Stránka 15 z 45
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Napsal: 7/4/2013, 23:01
od Skeptik
jersey.se píše:No a pokud už se navážíme do Gripenů, pak se sluší poukázat i na to, že ty jakési benefity oproti konkurentům nabízejí.
Jersey, toto není o kvalitě či nekvalitě Gripenů či L-159. Obě letadla jsou pro svoje úkoly více než dobré. To ale při nákupech nerozhoduje - nebo ty jsi snad zaznamenal nějaké srovnávací zkoušky tak jako se to dělalo třeba v Indii????
Nevadí mi dokonce ani to, že BAe a SAAB udělaly vše proto, aby nám svá letadla prodaly. Oni jsou prodejci, od nich se to předpokládá ..... když najdou partnera
skelet píše:Mirku, tady je to OT, ale nastuduj si kolik se udělalo offsetů k roku 2011.
Souhlas, je to OT, ale když už to zaznělo ....... tak kolik a kde????
Tedy těch skutečných off-setů. Nikoli těch investic, které se dlouhodobě připravovaly a pak se s investorem BAe dohodlo, že se jako uskutečnily na výzvu BAe.

Jako třeba opravárenské centrum na letišti v Mošnově.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Napsal: 29/11/2013, 06:37
od skelet
Podle informací Práva je kupcem americká firma Draken International, o které se spekulovalo již v minulosti. Ta provozuje přes 50 různých stíhaček a proudových letounů a hlavně americkým vzdušným silám nabízí výcvik pilotů v reálných vzdušných bojích.
http://www.novinky.cz/domaci/320636-zlo ... o-usa.html
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Napsal: 29/11/2013, 19:44
od Flogger G
Když si vzpomenu, kolik stál nový L-159, protože nějaký politický chytráček myslící na vlastní kapsu určil pro AČR cenu v US. dolarech místo v Kč, tak půl miliardě Kč odpovídá jeden letuschopný stroj a jeden šrot bez sedačky VS-2C na díly, když uvážím amortizaci. Je vidět, jaké máme obchodníky a co vedlo náš stát v devadesátých letech minulého století.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Napsal: 29/11/2013, 19:58
od Mirek58
A ono se vedení ČR nějak podstatně oproti devadesátým létům změnilo?

Re: L159 ALCA a její předchůdci
Napsal: 2/12/2013, 17:39
od Flogger G
Mnozí se drží v politice i nadále.To naokraj.
Když jsme měli kdysi možnost mluvit s pracovníky vývoje, ptali se někteří, proč vytvořili právě takový letoun, s nižší max. rychlostí a stoupavostí oproti Saabu-105 a proč volili výbavu neprodejnou do zemí tradičně s námi obchodujícími. Podle konstruktérů šlo o politické zadání. Z toho plyne, že nějaká politická skupina dostala zaplaceno za zkrytou likvidaci samostatného vývoje letadel v továrně Aero.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Napsal: 11/12/2013, 09:29
od skelet
Ve zbrojovce Aero Vodochody Aerospace vzniká koncept nového letounu. Od L-159 českého letectva se bude lišit zejména větším podílem českých přístrojů a prodloužením doletu díky nádrži v křídle. Návrhovou filozofií vychází i ze staršího a v řadě zemí létajícího typu L-39 Albatros, prototyp má vzlétnout v roce 2015
Zdroj:
http://zpravy.idnes.cz/modernizace-aero ... _domaci_jw
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Napsal: 11/12/2013, 18:46
od kopapaka
Jenom zírám, vlastně je škoda, že tohle nebylo hned od začátku...
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Napsal: 11/12/2013, 19:10
od Zemakt
To se to nové křídlo bude lišit od starého pouze tou absencí externích nádržích respektive "pouze" novou konstrukcí? Co profil křídla aj.? Úspora hmotnosti? Jsou někde nějaké další výpočty ohledně letových výkonů, než je dolet? Ď.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Napsal: 12/12/2013, 16:02
od El Diablo
Odborníci: L-169 je nadějný koncept, vývozu ale nesmí škodit politici
12. prosince 2013 14:31
Koncept nového letounu L-169 je zajímavý a má šanci uspět na světových trzích, kde stálé létají stovky starších strojů L-39 Albatros. Pro iDNES.cz to uvedli publicisté Martin Velek a Lukáš Visingr. Projekt ovšem podle nich potřebuje politickou podporu, kterou v minulých dekádách česká letadla neměla.
Zdroj:
http://zpravy.idnes.cz/nazory-publicist ... _domaci_jw
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Napsal: 13/12/2013, 14:42
od Flogger G
O novém křídle se diskutovalo již v 90. letech 20. století.
Hlavně změna profilu a vytvoření integrovaných nádrží. Další změnou by měla být instalace systému tankování za letu. Dost mne zajímají plánované výkony letounu - nosnost, bojový dolet, praktický dostup, počáteční stoupavos a max. rychlodt, protože dnes dodávané letouny ruské,čínské a korejské produkce mají vynikající kvalitu.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Napsal: 13/12/2013, 15:15
od skelet
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Napsal: 6/1/2014, 19:10
od El Diablo
Kdo má zájem o české bitevníky? Stíhací esa s legendou v čele
6. ledna 2014 15:30
Zdá se, že po deseti letech hledání kupce se česká armáda konečně zbaví nepotřebných bitevních letounů L-159 Alca. Kdo vlastně stojí za americkou společností Draken International a bude stroje provozovat? Skupina špičkových amerických stíhacích letců s legendou v čele.
Zdroj:
http://zpravy.idnes.cz/americka-stihaci ... r_nato_inc
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Napsal: 6/1/2014, 20:12
od jersey.se
A bude to křídlo šípové? Pokud ne, jsou to zas vyhozené prachy a použitelnost bude i nadále hluboko pod Pilatusem PC-21.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Napsal: 6/1/2014, 21:15
od Alchymista
Pokiaľ nedokážu zaistiť, aby nové lietadlo nebolo ovplyvniteľné pri predaji treťou stranou, bude to zasa len "o ničom" = vyhodené peniaze.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Napsal: 6/1/2014, 21:29
od jersey.se
Tak tomu se zas dnes prakticky vyhnout nelze. Viz. třeba právě Gripen - i ten by mohli teoreticky Američani poslat ke dnu a v případě jihoamerických zemí se tak do jisté míry i děje. Ale zdá se že je to akceptovatelné - ne všechny systémy může malá země jako ČR (a to má víc obyvatel než Švédsko nebo Švýcarsko) vyvíjet sama.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Napsal: 6/1/2014, 21:34
od skelet
L-169 by měla být také o tom, že si zákazník vybere motor. F124 je sice prověřený, ale přidej k tomu ruský Al-55 a máš o problém méně...
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Napsal: 6/1/2014, 21:36
od jersey.se
No, když si myslej že to samo o sobě pomůže...
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Napsal: 6/1/2014, 21:39
od skelet
samo o sobě pochopitelně ne
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Napsal: 6/1/2014, 21:49
od jersey.se
Já vím že to víš, vím že to vědí oni a ví to asi každej leteckej fanda. Jenže bohužel český letecký fanda nechce vidět že to letadlo už je koncepčně mrtvé vlastně od té doby co bylo vyvinuto podle dementních sovětských specifikací, protože nic nového se z něj už vyvinout nedá. Jo, pomohlo by šípové integrální křídlo s ostřejším profilem a výše položené sedadlo instruktora, bez něhož je ten střep tak jako tak neprodejný, jenže bez radikálního překonstruování trupu tam to šípové křídlo ani zvýšenou sedačku nenapasuješ kdyby ses po... a integrální nádrž a profil nestačí, žejo... Jo, moct si vybrat je fajn, ale není to to nejdůležitější (pokud tedy v základu nenabízíš něco z Francie, žejo...).
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Napsal: 6/1/2014, 21:51
od skelet
Vzhledem k tomu, že veřejnost ještě neví jak hluboká modernizace L-169 bude, je zbytečné si nad tím plácat játra.