Úhrada nákladů na výkon trestu dobře fungovala už v čarodějnických procesech. V dokumentech dochovaných ve Velkých Losinách jsou podrobné doklady kolik museli odsouzení zaplatit za upálení a ostatní ceremonie. Prostě sice prasárna, ale vydělávalo to, tak to tak zůstalo. Nakonec z těch spisů se dá dovodit i důvod ukončení procesů: nebyli dostupní pracháči, tak Boblig začal mordovat socky a účty posílal k proplacení vrchnosti. ...

a měl dojem, že to tak bude fungovat , nefungovalo

. Upalovaní od samého začátku velmi často na hranici obviňovali Bobliga z čarodějnictví. Dokud to sypalo nebyl problém, Boblig snadno vysvětlil pokus čaroděje pomstít se inkvizitorovi a vrchnost takovému vysvětlení ráda věřila, ale jen do doby než jí začal posílat účty ... . Pak se názory panstva rychle změnily, Boblig pochopil, že přihořívá, prohlásil, že kraj je bez čarodějnic, sbalil kufry a mazal do Olomouce užít si vydělané peníze.
Prostě, povinnost vězněného hradit náklady na věznění, případně popravu, je největší svinstvo, které svět má, protože právě to je podhoubím ze kterého roste lhostejnost veřejnosti i politiků k justiční a policejní zvůli " když mne to nic nestojí, tak je mi to jedno" a nakonec tvoří podhobí i pro samotný zločin, přesně tak jak popsal Cover.
K vojenským prostorům a ochraně přírody.
V Bzenci a Hodoníně byly malé cvičáky, které celé roky ležely ochranářům v žaludku, protože tam rostly vzácné rostliny a žili vysoce ohrožení živočichové, které by ochránáři rádi chránili, ale zlá ČSLA, jim to nikdy nedovolila, po listopadu se situace změnila a ochranáři nastoupili do akce, výsledkem bylo vymizení nebo silný úbytek chráněných rostlin a živočichů. Následná studie pak potvrdila, že to byl právě provoz vojenské techniky co umožňovalo místnímu vyjmečnému stepnímu až pouštnímu společenství přežívat. Kola a pásy, včetně dalších činností vojsk, kterými se narušoval rostlinný kryt a obnažovalo se slunci písečné podloží jim umožňovaly přežívat

, ono se to se vědělo od žačátku, ale v devadesátých bylo nebezpečné to říkat. Že jsou věci složitější než se na první pohled jeví, to tvz. ochranáři pochopili, až když to vzácné svou péčí téměř zlikvidovali. Aby to bylo zajímavější, tak se nechali slyšet, že to tam vlastně nepatřilo, že je všechno v nejlepším pořádku, a že oni uvedli kraj do původního a jedině správného stavu a tím všechno zachránili. Bříza osika, ostřice a komáři.

. Od té doby je v tom kraji populární hláška :" zachraň bobra zabiješ strom, zabij bobra zachráníš strom, zabij ochranáře zachrániš bobra i strom. Bobři tam jsou a škodí a jak, jak ochranáři.
