Zmluva na rekonštukciu Silača s NSPA už bola podpísaná:
"Vláda SR odsúhlasila obstaranie projektov infraštruktúry na leteckej základni Sliač prostredníctvom
agentúry NATO Support and Procurement Agency Luxembourg (ďalej len „NSPA“).
Formálnym krokom na iniciáciu projektov bolo podpísanie zadávacieho listu medzi MO SR a
agentúrou NSPA, na základe ktorého bola uhradená platba vo výške 67 868 421 eur pre
agentúru NSPA. Finančné prostriedky bude NSPA postupne vynakladať v rámci procesu
implementácie projektov."
Bol už najvyšší čas, lebo s náletom Mig-29 to nevyzerá moc dobre:
"Základná kvalifikácia vykonávania misií (BMQ) operačných pilotov nadzvukových
lietadiel nebola dosiahnutá žiadnym pilotom. Úlohy pohotovostného systému NATINAMDS
boli plnené 8 operačnými pilotmi s kvalifikáciou na úrovni základného leteckého výcviku
(BAQ). Napriek uvedenému boli všetky operačné úlohy v rámci NATINAMDS deklarovanými
pilotmi MiG-29 splnené. Priemerný reálny nálet na operačného pilota NATINAMDS dosiahol
v monitorovanom období 54:50 letových hodín (LH), čo je len 73,11 % národnej požiadavky
na BMQ - 75 LH na pilota. Nedosiahnutie požadovanej úrovne vycvičenosti bolo spôsobená
nízkou dostupnosťou lietadiel MiG-29 na plnenie operačných a výcvikových úloh
a nedostatočných zdrojov na leteckú prevádzku v posledných rokoch. Na udržanie
predpísaných spôsobilostí leteckého personálu bol využitý aj letový simulátor MiG-29
s celkovým náletom 248:30 LH ako doplnková forma výcviku, ktorá však nemôže nahradiť
praktický výcvik na leteckej technike (slúži predovšetkým na precvičovanie núdzových
postupov)."
Zdroj: Komplexné hodnotenie obrany Slovenskej republiky za rok 2020
https://rokovania.gov.sk/RVL/Material/25897/1