USAF a Northrop předvedly na základně Whiteman Air Force Base nahrání nového bojového systému do elektroniky B-2B Spirit. Při automatickém upgrade Integrated Airborne Mission Transfer (IAMT) byl do elektroniky letounu B-2 No. 1086, the Spirit of Kitty Hawk, nahraný nový bojový systém Northrop’s Multi-Mission Domain (MMD) s otevřenou architekturou, oddělený od avionických systémů letounu. To umožní provádět velmi rychlé změny nastavení parametrů misí a zbraní, bez nutnosti rekonfigurovat ostatní systémy letounu. Upgrade je možno provádět i za letu přenosem z pozemní základny. Snižuje to zatížení osádky za letu při změně určení mise a ručnímu zadání změn do systémů letounu a umožňuje to přímou komunikaci se systémy Joint All-Domain Command and Control (JADC2) a Advanced Battle Management Systems (ABMS), stejně jako s připravovanými SW. NMD je součást širšího modernizačního programu B-2 Collaborative Combat Communication (B2C3) Spiral 1, který čeká celkem 20 letounů.
USAF ani teď neoznámily termín vyřazení/nahražení B-2B Spirit z flotily, odborníci předpokládají "prorůstání" flotily typem B-21 Raider tak, aby celková kapacita zůstala zachovaná.
B-2B se vrátily na oblohu po odstávce v květnu, šest měsíců po prosincové nehodě.
B-2B na základně Joint Base Elmendorf-Richardson na Aljašce při červencovém cvičení Zdroj: U.S. Air Force photo by Sheila deVera
Re: Northrop B-2 Spirit
Napsal: 16/8/2023, 14:40
od seabee
Po šesti měsících nucené nečinnosti se B-2 Spirit vrací do služby. Od 13.8. jsou tři bombardéry umístěné na základně Keflavík na Islandu, jako součást nasazení Bomber Task Force Europe ve společném nasazení letounů U.S. Air Forces in Europe (USAFE) se silami států NATO. Tato aktivita obvykle trvá dva až šest týdnů. Jedná se o stroje ze 509th Bomb Wing ze základny Whiteman AFB v Missouri.
B-2 Spirit v Keflavíku Zdroj: U.S. Air Force photo by Tech. Sgt. Heather Salazar
Re: Northrop B-2 Spirit
Napsal: 7/5/2024, 21:04
od seabee
Northrop Grumman dostal od USAF kontrakt v hodnotě 7,0 mld. USD na údržbu a rozšíření schopností bombardérů B-2 Spirit v období do roku 2029. Poté se předpokládá zařazení strojů B-21 Raider. Částka na jeden stroj tak vychází na 350 mil. USD a udržuje tak program B-20 na špici nejdražších leteckých programů v historii.