Dzine, s těmi čísly spíše náhoda než chyba. A shrnutí bude...
K tomu nasazení jsem kvůli Zemaktovi hledal,
našel jsem toho ale jinde více a podrobně.
Udělal jsem si poznámky, asi to ještě sesumírují a fláknu sem, nebo do jiného vhodnějšího vlákna?
Tady mi to přijde k věci myslím.
Nová houfnice pro AČR
Tady se vyjadřoval třeba Rase, ale k něčemu trošku jinému, ale je to odkaz i na celé vlákno.
viewtopic.php?p=455248#p455248
Pak paralelně běží polemiky v tématu
Samohybná houfnice DITA
Ale i EVA, ZUZANA, DANA, MORANA.
Azov a další brigády si ji pochvalují...
DITA dokáže zasáhnout cíl na vzdálenost až 39 kilometrů a k jejímu ovládání stačí pouze dva vojáci.
viewtopic.php?p=455644#p455644
Nebo Automatic loading system of danish Caesar - dobrý gif nabíjecího systému a diskuse
https://www.reddit.com/r/gifs/comments/ ... sar_155mm/
Dále jsem si přečetl článek a diskusi na
https://www.armadninoviny.cz/nastupce-f ... aesar.html
Frantíci vydali nedávno nějakou souhrnnou zprávu, z které článek čerpá.
Tam píšou přesně následující:
Bojeschopnost CAESARů přesahuje 60 %, zatímco u německého PzH 2000 činí po pěti měsících nasazení jen 32 %.
Klíčovou výhodou je poloautomatický nabíjecí systém – spolehlivější a méně náročný na údržbu než plně automatické mechanismy německé houfnice.
K tomu jen dodám, že prachové náplně u PzH 2000 ládují manuálně. A je otázka zda menší zastoupení dánských Cézarů na Ukrajině se projevilo ve statistice, protože se nezdá, že by to konkrétně rozlišovali.
Samohybné houfnice
PzH 2000 jsou/ byly nasazovány trošku jinak než Cézary, což mohlo mít na statistiku trošku vliv, ale jinak ten mechanismus je nepochybně složitější, mimo dalších částí. A všechno co je složitější je pochopitelně i víc poruchové.
Nebo v diskusi pak někteří píšou o Cézarech, např. flanker.jirka:
Nikde ani zmínka o konstrukčních vadách, nekvalitní výrobě, problémy s terminálem ovládání houfnice, nutnosti čištění nabíjecích
mechanismů během činnosti v poli nebo neschopností KNDS integrace do stávajících SŘP...
Až se někdy opravdu podívají jaké koleje ve vlhké zemi vyjede 30 tunové vozidlo 8x8, tak pochopí, že jsou na tom podobně jako pásák...
No nic. Mám ještě další poznámky a myšlenky, ale dám je sem asi později. Zatím...