Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 1/1/2023, 18:57
F-35 budou v RAF nahrazovat i Tornado. Proto jich chtějí víc.
seabee píše: ↑1/1/2023, 18:42 Flying High for More Than 500,000 Hours
Přes 800 "kšuntů" nalétalo 500 000 hodin, z toho část i v ostrých bojích, zaznamenané tak 3 - 4 nehody.
Krásné fotky pro fandy:
https://www.f35.com/f35/news-and-featur ... hours.html
Nepsali tam, ze pouzivaji NGAD? pak je to scenar proti hrozbam za 15-20 let. Navic mimo akcni radius bez tankovani ve vzduchu.Wasp píše: ↑1/1/2023, 20:05 Mě zaujaly tyto odstavce :
Pozoruhodné je, že letouny F-35 použité během válečné hry (které se raději nepoužívali na průnik do prostoru protivníka) byly pokročilejší letouny F-35 Block 4 ve vývoji, které budou mít sadu nového výpočetního vybavení známého jako "Tech Refresh 3", vylepšení radaru a systémů elektronického boje a nové zbraně.
"Se současnou verzí F-35 (asi Block 3 ?) bychom si ani nezahráli," řekl Hinote. "Nestálo by to za to. ... Každá stíhačka, která dnes sjíždí z linky, je stíhačka, kterou bychom se do těchto scénářů ani neobtěžovali nasadit."
Shania píše: ↑1/1/2023, 17:28 Jo je videt, ze jsi se o F-35 zacal zajimat 'vcera', ti znas kteri to delaji uz par let a nezapominaji, tak maji podstatne jinou predstavu o tom jake potize se resili v 2014-16 a ve srovnanim s tim je seznam problemu F-35 a zejmena tech co se tykaji pouze A naleko kratsi....
V tom reportu nic podstaneho neni, schvalne si projdi DOT&E reporty od 2020 zpet a pak uvidis
.......
No reagoval jsme na Opravdu si myslíš, že by se veřejně vyjádřili že utratili několik miliard za kšunt ?
V tom reportu se píše o více než osmistovce problémů a taky o F15XE jako vhodné náhradě části f35 flotily.V kazde vlade a organizaci, kteri naschvál leaknou cokoliv, co jim politicky pomuze a u JSF se tak deje pravidelne kazdy rok. Leakne se zprava pro kongres, pak se udela kolecko v mediich a nasledne divadlo od politkiku co maji na program dohlizet.
Stejny v tom korejskem pripade, info jim poskytl nejmenovany insider...
S našimi systémy nebyl nikdy problém ale více kontraktorů si stěžují na přehřívání které zatěžuje systém natolik že zkracuje MTBF. I po upgradech ten problém stále je a značně ovlivňuje životnost.nepovidej, to je fakt novinka. Dost pochybuju ze tvoje firma ma pristup k necemu vic nez potrebuje a tak to rozhodne nebudou vsichni konktraktori...
Predpokladam, ze zrovna tvoje firma dodava system, co spolehlive funguje a problem delaji jini dodavatele, coz byla naprosta vetsina vetsich pruseru v poslednich letech.
Realita je taková že HMS Queen Elizabeth a i druhá loď bude standardně operovat s 24 f35b. V případě nutnosti může akceptovat 36 f35b to jen ve výjimečné situaci.24 na letadlovku? A neni to malo?
https://ukdefencejournal.org.uk/britain ... f-35-jets/
Takze realita je takova, ze je samozdrejme potreba daleko vic stroju, nez 24 pro jedu letadlovku, idealne dvojnasobek. Coz ted resi ze jedna lod bude v udrzbe a druha nasazena.
Pokud by nastala krizova situace a obe lode by se museli nasadit, tak jen min 48 stroju bude na lodich + zaloha. A taky se v pripade potreby muzou rozhodnout mit jak 24 stroju na palube. Nemluve o nasazeni mimo letadlove lode.
Proto jich chteji vic.
Z toho postu je vidět že to máš jako koníčka protože to má nulovou hodnotu. Potřebuješ tam trošku víc proměnných. Ale je to hezké pro sociální média.seabee píše: ↑1/1/2023, 18:42 Flying High for More Than 500,000 Hours
Přes 800 "kšuntů" nalétalo 500 000 hodin, z toho část i v ostrých bojích, zaznamenané tak 3 - 4 nehody.
Krásné fotky pro fandy:
https://www.f35.com/f35/news-and-featur ... hours.html
Spatne to chapes, pocty problemu u F-35 rozhodne netajim, v posledni reportu pisou, ze se jim nedari tohle cislo vyrazne snizit, protoze s testovanim blocku 4 se objevuji nove problemy.V tom reportu se píše o více než osmistovce problémů a taky o F15XE jako vhodné náhradě části f35 flotily.
Ty problémy jsou reálné takže je jedno kdo o nich píše. Problém je když se o problémech nepíše aby to neuškodilo prodeji. To je zatajovaní skutečnosti že se utrácejí peníze za kšunty.
Jen tak pro zajímavost, čím se živíš ty? Ja dělám v letectví 16 let a 6 let z toho se věnuji řešení problémů při výrobě nebo inspekci a s tim související práci kde například musím připravit obhajobu změny dokumentace.
takze ocividne jsi nedaval pred par lety pozor, tech problemu byli tisice a tech v kritickych a co se musi vresit desitky/stovky.Počet problémů se za těch 16 let až tak nezměnil.
Z tech 13 v cat1 must fix bylo jen par co se tykalo F-35A.Ředitel operačního testování a hodnocení (DOT&E) schválil vstup do formálního IOT&E dne 3. prosince 2018. DOT&E konstatuje, že F-35 vstupuje do IOT&E s 873 nevyřešenými nedostatky, 13 z nich je klasifikováno jako "položky kategorie 1 'must-fix', které mají vliv na bezpečnost nebo bojové vlastnosti".
schopnost." 52 Vysoká souběžnost programu znamená, že mohou vzniknout značné náklady na zapracování poznatků z testování: "IOT&E, který poskytuje nejvěrohodnější prostředky k předvídání, je velmi důležitý. bojové výkony, pravděpodobně nebude dokončeno, dokud ... více než 600 letounů již bude mít
vyrobeno."
Ne, slo spis o to, jestli F-35 nenahradi i F-15C.. EX je reseni jak nahradit cas F-15C.F15XE jako vhodné náhradě části f35 flotily.
Nic co se tyka letadel - automatizace prevazne pres powershell, IT ifrastruktura a reportovani.Jen tak pro zajímavost, čím se živíš ty?
nebyla to spis reakce na ten clanek z defens a radarem hornetu.
Vypada to ze 150h je ted novy standart...Podle náčelníka generálního štábu letectva bude rok 2023 pro francouzské stíhací letectvo "velmi složitý".
http://www.opex360.com/2022/12/31/pour- ... e-de-lair/
znovu potvrdil, že opětovné vyčlenění schopnosti potlačování protivzdušné obrany [SEAD - Suppression of Enemy Air Defences], opuštěné na konci 90. let 20. století, je pro letectvo v současnosti
"činnost stíhacích pilotů by měla být snížena na 150 hodin na pilota".
"Pro nedostatek dostatečného počtu letounů Rafale nemohli piloti na 2000 C přejít na Rafale."
"20 % letounů je nyní vybaveno radary AESA. Dodávky budeme mít v roce 2023, přičemž cílem je zvýšit počet na 50 % do konce roku 2023."
Dost pochybuju, ze stihneme tyhle tri serie.Mmchd, tady je něco o schopnostech Block 4, kupříkladu nový radar (možná i s GaN technologií). Včetně toho, že se jeho plné zavedení opět posouvá, tentokrát na 2029. Docela by mě zajímalo, jaká letadla nakonec pořídíme my. Abychom neměli jednu letku Block 3 a druhou Block 4
Bol to Alibaba a opäť, nie to sa v tom článku nepisalo. A to som celý čas rozporoval. Pan z Raytheonu netvrdil, ze radar Gripenu/Saabu je 5x výkonnejší ako ich AESA radar .
Budem muset pockat jestli zverejni jaky presne hardware se bude menit a kdy ho uvolni do vyroby. A co bude pouze otazka softwaru.KOLT píše: ↑4/1/2023, 21:32 Shania, já úplně nerozumím tomu, kdy tedy má přijít plnohodnotný Block 4. Jestli jsem to dobře pochopil, teď přichází jen TR-3, což je částečný upgrade Block 3 (možná udělaný tak, aby stroje mohly být upgradovány technologiemi z Block 4?). Plný Block 4 má přijít ale asi až v roce 2029, ne? Má mít, krom jiného, nový radar (jestli s GaN technologií není jisté), komplet nový výpočetní systém, nové integrované zbraně atd. Takže bych to chápal, že pokud stihneme pořídit stroje před 2029 (což asi alespoň část ano), nebudou vyrobené podle specifikací Block 4. A pak je tu ještě otázka nového motoru...