Stránka 148 z 578

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 14/2/2019, 12:09
od Flader
Takže 4x4 už majú vyhodnotené pripomienkové konanie:

https://rokovania.gov.sk/RVL/Material/23560/1

Je tam pár zaujímavostí oproti starším info:
Zbraňová stanica nemusí byť len diaľkovo riadená, ale aj mechanická
Pri variante nesúcej PTRS sa počíta so 4 strelami (min 3. generácie zavedeným v OOSR - z toho vychádza jedine Spike pri ktorom sa vojskové skúšky už urobili)
Cena nepresiahne ten naozaj veľkoryso stanovený strop
V cene je zahrnutá aj munícia + logistika (munícia bude asi nezanedbateľná položka, keďže asi veľké zásoby 7,62x51, .50, a PTRS Spike mať teraz na sklade nebudeme)
Stupeň ochrany pre BOV na stupni 3, VTV na stupni 2, protimínová minimálne stupeň 2a/b, posádka 4-6 osôb
Firmy s ktorými sa počas roka 2018 rokovalo (ktoré zrejme aj budú vyzvané zúčastniť sa súťaže):
- Otokar Otomotive Savunma Sanayi A.S. (Turecko) – vozidlo COBRA II 4x4,
- Lockheed Martin (USA) – vozidlo LM 4x4,
- MSM Group s.r.o. (Slovenská republika) – vozidlo PATRIOT 4x4,
- SVOS, spol. s.r.o. (Česká republika) a ROBUS s.r.o. Krupina (Slovenská republika)
– vozidlo PERUN 4x4,
- VOP CZ s.p. (Česká republika) – vozidlo NIMR440A 4x4,
- Renault Truck Defense (Francúzsko) – vozidlo SHERPA 4x4,
- FNSS Savunna Sistemieri A.S. (Turecko) – vozidlo EJDER YALCIN (Drak),
- General Dynamics European Land System (Švajčiarsko – Mowag) – vozidlo
EAGLE 4x4,
- IVECO (Taliansko) cez PRAGA Export s.r.o. (Česká republika) – vozidlo IVECO
LMV 4x4,
- KRAUSS–MAFFEI – WEGMANN (KMW) (Nemecko) – vozidlo DINGO 2 4x4,
- KERAMETAL (Slovenská republika) – vozidlo ALIGATOR 4x4 MASTER II,
- OSHKOSH (USA) – vozidlo JLTV,
- ZETOR Engineering Slovakia a.s. (SR) – vozidlo ZETOR GERLACH.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 14/2/2019, 12:27
od Vestly
Som prijemne prekvapeny, ze maju zaujem o JLTV. Drzim im palce, podla mna by to bola jednoznacne najlepsia volba.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 14/2/2019, 12:33
od Nesher
Vestly píše:Som prijemne prekvapeny, ze maju zaujem o JLTV. Drzim im palce, podla mna by to bola jednoznacne najlepsia volba.
Pokud je podmínkou co největší zapojení SK průmyslu, tak na JLTV asi můžete zapomenout, pochybuji, že by USA souhlasily s přenesením výroby na Slovensko.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 14/2/2019, 14:13
od niko
Ja to vidim uprimne povedane na Americana. Ved dalsiu spolupracu v modernizacii OS SR spominal aj Pompeo s Pellegrinim v utorok. Rovnako ako v Madarsku a Polsku.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 14/2/2019, 16:17
od Arthur
Pokiaľ by to bolo pre SK výhodné tak prečo nie, ale ak by to malo dopadnúť ako pri F-16V Block 70/72 tak ...

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 14/2/2019, 16:34
od Rase
Držím vám palce s JLTV, treba dostanete zajimavou cenu po nakupu stíhaček a vrtulníků - dalo by se z toho vytřískat dost. Gerlach bude možná fajn, ale tohle je mnohem vyšší level.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 14/2/2019, 16:42
od Flader
Ja moc v JLTV neverím. Tu sa rokuje s výrobcami, nie s vládou. Takže by to nešlo cez FMS - pochybujem, že výrobca ponúkne rovnakú cenu ako pre americkú vládu.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 14/2/2019, 16:47
od HONZIK11
niko píše:Ja to vidim uprimne povedane na Americana. Ved dalsiu spolupracu v modernizacii OS SR spominal aj Pompeo s Pellegrinim v utorok. Rovnako ako v Madarsku a Polsku.
Tomu se opravdu neda uverit, mozna v jinem segmentu,ale ne v tomto, mate tam plno povedenych konstrukci,leda ze by do nich sly americké motory, prevodovky, ale je to palcovy segment a ne metricky, vsechno je jinak.
Takze to mohou byt rusicky,komunikacni nebo kodovaci systemy nejake vlozne pancire, ale ne snad celek! Co ti vasi vyrobci, kteri dotahli kupu projektu do konecne faze.
Ledaze by to byla kompenzace za nakup F16 a nejakych par kusu by vam pustili?Vyrobu Americani nepusti, snad jen montaz z dovezenych komponet, a nasledny servis treba i pro jejich vozy uzivane v Evrope.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 14/2/2019, 16:48
od Arthur
Nakoľko ide o ekonomicko-technický náročný projekt najmä z hľadiska účelu, záujmov suverénneho štátu a rozsahu požadovaných vozidiel, pre zabezpečenie obranyschopnosti Slovenskej republiky, bude pre nás kľúčové v maximálne miere zapojiť najmä kapacity slovenského obranného priemyslu.

Spolu s technickými parametrami bude posudzovaná logistická podpora v rámci životného cyklu vozidla, kde požadovaná životnosť vozidla je minimálne 20 rokov a predstavenie podnikateľského zámeru . Na základe uvedeného je potrebné vo vzťahu k projektu:
● vytvoriť sieť servisných stredísk v regiónoch SR spolu so skladmi náhradných dielcov pre okamžité zabezpečenie prevádzky vozidiel,
● „predloženie podnikateľského zámeru“ spoločnosti s dôrazom na zapojenie podnikov slovenského obranného priemyslu.

zdroj: Informácia o výsledkoch skúšok, testov, prieskumu trhu Bojového obrneného vozidla/Viacúčelového taktického vozidla 4x4 a návrh postupu realizácie obstarávania

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 14/2/2019, 17:02
od HONZIK11
Kde ma Oshkosh v Evrope nejaky servis?
Jo kompenzace by mohl poskytnout treba LM, ale tem postavil,, nepodara,, a navic soudnim procesem zbrzdil cely najezd vyroby. OshkOsh je sice povedeny, nad miru, etalon vseho budouciho ,ale z ceny dolu nepujde a nic ze statu nepusti. Tot muj nazor.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 14/2/2019, 17:16
od Flader
HONZIK11 píše:
niko píše:Ja to vidim uprimne povedane na Americana. Ved dalsiu spolupracu v modernizacii OS SR spominal aj Pompeo s Pellegrinim v utorok. Rovnako ako v Madarsku a Polsku.
Tomu se opravdu neda uverit, mozna v jinem segmentu,ale ne v tomto, mate tam plno povedenych konstrukci,leda ze by do nich sly americké motory, prevodovky, ale je to palcovy segment a ne metricky, vsechno je jinak.
Takze to mohou byt rusicky,komunikacni nebo kodovaci systemy nejake vlozne pancire, ale ne snad celek! Co ti vasi vyrobci, kteri dotahli kupu projektu do konecne faze.
Ledaze by to byla kompenzace za nakup F16 a nejakych par kusu by vam pustili?Vyrobu Americani nepusti, snad jen montaz z dovezenych komponet, a nasledny servis treba i pro jejich vozy uzivane v Evrope.
Tak napríklad Patriot/Husar má práve motor Cumnins a rpevodovku Allison. Gerlach "stavil na Nemcov" motor MTU a prevodovka (skoro domáca) ZF.
U všetkých vozidiel sa dá očakávať tel. vybavenie Harris.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 14/2/2019, 17:22
od HONZIK11
Presne tak to bude.Co se logistiky a kompatibility na svetovych bojistich tyka neni to nepochopitelne.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 14/2/2019, 17:32
od Arthur
Flader píše:
Tak napríklad Patriot/Husar má práve motor Cumnins a rpevodovku Allison. Gerlach "stavil na Nemcov" motor MTU a prevodovka (skoro domáca) ZF.
U všetkých vozidiel sa dá očakávať tel. vybavenie Harris.
Aj ALIGATOR MASTER II "stavil na USA" motor Cummins a prevodovku Allison.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 14/2/2019, 18:30
od Vestly
Pri kupe F-16 sa tiez rokovalo s LM.
JLTV od LM sa v Amerike nevyraba, takze nevidim dovod, preco by transfer technologii zatrhli. A Oshkosh ma linku na JLTV prakticky vytazenu na dalsich par desatroci. Zvysenie vyrobnych kapacit by im podla mna nevadilo moc :D.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 14/2/2019, 22:04
od Arthur
Vozidlo Gerlach v dalších zátěžových testech
zdroj: https://www.militarybox.cz/news/vozidlo ... h-testech/

____________________


VIDEO: Zaparkovať 14-tonové auto vo svahu so sklonom vyše 80 %? Gerlach to dokáže


zdroj: https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... 62567.html

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 15/2/2019, 00:06
od arten
Flader píše:Takže 4x4 už majú vyhodnotené pripomienkové konanie:

https://rokovania.gov.sk/RVL/Material/23560/1
To je zase grc, s prepáčením. :sad: Žiadne vyhodnotenie testov vozidiel v Malackách.
Žiadne stanovenie požiadaviek. Veď sú tam vozidlá úplne rôznych kategórií.
"Vozidlo musí spĺňať minimálne výkonové charakteristiky vozidla" - aké? Atď...

Zase klasický "transparentný" nákup s presne danými požiadavkami. :-?

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 15/2/2019, 18:37
od Pikujuci brizolit
arten píše: To je zase grc, s prepáčením. :sad: Žiadne vyhodnotenie testov vozidiel v Malackách.
Žiadne stanovenie požiadaviek. Veď sú tam vozidlá úplne rôznych kategórií.
"Vozidlo musí spĺňať minimálne výkonové charakteristiky vozidla" - aké? Atď...

Zase klasický "transparentný" nákup s presne danými požiadavkami. :-?
Ak vyhra JLTV, tak tú transparentnosť kašlať. 8-) Inak súhlasím. Predstav si, že poznáme minimálne výkonové požiadavky.... To by nikto nerozdýchal. Veď štátane tajomstvo :razz:

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 16/2/2019, 11:51
od Alfik
Arthur píše: Zaparkovať 14-tonové auto vo svahu so sklonom vyše 80 %? Gerlach to dokáže
Dokáže to jakékoli, i mnohem těžší, vozítko. Kdyby nepostačily brzdy, tak pomůže zasunutá rychlost a vypnutý motor.
To, jestli zůstane stát, nebo se bude šinout dolů, nezávisí na (zabržděném) vozidle, ale na adhezi mezi terénem a koly/pásy. Pokud někomu "ujede" auto, tak je to prakticky vždy dáno tím, že zapomněl zatáhnout ručku...
Takže co vlastně tato zkouška zkoušela? Že má Gerlach parkovací brzdu stejně dobrou jako kdejaký osobák, traktor či náklaďák?

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 16/2/2019, 12:14
od skelet
i takové věci je dobré odzkoušet.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 16/2/2019, 14:02
od HONZIK11
Mno dovolim si oponovat.Osobak nema 14 t a vice,Nakladak ma vesmes vice naprav a na nich i vice pneu. Traktor a jeho zadni stycna plocha pneu u hnane napravy je obvykle vetsi. Bez teto zkousky bych vozidlo teto kategorie bych do vyroby neschvalil. Je to nutnost,ale zaroven coz je pravda i samozrejmost. Takze u me dobry.
/