Tak. K tomu populismu s placením si vězení dodám, že v praxi to vede k tomu, že kdo z vězení vyjde, má ma krku 300 000 dluhů, exekutora, skrze záznam v rejstříku trestů má mizivou šanci sehnat práci, od nabytí právní účinnosti NOZ, který zavádí odpovědnost zaměstnavatele za "nespolehlivou osobu" má šanci sehnat zaměstnání prakticky nulovou.
Normální, slušný život tedy žít nemůže, natož mít rodinu nebo nějakou naději do budoucna.
Otázka za tři bludišťáky: co udělá?
Odpověď: buď zmizí ze země a "přestane existovat", nebo se vrátí ke zločinu.
Jóóó, to nám ta represe zase skvěle zafungovala!
(Jinak na D-F byla před pár lety výpověď chlapa, co si tím prošel. Na diskotéce se serval a za ublížení na zdraví či výtržnost šel sedět do "cigánského krimu"; tam šlo o život a dostal se odtamtud až tím, že vězeňského bosse pořezal, takže šel do "vyšší kategorie"; pak jej pustili, on zjistil, že má dluhy, jaké má, snažil se to tlouct prodejem sběrných surovin, nu a pak se stal ofiko bezdomovcem a zmizel do podzemí, přičemž žije v karavanu v Itálii.)
* * *
K palestinské ambasádě. Z obliby palestinských pošahanců mne tu snad nikdo podezřívat nemůže, ale nelegální to nebylo.
§1 odst.2 zákona o zbraních praví, že se zákon o zbraních
"nevztahuje, není-li dále stanoveno jinak, na zbraně, střelivo a munici, které jsou nabývány nebo drženy ve výzbroji ... ozbrojenými silami anebo sbory jiných států při jejich pobytu na území České republiky ... nebo mezinárodní smlouvy, která je součástí právního řádu, a jsou určeny k plnění jejich úkolů."
Například bezpečnost amerických ambasád hlídá americká námořní pěchota, ozbrojená po zuby plně samočinnými M16, kulomety, podvěsnými a rotačními granátomety a hádám, že by se leckde našly i nějaké PTŘS, a nikoho to netankuje: jsou to vojáci cizího státu, takže se na ně zákon o zbraních co? Nevztahuje, pane policejní řediteli.
Paralelně s tím ještě navíc platí Vídeňská úmluva, že. Tu u nás transponuje zákon 157/1964 Sb., takže dokud palestinci ty zbraně měli u sebe, nebyly nelegální, neboť podle Článku 29
1. Diplomatický zástupce je vyňat z trestní jurisdikce přijímajícího státu.
Je rovněž vyňat z jeho jurisdikce civilní a správní, s výjimkou případů, že jde: <o obchod a šmelinu.>
Článek 30 pak praví, že i
1. Soukromé obydlí diplomatického zástupce požívá stejné nedotknutelnosti a stejné ochrany jako místnosti mise.
2. Jeho písemnosti, korespondence a s výjimkou ustanovení odstavce 3 článku 31 <exekutoři> i jeho majetek požívají rovněž nedotknutelnosti.
Článek 37 pak podobné privilegia zavádí i pro ne-diplomaty:
1. Členové rodiny diplomatického zástupce, tvořící součást jeho domácnosti, požívají, nejsou-li občany přijímajícího státu, výsad a imunit zmíněných v článcích 29 až 36.
2. Členové administrativního a technického personálu, spolu se členy svých rodin, kteří tvoří součást jejich domácnosti, požívají, nejsou-li občany přijímajícího státu nebo nejsou-li v něm trvale usídleni, výsad a imunit zmíněných v článcích 29 až 35 s výjimkou, že vynětí z civilní a administrativní jurisdikce přijímajícího státu, zmíněné v odstavci 1 článku 31, se nebude vztahovat na činnost vykonávanou mimo rámec jejich povinností. Požívají rovněž výsad zmíněných v článku 36, odstavce 1, pokud jde o předměty dovážené v době jejich prvního zařízení.
Takže pokud by ony zbraně "měli v držení"
a) vojáci palestinského státu
b) soukromě diplomatičtí zástupci ve svém obydlí
c) ne-diplomaté v souvislosti se svými úkoly (ochranka...)
Potom to bylo legální.
Otázka tedy je, jaký je právní status palestinské ambasády: kdo je palestinská "vláda", která by mohla "jmenovat diplomaty", když se jedná o neexistující stát, jehož ambasáda u nás je dítětem Čl.5 odst. 1 zák. č. 4/1993 Sb.:
"Česká republika uznává všechny státy a vlády, které ke dni svého zániku uznávala Česká a Slovenská Federativní Republika."
Ale "nelegální zbraně" to de iure přímo nejsou, neboť palestinští diplomaté ani jejich ambasáda skutečně, ale skutečně nepodléhají našemu civilnímu zákonu o zbraních -- stejně jako vojáci a státní policisté, na které se též nevztahuje.