To není správně. Su-24 se pro provoz na LL vůbec neuvažoval. Jeho určení se totiž neslučovalo s tehdejší doktrínou Sovětského námořnictva pro provoz z LL (ta doktrína opravdu byla letectvo jen PVO a zabíjet americké lodě budou super rakety typu P-500/P-700). A s F-111B právě byly potíže v upravě pro katapult. Bylo sice možné letadlo pro katapult upravit, ale jeho navýšená hmotnost a její rozložení ještě více omezovaly manévrovatelnost, která byla už tak obecně nijaká. Navíc jeho extrémní nemotornost a hmotnost vedly k tomu, že z asi sedmi prototypů přežily letové testy snad jen dva.skelet píše:Katapult samozřejmě není a nebude KO, prostě se hodí na jiné typy mise. Ale to už jsme prodiskutovávali hlouběji v debatě. Katapult, který dokáže vypustit letadlo s vzletovou hmotností 45tun se pochopitelně hodí. Námořní derivát Su-24 (a myslím, že i F-111B) se zasekly právě na tom, že je nebylo jak dostat do vzduchu, byly zkrátka těžké. Mimochodem nedávno jsem viděl vizualizaci nové čínské letadlové lodě, a byla kompletně s katapulty.
Navíc parametricky Su-24 za Su-27 težce zaostával. Ne nadarmo jej nahrazuje dnes derivát Su-27, tedy Su-34.
Katapult, který vymrští letadlo s hmotností 45 tun se tedy asi hodí, ale určitě ne Američanům :-) Pokud je mi známo, E-2 má cca 27 tun, F/A-18 nestartuje obvykle v zátěži přes 25 tun (21 tun v protiletecké výzbroji). Tomcat se svými obvyklými 27-30 tunami je minulost a EA-6 Prowler jen čeká, až je nahradí houfně modifikované Gowlery. F-35 pak nebude mít nad 30 tun. A vyjma E-2 budou mít za tři roky všechny letadla USN provozované z LL T/W vyšší než 0,6 za každých okolností (v praxi neklesnou pod 0,8). Defacto by tedy startovaly z aktuálních drah v běžné konfiguraci i bez skokánku a daly by to (nezapomenout, že LL si to mašíruje 50km/h a obvykle proti větru, aby svým ovečkám start a přistání co nejvíce usnadnila).