niko, len ďalej preukazuješ svoju absolútnu neznalosť v problematike:
- AN/AVS-9 sa nekupuje - viď DSCA (Glváč porozprával kdečo, podľa teba už máme Gripeny, Rosomaky atď...)
- do krízových operácii nízkej intenzity potrebuješ aj systémy vlastnej ochrany, nielen noktovizory
- obsadenosť vrtuľníkov sa tu riešila vo vlákne o českom tendri, pozri si ju, "ze armadne stroje lietaju 90 % casu nalozene skutocne len s minimalnym nakladom" - podlož to.
- "Ja som totiz nikde netvrdil, ze MV maju tender bez servisu" Hm, a týmto http://www.palba.cz/viewtopic.php?p=250041#p250041 si teda chcel povedať čo?
- • ľahké viacúčelové vrtuľníky v modifikácii letecká pátracia a záchranná služba a iné, (kapitola 7.2). A ano, presne sa tam špecifikuje dokončiť 9 BH a v ďalšej etape 9 tých. (bod 221 a 224).
Ešte niečo?
Re: ASR kampak kráčíš?
Napsal: 26/5/2017, 09:34
od niko
Arten ja sa v problematike nevyznam, ty ano. Presne tak. Presne preto ja viem co je ILS, ako su rozlozene sedacky v BH, ako lietaju vrtulniky a ty nie. Inak ja ti zdoraznujem Bielu knihu 2013 a ty tu tocis o 2016. Presne preto. Milujem tychto internetovych vsevedkov. Dobre ale, dost bolo. Arten ak chces dalej pokracovat v masteni si ega, napis mi spravu, budeme sa hadat pre mna aj 3 tyzdne.
Re: ASR kampak kráčíš?
Napsal: 26/5/2017, 09:46
od klingy
Niko len poznamka MI 8/17 nema prepravnu kapacicu 23 ale 36 vojakov
Mozte s Artenom v diskusii pokracovat
Re: ASR kampak kráčíš?
Napsal: 26/5/2017, 10:51
od niko
Klingy ono v podstate zalezi na tom, ako tam tych ludi narves. MI 17 som videl udaje od 23 pax do 32 pax, resp. 36 s posadkou. U BH od 14 pax +2 posadka do tych povestnych rakuskych 25 pax. V zasade obidve masiny su motorizovane tak, ze tu kapacitu bez problemov utiahnu. Inak posledna sajgonska evakuacna C 130 vraj odviezla 452 pasazierov z toho 32 v kokpite, takze vsetko je mozne. Ale v zasade je to klasicka debata ako pri letoch Ryanairu a ostatnych leteckych spolocnosti. Aka je prepravna cena jedneho pasaziera ? Samozrejme, ze ked mas zle vytazene stroje, tak so strojom z nizsou spotrebou urobis nizsiu cenu na pax, aj ked ma mensiu kapacitu kabiny. To je napriklad dovod, preco v Cechach a na Slovensku nie su ziadne wide body lietadla. Vsetci sa toho boja. Vycvykove osnovy armady (kde lietaju v zasade skoro stale nevytazene), nevhodne nasadenie MI 17 na SAR a nemoznost ho doplnit lahcim strojom z neho na Slovensku robia stroj z velmi drahou prevadzkou v ponimani civilneho vnimania nakladov.
Re: ASR kampak kráčíš?
Napsal: 26/5/2017, 12:09
od niko
Neviem, ci tu uz nahodou nebolo, ale 5. pluk zavadza nove UAV. Modernizovane Skylark I-LEX s predlzenym doletom a dalsimi vylepseniami.