OSSR, kampak kráčíte?
Moderátor: jarl
Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Takže 4x4 už majú vyhodnotené pripomienkové konanie:
https://rokovania.gov.sk/RVL/Material/23560/1
Je tam pár zaujímavostí oproti starším info:
Zbraňová stanica nemusí byť len diaľkovo riadená, ale aj mechanická
Pri variante nesúcej PTRS sa počíta so 4 strelami (min 3. generácie zavedeným v OOSR - z toho vychádza jedine Spike pri ktorom sa vojskové skúšky už urobili)
Cena nepresiahne ten naozaj veľkoryso stanovený strop
V cene je zahrnutá aj munícia + logistika (munícia bude asi nezanedbateľná položka, keďže asi veľké zásoby 7,62x51, .50, a PTRS Spike mať teraz na sklade nebudeme)
Stupeň ochrany pre BOV na stupni 3, VTV na stupni 2, protimínová minimálne stupeň 2a/b, posádka 4-6 osôb
Firmy s ktorými sa počas roka 2018 rokovalo (ktoré zrejme aj budú vyzvané zúčastniť sa súťaže):
- Otokar Otomotive Savunma Sanayi A.S. (Turecko) – vozidlo COBRA II 4x4,
- Lockheed Martin (USA) – vozidlo LM 4x4,
- MSM Group s.r.o. (Slovenská republika) – vozidlo PATRIOT 4x4,
- SVOS, spol. s.r.o. (Česká republika) a ROBUS s.r.o. Krupina (Slovenská republika)
– vozidlo PERUN 4x4,
- VOP CZ s.p. (Česká republika) – vozidlo NIMR440A 4x4,
- Renault Truck Defense (Francúzsko) – vozidlo SHERPA 4x4,
- FNSS Savunna Sistemieri A.S. (Turecko) – vozidlo EJDER YALCIN (Drak),
- General Dynamics European Land System (Švajčiarsko – Mowag) – vozidlo
EAGLE 4x4,
- IVECO (Taliansko) cez PRAGA Export s.r.o. (Česká republika) – vozidlo IVECO
LMV 4x4,
- KRAUSS–MAFFEI – WEGMANN (KMW) (Nemecko) – vozidlo DINGO 2 4x4,
- KERAMETAL (Slovenská republika) – vozidlo ALIGATOR 4x4 MASTER II,
- OSHKOSH (USA) – vozidlo JLTV,
- ZETOR Engineering Slovakia a.s. (SR) – vozidlo ZETOR GERLACH.
https://rokovania.gov.sk/RVL/Material/23560/1
Je tam pár zaujímavostí oproti starším info:
Zbraňová stanica nemusí byť len diaľkovo riadená, ale aj mechanická
Pri variante nesúcej PTRS sa počíta so 4 strelami (min 3. generácie zavedeným v OOSR - z toho vychádza jedine Spike pri ktorom sa vojskové skúšky už urobili)
Cena nepresiahne ten naozaj veľkoryso stanovený strop
V cene je zahrnutá aj munícia + logistika (munícia bude asi nezanedbateľná položka, keďže asi veľké zásoby 7,62x51, .50, a PTRS Spike mať teraz na sklade nebudeme)
Stupeň ochrany pre BOV na stupni 3, VTV na stupni 2, protimínová minimálne stupeň 2a/b, posádka 4-6 osôb
Firmy s ktorými sa počas roka 2018 rokovalo (ktoré zrejme aj budú vyzvané zúčastniť sa súťaže):
- Otokar Otomotive Savunma Sanayi A.S. (Turecko) – vozidlo COBRA II 4x4,
- Lockheed Martin (USA) – vozidlo LM 4x4,
- MSM Group s.r.o. (Slovenská republika) – vozidlo PATRIOT 4x4,
- SVOS, spol. s.r.o. (Česká republika) a ROBUS s.r.o. Krupina (Slovenská republika)
– vozidlo PERUN 4x4,
- VOP CZ s.p. (Česká republika) – vozidlo NIMR440A 4x4,
- Renault Truck Defense (Francúzsko) – vozidlo SHERPA 4x4,
- FNSS Savunna Sistemieri A.S. (Turecko) – vozidlo EJDER YALCIN (Drak),
- General Dynamics European Land System (Švajčiarsko – Mowag) – vozidlo
EAGLE 4x4,
- IVECO (Taliansko) cez PRAGA Export s.r.o. (Česká republika) – vozidlo IVECO
LMV 4x4,
- KRAUSS–MAFFEI – WEGMANN (KMW) (Nemecko) – vozidlo DINGO 2 4x4,
- KERAMETAL (Slovenská republika) – vozidlo ALIGATOR 4x4 MASTER II,
- OSHKOSH (USA) – vozidlo JLTV,
- ZETOR Engineering Slovakia a.s. (SR) – vozidlo ZETOR GERLACH.
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Som prijemne prekvapeny, ze maju zaujem o JLTV. Drzim im palce, podla mna by to bola jednoznacne najlepsia volba.
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Pokud je podmínkou co největší zapojení SK průmyslu, tak na JLTV asi můžete zapomenout, pochybuji, že by USA souhlasily s přenesením výroby na Slovensko.Vestly píše:Som prijemne prekvapeny, ze maju zaujem o JLTV. Drzim im palce, podla mna by to bola jednoznacne najlepsia volba.
Naposledy upravil(a) Nesher dne 14/2/2019, 14:30, celkem upraveno 1 x.
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Ja to vidim uprimne povedane na Americana. Ved dalsiu spolupracu v modernizacii OS SR spominal aj Pompeo s Pellegrinim v utorok. Rovnako ako v Madarsku a Polsku.
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Pokiaľ by to bolo pre SK výhodné tak prečo nie, ale ak by to malo dopadnúť ako pri F-16V Block 70/72 tak ...
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Držím vám palce s JLTV, treba dostanete zajimavou cenu po nakupu stíhaček a vrtulníků - dalo by se z toho vytřískat dost. Gerlach bude možná fajn, ale tohle je mnohem vyšší level.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Ja moc v JLTV neverím. Tu sa rokuje s výrobcami, nie s vládou. Takže by to nešlo cez FMS - pochybujem, že výrobca ponúkne rovnakú cenu ako pre americkú vládu.
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Tomu se opravdu neda uverit, mozna v jinem segmentu,ale ne v tomto, mate tam plno povedenych konstrukci,leda ze by do nich sly americké motory, prevodovky, ale je to palcovy segment a ne metricky, vsechno je jinak.niko píše:Ja to vidim uprimne povedane na Americana. Ved dalsiu spolupracu v modernizacii OS SR spominal aj Pompeo s Pellegrinim v utorok. Rovnako ako v Madarsku a Polsku.
Takze to mohou byt rusicky,komunikacni nebo kodovaci systemy nejake vlozne pancire, ale ne snad celek! Co ti vasi vyrobci, kteri dotahli kupu projektu do konecne faze.
Ledaze by to byla kompenzace za nakup F16 a nejakych par kusu by vam pustili?Vyrobu Americani nepusti, snad jen montaz z dovezenych komponet, a nasledny servis treba i pro jejich vozy uzivane v Evrope.
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Nakoľko ide o ekonomicko-technický náročný projekt najmä z hľadiska účelu, záujmov suverénneho štátu a rozsahu požadovaných vozidiel, pre zabezpečenie obranyschopnosti Slovenskej republiky, bude pre nás kľúčové v maximálne miere zapojiť najmä kapacity slovenského obranného priemyslu.
Spolu s technickými parametrami bude posudzovaná logistická podpora v rámci životného cyklu vozidla, kde požadovaná životnosť vozidla je minimálne 20 rokov a predstavenie podnikateľského zámeru . Na základe uvedeného je potrebné vo vzťahu k projektu:
● vytvoriť sieť servisných stredísk v regiónoch SR spolu so skladmi náhradných dielcov pre okamžité zabezpečenie prevádzky vozidiel,
● „predloženie podnikateľského zámeru“ spoločnosti s dôrazom na zapojenie podnikov slovenského obranného priemyslu.
zdroj: Informácia o výsledkoch skúšok, testov, prieskumu trhu Bojového obrneného vozidla/Viacúčelového taktického vozidla 4x4 a návrh postupu realizácie obstarávania
Spolu s technickými parametrami bude posudzovaná logistická podpora v rámci životného cyklu vozidla, kde požadovaná životnosť vozidla je minimálne 20 rokov a predstavenie podnikateľského zámeru . Na základe uvedeného je potrebné vo vzťahu k projektu:
● vytvoriť sieť servisných stredísk v regiónoch SR spolu so skladmi náhradných dielcov pre okamžité zabezpečenie prevádzky vozidiel,
● „predloženie podnikateľského zámeru“ spoločnosti s dôrazom na zapojenie podnikov slovenského obranného priemyslu.
zdroj: Informácia o výsledkoch skúšok, testov, prieskumu trhu Bojového obrneného vozidla/Viacúčelového taktického vozidla 4x4 a návrh postupu realizácie obstarávania
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Kde ma Oshkosh v Evrope nejaky servis?
Jo kompenzace by mohl poskytnout treba LM, ale tem postavil,, nepodara,, a navic soudnim procesem zbrzdil cely najezd vyroby. OshkOsh je sice povedeny, nad miru, etalon vseho budouciho ,ale z ceny dolu nepujde a nic ze statu nepusti. Tot muj nazor.
Jo kompenzace by mohl poskytnout treba LM, ale tem postavil,, nepodara,, a navic soudnim procesem zbrzdil cely najezd vyroby. OshkOsh je sice povedeny, nad miru, etalon vseho budouciho ,ale z ceny dolu nepujde a nic ze statu nepusti. Tot muj nazor.
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Tak napríklad Patriot/Husar má práve motor Cumnins a rpevodovku Allison. Gerlach "stavil na Nemcov" motor MTU a prevodovka (skoro domáca) ZF.HONZIK11 píše:Tomu se opravdu neda uverit, mozna v jinem segmentu,ale ne v tomto, mate tam plno povedenych konstrukci,leda ze by do nich sly americké motory, prevodovky, ale je to palcovy segment a ne metricky, vsechno je jinak.niko píše:Ja to vidim uprimne povedane na Americana. Ved dalsiu spolupracu v modernizacii OS SR spominal aj Pompeo s Pellegrinim v utorok. Rovnako ako v Madarsku a Polsku.
Takze to mohou byt rusicky,komunikacni nebo kodovaci systemy nejake vlozne pancire, ale ne snad celek! Co ti vasi vyrobci, kteri dotahli kupu projektu do konecne faze.
Ledaze by to byla kompenzace za nakup F16 a nejakych par kusu by vam pustili?Vyrobu Americani nepusti, snad jen montaz z dovezenych komponet, a nasledny servis treba i pro jejich vozy uzivane v Evrope.
U všetkých vozidiel sa dá očakávať tel. vybavenie Harris.
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Presne tak to bude.Co se logistiky a kompatibility na svetovych bojistich tyka neni to nepochopitelne.
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Aj ALIGATOR MASTER II "stavil na USA" motor Cummins a prevodovku Allison.Flader píše:
Tak napríklad Patriot/Husar má práve motor Cumnins a rpevodovku Allison. Gerlach "stavil na Nemcov" motor MTU a prevodovka (skoro domáca) ZF.
U všetkých vozidiel sa dá očakávať tel. vybavenie Harris.
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Pri kupe F-16 sa tiez rokovalo s LM.
JLTV od LM sa v Amerike nevyraba, takze nevidim dovod, preco by transfer technologii zatrhli. A Oshkosh ma linku na JLTV prakticky vytazenu na dalsich par desatroci. Zvysenie vyrobnych kapacit by im podla mna nevadilo moc
.
JLTV od LM sa v Amerike nevyraba, takze nevidim dovod, preco by transfer technologii zatrhli. A Oshkosh ma linku na JLTV prakticky vytazenu na dalsich par desatroci. Zvysenie vyrobnych kapacit by im podla mna nevadilo moc

Re: OSSR, kampak kráčíte?
Vozidlo Gerlach v dalších zátěžových testech
zdroj: https://www.militarybox.cz/news/vozidlo ... h-testech/
____________________
VIDEO: Zaparkovať 14-tonové auto vo svahu so sklonom vyše 80 %? Gerlach to dokáže
zdroj: https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... 62567.html
zdroj: https://www.militarybox.cz/news/vozidlo ... h-testech/
____________________
VIDEO: Zaparkovať 14-tonové auto vo svahu so sklonom vyše 80 %? Gerlach to dokáže
zdroj: https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... 62567.html
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: OSSR, kampak kráčíte?
To je zase grc, s prepáčením.Flader píše:Takže 4x4 už majú vyhodnotené pripomienkové konanie:
https://rokovania.gov.sk/RVL/Material/23560/1

Žiadne stanovenie požiadaviek. Veď sú tam vozidlá úplne rôznych kategórií.
"Vozidlo musí spĺňať minimálne výkonové charakteristiky vozidla" - aké? Atď...
Zase klasický "transparentný" nákup s presne danými požiadavkami.

- Pikujuci brizolit
- poručík
- Příspěvky: 734
- Registrován: 13/12/2018, 16:47
- Bydliště: občas aj SK
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Ak vyhra JLTV, tak tú transparentnosť kašlať.arten píše: To je zase grc, s prepáčením.Žiadne vyhodnotenie testov vozidiel v Malackách.
Žiadne stanovenie požiadaviek. Veď sú tam vozidlá úplne rôznych kategórií.
"Vozidlo musí spĺňať minimálne výkonové charakteristiky vozidla" - aké? Atď...
Zase klasický "transparentný" nákup s presne danými požiadavkami.


“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Dokáže to jakékoli, i mnohem těžší, vozítko. Kdyby nepostačily brzdy, tak pomůže zasunutá rychlost a vypnutý motor.Arthur píše: Zaparkovať 14-tonové auto vo svahu so sklonom vyše 80 %? Gerlach to dokáže
To, jestli zůstane stát, nebo se bude šinout dolů, nezávisí na (zabržděném) vozidle, ale na adhezi mezi terénem a koly/pásy. Pokud někomu "ujede" auto, tak je to prakticky vždy dáno tím, že zapomněl zatáhnout ručku...
Takže co vlastně tato zkouška zkoušela? Že má Gerlach parkovací brzdu stejně dobrou jako kdejaký osobák, traktor či náklaďák?
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Mno dovolim si oponovat.Osobak nema 14 t a vice,Nakladak ma vesmes vice naprav a na nich i vice pneu. Traktor a jeho zadni stycna plocha pneu u hnane napravy je obvykle vetsi. Bez teto zkousky bych vozidlo teto kategorie bych do vyroby neschvalil. Je to nutnost,ale zaroven coz je pravda i samozrejmost. Takze u me dobry.
/
/