OSSR - C-27J Spartan
Re: C-27J Spartan
A to by si tých 1300+ ludí s výsadkovou spôsobilosťou všetko malo odskákať z dvoch Spartanov a dvoch L-410 uspôsobených pre výcvik parašutistov?
-
- podporučík
- Příspěvky: 663
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: C-27J Spartan
V případě leteckých výsadků jde hlavně o certifikaci padáků na daný stroj. Naši výsadkáři loni certifikovali OVP-12 SL1 na seskoky z C-130, jinak byli odkázáni na americkou T 11.
Re: C-27J Spartan
Pár info o C27J. Inštalácia wingletov priniesla celkom výrazne zvýšenie nosnosti/MTOW.
https://www.edrmagazine.eu/leonardo-mor ... generation
Bohvie ci sú certifikované aj ako doplnkový diel, mozno v nejakej MLU by bolo zaujímavé ich prikúpiť.
https://www.edrmagazine.eu/leonardo-mor ... generation
Bohvie ci sú certifikované aj ako doplnkový diel, mozno v nejakej MLU by bolo zaujímavé ich prikúpiť.
Re: C-27J Spartan
Čo som pochopil z článku, tak nie ej možné ich dodatočne inštalovať.
Re: C-27J Spartan
Pravda, dobrý postreh.
Re: C-27J Spartan
Vláda Slovinska rozhodla o zahájení jednání s vládou Itálie o nákupu letadla C 27J.
Re: C-27J Spartan
C-27 J upraveny pre elektronicky boj v nasadeni v Iraku.
https://theaviationist.com/2021/02/08/t ... ssion=true
https://theaviationist.com/2021/02/08/t ... ssion=true
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6204
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: C-27J Spartan
Taliani im dávajú slusne zabrať. 5000hodin za 4,5 roka na jedno lietadlo.
Nase maju teda ešte slušnú rezervu
Nase maju teda ešte slušnú rezervu

Re: C-27J Spartan
Mna zaujalo, ze cely system JEDI je na NATO paletach a da sa adaptovat na bezny Spartan rychlo stylom roll on- roll off.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6204
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: C-27J Spartan
Príde mi, že je to pre nich celkom typické.
Evidentne chápu kto je ich zákazník. Malé armády, ktoré si nemôžu dovoliť špecializované verzie, lietadiel ale potrebujú od Spartana skutočné multifunkčné riešiena.
Tu je GAU-23 roll-on/roll-off 30mm system na palete.
a k tomu ovládanie
https://en.topwar.ru/37873-vremya-ispyt ... shkoy.html
Evidentne chápu kto je ich zákazník. Malé armády, ktoré si nemôžu dovoliť špecializované verzie, lietadiel ale potrebujú od Spartana skutočné multifunkčné riešiena.
Tu je GAU-23 roll-on/roll-off 30mm system na palete.
a k tomu ovládanie
https://en.topwar.ru/37873-vremya-ispyt ... shkoy.html
Re: C-27J Spartan
Veru. Co sa ale tyka toho kanonu, nie je potrebna aj instalacia FLIR a senzorov pod trup ?
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6204
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: C-27J Spartan
Jasne že treba.
Inak mne 30tka príde veľa. Hlavne to zoberie miesto výsadku. 7,62 alebo 12,7 do oboch zadných dverí, ako má C295 by stačilo.
Inak mne 30tka príde veľa. Hlavne to zoberie miesto výsadku. 7,62 alebo 12,7 do oboch zadných dverí, ako má C295 by stačilo.
Re: C-27J Spartan
V této úloze se s výsadkem zřejmě vůbec nepočítá. U menších ráží pak narážíš na nízkou efektivitu/účinnost v cíli. V porovnání s takto sofistikovaným řešením pak i mizernou přesností a dostřelem. Je to ale paráda.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: C-27J Spartan
Zaujímavé a multifunkčné riešenie na paletách. Je to naozaj vydarené lietadlo.
Mňa skôr zaujíma, kedy naše stroje dostanú také senzory, ako sú na poslednom obrázku (po oboch stranách pod kabínou). Tieto stroje VzS vyhovujú, len ich počet by sa mal zdvojnásobiť. Ich ročný nálet to potvrdzuje.
Mňa skôr zaujíma, kedy naše stroje dostanú také senzory, ako sú na poslednom obrázku (po oboch stranách pod kabínou). Tieto stroje VzS vyhovujú, len ich počet by sa mal zdvojnásobiť. Ich ročný nálet to potvrdzuje.
"Alea iacta est"
Re: C-27J Spartan
AC-295 je vyzbrojena 30mm kanónem stejně tak, jako MC-27J
Jinak na https://www.defenseindustrydaily.com/ je hezká tabulka srovnání MC-27J s AC-295 (tu bychom potřebovali na hlídání Chebu;
)

Jinak na https://www.defenseindustrydaily.com/ je hezká tabulka srovnání MC-27J s AC-295 (tu bychom potřebovali na hlídání Chebu;





- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6204
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: C-27J Spartan
AC-295 je vyzbrojená ešte viac ako C-27J. Hellfire a 70mm riadené rakety...
Skôr som narážal, že AC-295 ma tu lafetu do zadných dverí oveľa menšiu, osadená M2 alebo M134 by dokázala podporovať výsadok až do doskoku.
30mm lafeta pre C-27J úplne znemožňuje niesť akýkoľvek výsadok.
Presnosť a dostrel tých 700m nad zemou, ktorá je minimálna pri zoskoku pomocou výťažného lana je dostatočná na krytie výsadku kým nezosadne.
Asi sa už musíme odlepiť od výkonov sovietskej techniky a to koľko lh sa s ňou dokázalo ročne nalietať.
Skôr som narážal, že AC-295 ma tu lafetu do zadných dverí oveľa menšiu, osadená M2 alebo M134 by dokázala podporovať výsadok až do doskoku.
30mm lafeta pre C-27J úplne znemožňuje niesť akýkoľvek výsadok.
Presnosť a dostrel tých 700m nad zemou, ktorá je minimálna pri zoskoku pomocou výťažného lana je dostatočná na krytie výsadku kým nezosadne.
Ak Taliani dokážu na jednom C27J nalietať ročne 1000hodin a naše dva dajú za rok spolu 730. Tak máme ešte veľmi slušnú rezervumikojan29 píše: Tieto stroje VzS vyhovujú, len ich počet by sa mal zdvojnásobiť. Ich ročný nálet to potvrdzuje.

Asi sa už musíme odlepiť od výkonov sovietskej techniky a to koľko lh sa s ňou dokázalo ročne nalietať.
Naposledy upravil(a) Juraj Tichý dne 11/2/2021, 10:57, celkem upraveno 1 x.
Re: C-27J Spartan
Voe, ty čtyři dny ještě přežiju a pak si asi udělám kašlací výlet do Jičína, Novéhotu bychom potřebovali na hlídání Chebu;)



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: C-27J Spartan
To není o technice. To je o organizaciJuraj Tichý píše:Asi sa už musíme odlepiť od výkonov sovietskej techniky a to koľko lh sa s ňou dokázalo ročne nalietať.



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire