pekných pár rokov v dôchodku.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: MiG-31 Foxhound

Příspěvek od kenavf »

absik píše:... ale vo vysokej nadzvukovej rýchlosti (2 M+) má šancu už voči špeciálu F-15 posl. verzií a dá sa predpokladať že ani F-22 pri tejto rýchlosti, ktorá je blízko jeho maximálky nebude žiadny akrobat. Vďaka svojim motorom si bude MiG - 31 udržovať nadvládu vo vertikále a ani jeho veľká RCS nebude vadiť pretože PLRS protivníka vo výškach nad 20 km "rýchlo strácajú dych"...
Za normálnych okolností nieje treba riešiť výhody alebo nevýhody proti stíhačkám protivníka,pretože stále zapomínate že Mig-31 nieje určená na súboje so stíhačkami.Ak k nemu dôjde,tak to znamená že niekto Mig-31 zle nasadil.Mig-31 má za úlohu z dialky pozorovať,rýchlo sa približovať a z diaľky strielať AA rakety a rýchlo zmiznúť.Súbojom sa má vyhýbať.Svoj dostup a rýchlosť má využívať na priblíženie,odpálenie a útek.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: MiG-31 Foxhound

Příspěvek od Alchymista »

AIM-54 Phoenix by bol relatívne hodne nebezpečný prostriedok - ale bol optimalizovaný hlavne proti bombardérom-raketonosičom (Tu-16, Tu-22, Tu-95), vo verzii AIM-54A mal dosah diaľka ~130km výška ~24-25km pri maximálne rýchlosti Mach 4,3; vo verzii AIM-54C dosah diaľka ~150km a výška ~30-32km pri rýchlosti Mach ~5.
Mig-31 však predstavuje menší, výrazne rýchlejší a obratnejší cieľ, navyše s dobrým prehľadom o pozícii F-14 a pravdepodobne i odpálených rakiet Phoenix.
Rakety R-33 sú výkonovo prinajmenšom porovnateľné s AIM-54A, s dosahom 120-160km pri rýchlosti Mach ~4,8, určené na ničenie bombardérov, supersonických výškových (SR-71) i malorozmerných nízkoletiach cieľov (RSPDL).
Takže stretnutie Mig-31 vs F-14 je viacmenej nerozhodnuteľné - sú to celkom vyrovnaný protivníci vo väčšine parametrov i výzbroji.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: MiG-31 Foxhound

Příspěvek od arten »

Alchymista píše: Takže stretnutie Mig-31 vs F-14 je viacmenej nerozhodnuteľné - sú to celkom vyrovnaný protivníci vo väčšine parametrov i výzbroji.
Prečo s R-33? S R-37M je to 1:0 pre MiG...
Julesak píše: Nie, sériovo modernizované stroje takúto možnosť nemajú.
Nie je možné, že s integráciou PZ výzbroje sa predsa len počíta - neskôr? Radar by túto schopnosť už mal mať.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17863
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: MiG-31 Foxhound

Příspěvek od skelet »

Prečo R-33? Protože R-37 v době služby AIM-154 jaksi nebyly, takže proto..
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: MiG-31 Foxhound

Příspěvek od Alchymista »

Asi tak... V čase keď F-14 končili, R-37 ešte neboli dostupné, takže sa snažím porovnávať "porovnateľné s porovnateľným".
Presnejšie - prvé práce nad R-37 síce začali v druhej polovici 80. rokov, a testy pokračovali v 90. rokoch - v 1994 dosiahly napríklad zostrel na viac ako 300km - ale koncom 90. rokov, tuším v 1998, boli práce prakticky zastavené pre nedostatok financií. Vývoj sa obnovil až niekedy v 2006-2007 roku práve v súvislosti s programom modernizácie Mig-31 na verziu BM. Posledné F-14 boli z výzbroje vyradené v roku 2006, posledné AIM-54 už v roku 2004.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Xawi3r
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 530
Registrován: 1/12/2013, 21:20

Re: MiG-31 Foxhound

Příspěvek od Xawi3r »

kenavf píše:
absik píše:... ale vo vysokej nadzvukovej rýchlosti (2 M+) má šancu už voči špeciálu F-15 posl. verzií a dá sa predpokladať že ani F-22 pri tejto rýchlosti, ktorá je blízko jeho maximálky nebude žiadny akrobat. Vďaka svojim motorom si bude MiG - 31 udržovať nadvládu vo vertikále a ani jeho veľká RCS nebude vadiť pretože PLRS protivníka vo výškach nad 20 km "rýchlo strácajú dych"...
Za normálnych okolností nieje treba riešiť výhody alebo nevýhody proti stíhačkám protivníka,pretože stále zapomínate že Mig-31 nieje určená na súboje so stíhačkami.Ak k nemu dôjde,tak to znamená že niekto Mig-31 zle nasadil.Mig-31 má za úlohu z dialky pozorovať,rýchlo sa približovať a z diaľky strielať AA rakety a rýchlo zmiznúť.Súbojom sa má vyhýbať.Svoj dostup a rýchlosť má využívať na priblíženie,odpálenie a útek.
Přesně! :up:
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: MiG-31 Foxhound

Příspěvek od arten »

Alchymista píše:Asi tak... V čase keď F-14 končili, R-37 ešte neboli dostupné, takže sa snažím porovnávať "porovnateľné s porovnateľným".
Presnejšie - prvé práce nad R-37 síce začali v druhej polovici 80. rokov, a testy pokračovali v 90. rokoch - v 1994 dosiahly napríklad zostrel na viac ako 300km - ale koncom 90. rokov, tuším v 1998, boli práce prakticky zastavené pre nedostatok financií. Vývoj sa obnovil až niekedy v 2006-2007 roku práve v súvislosti s programom modernizácie Mig-31 na verziu BM. Posledné F-14 boli z výzbroje vyradené v roku 2006, posledné AIM-54 už v roku 2004.
Aha, chápem.
Vyzerá to, že zastavenie vývoja AIM-152 sa američanom ešte škaredo vráti...
Dzin
7. Major
7. Major
Příspěvky: 11662
Registrován: 16/10/2004, 21:31

Re: MiG-31 Foxhound

Příspěvek od Dzin »

Jak si tedy čtu, moje přesvědčení o schopnostech MiGu bylo poměrně přesné.

Ohledně modernizace, takže ta má být zaměřena tedy jen na prodloužení životnosti, nebo na nějaké větší modernizace?

A zastavení vývoje AIM-152, nemyslím si, že se to USA škaredě vrátí. Zbraň má odůvodnění, pokud je nasaditelná. V současné době stále platí poučka, že většina bojů se odehrává na krátké vzdálenosti a střelba na velké dálky je spíše jen výmečná a nebo proti cílům, které jsou na to vhodné. Alchymista tu už rozepsal, proč není vhodné pálit po moderních stihačkách rakety dlouhého dosahu. Co platí proti MiGu, platí i obráceně.
Ovšem jak už jsme psal, stále "zuří boj" mezi příznivci odstřelování na co největší vzdálenosti a těmi na blízké boje. Program F-22 by mohl vyprávět.
Obrázek

Člen palby bez super hlášky pod čarou
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: MiG-31 Foxhound

Příspěvek od kenavf »

Dzin píše:Jak si tedy čtu, moje přesvědčení o schopnostech MiGu bylo poměrně přesné.

Ohledně modernizace, takže ta má být zaměřena tedy jen na prodloužení životnosti, nebo na nějaké větší modernizace?

A zastavení vývoje AIM-152, nemyslím si, že se to USA škaredě vrátí. Zbraň má odůvodnění, pokud je nasaditelná. V současné době stále platí poučka, že většina bojů se odehrává na krátké vzdálenosti a střelba na velké dálky je spíše jen výmečná a nebo proti cílům, které jsou na to vhodné. Alchymista tu už rozepsal, proč není vhodné pálit po moderních stihačkách rakety dlouhého dosahu. Co platí proti MiGu, platí i obráceně.
Ovšem jak už jsme psal, stále "zuří boj" mezi příznivci odstřelování na co největší vzdálenosti a těmi na blízké boje. Program F-22 by mohl vyprávět.
Mig-31 nieje primárne určený na ostrelovanie protivníkových stíhačiek.Priority sú AWACS,prieskumné,bombardér,RSPDL,tanker a pod. a až mu niečo zostane tak možno stíhačka.
S manévrovaním obratných stíhačiek proti AA rakete?Myslím že dnes, už keď raketa "uzamkne" ciel, tak už má pilot malú šancu.Úspešnosť "protiraketových manévrov" a opatrení je dosť nejasná.
Boje BVR alebo na blízko sú tiež otázne,preto pre istotu zostáva hlavňová výzbroj aj na nových stíhačkách(aj keď modernizovaná Mig-31 ju už tuším nemá).
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: MiG-31 Foxhound

Příspěvek od arten »

Dzin píše: A zastavení vývoje AIM-152, nemyslím si, že se to USA škaredě vrátí. Zbraň má odůvodnění, pokud je nasaditelná. V současné době stále platí poučka, že většina bojů se odehrává na krátké vzdálenosti a střelba na velké dálky je spíše jen výmečná a nebo proti cílům, které jsou na to vhodné. A
Určite? A sú k tomu nejaké relevantné štatistiky? Ja si by som skôr povedal a myslím, že nebudem ďaleko od pravdy, že v modernej histórii sa krivka priemernej vzdialenosti na ktorú sa boj vedie zväčšuje.
Navyše, konkrétne v prípade stealth lietadiel má dolet PLRS zvlášť veľký význam a v tuto uvažovanom hypotetickom strete MiG-31/F-22 by ekvivalentná strela predestavovala pre F-22 rozhodujúcu výhodu...
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: MiG-31 Foxhound

Příspěvek od Alchymista »

Máš tam ale závažný problém, presnejšie - najmenej tri:
1) raketa s doletom ~200+km a bojovou časťou ~40+kg je proste krava o hmotnosti 400-500kg, takže do internej bombovnice strčíš jednu-dve, viac asi nie (PAK-FA možno aj štyri) a každé otvorenie bombovnice stroj výrazne demaskuje, pri podvesení na pylony zabudni na stealth vlastnosti
2) musíš ju navádzať, teda vysielať - stealth vlastnosti sú v trape
3) samotná diaľková raketa rozhodne nie je "stealth", určite nie pre letové rýchlosti Mach 5 a viac, takže po odpálení celkom presne identifikuje priestor, kde sa nosič nachádzal - a zvyšuje šance na jeho odhalenie.
Migu-31 to môže byť jedno, nie je stealth, ale F-22 to jedno rozhodne nebude...
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Odpovědět

Zpět na „Letadla“