Wasp precitaj si clanok. Je tam jasne napisane, ze tieto testy su robene vyslovene pre prevadzkovatelov F-16. Resp. F-16 Block 70 a modernizacie F-16 V.
Dam to este aj tu, kedze sa nas to aj priamo dotyka. Bulharsko rokuje o kupe dalsich 8 stihaciek F-16 Block 70.
Wasp, ale ved to nikto netvrdi. V clanku len pisu, ze zacali letove skusky pre F-16. Ci taky testovacy program nebezi aj u tvojho milacika F-15 neviem.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Napsal: 19/11/2020, 20:38
od Wasp
Jo, však to chci slyšet :-), hele, nespím, protože řeším Orla. Tedy mé reakce jsou už jako reakce chalana po patnácti ve čtyři ráno. Eagle out, return to base.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Napsal: 19/11/2020, 21:04
od niko
Roger that.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Napsal: 26/11/2020, 21:59
od Pilda_CZ
Výborný článek o historii porevolučního letectva OSSR až po nadcházející budoucnost v podobě F-16/Viper
Casto sme tu diskutovali v ramci posilnovania vychodneho kridla NATO o leteckej sile europskej casti NATO. Tuto je velmi pekne popisana.
Spolu: 1781 lietadiel.
Z toho 29 % F-16 (512 ks) a 23 % (415) Eurofighter. Vsetky ostatne typy pod 10 %. MIG-29 - 3 % (46 ks) a Gripen 1 % (24 ks).
Lockheed Martin predstavil novu, zmensenu verziu IRST podu Legion ES pre lietadla F-16 Block 70/72. Tento pod uz aj objednal jeden nespecivikovany zakaznik z rodiny Block 70.
Doplním fotografie z dnešných správ...
ZAČÍNAME VÝCVIK NA F-16
Prví štyria mladí piloti dokončili pokračovací výcvik na Talonoch a posielajú pozdrav z Arizony pred ich novým tátošom, na ktorom začnú cvičiť v blízkej dobe. https://www.facebook.com/ozbrojenesily/ ... 9475658169
(a aj diskusia pod týmto príspevkom v podaní niektorých truhlíkov je výživná)
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Napsal: 25/4/2021, 09:54
od Juraj Tichý
MALÝ KROK PRE JEDNOTLIVCA, VEĽKÝ SKOK PRE NAŠE LETECTVO
piatok 23.4. sa zapíše do kroniky nášho vojenské letectva - poručík Lukáš Kúdela sa stal našim prvým pilotom riadiacim, pod dohľadom inštruktora, lietadlo F-16 v tento deň sa za riadením F-16 postupne vystriedali všetci štyria piloti vo výcviku na arizonskej základni aké boli Lukášove prvé pocity po pristátí:
"Naše dojmy (ako sme sa tak s chalanmi rozprávali) sú dosť technického - pilotážeho rázu. Citlivosť joysticku, poskakovanie lietadla pri pristátí, odozva na inputy do riadenia a podobne.
Ak sa na to pozrieme z tej laickej stránky, tak určite môžem povedať za všetkých, že sme pristáli "vytešení". Po celkom náročnej a dlhej ceste, kde sme začínali takmer od 0 sme sa predsa len dostali do cockpitu F-16 a vzali ju do vzduchu.
Môj subjektívny názor je, že lietadlo sa pilotovalo jednoduchšie ako T-38. Narozdiel od Talonu chce letieť a nie padať. Výkonnostne je samozrejme niekde inde, ako všetky doterajšie lietadlá, na ktorých sme lietali.
Chlapci gratulujeme k úspešnému prvému kroku.