Luppa 55
CONSOLIDATED PBY-5A CATALINA
Catalina sériového čísla 05045 byla v červnu 1942 zařazena na nosič hydroplánů USS Curtiss (AV-4). Jednalo se o vlajkovou loď kontradmirála Johna Sidney "Slew" McCaina, velitele leteckých operací na západním pobřeží USA a v jižním Pacifiku, který si tento letoun vybral jako svůj osobní stroj. USS Curtiss až do 9. července 1943 operovala ze základny Espiritu Santo na Nových Hebridách a měla za úkol průzkum a podporu invazních vojsk během tažení na Šalamounových ostrovech. 12. srpna 1942 dostal pilot Lt. William S. Sampson rozkaz k evakuaci zraněných. Kvůli poruše motoru však přistál místo na vodě na letištní ploše Lunga Point, později pojmenované Henderson Field, čímž se stal prvním americkým letounem na Guadalcanalu. Většina velitelských letounů létala bez jakýchkoliv identifikačních prvků, kromě výsostných znaků. Tento osobní stroj kontradmirála ale nesl na boku nápis "Commander Aircraft South Pacific Force".
12. srpna 1942 dosedá Lt. W. S. Sampson na Lunga Point
Evakuace zraněných z Guadalcanalu
Velitelská 05045 v kotvišti
Hotové modely letadel a další létající techniky
Moderátor: jarl
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky

"Non je ne regrette rien"
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Luppa 57
BOEING B-17F-25-BO FLYING FORTRESS
B-17 sériového čísla 41-24562 s volacími znaky VK-A byl v říjnu 1942 přidělen k 358th BS / 303th BG. Do Anglie na základnu Molesworth ho přelétl 2Lt. Carl H. Morales se svou posádkou, který ho pojmenoval "Sky Wolf". Ten na něm také odlétal většinu z předepsaných 25 misí, turnus zakončil v hodnosti Captain 24. května 1943. Po té se na letounu vystřídalo několik dalších posádek. Při posledních třech akcích z celkových šedesáti seděl za jeho berany 2Lt Aubrey L. Emerson. Stroj byl zničen během tragické mise bez stíhacího doprovodu 11. ledna 1944, jejímž cílem byla letecká továrna AGO-Flugzeugwerke v Oscherslebenu. Zřítil se u vesničky Wolsdorf jihozápadně od Helmstedtu. Spodní střelec S/Sgt Howard H. Zeitner zahynul, zbytek posádky padl do zajetí.
Sky Wolf po svém příletu do Anglie
Na sklonku kariéry po více než padesáti odlétaných misím a s vyznačenými šestnácti sestřely.
BOEING B-17F-25-BO FLYING FORTRESS
B-17 sériového čísla 41-24562 s volacími znaky VK-A byl v říjnu 1942 přidělen k 358th BS / 303th BG. Do Anglie na základnu Molesworth ho přelétl 2Lt. Carl H. Morales se svou posádkou, který ho pojmenoval "Sky Wolf". Ten na něm také odlétal většinu z předepsaných 25 misí, turnus zakončil v hodnosti Captain 24. května 1943. Po té se na letounu vystřídalo několik dalších posádek. Při posledních třech akcích z celkových šedesáti seděl za jeho berany 2Lt Aubrey L. Emerson. Stroj byl zničen během tragické mise bez stíhacího doprovodu 11. ledna 1944, jejímž cílem byla letecká továrna AGO-Flugzeugwerke v Oscherslebenu. Zřítil se u vesničky Wolsdorf jihozápadně od Helmstedtu. Spodní střelec S/Sgt Howard H. Zeitner zahynul, zbytek posádky padl do zajetí.
Sky Wolf po svém příletu do Anglie
Na sklonku kariéry po více než padesáti odlétaných misím a s vyznačenými šestnácti sestřely.

"Non je ne regrette rien"
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Luppa 58
JUNKERS Ju 52/3m g8e
Ju 52 sériového čísla 3201 s volacími znaky PD+KK byl v dubnu 1942 přiřazen ke 2. Steffel Kampfgruppe zur besonderen Verwendung 500. Od ledna do července 1942 působila skupina z letiště Pleskau-West, z něhož zásobovala jednotky v Děmjanském kotli. Poté se přesunula na základnu Obliwskaya k podpoře obklíčené 6. armády ve Stalingradu. V říjnu 1942 byl stroj poslán do leteckých opraven v Rize a začátkem roku 1943 předán Kampfgruppe zur besonderen Verwendung Wittstock. Společně s dalšími sedmi Ju 52 utrpěl fatální poškození během spojeneckého náletu na letiště v Tunisu 22. ledna 1943.
Ju 52 od KGrzbV 500
+KK uničený v Tunisu
JUNKERS Ju 52/3m g8e
Ju 52 sériového čísla 3201 s volacími znaky PD+KK byl v dubnu 1942 přiřazen ke 2. Steffel Kampfgruppe zur besonderen Verwendung 500. Od ledna do července 1942 působila skupina z letiště Pleskau-West, z něhož zásobovala jednotky v Děmjanském kotli. Poté se přesunula na základnu Obliwskaya k podpoře obklíčené 6. armády ve Stalingradu. V říjnu 1942 byl stroj poslán do leteckých opraven v Rize a začátkem roku 1943 předán Kampfgruppe zur besonderen Verwendung Wittstock. Společně s dalšími sedmi Ju 52 utrpěl fatální poškození během spojeneckého náletu na letiště v Tunisu 22. ledna 1943.
Ju 52 od KGrzbV 500
+KK uničený v Tunisu

"Non je ne regrette rien"
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Luppa 59
VICKERS Type 440 WELLINGTON B Mk.X
10. května 1942 byla kvůli příliš vysokým ztrátám polská No. 304 (Land Of Silesia) Squadron RAF přeřazena od bombardovacího velitelství ke Coastal Command. I se svými Wellingtony Mk.IC se přesunula na základnu Tiree, kde započala výcvik protiponorkového boje. 13. června se peruť přemístila na základnu Dale, odkud začala operovat nad Biskajským zálivem. V březnu 1943 se do výzbroje dostalo i několik nových Wellingtonů verze Mk.X, včetně stroje sériového čísla HZ258 s volacím znakem "S". S tímto letounem se povedlo dvakrát zachytit německou ponorku, a to 28. března posádce Sgt. Stanisława Murłowskiho a 8. července posádce Sgt Stanisława Kiełtyka. Po dalším přezbrojení v srpnu 1943 byl HZ258 předán záchranné No. 280 Squadron RAF se základnou v Thornaby-on-Tees. Zajímavostí je, že 30. října 1943 byl stroj zapůjčen No. 311 (Czechoslovak) Squadron RAF, v té době již vyzbrojené Liberatory. Od 3. listopadu do 5. prosince se účastnil natáčení dokumentárního filmu "Věrni zůstaneme" režiséra Jiřího Weisse. V té době za jeho berany nejčastěji usedal S/Ldr Václav Korda DFC. Poté byl vrácen zpátky do Thornaby.
HZ258 nad cornwallským pobřežím
servisní záznam letounu
VICKERS Type 440 WELLINGTON B Mk.X
10. května 1942 byla kvůli příliš vysokým ztrátám polská No. 304 (Land Of Silesia) Squadron RAF přeřazena od bombardovacího velitelství ke Coastal Command. I se svými Wellingtony Mk.IC se přesunula na základnu Tiree, kde započala výcvik protiponorkového boje. 13. června se peruť přemístila na základnu Dale, odkud začala operovat nad Biskajským zálivem. V březnu 1943 se do výzbroje dostalo i několik nových Wellingtonů verze Mk.X, včetně stroje sériového čísla HZ258 s volacím znakem "S". S tímto letounem se povedlo dvakrát zachytit německou ponorku, a to 28. března posádce Sgt. Stanisława Murłowskiho a 8. července posádce Sgt Stanisława Kiełtyka. Po dalším přezbrojení v srpnu 1943 byl HZ258 předán záchranné No. 280 Squadron RAF se základnou v Thornaby-on-Tees. Zajímavostí je, že 30. října 1943 byl stroj zapůjčen No. 311 (Czechoslovak) Squadron RAF, v té době již vyzbrojené Liberatory. Od 3. listopadu do 5. prosince se účastnil natáčení dokumentárního filmu "Věrni zůstaneme" režiséra Jiřího Weisse. V té době za jeho berany nejčastěji usedal S/Ldr Václav Korda DFC. Poté byl vrácen zpátky do Thornaby.
HZ258 nad cornwallským pobřežím
servisní záznam letounu

"Non je ne regrette rien"
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
S letadlama je konec? 

Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Ahoj všem,
jsem tu nový, prakticky "za 14 dní tejden" a hned s prosbou. Pokud by někdo někde doma našel převážně ruské vrtule v ruských znacích Mi-8 , 17, 24 od Easy model, nebo Amercom apod. (ukrajinské maďarské a německé znaky už mám, jen ty ruské prostě nikde nejsou), tak jestli by byl ochotný se jich vzdát? Samozřejmě tím myslím prodat. Sice v to moc nevěřím, ale přesto se ptám.
Každopádně díky alespoň za čas se čtením
jsem tu nový, prakticky "za 14 dní tejden" a hned s prosbou. Pokud by někdo někde doma našel převážně ruské vrtule v ruských znacích Mi-8 , 17, 24 od Easy model, nebo Amercom apod. (ukrajinské maďarské a německé znaky už mám, jen ty ruské prostě nikde nejsou), tak jestli by byl ochotný se jich vzdát? Samozřejmě tím myslím prodat. Sice v to moc nevěřím, ale přesto se ptám.
Každopádně díky alespoň za čas se čtením