Aaron Goldstein píše:
No nějak extrémně velká zase ale také není...
K OZ potřebuješ ještě samostatný radar a elektrocentrálu, spoustu kabelů a tlupu lidí kteří to převedou z pochodové do palebné polohy...
Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
Napsal: 14/9/2014, 19:24
od petrp
PeBu píše:BranoX: Holandský web vycházel ze zprávy, na kterou jsem dal link. Podle toho, jak rozumím němčině, tak tam byl zjištěn protiletadlový systém a nějaký radarový, blíže neurčený signál.
Něva při střelbě vysílá 2 signály - sledovací a naváděcí, každý v jiném pásmu (10GHz a 2,5 GHz). Do komplexu ale patří ještě přehledový radar, většinou nějaká odvozenina P-12 nebo P-15 a výškoměr PRV-11. Takže zdrojů signálu přehršel. Ale dá se střílet i v režimu video, pak se sleduje cíl opticky a vysílá se jen naváděcí signál na raketu...
Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
Napsal: 14/9/2014, 19:27
od kenavf
petrp píše:
PeBu píše:Nedalo mi to, abych nevstoupil do zdejší diskuze. Probírá se z různých stran systém BUK, ale co když to byl jiný protiletadlový systém? V bodě 14 odpovědi německé vlády na dotazy se uvádí, že byl letounem AWACS automaticky detekován SA-3. Zajímalo by mi, jestli někdo ze zdejších znalých přispěvovatelů dokáže odhadnout, nakolik charakter poškození B772 9M-MRD může odpovídat zásahu SA-3 / S-125 Neva/Pechora.
Pokud to byla Něva (S-125M, v kódu NATO SA-3 GOA), tak ovládání amatérem je vyloučeno. Co se týče následků, je to podobné jako BUK/KUB. Rozdíl je v tom, že u Něvy je aktivní navádění rakety po celou dráhu letu. Něva sice "mobilní" je, ale konfigurace oddílu vyžaduje spolupráci několika desítek lidí a funkční oddíl musí mít několik kabin (minimálně 2 - centrála a UNK + anténní systém) a minimálně jednu, ne zrovna malou, odpalovací rampu. Polská modifikace už má rampy na tankovém podvozku, takže je mobilnější, ale zdaleka ne tak jako BUK/KUB...
Na S-75 Volchov(zostavený systém ) k zostreleniu lietadla typu MH17 by stačil jeden skúsený profesionál a pár amatérov(na nabitie rakety).Na ich výcvik(naučiť ich postupnosť krokov) by mu stačil jeden deň.Strelbu v automatickom režime by už zvládol profesionál(dôstojník navedenia=DN) sám.Keď je všetko v poriadku tak technici v kabinách AV a PV počas strelby nerobia nič.Nasmerovanie na ciel robí DN sám a aj zapína automatický režim takže myslím že nepotrebuje ani operátorov navedenia.Neviem posúdiť činnosť pri odpalovacích rampách a elektrocentrále.Ale stále mi to vychádza že ak by mal dosť času(na prípravu odpalovacíh ramp) tak to zvládne aj jeden človek.Predpokladám že podbne by to dopadlo aj u S-125 aj BUKu.Amatér by to lietadlo(MH17) v automatickom režime zostrelil po jednodennom zaškolení skúseným profesionálom, je to len o tom naučiť sa postupnosť krokov.Samozrejme by nevedel reagovať na akúkoľvek zmenu situácie.
Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
Napsal: 14/9/2014, 19:31
od petrp
No, možná by bylo zajímavé prohlídnout fotomapy strýčka Google, jestli se někde v okolí místa zásahu (okruh 25km) nevyskytuje nějaký stacionární oddíl PVO. Tyto oddíly se snadno identifikují, mají totiž standardní typický tvar... http://www.fortifikace.net/pov_pvos_7_plro_76_plrb.html
Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
Napsal: 14/9/2014, 19:34
od petrp
kenavf píše:
petrp píše:
PeBu píše:Nedalo mi to, abych nevstoupil do zdejší diskuze. Probírá se z různých stran systém BUK, ale co když to byl jiný protiletadlový systém? V bodě 14 odpovědi německé vlády na dotazy se uvádí, že byl letounem AWACS automaticky detekován SA-3. Zajímalo by mi, jestli někdo ze zdejších znalých přispěvovatelů dokáže odhadnout, nakolik charakter poškození B772 9M-MRD může odpovídat zásahu SA-3 / S-125 Neva/Pechora.
Pokud to byla Něva (S-125M, v kódu NATO SA-3 GOA), tak ovládání amatérem je vyloučeno. Co se týče následků, je to podobné jako BUK/KUB. Rozdíl je v tom, že u Něvy je aktivní navádění rakety po celou dráhu letu. Něva sice "mobilní" je, ale konfigurace oddílu vyžaduje spolupráci několika desítek lidí a funkční oddíl musí mít několik kabin (minimálně 2 - centrála a UNK + anténní systém) a minimálně jednu, ne zrovna malou, odpalovací rampu. Polská modifikace už má rampy na tankovém podvozku, takže je mobilnější, ale zdaleka ne tak jako BUK/KUB...
Na S-75 Volchov(zostavený systém ) k zostreleniu lietadla typu MH17 by stačil jeden skúsený profesionál a pár amatérov(na nabitie rakety).Na ich výcvik(naučiť ich postupnosť krokov) by mu stačil jeden deň.Strelbu v automatickom režime by už zvládol profesionál(dôstojník navedenia=DN) sám.Keď je všetko v poriadku tak technici v kabinách AV a PV počas strelby nerobia nič.Nasmerovanie na ciel robí DN sám a aj zapína automatický režim takže myslím že nepotrebuje ani operátorov navedenia.Neviem posúdiť činnosť pri odpalovacích rampách a elektrocentrále.Ale stále mi to vychádza že ak by mal dosť času(na prípravu odpalovacíh ramp) tak to zvládne aj jeden človek.Predpokladám že podbne by to dopadlo aj u S-125 aj BUKu.Amatér by to lietadlo(MH17) v automatickom režime zostrelil po jednodennom zaškolení skúseným profesionálom, je to len o tom naučiť sa postupnosť krokov.Samozrejme by nevedel reagovať na akúkoľvek zmenu situácie.
To mi přijde jako utopie, nic proti. Dělal jsem to 10 let (Něva) a sám bych to určitě nedal...
Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
Napsal: 14/9/2014, 19:53
od kenavf
petrp píše:..To mi přijde jako utopie, nic proti. Dělal jsem to 10 let (Něva) a sám bych to určitě nedal...
Bavím sa len o samotnej strelbe,nie o zostavení systému.Ak si to dobre pamätám,tak všetky systémy(systém v stave plnej bojovej pohotovosti=odladený a dobre nastavený) zapínal Dôstojník navedenia zo svojho systému,len neviem či mu v tom nejako asistovali palebňáci a obsluha elektrocentrály,ale asi nie(asi len kontrolovali priebeh),pretože by to bolo proti logike.A lietadlo veľkosti B777 bez rušenia by nemal byť problém zostreliť v automatickom režime a ten zapínal Dôstojník navedenia.Ak by som mal trochu polaviť,tak by som mu dal troch operátorov ručného navedenia.Tieto činnosti sme v Karvinej na simulátore robili po pár hodinách.Ale už je to veľa rokov tak si niesom úplne istý v čo by mohol byť zádrhel.Ale opakujem,títo amatéri by v normalnom boji dlho nevydržali.
Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
Napsal: 14/9/2014, 19:54
od Aaron Goldstein
kopapaka píše:
Aaron Goldstein píše:
No nějak extrémně velká zase ale také není...
obrázek
K OZ potřebuješ ještě samostatný radar a elektrocentrálu, spoustu kabelů a tlupu lidí kteří to převedou z pochodové do palebné polohy...
Ale o to se přeci nepřu... Jen jsem chtěl podotknout, že to odpalovacího zařízení odpovídá rozměrům střel... Protože tak jak to bylo popisováno, tak to mohlo evokovat, že se jedná o nějaké obrovské monstrum...
Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
Napsal: 14/9/2014, 19:57
od petrp
Ano, DN potřebuje obsluhu rampy a obsluhu rozvodné kabiny, která to vše napájí a zapíná jednotlivé části komplexu. Pro vlastní navedení potřebuje operátory ručního sledování, on obsluhuje při sledování jen dálku, ne směr. Do automatického navedení nepřepne, pokud není cíl přesně zaměřen a to sám nedal. Je tu jedno velké ALE. Nevím přesně, jak zněnili v Tetredru ovládání u posledních modifikací, ale vypadá to, že princip ovládání je stejný... http://www.tetraedr.com/en/production/p ... l.php?ID=9
Tady je princip ovládání taky zachován, takže je pro obsluhu pořád potřeba DN a 2x RS...
Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
Napsal: 14/9/2014, 20:46
od noah11
Pekne sa to tu zamotáva sama teoria ale zaujímavé čítanie, nakoniec to nešťastné lietadlo vlietlo do mraku meteoritov a bude pokoj.
Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
Napsal: 15/9/2014, 00:13
od martanus
Předběžná zpráva o pádu MH17 na Ukrajině od Martanuse II
Předně bych chtěl upozornit, že nechci nikoho poškodit nebo úmyslně uvést někoho v omyl. Mohu se mýlit, nebo data, které mám k dispozici, mohou být vadná. Pokud jsem se dopustil chyby, nebo data byla vadná, i když jsem se snažil používat data z důvěryhodných zdrojů. Budu rád když mě upozorníte na chyby, opravím to! Taky moc neřeším pravopis tak to taky omluvte :o).
V předběžné zprávě Martanuse I z 18. 8. http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=307 ... va#p180649
jsem sestavil mapu trosek: http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 7be77f52c4
Správa vyšetřovací komise [11] ukázala správnost této mapy. V této první předběžné zprávě jsem se domníval, že MH17 byl sestřelen kulometnou palbou z leva. Byla to má primární verze. Sekundární byla sestřel bukem. Postupem času a přibývajícími důkazy jsem musel změnit názor.
Oblast zasažení kokpitu
Snažil jsem se zmapovat oblasti zasažení kokpitu. Analýzou fotek z místa dopadu kokpitu se dá určit oblast, kde došlo k zásahu fragmenty. Zde je výsledek co mi vyšel.
Z výše uvedených obrázků jsem složil Obrázek 1. Z vnějšku situace vypadá takto:
Obr. 17 Poškození vnějšího pláště MH17
Myslím si, že jinde než v těchto místech znázorněných na obrázcích 17 a 1 nemohlo k dopadům fragmentů dojít.
Protože by byly poškozeny jiné části, které na fotografiích nevykazují poškození.
Jde hlavně o Deck (Obr. 3, 4, 5, 7, 8 ), pravou stranu podlahy kokpitu (Obr. 2), oblast středového sloupku (Obr. 16) a plechy levé strany kokpitu (Obr. 6 a 9 )
Jde taky pozorovat drobné poškození a škrábance u předního sloupku oken na pravém boku kokpitu a plechu na střeše. To dokazuje, že tam fragmenty neprorazily. Tyto oděrky jsou od drobných fragmentů bez devastujícího účinku.
Díky tomu, že jde o omezenou oblast jde nejspíš vyloučit raketu systému BUK. Podle mě MH17 zasáhla raketa V-V nebo něco podobného.
Směr dopadů fragmentů
Směr dopadů fragmentů se dá také zjistit z poškození beranů.
Nepoškozený kokpit s znázorněním směru letu fragmentů.
Obr. 19 Kokpit
Aby nebyly poškozeny nepoškozené části letadla - deck, pravá strana podlahy kokpitu, místo u středového sloupku atd. Musí podle mě být dopad fragmentů takový jako na tomto obrázku
Proto nejspíš podlaha kokpitu vlevo je proražena kolmo.
Způsob rozpadu MH17. NENI TO PRAVDA!
Díky znalosti směru výbuchu a umístění trosek je možno určit i způsob rozpadu MH17. Kinetická energie fragmentů a síla výbuchu nerozlomily letadlo.
1) Průnik fragmentů nejspíš na druhé straně letounu zničil/ vyrval plechy. Podobně jako zde:
Obr. 20 Účinky v-v rakety
2) Kinetická energie fragmentů a síla výbuchu způsobily, že došlo k vychýlení letadla doprava a dolů. Toto vychýlení způsobilo otočení letadla tak, že se kabina proraženým otvorem natočila proti původnímu směru letu. Do letadla se vhrnul vzduch a způsobil přetlak v kabině. Tento přetlak vyrval okna a přetrhly se okenní sloupky. Autopilot zareagoval a snažil se vyrovnat let letounu. Poslal proto letoun doleva a nahoru a nejspíš zesílil tah motorů, protože asi poklesla rychlost.
3) Tlak vzduchu urval podlahu kokpitu spolu s předním podvozkem. A poslal ji k Rozsypne.
4) Letadlo se ocitlo vychýlené doleva s odkrytým předkem. Odpor vzduchu na přední části způsobil utržení přední částí před křídly a tato síla odporu vzduchu vymrštila přední část doleva k Petropavlivce.
5) Zbytek letounu pokračoval, ale už bez řídící jednotky ve svém pohybu a nakonec dopadl u Hrabové.
Rozpad letounu proběhl velmi rychle. Při letu z 10000 m se jednotlivé části postupně rozpadaly.
Obr. 21. Místa dopadu trosek MH17.
Závěr.
Touto zprávou bych si chtěl jen ujasnit, za jakých okolností došlo na MH17 k nehodě a měla by sloužit jako podklad k debatě.
Jak sem uvedl Podle zjištěných informací je nepravděpodobné, že by MH17 sestřelila bojová hlavice BUKu. Tomu neodpovídá poškození.
Poškození boeingu je nejspíš od trosek a přední části rakety kde je elektronika. Motory narazily do levého křídla a způsobily jeho poškození.
Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
Napsal: 15/9/2014, 00:53
od m63
martanus píše:Předběžná zpráva o pádu MH17 na Ukrajině od Martanuse II
???
Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
Napsal: 15/9/2014, 01:49
od danoxx
Vyborna praca ! Ale napada ma par otazok.
- Hmotnost B777-200 je cca 220ton, moze energia fragmentov a explozia strely podstatne vychylit taku hmotu pohybujucu sa rychlostou 900km/h ?
- Pretlak by bol v prvotnej faze poskodenia smerom z lietadla von (trup je pretlakovany)
- Zranenia pilota (kapitana, zalozneho pilota) nezodpoveda smeru fragmentov, tie zranenia vyzeraju skor ako keby srapnely prileteli kolmo, podobne poskodenie som si vsimol aj na sedadle pilota.
Okna su vyrvane smerom zvnutra von, aspon podla poskodeni, su odtrhnute hlavy zapustenych srobov, na niektorych castiach ramu okna su urvane sroby komplet. Na okna posobi normalne pri lete tlak vzduchu zvnutra a zaroven nane tlaci vzduch z vonkajsej strany (aerodymanicky odpor). Zaujimalo by ma ci je mozne aby sa pri rozpade lietadla odprom vzduchu dokazali vyrvat z ramov.
Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
Napsal: 15/9/2014, 07:06
od petrp
Klobouk dolů, to sis mákl. Zaujal mě obr.7 s troskami kokpitu - nejsou rozbité displeje počítače, výškoměru, varia etc. Jsou všechny nad sebou v jednom místě...
Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
Napsal: 15/9/2014, 07:30
od martanus
m63 píše:???
Takhle to určitě být nemohlo. Není poškozena oblast kolem předního sloupku a přitom je poškozena celá levá strana podlahy kokpitu. Obr 16
danoxx píše:
- Hmotnost B777-200 je cca 220ton, moze energia fragmentov a explozia strely podstatne vychylit taku hmotu pohybujucu sa rychlostou 900km/h ?
- Pretlak by bol v prvotnej faze poskodenia smerom z lietadla von (trup je pretlakovany)
- Zranenia pilota (kapitana, zalozneho pilota) nezodpoveda smeru fragmentov, tie zranenia vyzeraju skor ako keby srapnely prileteli kolmo, podobne poskodenie som si vsimol aj na sedadle pilota.
1) Vychýlit to letadlo nejspíš muselo. Boeing má 63 m a těžiště mezi křídly. Tak síla působí na 25 m rameni a velké ploše, nejspíš letadlo musela vychýlit.
2) Pokud by se letadlo natočilo tak, že odkryté části byly proti směru letu. Podobně jako padák, tak tlak kabině mohl podle mě stoupnout.
3) Zranění si vysvětluji takto. Nejde totiž o pilota, ale o člověka co seděl za piloty na tom sedadle uprostřed. http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=307 ... 40#p187753
Na ruském leteckém fóru uvádějí, že to tělo patřilo odpočívajícímu (rezervnímu) členu posádky, který seděl za oběma pil
Tato oblast je v zóne dopadu fragmentů. Je vidět jen malé povrchové zranění. Svaly a tkáně se mohli stáhnout. Jak to vypadá v těle to by měl objasnit patolog a mohou směřovat dolů.
Taky některé fragmenty mohli ztratit kinetickou energii a pohybem letounu mohli narazit kolmo pilota.
petrp píše:Zaujal mě obr.7 s troskami kokpitu - nejsou rozbité displeje počítače, výškoměru, náklonoměru etc. Jsou všechny nad sebou v jednom místě.
To jenom oblast zmenšuje. Asi jsem nejasně zobrazil směr - upřesním večer.
Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
Napsal: 15/9/2014, 08:30
od Alchymista
Výbuch nálože o hmotnosti 37 kg predstavuje ani nie 2,5% kinetickej energie lietadla. Navyše je v danom momente ešte stabilizované smerovkou a kýlom a stabilizátorom a výškovkami na zhruba rovnakej páke. To za prvé.
A za druhé - štrukturálna pevnosť draku lietadla neumožňuje efektívny prenos energie z výbuchu na celú hmotu lietadla, konštrukcia sa jednoducho zbortí alebo rozpadne. Znovu - lietadlo nie je koľajnica.
Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
Napsal: 15/9/2014, 10:33
od petrp
Ještě jedna připomínka k fotkám okolí levého okna, tohle je okolí okna vpravo po směru letu...
odpovídá to této úvaze
a pak bych pochopil i nerozbité přístroje glaskokpitu...
Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
Napsal: 15/9/2014, 10:38
od ppppp
Alchymista píše:Výbuch nálože o hmotnosti 37 kg predstavuje ani nie 2,5% kinetickej energie lietadla. Navyše je v danom momente ešte stabilizované smerovkou a kýlom a stabilizátorom a výškovkami na zhruba rovnakej páke. To za prvé.
A za druhé - štrukturálna pevnosť draku lietadla neumožňuje efektívny prenos energie z výbuchu na celú hmotu lietadla, konštrukcia sa jednoducho zbortí alebo rozpadne. Znovu - lietadlo nie je koľajnica.
Je fakt, že kinetická energia boeingu bola okolo 6GJ. Ale otočením lietadla sa jeho kinetická energia nestráca. Takže zmenou aerodynamiky sa otočiť mohlo, nemuselo to byť čisto v dôsledku udelenia impulzu výbuchom.
Nemáte prosím niekto odloženú fotku toho kapitána(bez igelitu), ako mal prestrelené brucho 3-4 zjavne okrúhlymi dierami? Nebolo to síce extra etické ale nebuďme tak sentimentálni, pravda je niekedy dôležitejšia, než naučené pocity, nič pohoršujúce tam aj tak nebolo. Zrejme ju stiahli a nahradili inou.
Písalo sa o tom od strany : http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=307 ... start=2500
až po stranu 128. Sľubil som, že ju prepošlem kolegovi, a zmizlo to, nech nevyzerá, že som si to vymyslel. Kľudne aj na SZ, vopred ďakujem.
Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
Napsal: 15/9/2014, 10:59
od madrabbit
Proč se všude propírá, že BUK, S-125, ..., musel obsluhovat profík a opolčenci by to nezvládli? To nikdo z "nových" republik nesloužil u PVO. Jak rychle dojde k "rozpadu" znalostí, resp. kolik let po odchodu ze služby by daná osoba byla schopna zasáhnout MH17 - tedy relativně snadný cíl.
Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
Napsal: 15/9/2014, 11:11
od danoxx
No jedina fotka ktoru som nasiel bez igelitu je tato, ale je to fotene z ineho uhla a v noci.
Otazka je odkial by mali funkcneho BUK-a ? UA strana sa viac krat vyjadrila, ze opolcenci funkcneho BUK-a nemaju a ak by dosiel z RF tak zrejme aj z obsluhou.