Stránka 16 z 31
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 18/2/2020, 19:43
od Juraj Tichý
Ako vacsiu ptakovinu som u hasičov este nevidel.
To ze nejaky hasicsky útvar robi s trhavinami, neznamena ze potrebuje vojensky special.
Ale kym je cesky danovy poplatnik spokojny, ze si hasici take vozitko obstarali a budu ho zivit, mne to moze byt sumafuk.
U nas zas maju dobrovolny hasici zbierku BVPciek, takze sme Vam v pätách.

Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 18/2/2020, 19:56
od Nesher
Juraj Tichý:
Až na to, že to není vojenský speciál, ale speciální hasičské auto (včetně nádrže na hasební látku), které své posádce poskytuje zvýšenou ochranu. Ve Vrběticích se to řešilo upraveným BDRM (tedy vojenským speciálem), tohle je jen modernější varianta. Jen s tím rozdílem, že tohle dokáže i hasit.
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 18/2/2020, 20:34
od skelet
Juraj Tichy: tento novy Triton a starsi Titan jsou reakcemi na maler ve Vrbeticich. Plus to bude urcite i castecne nahrazovat hasicske tanky SPOT 55, ktere se budou rusit.
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 21/2/2020, 17:38
od HONZIK11
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 23/2/2020, 21:52
od Flader
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 26/3/2020, 07:02
od skelet
Tatra staví pro Spojené Arabské Emiráty nový tahač návěsů na základě podvozku T158 Phoenix 8x8. Škoda, že takové tahače neobjednává i naše armáda za přestárlé 815 VT 26 265 8x8.1R

Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 28/3/2020, 21:49
od mikojan29
A ešte jedna zpredu, celkovo ich má byť 20 ks:
Obrázek správně vložil Jarl
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 1/4/2020, 19:09
od skelet
Byť jsem si nejdříve myslel, že jde o apríl, tak nejde. Příspěvek se objevil na liaz forum 31.ledna.
Tatra 815-7 6x6, dělostřelecký tahač, objednán v počtu 60ks pro Saudy, automatická převodovka Allison, motor Cumins, pancéřovaná kabina
Autorem fotek je údajně pan
Jiří Šmíd

Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 1/4/2020, 19:17
od Juraj Tichý
To je podvozok pre Titus?
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 1/4/2020, 19:20
od skelet
ne, Titus má motor před kabinou, přední a zadní nápravu řiditelnou a jiný rozchod prostřední nápravy. Tohle je reinkarnace T813TP, respektive 815TP. Tedy trambusová dlouhá kabina, první dvě nápravy řiditelné.
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 1/4/2020, 22:36
od Lynx
Bolo by zaujímavé porovnať celkovú dĺžku titusu a tohto vozidla a tiež dĺžku nákladového priestoru oboch vozidiel. Pri tituse môžte argumentovať balistickou ochranou kabíny motorom (co je dosť pochybné) a vyšším pohodlím v kabíne. Preto považujem Tatrapan ako vydarenejsiu koncepciu ako titus..
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 1/4/2020, 22:44
od Scotty87
Lynx
Co má Tatrapan společného s Titusem nebo tím vozidlem pro Saudy?
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 1/4/2020, 22:49
od skelet
Tak zalezi, jak je konstruovana mina nebo ono vybusne zarizeni. Pokud kontaktne, tak ti prdne pod kolem nebo pod motorem, takze ti cumak prinasi urcitou vyhodu.
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 1/4/2020, 23:17
od Lynx
Scotty87 píše:Lynx
Co má Tatrapan společného s Titusem nebo tím vozidlem pro Saudy?
Je to rovnaký typ vozidla?
Tatrapan v skutočnosti ukazal vysokú odolnosť proti IED v Iraku..
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 1/4/2020, 23:34
od tomas.kotnour
Délka nákladového prostoru (prostoru za sedačkou řidiče):
TITUS: 3 800 mm při délce 7 700 mm
DT 815-7: 3 700 mm při délce 7 435 mm, avšak má dlouhou kabinu.
DT 815-7 má hlavně kabinu s odolností K1/M1, zatímco TITUS je v základu K2/M2 a může být K4/M4, kapota je K1
Technicky vzato by nebyl problém postavit tento tahač na podvozku TITUS s řiditelnou první a poslední nápravou, ale ten podvozek je komplikovanější.
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 1/4/2020, 23:37
od Juraj Tichý
Scotty87 píše:Lynx
Co má Tatrapan společného s Titusem nebo tím vozidlem pro Saudy?
Tatrapan 6x6 a Titus su koncepcne aj velkostou velmi podobné vozidla sluziace na rovnake účely.
Co je dokazom aka nadcasova konstrukcia Tatrapan je.
Koniec-koncov, o jeho odolnosti a konstrukcii hovori prezitie vybuch miny pod kolesom. Len by to po tych 20 rokoch chcelo upgrade a facelift.
V misiach sa velmi osvedčili.
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 2/4/2020, 00:32
od Scotty87
Jedinou věc kterou mají Titus a Tatrapan hodně vzdáleně společnou je podvozek 6x6 Tatra, ale i ten je u obou rozdílně řešený (navíc u Titusu je 815-7). Jinak jsou to naprosto rozdílná vozidla. Ať už celkovou koncepcí interiéru, zadní rampou nebo možností balistické odolnosti až do STANAG 4 (verze pro AČR 3 a 3a).
https://www.armyweb.cz/clanek/titus-nov ... tni-podobu
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 2/4/2020, 07:44
od Juraj Tichý
To je ako tvrdit, ze Pandur a Boxer su uplne iny typ vozidla, lebo maju ine podvozky a Pandur je Stanag L2 a Boxer je Stanag L5.
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 2/4/2020, 07:58
od Zemakt
A není to tak:?:
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 2/4/2020, 08:19
od Juraj Tichý
Kategóriou su predsa rovnake a slúžia na rovnake činnosti v OS.
Akurát v Tatrapane je viac miesta pre absenciu čumaku.
Mimochodom na Tatrapan sa da zavesit pridavne pancierovanie na uroven Stanag L3.