Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
když se teď dívám na všelijaké pick upy, tak jsou v zásadě všechny na stejno a ve výběru se nedá extra seknout. A je jedno jestli to bude Ssangyong, Mitsubishi (Fiat), Ford, Toyota, či Nissan. V podstatě je to o ceně, servisu a aftermarketu (tedy co od toho zákazník očekává, že z toho časem udělá).
NIcméně jsem trošku zadoufal, že by české zastoupení Jeepu by mohlo zatlačit na svou matku a nabídnout i do výběrového řízení dieselovou verzi Jeepu Gladiator. Když si pustíte videa dole, tak vypadá velmi schopně, hlavně na první pohled vypadá ne jako leštěnka, ale jako auto do terénu, čemuž odpovídá i dobrý přední nájezdový úhel a další ochrany podvozku. Jako bonus lze u něj také uvést, že se dá objednat i s plátěnou střechou (ano, požadujeme pevnou střechu, respektive překryt korby - hardtop), ale i v provedení pevné střechy lze tuto snadno a na místě demontovat svépomocí osádky. A nejen střechu samotnou, ale dokonce lze odmontovat dveře a čelní sklo. Vše svépomocí a de facto na místě, kde si to osádka (řidič) usmyslí. V prvním videu je dokonce už záběr aftermarketového řešení, kdy jsou dveře nahrazeny dveřmi z trubek.. Na druhém videu je Gladiator (v továrním nastavení), které už uživatelé protáhují terénem. NO a v neposlední řadě AM General chce nabízet Gladiatora pro vojáky. Možná by to nebyl špatný kup.. (ale v téhle kategorii špatný kup asi není možný)
https://www.auto.cz/z-jeepu-gladiator-s ... vee-131553
https://www.auto.cz/italska-premiera-je ... ame-130078
NIcméně jsem trošku zadoufal, že by české zastoupení Jeepu by mohlo zatlačit na svou matku a nabídnout i do výběrového řízení dieselovou verzi Jeepu Gladiator. Když si pustíte videa dole, tak vypadá velmi schopně, hlavně na první pohled vypadá ne jako leštěnka, ale jako auto do terénu, čemuž odpovídá i dobrý přední nájezdový úhel a další ochrany podvozku. Jako bonus lze u něj také uvést, že se dá objednat i s plátěnou střechou (ano, požadujeme pevnou střechu, respektive překryt korby - hardtop), ale i v provedení pevné střechy lze tuto snadno a na místě demontovat svépomocí osádky. A nejen střechu samotnou, ale dokonce lze odmontovat dveře a čelní sklo. Vše svépomocí a de facto na místě, kde si to osádka (řidič) usmyslí. V prvním videu je dokonce už záběr aftermarketového řešení, kdy jsou dveře nahrazeny dveřmi z trubek.. Na druhém videu je Gladiator (v továrním nastavení), které už uživatelé protáhují terénem. NO a v neposlední řadě AM General chce nabízet Gladiatora pro vojáky. Možná by to nebyl špatný kup.. (ale v téhle kategorii špatný kup asi není možný)
https://www.auto.cz/z-jeepu-gladiator-s ... vee-131553
https://www.auto.cz/italska-premiera-je ... ame-130078



- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Jeep Wrangler v poslednom teste prepadol. Ako zatial jedine auto, sa pri celnom naraze s malym prekrytim prevratil.
V inych testoch tiez nedopadol slavne a odniesol si jednu jedinu * Video v clanku.
https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/5 ... a-strechu/
V inych testoch tiez nedopadol slavne a odniesol si jednu jedinu * Video v clanku.
https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/5 ... a-strechu/
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Gladiátor sice z Wrangelru vychází, ale je větší a má předělaný podvozek kvůli tahu těžkých přívěsů. Tak co platí pro Wrangler se automaticky nedá vztáhnout na Gladiátor.



Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Odstartovalo výběrové řízení na lehká vozidla.
https://nen.nipez.cz/SeznamPlatnychProf ... -310920815
https://nen.nipez.cz/SeznamPlatnychProf ... -310920815
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
SPECIFIKACE POŽADOVANÉHO PLNĚNÍPadouch píše:Odstartovalo výběrové řízení na lehká vozidla.
https://nen.nipez.cz/SeznamPlatnychProf ... -310920815
Automobil osobní terénní (AOT)
1. Takticko-technické parametry
Karoserie:
Celokovová, čtyřdveřová a jedny zadní dveře (víko), min. pětimístní automobil typu pickup – Double cap s Hard Top (u Hard Top přípustná plnohodnotná alternativa k plechovému provedení).
Podvozek:
Podvozek s pohonem 4x4 trvale nebo s pohonem 4x4 s možností odpojení jedné z náprav se zařízením umožňující jízdu po silnici tak i těžkém terénu, podvozek s rámem podle ČOS 051637, 3. vydání, Změna 1 a zavěšením zadní nápravy na listových perech nebo vinutých pružinách, případně kombinací obou provedení. Nepřipouští se samonosná karoserie nebo kombinace rámu a samonosné karoserie.
Motor:
Vznětový, vícepalivový (základní palivo F-54, alternativní palivo F-34), min. výkon 110 kW.
Základní rozměry: délka: 5 000 - 5 400 mm;
Vonkajšia dĺžka: 5 405 mmArthur píše:SsangYong MUSSO Grand má štvorvrstvový rám podvozku “Quad Frame“ vyrobený z vysokopevnostnej ocele a hlavne bezkonkurenčný priestor na zadných sedadlách (veď je to v podstate premenovaný SsangYong Rexton Sports Pick-up). Zadná náprava môže byť buď tuhá s listovými perami do terénu a nespevnené cesty a záťaž alebo 5-prvková pre komfort hlavne pre asfaltové cesty, ale aj nespevnené cesty. Proste cena/výkon...Scotty87 píše:Spíš bych řekl že požadavky od minule lehce změkčili. Jediný opravdu striktní požadavek je na provedení karoserie na rámu. Ovšem nevím jestli nějaký výrobce vůbec dělá pick-up se samonosnou karoserií.


Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Tak o jednoho exota míň. Stejně se bude reálně rozhodovat mezi Nissanem a Toyotou.
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
S příchodem nové dva osmičky jsem jednoznačně pro Hilux. Sorry Rangere. Navaru až jako třetí.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Toyota Hilux je vážný kandidát, protože nový model má výkonnější motor 2,8 litru oproti 2.4 D, sláva konci downsizingu. Podvozek má vylepšenou konstrukci listových pružin, atd.skelet píše:Dva osmičky? Se nějak nechytám. Nakopni mě
Ještě nebyl myslím zmíněn Renault Alaskan, ale to je v podstatě francouzská verze Nissanu Navara. Max. motor je dvakrát přeplňovaný 2.3 dCi, dnešní motory kvůli emisím mají nižší objemy a jsou přeplňované, čehož nejsem zastáncem, jiné značky můžou mít větší objem, ale je to i otázka ceny.





Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Tak nějak jsem tušil, že půjde o motor. Toyota je asi jasný favorit. Velké zkušenosti, obrovský aftermarket, zkušenosti nástavbářů de facto v každém městě. A servis po celém světě.



Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Je to tak, z hlediska značky Toyota je osvědčená a hojně používaná, a jak už bylo zmíněno různé nástavby nejsou žádný problém, ačkoliv třeba chvilku potrvá než se adaptují na nový model.
Ford Ranger by do úvahy samozřejmě připadal, ale jen s dvoulitrem asi ne!
Pokud někdo dříve myslel na Ford F-150? Tak má velkoobjemové motory, ale spotřeba už je relativně vysoká. Jenže zde už by cena dosahovala minimálně 1,5 miliónu, takže na ameriku asi zapomeňte. Taky má délku skoro 6 metrů, když někdo kritizuje, že do jiných pikinů se nevejdou vojáci s plnou polní. Například Argentinská armáda koupila fordy F-150, které byly militarizovány místní společností Igarreta. Takový typ armáda zatím nepoptává, a taky takových aut by bylo potřeba omezené množství. Stejně s tím možná budou většinou jezdit po silnici, ale to neřešme
---------------
Co jsem se díval na požadavky AČR, tak jsou tam některé věci, které civilní auta normálně nemají.
Lana, zakládací klíny, vesty, sněhové řetězy, atd. lze dokoupit. Armáda to chce však už po výrobci?, aby dodal komplet, to nebude snad až takový problém. Ale bude to taky něco stát.
Další věci jako možnost montáže háku NATO, to chce ověřit, podobně držáky na uchycení zbraní, to jsou trošku úpravy, ale rozhodně možné. Při větším počtu kusů, se to výrobci vyplatí udělat.
Zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru, taky standardně nebývá. Přední ochranný rám se dnes kvůli ochraně chodců moc nedává. Nebo spíše musí splňovat homologaci, a být zapsán v techničáku, že už to chtějí od začátku usnadní starosti. Ovšem když půjde o armádní vozidla, tak se policajti vlastně o různé rámy a navijáky zajímat nebudou. Dyžtak mně opravte, ale tak nějak to vidím
Co mi třeba ve specifikaci chybí je ochrana spodku vozidla, i když samozřejmě je požadovaná vlastnost jízdy v těžkém terénu, tak se to asi automaticky předpokládá.
Ford Ranger by do úvahy samozřejmě připadal, ale jen s dvoulitrem asi ne!
Pokud někdo dříve myslel na Ford F-150? Tak má velkoobjemové motory, ale spotřeba už je relativně vysoká. Jenže zde už by cena dosahovala minimálně 1,5 miliónu, takže na ameriku asi zapomeňte. Taky má délku skoro 6 metrů, když někdo kritizuje, že do jiných pikinů se nevejdou vojáci s plnou polní. Například Argentinská armáda koupila fordy F-150, které byly militarizovány místní společností Igarreta. Takový typ armáda zatím nepoptává, a taky takových aut by bylo potřeba omezené množství. Stejně s tím možná budou většinou jezdit po silnici, ale to neřešme

---------------
Co jsem se díval na požadavky AČR, tak jsou tam některé věci, které civilní auta normálně nemají.
Lana, zakládací klíny, vesty, sněhové řetězy, atd. lze dokoupit. Armáda to chce však už po výrobci?, aby dodal komplet, to nebude snad až takový problém. Ale bude to taky něco stát.
Další věci jako možnost montáže háku NATO, to chce ověřit, podobně držáky na uchycení zbraní, to jsou trošku úpravy, ale rozhodně možné. Při větším počtu kusů, se to výrobci vyplatí udělat.
Zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru, taky standardně nebývá. Přední ochranný rám se dnes kvůli ochraně chodců moc nedává. Nebo spíše musí splňovat homologaci, a být zapsán v techničáku, že už to chtějí od začátku usnadní starosti. Ovšem když půjde o armádní vozidla, tak se policajti vlastně o různé rámy a navijáky zajímat nebudou. Dyžtak mně opravte, ale tak nějak to vidím

Co mi třeba ve specifikaci chybí je ochrana spodku vozidla, i když samozřejmě je požadovaná vlastnost jízdy v těžkém terénu, tak se to asi automaticky předpokládá.





Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
F150 je rozměrově i výkonově úplně jinde. Stejně jako její protějšek Toyota Tundra.
K tomu ostatnímu - Toyota, Ford i Nissan jsou velmi rozšířené na vojenském i civilním trhu. Takže .. Toyota Hilux live (civil) 4dv. je v ceně od 895 400 Kč (asi s DPH, na str.neuvedeno)+ hardtop (46 723 Kč bez výklopných bočních oken, 57 705 Kč s výklopnými okny; spoilercentrum.cz), ochranný rám 9700Kč (spoilercentrum.cz). Pokud by někdo chtěl pevnostní nárazník, tak ten je za 29910Kč (opservis.cz). Cena vozu + rámu + hardtopu je cca 951 823Kč s DPH. Bez množstevních slev.
A tak by se po netu dalo jít a a hledat doplňky. Výhoda Toyot, Nissanů a Fordů.
Zásuvku na korbě má Toyota standardně. Předpokládám, že to bude standard i pro Nissan a Ford
K tomu ostatnímu - Toyota, Ford i Nissan jsou velmi rozšířené na vojenském i civilním trhu. Takže .. Toyota Hilux live (civil) 4dv. je v ceně od 895 400 Kč (asi s DPH, na str.neuvedeno)+ hardtop (46 723 Kč bez výklopných bočních oken, 57 705 Kč s výklopnými okny; spoilercentrum.cz), ochranný rám 9700Kč (spoilercentrum.cz). Pokud by někdo chtěl pevnostní nárazník, tak ten je za 29910Kč (opservis.cz). Cena vozu + rámu + hardtopu je cca 951 823Kč s DPH. Bez množstevních slev.
A tak by se po netu dalo jít a a hledat doplňky. Výhoda Toyot, Nissanů a Fordů.
Zásuvku na korbě má Toyota standardně. Předpokládám, že to bude standard i pro Nissan a Ford



Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Na serveru CZDefence, který nedávno kritizoval výběr karoserie pick-up, dnes vyšel propagační článek o novém Defenderu. Náhoda? Nemyslím si.
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
A maj tam fotku s typkem a batohem na pupku? V tomto ohledu to zacina byt uz vice jak trapne.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Mně se líbí, jak obhajují, že Defender má samonosnou karoserii, že bez rámu není žádný offroad úplný, atd. Takže najednou zde máme posun k SUV, ale třeba to je jen náhodaScotty87 píše:Na serveru CZDefence, který nedávno kritizoval výběr karoserie pick-up, dnes vyšel propagační článek o novém Defenderu. Náhoda? Nemyslím si.

Pokud by si v tom měli vojclové vozit jen prdel, tak je lepší SUV, ale chápu, že chtějí nějaké univerzální vozidlo. Kdysi testovali i Kodiaq, a vůbec se přemýšlelo o více typech. V domnění, že armáda by mohla potřebovat i klasická auta pro běžné použití či využití v lehkém terénu.
Navíc dnes se dělá jen málo terénních vozidel typu OFFROAD s žebřinovým rámem, napadá mně třeba Mercedes třídy G, který je však cenově jinde. Oblíbené bývalo Mitsubishi Pajero, poslední generace však přešly k samonosné karosérii, protože se dospělo ke zjištění, že většina zákazníku stejně nejezdí v terénu, ale po silnici.
Já si myslím, že požadavky AČR na pikin s rámem jsou správné. Dospěli k tomu průzkumem trhu.
Dodám odkaz na novou Toyotu Hilux
https://www.automobilrevue.cz/rubriky/t ... 47985.html
Tam uvádí, například elektricky ovládaný hliníkový kryt korby nebo 12V zásuvka v nákladovém prostoru. Dále vrcholné provedení s názvem Invincible bude mít dodatečné ochranné prvky karoserie a rozsáhlý seznam standardní výbavy. Ovšem i cena může tím pádem nepříjemně vyrůst. Spíš bych pro AČR viděl základ auta plus to co požaduje taky půjde splnit, do kdy to chtějí mít vyřízené?
Například exot pick-up SsangYong Musso Grand vychází nejlevněji, v základu nemá takovou standardní výbavu jako Hilux, ale s vyšší výbavou Premium je už relativně srovnatelný. No a hlavně o 5 mm překračuje požadavek

Ještě dotaz, jak to mají pick-upy s mezinápravovým diferenciálem?
Ford Ranger ho asi nemá, zda je to zrovna požadavek do těžkého terénu?
Jsem zvědavý zda podá nabídku třeba i firma Dajbych, s.r.o., která není přímo výrobcem, ale může auta upravit.
Mimo jiné možná reklama na CZDefence od nich, ale to je spíš jen spekulace.
https://www.dajbych.cz/land-rover
Ostatně nějaké kšeftíky pro armádu už dělali.
https://www.dajbych.cz/prestavby/armada
No uvidíme ... Zemakte, já jsem fotku vojclů s batohem viděl i na e15.cz, kde se armádě vyčítá, že šetří, no je to docela sranda, dobré jsou i komentáře pod článkem.
https://www.e15.cz/domaci/armada-setri- ... ne-1370952





Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Zrovna Dajbych může podat nabídku jak na Toyoty, tak na Isuzu D-Max.Lord píše:Jsem zvědavý zda podá nabídku třeba i firma Dajbych, s.r.o., která není přímo výrobcem, ale může auta upravit.
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Zdá se že Glomex s Nissanem sondují terén.
A zjevně neuspěli.Dotaz č. 1 Zadavatel požaduje dodat vozidlo pro zkoušky do 90 ti dnů od podpisu rámcové dohody. Může zadavatel přehodnotit tento termín a nastavit jej do 9-ti měsíců od podpisu rámcové dohody, aby tím rozšířil počet možných uchazečů? Uchazeč doplňuje, že v současné době kdy dochází k obnovování výroby po odstávkách COVID-19, jsou výrobní linky zatíženy výrobou již objednaných vozidel. Navíc se s těmito problémy musejí popasovat nejen výrobní závody automobilů, ale také jejich dodavatelé. Tuto situaci není možné ze strany uchazeče jakkoli ovlivnit.
Dotaz č. 2 Zadavatel požaduje dodat vozidla pro první výzvu do 6-ti měsíců ode dne jejího potvrzení prodávajícím, oproti dalším výzvám, kde je na dodání cca 12 měsíců. Může zadavatel přehodnotit termín plnění i pro první výzvu tak, aby byl termín plnění stejný jako pro další výzvy? Uchazeč doplňuje, že v současné době kdy dochází k obnovování výroby po odstávkách COVID-19, jsou výrobní linky zatíženy výrobou již objednaných vozidel. Navíc se s těmito problémy musejí popasovat nejen výrobní závody automobilů, ale také jejich dodavatelé. Tuto situaci není možné ze strany uchazeče jakkoli ovlivnit
Dodací lhůty včetně lhůt pro dodání vozidel do zkoušek jsou nastaveny v souladu s aktuální koncepcí vyzbrojování AČR, s ohledem na potřebu dodávek automobilů od roku 2021. Zadavatel požaduje dodržení lhůt stanovených zadávací dokumentací a rámcovou dohodou
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Všetci seriózni teroristi, islamisti, povstalci a vlastne všetci co nemajú luxus technického zázemia vedia, že keď pick - up, tak jedine Toyota LC70. Na internete je kopa videí s lafetovanym zu23, pripadne guľometmi 12.7 ci 14.5. Na Slovensku horská služba, hasiči a aj polícia nakúpili tuším 70ks tohto stroja vo verzi klasický Hard top.
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Trošku mně překvapilo, že armáda nepoptává, také varianty dvousedadlové, kam by bylo možné na korbu lafetovat lehké zbraně. Delší korba použít pro přepravu objemnějších věcí, munice, jako polní sanitky, atd. Ale asi to mají prozkoumané a vědí co chtějí.Lynx píše:Všetci seriózni teroristi, islamisti, povstalci a vlastne všetci co nemajú luxus technického zázemia vedia, že keď pick - up, tak jedine Toyota LC70. Na internete je kopa videí s lafetovanym zu23, pripadne guľometmi 12.7 ci 14.5. Na Slovensku horská služba, hasiči a aj polícia nakúpili tuším 70ks tohto stroja vo verzi klasický Hard top.




