Teraz si OSSR kupili JTAC simulátor.skelet píše: ↑27/3/2023, 22:39
OSSR bude bojovat v koalici, takže budete kooperovat s aliančními jednotkami. Ale i OSSR si bude vychovávat letecké návodčí. Malé drony se také pomalu, ale jistě rozšíří všude. A i ty dřiny můžeš používat pro navádění vrtulníků, respektive jejich Hellfire. To nejsou žádné hvězdné vojny, to je moderní armáda. Ty letecke návodčí by jste cvičili i z toho prostého důvodu, že budete mít F-16.
OSSR - bitevní vrtulníky Bell AH-1Z Viper
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: OSSR - bitevní vrtulníky Bell AH-1Z Viper
- palo satko
- Kapitán
- Příspěvky: 2571
- Registrován: 16/9/2013, 17:59
- Bydliště: Pezinok, Slovensko
Re: OSSR - bitevní vrtulníky Bell AH-1Z Viper
Z darmi je to zložite. Takže možno nam budu darovane pakistanske Vipery, ktore sme nemali v plane pri ktorych ešte musime doplatit 300 melonov aby boli spôsobile lietat vramci NATO. Ked nebude vojna budu fyzicky pri živote 30 rokov a aby boli aj prevadzkovane a servisovane minieme dalšie stovky milionov, ktore skončia u americkeho vyrobcu. Ako to tu napisal jeden s "proViperistov" : "Tie helikopotvory zasadia agresorovi vyrazne straty na jeho pozemnej obrnenej techike". Teda faktom je, že naš buduci agresor prave realne bojuje a nadobuda velke a velakrat bolestive skusenosti s vedením vojny pomocou obrnenej techniky, lietadiel a vrtulnikov, ale NATO-hujeri isto iste trvdia, že tie Vipery čo boli určene pre druh armady ktoru sme nikdy nemali a mat nebudeme (namorna pechota) s posadkami čo nikdy nebojovali budu zazrakom na bojisku.
Patrim medzi tych čo taketo uvahy nezdielaju. Jednoducho Rus sa zastavi na Donbase, možno ked bude mat štastie v Odese a my tu budeme desatročia krmit darovaneho v skutočnosti draho zaplateneho molocha
Patrim medzi tych čo taketo uvahy nezdielaju. Jednoducho Rus sa zastavi na Donbase, možno ked bude mat štastie v Odese a my tu budeme desatročia krmit darovaneho v skutočnosti draho zaplateneho molocha

Re: OSSR - bitevní vrtulníky Bell AH-1Z Viper
Satko: Namorna pechota so svojou mensou, lahkou, univerzalnejsou a mobilnejsou armadou je OSSR technicky a ideovo blizsie, ako si myslis.
Re: OSSR - bitevní vrtulníky Bell AH-1Z Viper
Toto napíšeš ty, čo roky šíriš skazky o úžasných renováciách starých BVP a tankov a presvedčuješ ako sa to vyplatí ?
A ešte sa chváliš, že to vypisuješ Naďovi či komu.
Hviezdne vojny... U psychologa si niekedy bol ? Možno by si si mal s niektorým pohovoriť o svojich stihomamoch a neuznaní vlastného geniálneho mozgu okolím.
Tie JLTV by som ešte uznal. Náš priemysel však okrem starých aligatorov vie dodať iba mastodontov vs hmotnosťou 12 ton a viac.
Nákup 4x4 bol posunutý do svatého dindi. Ako dar resp. výmena za starú techniku to však chápem.
BTW - ak by s tými JLVT prišlo VSHORAD PVO na ne ala MADIS,tak by si bol možno spokojnejší.
- palo satko
- Kapitán
- Příspěvky: 2571
- Registrován: 16/9/2013, 17:59
- Bydliště: Pezinok, Slovensko
Re: OSSR - bitevní vrtulníky Bell AH-1Z Viper
Niko, to ako predpokladaš, že slovenska armada pomocou Viperou urobi namorny vysadok na Balatone na zabespečenie predmostia pre vylodenie desiatych vševojskovych divizii?Satko: Namorna pechota so svojou mensou, lahkou, univerzalnejsou a mobilnejsou armadou je OSSR technicky a ideovo blizsie, ako si myslis.

- palo satko
- Kapitán
- Příspěvky: 2571
- Registrován: 16/9/2013, 17:59
- Bydliště: Pezinok, Slovensko
Re: OSSR - bitevní vrtulníky Bell AH-1Z Viper
Vratme sa do historie. Prečo vlastne dostal Pakistan ponuku a v čom bola pre neho vyhodna:
Ma niekto z Vas pocit, že Slovensko ma rovnake problemy?
„Pákistán získá letecké prostředky schopné zasazovat přesné údery s vynikající schopností přežití, které mohou operovat ve velkých nadmořských výškách. Nakoupení těchto kapacit získá Pákistán schopnost provádět operace ve federálně spravovaných kmenových oblastech v severním Vazíristánu, a v dalších vzdálených a hornatých oblastech, za každého počasí, ve dne, v noci," napsala americká Agentura pro bezpečnostní spolupráci DSCA (Defense Security Co-operation Agency).
https://www.armadninoviny.cz/pakistan-k ... edat=ViperAmeričané s nabídkou přicházejí poté, co pákistánská armáda oznámila pořízení neurčeného počtu čínských bitevních vrtulníků CHAIG WZ-10. Pákistánci čínské vrtulníky používají v protiteroristických operacích na severu a západu země.
Ma niekto z Vas pocit, že Slovensko ma rovnake problemy?

Re: OSSR - bitevní vrtulníky Bell AH-1Z Viper
Díky za ten článok z AN-ok za pripomenutie načo Pakistán potreboval tie bojové vrtulníky. O to viac je to aktuálne a demonštruje pohnútku.palo satko píše: ↑28/3/2023, 09:07 Vratme sa do historie. Prečo vlastne dostal Pakistan ponuku a v čom bola pre neho vyhodna:„Pákistán získá letecké prostředky schopné zasazovat přesné údery s vynikající schopností přežití, které mohou operovat ve velkých nadmořských výškách. Nakoupení těchto kapacit získá Pákistán schopnost provádět operace ve federálně spravovaných kmenových oblastech v severním Vazíristánu, a v dalších vzdálených a hornatých oblastech, za každého počasí, ve dne, v noci," napsala americká Agentura pro bezpečnostní spolupráci DSCA (Defense Security Co-operation Agency).https://www.armadninoviny.cz/pakistan-k ... edat=ViperAmeričané s nabídkou přicházejí poté, co pákistánská armáda oznámila pořízení neurčeného počtu čínských bitevních vrtulníků CHAIG WZ-10. Pákistánci čínské vrtulníky používají v protiteroristických operacích na severu a západu země.
Ma niekto z Vas pocit, že Slovensko ma rovnake problemy?
Paradoxné je to v tom, že v lete minulého roka Vláda a následne NR SR schválili Dlhodobý pláno rozvoja rezortu ministerstva obrany s výhľadom do roku 2035, ktorý reflektoval už na vojnu na Ukrajine, ktorá začala 24.02.2022 pričom však tvrdili, že o týchto hrozbách vedeli dopredu od spojencov v NATO už na jeseň 2021.
A preto argumentujem, že keď už sa Nám teda Američania rozhodli "darovať" vrtuľníky škoda, že to neboli ďalšie viacúčelové vrtulníky UH-60M Black Hawk kompletne vyzbrojené plejádov zbraní, zbraňových systémov tj. až po tých 500ks protitankových raket Hellfire v súlade s len minulý rok schváleným Dlhodobým plánom rozvoja rezortu ministerstva obrany s výhľadom do roku 2035.
Samozrejme prioritná je vlastná PVO, ale to je ako hrach o stenu hádzať. Najnovšie opäť neriešia PVO, ale 200ks amerických JLTV a útočné pušky pre naše dve brigády atď. a slovenskému bezpečnostnému a obrannému priemyslu zostanu opäť oči pre plač.
Naposledy upravil(a) Arthur dne 28/3/2023, 09:22, celkem upraveno 1 x.
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: OSSR - bitevní vrtulníky Bell AH-1Z Viper
Protože Vestly není obvykle schopen vyprodukovat nic, co by alespoň vzdáleně vypadalo jako faktický příspěvek, zkusím to rozebrat za něj. Něco už k tomu zde napsali jiní, třeba dodám i něco dalšího.
Jako hlavní důvod se obvykle uvádí, že se politické vedení USA obávalo zbytečných ztrát, zatímco vojenské velení OS USA prosazovalo opak, popřípadě, že se obecně USA obával ztrát. Což může být sice pravda, ale s problémem to nijak nesouvisí. Daleko blíže je tvrzení, že se po apačích požadovalo něco, co nebyly schopny splnit. To je defakto pravda, ale je nutno vysvětlení. Na začátek ještě přešelu, že k tomu byla sestavena zpráva US GAO (General accouting office) v březnu 2001 pod značnou GAO-01-401. Je možno ji dohledat na netu a přečíst celou. Uvedu zde shruba to co v ní s dovysvětlením toho, co se pod tím myslí.
Hlavní poučení zní, že je potřeba provést revizi doktýny nasazení AH-64, zlepšit velení, řízení, komunikaci, výpočetní techniku a zpravodajství, změnit výcvik, vybudovat další potřebné schopnosti a změnit strukturu jednotek.
Celý problém tak leží v rovině dokrinální. Apače měly mít schopnost hlubokých úderů na nepřátelském území, tedy to co se po nich v Kosovu požadovalo. Problém byl, že se jednalo o akce v rámci pozemních operací, zatímco v Kosovu se jednalo o součást letecké kampaně. Vojenští představitelé byli ale přesvědčeni, že doktrýna je dostatečně flexibilní, aby se dala aplikovat i na tuto situaci. To se ale ukázalo mylným. Pro vedení takovét ooperace tak chyběl výcvik, operační postupy, organizace jednotech a jejich vybavení a nedostatky v C4I (velení, řízení, komunikace, počítače a zpravodajství). Když to napíši zjednodušeně, objevil se klasický problém známí po generace a to vždy problém kooperace mezi jednotlivými složkami armády. Kampaň byla letecká a tedy nad ní mělo kontrolu USAF, zatímco AH-64 jsou operačně pod US Army. Hlavní problém tak byla spolupráce obou složek a jejich interoperabilita.
Co to znamená a v čem tento problém spočíval? TFH byla velmi malá jednotka, která ale měla spolupracovat s USAF na velmi vysoké úrovni. Neměla pro to kapacity a ani prostředky. Objevily se tak problémy, které se dříve nemohly projevit, protože US Army a USAF spolurpacovaly na vyšší úrovni a měly vždy svého odpovídajícího partnera a zázemí. Celá doktrýna nasazení tak byla koncipovaná jako spolupráce dvou rovnocených partnerů s celou škálou schopností. Najednou zde byla situace, kdy jeden z partnerů byl o několik úrovní níže a neměl tak vše, co bylo v rámci operační doktrýny požadováno, aniž by to ale bylo v ní specifikováno. USAF tak nemohlo dostatečně efektivně velet a řídit TFH a zabezpečovat ho, protože z jeho pohledu ležel "příliš nízko" v jeho podřízenosti a naopak TFH neměl možnost vše potřebné zajistit a komunikovat s nadřázeným USAF, protože neměl vlastní schopnosti a prostředky a jeho armádní nadřízení, kteří to měli, byli zase hierarchicky i dispozičně "příliš daleko". Chyběly tak vybudované jednotlivé vazby mezi armádou a letectvem. Když to pro vysvětlení zjednoduším, aby to tehdy fungovalo, musela by TFH (jednotka velikosti brigády) mít armádní veliteství.
Z tohoto potom vyplynuly veškeré praktické problémy, které se obvykle řešily a řeší. Samotná kvalita apačů, jejich výzbroje či dalších zbraňových prvků nebo samotných pilotů s tím tak nemá co dělat.
Naposledy upravil(a) Dzin dne 28/3/2023, 09:31, celkem upraveno 2 x.

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: OSSR - bitevní vrtulníky Bell AH-1Z Viper
prosím pana Arthura, aby diskuzi nezanášel neustálým kopírováním jednoho a toho samého textu



Re: OSSR - bitevní vrtulníky Bell AH-1Z Viper
Pro krista nechtěl by už tenhle s prominutím idiotský argument někde v koutě umřít? Sea Cobra jen jen vylepšená Cobra/Cobra dle jiných specifikací. To že si ji nechala prvotně vyvinout americká námořní pěchota je irelevantní a nečiní to z ní nějaký specializovaný námořní vrtulník. Ostatně třeba Írán jich objednal a používal bambilión jako obyčejný armádní stroj, stejně tak jiní. Takže ještě jednou - je to lepší Cobra, což je dle mého snad dobře ne? Nebo by bylo lepší, kdyby to byl derivát horší armádní Cobry, protože ta je přeci "suchozemská"?palo satko píše: ↑28/3/2023, 08:40Niko, to ako predpokladaš, že slovenska armada pomocou Viperou urobi namorny vysadok na Balatone na zabespečenie predmostia pre vylodenie desiatych vševojskovych divizii?Satko: Namorna pechota so svojou mensou, lahkou, univerzalnejsou a mobilnejsou armadou je OSSR technicky a ideovo blizsie, ako si myslis.

Tak si říkám, že když nám byl kdysi před Gripeny nabízen Hornet, tak kde že máme zaparkovanou tu letadlovou loď a kde ji mají Švýcaři a Finové




U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)
“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Re: OSSR - bitevní vrtulníky Bell AH-1Z Viper
Lidi evidentně nejsou schopní rozlišovat mezi strojem schopným operovat v námořnictvu a specializovaným námořním strojem. Nic nového.
Re: OSSR - bitevní vrtulníky Bell AH-1Z Viper
No trochu som uz predpokladal, ze clovek v tvojom veku takuto sprostost napisat nemoze. Satko, bud rozumny, precitaj si co ti napisal Kolt a Polarfox a skus sa nad tym argumentom, ktory si dostal od dezinformatorov zamysliet s vlastnym rozumom. Lebo tu nie si na smecku, tu ludia rozumeju do vojenskej techniky.palo satko píše: ↑28/3/2023, 08:40 Niko, to ako predpokladaš, že slovenska armada pomocou Viperou urobi namorny vysadok na Balatone na zabespečenie predmostia pre vylodenie desiatych vševojskovych divizii?

Re: OSSR - bitevní vrtulníky Bell AH-1Z Viper
Táhne se to napříš tématy. Třeba u Zumwaltu se to taky objevovalo, když na základě toho, že se jedná o loď se schopností operovat v příbřežních vodách Skeptik dovozoval, že nikde jinde operovat nemůže potažmo že se nejedná o univerzální torpédoborec. Zde by možná pomohlo připomenutí, že AH-1 vznikl jako původně armádní bitevní vrtulník a pro službu u námořní pěchoty byl následně kooptován.

Člen palby bez super hlášky pod čarou
- palo satko
- Kapitán
- Příspěvky: 2571
- Registrován: 16/9/2013, 17:59
- Bydliště: Pezinok, Slovensko
Re: OSSR - bitevní vrtulníky Bell AH-1Z Viper
Dzin, opisal si prečo nebol Apač nasadeny v Srbsku presnejšie vo vtedajšej Juhoslavii. Lenže to su dnes dejiny. Predstavme si teoreticku situaciu prečo by NATO došlo k rohodnutiu nasadit vrtulniky v našom stredoeuropskom prostredi: Mne zostava len jedna situacia, ak by Rusi mali snahu obsadit komplet celu Ukrajinu až po hranice na jej zapade a vyplyvala by z toho obrovska utečenecka kriza. NATO by asi muselo zareagovat vytvorením ochranneho pasma pre civilov na Zapadnej Ukrajine a poslat tam armadu so všetkym čo k tomu patri a plus vytvorit "daždnik". Takže by nastala pre zapadne vrtulniky rovnaka situacia aka je dnes pre ukrajinske s tym rozdielom, že tie zapadne su modernejšie a vykonnejšie. Podla mna tak či tak musi existovat nejaka operačna spôsobilost medzi letectvom a pozemnou armadou. Minimalne o F-35 sa vravi, že su schopne spolupracovat s vrtulnikmi a asi aj s niektorymi dronmi a predpokladam, že mininalne prenos informacii o pozemnych cieloch a protivnikovej PVO medzi F-35 a Apačom existuje, alebo je vo vyvoji.
Nuž a ako bude na tom Slovensko s Vipermi? Budu vôbec spôsobile spolupracovat minimalne na urovni Viper - AH-1Z a Viper F-16, ktore budeme mat? Nikde som o tychto vlastnostiach AH-1Z pre nas nečítal.
Nuž a ako bude na tom Slovensko s Vipermi? Budu vôbec spôsobile spolupracovat minimalne na urovni Viper - AH-1Z a Viper F-16, ktore budeme mat? Nikde som o tychto vlastnostiach AH-1Z pre nas nečítal.

Re: OSSR - bitevní vrtulníky Bell AH-1Z Viper
Presne tak, zo zahranicia by sa malo nakupovat to co si nevieme vyrobit a co potrebujeme, nie 4x4, pusky a vrtulniky vhodne na nahananie pastierov. Ako viem, ze ceskovia tie vipery budu obhajovat do ale luja, lebo ste ich kupili, sice len v smiesnom pocte 4 kusov. Ale treba si priznat, ze su v realnom konflikte uplne k hovnu a ze by to iste zvladli suv s hellfireami na korbe, ktore by nas vysli 100x menej.Arthur píše: ↑27/3/2023, 23:04 niko: halóo centrála minimálne traja Vám tu argumentujeme o vlastnej PVO za S-300 ako priorite. Ako čo ste prišiel z pralesa a nežijete v SR?
Asi ani nemá cenu vysvetlovať Vám, že ak má tuzemský bezpečnostný a obranný priemysel spôsobilosť vyrábať útočné pušky, samopaly, pištole, BOV/VTV/OT 4x4, 6x6 a 8x8, ale platí to napr. aj pri nákladných automobiloch tak a čo Vám to budem vlastne vysvetlovať Vy to bez tak nepochopíte, ale poztite sa do susedného štátu a snáď Vám to aspoň napovie...
Ako neskutočne dobre to robia tí Američania klobúk dole alebo možno len náprotivci budú užitoční idioti...
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: OSSR - bitevní vrtulníky Bell AH-1Z Viper
Palo: Záleží, či Vipery budú doplnené terminálom s datalinkom.
- palo satko
- Kapitán
- Příspěvky: 2571
- Registrován: 16/9/2013, 17:59
- Bydliště: Pezinok, Slovensko
Re: OSSR - bitevní vrtulníky Bell AH-1Z Viper
Vestly píše: ↑28/3/2023, 11:18Presne tak, zo zahranicia by sa malo nakupovat to co si nevieme vyrobit a co potrebujeme, nie 4x4, pusky a vrtulniky vhodne na nahananie pastierov. Ako viem, ze ceskovia tie vipery budu obhajovat do ale luja, lebo ste ich kupili, sice len v smiesnom pocte 4 kusov. Ale treba si priznat, ze su v realnom konflikte uplne k hovnu a ze by to iste zvladli suv s hellfireami na korbe, ktore by nas vysli 100x menej.Arthur píše: ↑27/3/2023, 23:04 niko: halóo centrála minimálne traja Vám tu argumentujeme o vlastnej PVO za S-300 ako priorite. Ako čo ste prišiel z pralesa a nežijete v SR?
Asi ani nemá cenu vysvetlovať Vám, že ak má tuzemský bezpečnostný a obranný priemysel spôsobilosť vyrábať útočné pušky, samopaly, pištole, BOV/VTV/OT 4x4, 6x6 a 8x8, ale platí to napr. aj pri nákladných automobiloch tak a čo Vám to budem vlastne vysvetlovať Vy to bez tak nepochopíte, ale poztite sa do susedného štátu a snáď Vám to aspoň napovie...
Ako neskutočne dobre to robia tí Američania klobúk dole alebo možno len náprotivci budú užitoční idioti...



Mňa skôr trápia naši MO nochsledi bez akéhokoľvek kritického myslenia alebo konštruktívneho prístupu či sebareflexie.
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"