Stránka 15 z 60

Napsal: 9/3/2010, 09:20
od skelet
Ani vývoj by nebyl problém. Podvozek by mohla v klidu řešit Tatra a.s., korbu VOP nebo například slovensky Kerametal a.s.. Problém by v zásadě byl jen s dodávkou řízení palby a motorem. Nejvýkonnější motor jaký Tatra dnes dělá má výkon 325kW, ale třeba by se oplatilo oprášit a modernizovat dvanáctiválec, který se již nevyrábí. Takže by tam nejspíše putoval některý z motorů již Tatrou používaný .. třeba MTU 12V 183 TD224 s výkonem 620kW původně určený pro tankový tahač T815-6VWN9T 43.610 8×8.1R .. mňam

Napsal: 9/3/2010, 10:11
od Pop
To skelet:

Tak nějak jsem si vždy představoval náš nový OT. Podvozek a motor Tatra, korba ze Slovenska a systém řízení palby např od Izraelců. Přeci jen mají aktivní bojové zkušenosti. Jde-li o motor, určitě by se dal modernizovat a snížila by se mu spotřeba PHM, zvýšila spolehlivost a možná by se dalo něco udělat i se splodinami ( zelení by měli radost).

Stále však nejsem spokojen se strukturou OT. Převažovat budou kolové OT. Již jsem zde vyjádřil názor, že na hořícím bojišti je nutné mít v sestavě mechanizovaných jednotek pásová BVP.Zachoval bych i schopnost boje s tanky, když už se naše tankové vojsko ztenčilo na jeden ušmudlaný prapor modernizovaných T-72 a podporu jim má dělat tanková rota aktivních záloh.
Jsem stále pro kombinaci kol a pásů- Zároveň není od věci vyzbrojit jiné kolové OT PTŘS tak, jako dříve BRDM-2. Jen ty systémi modernější.

To jsem vlastně nikde nečetl, že by Pandur II měl PT zbraně. Zřejmě úředníci akvizičního úřadu MO nejak na tanky zapoměli při vypsání tendru Asi se už s bojem proti silně pancéřovaným cílům vůbec nepočítá?! Naše armáda zřejmě na boj proti tankům rezignovala.

Napsal: 9/3/2010, 10:14
od jersey.se
No, o Tatrovce mám svůj jistý názor, jaksi se neshodující s "vlasteneckou" hysterií. Tatra zkrátka zmrvila na co sáhla. Po T603 nevyrobila konkurenceschopné osobní auto a už po roce 1945 ani kamion. Dokázala nabídnout jedině nepoužitelné vzduchem chlazené motory a kyvadlové polonápravy a trubkový rám, které ostatní světoví výrobci seznali zastaralými už ve 30tých letech. Navíc vedení Tatrovky mělo bohužel u nás vcelku silnou pozici v plánování průmyslu a dokázalo přidusit přecijen pružněji a moderněji smýšlející LIAZ. Ano, čekám na argumenty typu Dakar, jenže Dakar to auto evidentně neprodal, že? Sorry za OT, ale muselo to ven :(

Napsal: 9/3/2010, 10:33
od skelet
:mrgreen: :mrgreen:
"trubkový rám" nemohl nikdo seznat zastaralým jelikož nikdo krom Tatry a Pinzgaueru na něj nemá patentová práva (a nikdy neměl). A Pinzgauer (dnes součást BAe Systems) patří mezi velice dobré šplhavce. A tam i patří Tatra, která nedělá kamióny, ale specializovala se po válce na terénní vozy. A tyto jsou natolik špatné, že Tatry exNVA použila US Army během války v Zálivu, Bundeswehr si je nechal, kalifornští hasiči si nad nimi pomlaskávali a generální štáb Izraele o nich prohlásil, že lepší nákladní vozy nikdy bojově nenasadil (Libanon) :-?
A že dělá vzducháče? A co má být? :lol: Emisní limity plní s přehledem a výkonově nezaostávají .. :razz:

Napsal: 9/3/2010, 10:35
od jersey.se
Evidentně se v tomto tématu neshodnem. A už vůbec ne v tvrzení, že vzduchem chlazené motory u pozemní techniky výkonově nezaostávají. To nemyslíš vážně? Uchladíš je když použiješ turbo?

Napsal: 9/3/2010, 10:40
od skelet
Tatra atmosféry už nedělá, všechny jsou přeplňované. A dokonce plní normy Euro5 bez elektroniky ..

Napsal: 9/3/2010, 10:44
od skelet
Mimochodem za vznikem Pinzgaueru stojí Hans Ledwinka, proto má stejnou koncepci jako Tatra. A světe div se dodnes ji neopustil. Ono taky není proč ...

Napsal: 9/3/2010, 10:45
od jersey.se
O jejich praktické použitelnosti mám jisté pochybnosti. A jejich výkon ovšem za kapalinovými motory zaostává poněkud nepřehlédnutelně. Přeplňovaný vzduchem chlazený motor totiž spotřebuje značnou část výkonu jenom na chlazení, za což každý zákazník jistě poděkuje :) . Navíc je tu zranitelnost v boji. Ano, absence vodního chladiče je sice chvalitebná, jenže tu máme mohutný a natlakovaný chladič oleje. Vodou chlazený motor s průstřelem vodního chladiče dojede klidně 20 km. Dojede kus i s prostřeleným chladičem oleje, ale vzduchem chlazený motor s průstřelem olejového chladiče daleko nedojede.

Napsal: 9/3/2010, 10:53
od skelet
325kW se ti zdá málo? To je naprosto průměrná hodnota v terénních nákladních vozech. :-P (pokud je mi známo výkon motoru se stále měří na výstupu, takže "ztráty" budou již v tom započítány).
Mimochodem toto zastaralé řešení vyrábí a vyvíjí i takový outsider jako je firma Deutz, a to i v poměrně výkonných verzí.

Napsal: 9/3/2010, 11:18
od jersey.se
325 kW je málo z pohledu nejvýkonnější nabízené verze motoru o zdvihovém objemu 13 litrů. Ztráty tam jistě budou započítány, ale budou krmeny naftou, kterou zaplatí provozovatel a že mimo jiné toto řešení nabízí i firma Deutz (ohledně jejíž velmi kolísavé kvality jsem se několikrát sám přesvědčil), mě opravdu nedojímá. Nabízí ho pravděpodobně proto, že to někteří zákazníci bůhvíproč žádají. Já jsem přesvědčen o jeho nesmyslnosti.

Napsal: 9/3/2010, 11:20
od skelet
Jersey.se víš co je zajímavé? Že všichni řidiči náklaďáku na Tatrách kritizují pouze prostornost kabiny a spotřebou neargumentují :lol:
Ať tak, či tak Tatra vzduchem chlazené motory vyrábí, prodává je a vyvíjí je. A nové Euro 6 má být vzduchem chlazený common rail.
Dalším faktorem je, že u firmy Deutz akceptuješ možnost výroby vzduchem chlazených motorů pro zákazníky, které je požadují. Ale Tatře toto upíráš. Což mi přijde legrační :lol:
Ale s tou nosnou konstrukcí jsi mě pobavil ještě více. :razz:

Napsal: 9/3/2010, 11:23
od jersey.se
To je možné, ale já přesto trvám na svém. A vlastně mi dávají za pravdu i všechny ty exportní "úspěchy" Tatry v reálném tržním prostředí. A řidič Tatry spotřebou argumentovat nemusí, tu platí jeho zaměstnavatel :)

Napsal: 9/3/2010, 11:25
od skelet
:razz: :mrgreen:

Napsal: 9/3/2010, 11:27
od jersey.se
Nevím, co je k smíchu na prosté realitě.

Napsal: 9/3/2010, 11:38
od skelet
Nuže milý Jersey.se.. Tatra a.s. nabízí k zástavbě vzduchem chlazené motory o výkonu 230 až 325kW, respektive kapalinou chlazené motory o výkonu 260kW až 620kW. Dokonce ti nabídne i z několika druhů převodovek, ať vlastních nebo cizích.
Její "úspěchy" spočívají v impotenci obchodního oddělení, které dlouho spalo a dnes ještě stále dříme. A také spočívají v tom, že se do příchodu T810 specializovala pouze a jedině na TĚŽKÉ TERÉNNÍ VOZY.

Napsal: 9/3/2010, 11:46
od jersey.se
Ano, nabízí CIZÍ kapalinové motory o výkonu až 620 kW. Zbytek jsou výmluvy. Můj názor nezměníš, nemá cenu mne přesvědčovat. Já tebe také nepřesvědčím, takže přijmi prosím obrazně mou pravici a končím ohledně mnou neoblíbené Tatry.

Napsal: 9/3/2010, 11:49
od skelet
Ano, cizí.. stejně jako Renault DXi7 je ve skutečnosti motor Volvo, který je vlastně polomotorem Deutz :lol: Nebo tak nějak
:lej:
Zbytek nejsou výmluvy, ale realita. Kterou ty nehodláš akceptovat :wink: Takže s pánem bohem u jiných témat.

Napsal: 9/3/2010, 12:00
od kopapaka
jersey.se píše:O jejich praktické použitelnosti mám jisté pochybnosti. A jejich výkon ovšem za kapalinovými motory zaostává poněkud nepřehlédnutelně. Přeplňovaný vzduchem chlazený motor totiž spotřebuje značnou část výkonu jenom na chlazení, za což každý zákazník jistě poděkuje :) .
Tím chceš říct, že vodou chlazený motor nepotřebuje energii pro chlazení?
Jedině, že bys výstupem z motoru poháněl parní stroj...

Napsal: 9/3/2010, 12:29
od skelet
Oshkosh uvádí u své modelové řady HEMTT, že se na chlazení spotřebuje okolo 35 až 38koní

jinak pokud budou admini a moderátoři milosrdní a tuto přestřelku s tématem nesouvisející rovnou nevymažou, tak nechť ji přesunouzde, kde to mnohem více zapadne. Díky

Napsal: 9/3/2010, 12:42
od jersey.se
Neříkám samozřejmě, že vodou chlazený motor nespotřebuje žádný výkon na chlazení. Přeplňování vždy zvýší tepelný tok v motoru. Problém je v tom, že u vzduchem chlazeného motoru mám prostě daný jeho povrch - můžu maximálně zvýšit počet chladících žeber, zvýšit průtok oleje atp., ale nakonec mi stejně nezbyde nic jiného než zvýšit výkon větráku. U vodou chlazeného motoru mohu vhodně zvětšit plochu samotného vodního chladiče, voda navíc pohltí krátkodobé výkyvy a celkově potřebuji chladící výkon tedy nižší. Dle mého názoru je tudíž přeplňovat automobilový vzduchem chlazený motor pitomost. Tento názor nakonec sdílí i Ing. Hrdlička, který byl za to vždy u Tatrováků v nemilosti.