Co bylo cilem testu? manevry pri vysokych uhlech nabehu s cilem zjistit, jestli se stroj nebude chovat nepredvidatelne.
S vykonem motoru se nic nezmenilo, F-15E ma lepsi T/W na papire s equvalentni vahou jak cokoliv jineho (i raptor), ale ocividne CFT a extra palivo a naklad to degraduji.
Takze jaka jsou doporuceni z toho testu od pilota, co si zkousel manevrovat s F-35 nejspis poprve v zivote, s polovinou systemu a omezenou obalkou?
ZÁVĚR A DOPORUČENÍ
-F-35 byl v souboji v zatáčce ve výrazné energetické nevýhodě a operátoři by rychle zjistili, že to není ideální režim. Rychlost stoupání byla příliš pomalá na to, aby bylo možné stíhat nebo odmítat zbraně. Zatížení zůstávalo pod limitem a naznačovalo, že drak může mít k dispozici větší manévrovací schopnosti.
Rl: Zvýšení rychlosti náklonu a dostupných Nz by pilotovi poskytlo více možností, zejména s ohledem na přirozenou energetický deficit.
-Ačkoli letoun prokázal, že je schopen letu s vysokou AOA, nebyl efektivní pro zabití nebo přežití. útoků především kvůli nedostatečné manévrovací energii. Možná, že s rychlejším nástupem AOA by mohlo být. určité výhody volby vyššího alfa při boji s banditou.
R2: Zvažte zvýšení alfa nástupu.
-Oblast s vysokou míchanou AOA nebyla předvídatelná především proto, že se zdála být příliš blízko ideálu. bojové AOA a nebyla pro pilota intuitivně "vysoká", zatímco se nadále soustředil spíše na banditu než na než na zobrazovanou AOA.
R3: Zvažte zvětšení začátku smíšené oblasti na 30 stupňů nebo více. více.
-Významná autorita řízení proti spinu byla prokázána při tomto a dalších letech s vysokou AOA. Na adrese . je prudký, citlivý a silný, zatímco vstupy pilota se zdají být pomalé a postupné.
R4: Zvažte zvýšení oprávnění pilota k řízení rychlosti odklonu.
-Konfigurace HMO a vrchlíku je škodlivá pro vizuální výhled. Tato kombinace by měla být vyhodnocena a zjistit, zda ji lze zlepšit. Chyby HMO BST mohou zabránit použití zbraní během manévrování.
R5: Zlepšete výkonnost HMO Boresight, aby se zohlednily dynamické manévry, a zvažte zlepšení. viditelnost směrem dozadu vytvořením většího prostoru pro pohyb přilby.
Proc se delaji testy? Mimo jine aby se veci zlepsovali.
Takze podle tech obrazku muzes videt, ze plnou obalku odemkl az 3F o dva roky pozdeji.
A znovu postnu po 150 ut of the shadows
Knight nabízí zcela odlišný pohled založený na jeho zkušenostech s létáním s proudovým letounem, na rozdíl od internetových spekulací. 'První věc, kterou je třeba si uvědomit
při porovnávání moderních stíhacích letounů, je, že každý typ má kompromisy a je na pilotovi, aby z letounu dostal co nejlepší výkon. F-16 je relativně malá a lehká stíhačka; to znamenalo, že jsme měli skvělé trvalé výkony při zatáčení ve vysokých rychlostech a jednoduché jízdní vlastnosti. Zákony řízení letu byly navrženy tak, že
pilot může jednoduše přitáhnout knipl tak silně, jak chce, a letoun podá maximální výkon. Na druhou stranu jsme se vždy museli spokojit s omezeným množstvím paliva, omezeným užitečným zatížením a
pomalou manévrovatelností při nízkých rychlostech kvůli omezením řízení letu.
'F-35 je zcela jiný letoun a
pilotům chvíli trvalo, než se přizpůsobili a zjistili, jak dosáhnout maximálního výkonu. Nepomohlo ani to, že ještě
před 18 měsíci jsme měli omezenou obálku, což znamenalo, že jsme nemohli vytáhnout tolik G, kolik jsme chtěli, ani létat s vysokou alfou. Když byla tato omezení zrušena a my jsme konečně mohli
vidět plný potenciál, otevřelo nám to všem oči. Vlastně to otevřelo oči i mnoha protivníkům.
F-35 je mnohem větší než F-16 a
unese dvakrát více paliva a třikrát větší užitečné zatížení. "
Proto F-35 ztrácí energii o něco rychleji než
F-16 při vyšších rychlostech," pokračuje Knight.
"Ovladatelnost při nízkých rychlostech je však úžasná. Pilot
F-35 má možnost neustále mířit přídí na protivníka, a to i při směšně nízkých rychlostech, což je skvělá schopnost v kombinaci s raketami s vysokým off-boresightem a přilbovým zaměřovačem.
Při manévrování s letounem ve vyšších rychlostech musíte být opatrní, protože pokud budete neustále
stahovat páku řízení, letoun vám sice dá co nejvíce alfa, ale vykrvácí při tom spoustu energie.
Je na pilotovi, aby rozpoznal, kdy se má snažit udržet rychlost a energii a kdy se jí vzdát a stíhat raketami nebo zbraněmi. Novým pilotům obvykle říkám, že F-35 se nachází někde
uprostřed mezi F-16 a F/A-18, pokud jde o manévrování na dohled".
Knight prozradil trochu více informací o létání základních stíhacích manévrů (BFM) na F-35. 'Když byla
naše obálka schválena pro nácvik BFM, dostali jsme příležitost bojovat s několika stíhačkami čtvrté generace. Vzpomeňte si, že tehdy se říkalo,
že F-35 je prase. Když se protivníci poprvé objevili [ve výcvikovém prostoru], měli
křídelní nádrže spolu se spoustou raket. Asi si mysleli, že když budou mít
špinavou konfiguraci, nebude na tom záležet a že nás stejně snadno převálcují.
Do konce týdne však odhodili křídelní nádrže,
přešli na jedinou středovou nádrž a
stále dělali všechno pro to, aby se od nás nenechali postřílet. O
týden později litali v ciste konfiguraci, což učinilo souboje s BFM přinejmenším zajímavými...
Takze hlavni vec co s i z toho mas vzit je:
Pilot
F-35 má možnost neustále mířit přídí na protivníka, a to i při směšně nízkých rychlostech
Trochu kontrast s tim reportem, kdy F-35 tohle nedokazal... Proste odladili control laws FBW.
A tady mas tu F-15E, data jsou jen ciste wiki, pro ilustraci.