Mirek58 píše:Mě na zahájení bojů ze strany Japonska udivuje jak Japonci dokázali své úvodní letecké útoky načasovat. Dokonale se vešli do , použiji výraz, "slepých oken" v obraně.
Při útoku na Pearl H. dokázali přílet načasovat tak, aby je nezachytily radarové stanice ani dřív, ani později.
Obsluha byla v kritickém čase na snídani! Pohotovost skončena.
Japonský útok na Pearl Harbor nebyl načasován s ohledem na provoz radarových stanic, žádný z japonských pilotů či velitelů nikdy takovou věc nezmínil jako faktor při plánování nebo uskutečnění toho útoku. Japonci neměli tušení že se všechny radary na Oahu vypínají v 7:00 a už vůbec neměli tušení že to operační centrum není ten den obsazené.
Mirek58 píše:
Na Filipínách dokázali uskutečnit útok ve dvou vlnách, kdy se letadla vzletem vyhnula první a následně byla po dosednutí rozbombardována druhou vlnou.
To je nějak moc náhod, nebo operačního umění najednou.
Zdá se, že výzvědná síť Japonců byla daleko výkonnější, než se nám předkládá.
Japonci na Filipínách neuskutečnili útok na americké letecké základny ve dvou vlnách, to je naprosto chybně, i když asi tuším na základě čeho by si to někdo mohl myslet. To že byla část amerických letadel na Filipínách nachytána na zemi byl důsledek shody okolností (a také chybných amerických rozhodnutí), nikoliv skvělého načasování japonského útoku. Vůbec o prvním dni na Filipínách existuje obecně dost zkreslená představa, už několik dní přemýšlím nad tím že o tom napíšu malý článek.
Mirek58 píše:
No dobrá, náhoda, to bych bral.
Ale jen za předpokladu, že japonští velitelé byli schopni tyto "náhodné "příležitosti využít stabilně.
Ale oni je byli schopni využít pouze asi tak prvního půl roku. To není divné, že je ta schopnost, mimochodem velice vzácná, po půl roce opustila?
To že byli schopni japonští velitelé využívat stabilně "náhodné" příležitosti je poněkud silné tvrzení. Schválně jmenuj další příklady kdy Japonci dle tvého názoru načasovali nějakou operaci tak aby využila nějakého "slepého okna" ve spojenecké obraně.
Mirek58 píše:
Ano, jenže podstatné je to podstatné je, že ti filutové museli vědět, kdy jsou radarové stanice opuštěny ( kdy končí jejich pohotovost), kdy je opuštěno operační centrum letectva, s jakým nákladem paliva letadla odstartují při poplachu, jak dlouho trvá po dosednutí opětné doplnění paliva ( tedy jak dlouho musí letadla sedět na zadku).
Podstatné je spíše to co o tom píší japonské zdroje, tedy to že nevěděli kdy jsou radarové stanice opuštěny, nevěděli kdy je opuštěno operační centrum, nevěděli nic o palivu v letadlech startujících při poplachu či jak dlouho trvá jejich natankování. Znovu to napíšu - nic z toho není nikde zmíněno jako faktor při plánování či uskutečnění těchto útoků. Naopak, existuje více než dost japonských svědectví o tom jak očekávali něco úplně jiného než se ve skutečnosti stalo.