Stránka 16 z 42

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 4/6/2021, 14:22
od zzz
seabee píše:Ano, dopustil jsem se publikačního zjednodušení a omlouvám se.

Mýlit se je lidské. Odpouštět je Božské... Tož tak.
Omluva Tě šlechtí :up:
seabee píše:Pozn.: tak by mě zajímalo, kdo by byl integrátorem zbraňových systémů v případě nákupu AW-139 AČR a držitel černého petra až by se to jako v USA nezdařilo?
Netuším... Můžu nabídnout pouze obecný názor. IMHO ani v jednom případě se příliš nepovedlo italské firmě Leonardo, pokud nějaký vrtulník měl vzniknout ve spolupráci 2 zhruba rovnocenných firem...

Nebylo úspěšné:
oba polské modely (W-3/PZL-4)
skomírají modely vyráběné v britské divizi (tj. ex-Westland)
Agusta Bell AB-139... posléze se povedlo tenhle vrtulník povedl až po "rozvodu" firem Leonardo-Bell... tj. dnešní AW-139
podobný osud jako AB-139 měl Bell-Agusta BA-609, posléze AW-609
VH-71 Kestrel

Tj. v případě nynější patálie s MH-139,... možná že nejde o samotný vrtulník AW-139, ale že něco "drhne" mezi "člověky" (tj. střet italské a americké nátury). Anebo holt jde o obchodní vztah na úrovni koncernů... typickým důvodem vzniku sporů na úrovni koncernů bývá: kdo zaplatí odstranění problémů vs. "kdo slízne smetanu".

Závěr:
Vůbec bych nevylučoval nákup vrtulníků od Leonarda pro AČR. Akorát základním předpokladem je zapomenout na nějaké úpravy vrtulníků pro specifické potřeby AČR... "Standartní" nabídka vrtulníků od fy Leonardo se totiž na trhu prodává dost dobře. Potíž asi bývá s netradičními požadavky zákazníků, které italští vrtulníkáři asi nedokážou/?nechtějí? vyřešit

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 5/6/2021, 13:47
od Skeptik
zzz píše:Vůbec bych nevylučoval nákup vrtulníků od Leonarda pro AČR. Akorát základním předpokladem je zapomenout na nějaké úpravy vrtulníků pro specifické potřeby AČR...
A těmi jsou?
Protože jedinou "úpravou pro specifické potřeby AČR", kterou jsem zaznamenal, že Leonardo nebylo schopno splnit, byl požadavek na předchozí nasazení v boji.
Jinak předběžná nabídka Leonarda všechny požadavky AČR splňovala.
"Standartní" nabídka vrtulníků od fy Leonardo se totiž na trhu prodává dost dobře. Potíž asi bývá s netradičními požadavky zákazníků, které italští vrtulníkáři asi nedokážou/?nechtějí? vyřešit
Netradiční požadavky byly řešeny až v případě MH-139A pro USAF, a to zástavba některých nespecializovaných speciálních systémů, které prováděla firma L3 resp. Boeing.
MH-139A potom prošel testy USAF a byl vybrán jako vítěz = požadavky USAF musel splňovat.
Vše bylo v pořádku až do požadavku na civilní certifikaci nových zástaveb u FAA.
Problém je tedy nejspíš v těch vojenských systémech resp. jejich kompatibilitou s civilními předpisy.

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 5/6/2021, 15:23
od skelet
specifické potřeby AČR byla výzbroj s pomocí řízených střel. Což AW139 nesplňuje dodnes.

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 5/6/2021, 17:49
od Skeptik
skelet píše:specifické potřeby AČR byla výzbroj s pomocí řízených střel. Což AW139 nesplňuje dodnes.
To není tak úplně pravda. Jen si ozbrojenou verzi AW-139M zatím nikdo nekoupil.
Leonardo se tento specifický požadavek AČR zavázalo splnit, a technologii i zkušenosti na to má.

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 5/6/2021, 18:32
od skelet
můžu vidět vyzbrojené verze v letu, nebo na nějakém letišti? nejen výstavní maketu?

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 5/6/2021, 19:03
od Zemakt
Ne.

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 5/6/2021, 21:19
od seabee
Skeptik píše:
skelet píše:specifické potřeby AČR byla výzbroj s pomocí řízených střel. Což AW139 nesplňuje dodnes.
To není tak úplně pravda. Jen si ozbrojenou verzi AW-139M zatím nikdo nekoupil.
Leonardo se tento specifický požadavek AČR zavázalo splnit, a technologii i zkušenosti na to má.
Jak si někdo mohl koupit vrtulník, který neexistuje? Leonardo je dost bohatá firma, aby za ta léta postavila aspoň prototyp. A nebo naopak: nikdo takový vrtulník nepotřebuje, tak proč utrácet za prototyp. To AH-1Z kupuje třeba Bahrajn - 12 ks.

Ale zřejmě postupují podle pravidla "slibem nezarmoutíš", nebo podle mého kamaráda "co já vám slíbím, to vám nikdo nedá".

Proč riskují v USA ztrátu renomé? Zatím se nenechali slyšet že oni nic, za všechno může Boeing

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 6/6/2021, 08:27
od Skeptik
Zase nepravda.
Vrtulník AW-139M prokazatelně existuje. Jen zatím žádný ze zákazníků nepožadoval jeho dodání s řízenými střelami. Leonardo vrtulníky s řízenými střelami produkuje a zavázalo se je integrovat i na platformu AW-139M.
To by nebyl "nový vrtulník", ale jen existující vrtulník s rozšířeným vybavením (které existuje).

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 6/6/2021, 08:51
od skelet
Takže existuje fotografie nebo video s AW-139M, které je vyzbrojeno funkčními řízenými a neřízenými střelami?

ANO / NE (nehodící se škrtněte)

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 6/6/2021, 09:47
od Ataman
Skeptik píše:Vrtulník AW-139M prokazatelně existuje.
Bez výzbroje.
Skeptik píše:Leonardo vrtulníky s řízenými střelami produkuje a zavázalo se je integrovat i na platformu AW-139M.
Ano, k čemu by to ale vlastně bylo?
Skeptik píše:Jen zatím žádný ze zákazníků nepožadoval jeho dodání s řízenými střelami.
To bude asi tím, že:
seabee píše:nikdo takový vrtulník nepotřebuje
aneb na malucha taky můžeš integrovat radlici, ale buldozer z toho nikdy nebude.

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 6/6/2021, 10:07
od skelet
Ataman: zde bych to opravil, v této kategorii výzbroj nabízí a prodává - Bell Helicopters, Airbus, PZL Swidnik (Leonardo), HAL, Harbin. Nenabízí a nevyrábí ji tedy akorát Kazan a Leonardo.

Poznámka: u PZL Swidnik se jedná o pokračování vyzbrojování vrtulníků před převzetí společností Leonardo.

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 6/6/2021, 13:40
od Ataman
skelet píše:Ataman: zde bych to opravil, v této kategorii výzbroj nabízí a prodává - Bell Helicopters, Airbus, PZL Swidnik (Leonardo), HAL, Harbin.
Jakože i ŘS? To sem nevěděl, díky.

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 6/6/2021, 16:00
od skelet
Ataman, tak to pardon. Řízenou výzbroj nemá ani PZL Swidnik.

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 7/6/2021, 22:41
od seabee
Tak abych zůstal objektivní, velitel Global Strike Command Gen. Timothy M. Ray uvedl, že problémy s certifikací vrtulníků MH-139A Grey Wolf jsou administrativního rázu a zapříčiněné Covidem. Certifikace se protáhne zhruba do poloviny roku, ale pro rok 2022 s nimi v rozpočtu není počítáno. Jestli dobře chápu, tak administrativně nelze v tomto případě dát do rozpočtu nehomologované stroje.

Stále se ale jedná o integraci "vojenského vybavení" a ne zbraňových systémů, jak požadovala AČR. Stroje jsou určeny pro ostrahu základen USAF a přepravu VIP pasažérů.

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 9/6/2021, 09:43
od Zemakt

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 9/6/2021, 11:06
od Flader
Podľa toho článku to nevyzerá len na nejakú maličkosť v papieroch.

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 9/6/2021, 13:59
od seabee
Flader píše:Podľa toho článku to nevyzerá len na nejakú maličkosť v papieroch.
Pan generál je zřejmě profesionální optimista :D

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 9/6/2021, 20:04
od seabee
O tom, že získání civilní certifikace FAA pro čistě vojenský letoun není nic neobvyklého, svědčí původně Izraelský F-16 Netz zakoupený společností Top Aces pro její letku agresorů (informoval jsem na jiném vlákně) v lednu. Získání certifikace FAA trvalo čtyři měsíce, kovid nekovid.

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 10/6/2021, 01:31
od Skeptik
Článek v AN je jako obvykle silné manipulativní a zavádějící :roll:

1) AČR nikdy neuvažovala o civilní certifikaci svých bojových vrtulníků.

2) Nevíme, co všechno do svých MH-139A nechala USAF nainstalovat, a jak moc to změnilo hmotnost a cenu strojů. Stejně tak není známo, jak moc výrobu MH-139A prodražilo to, že se vyrábějí v USA. Odvozovat z toho něco ohledně nabídky AW139M pro AČR je zcela nesmyslné.

3) AW139M není "papírový projekt". Tyto vrtulníky normálně létají. Co by bylo nového pro AČR je integrace řízených střel ... a to Leonardo nabízelo realizovat ve vlastní režii.

Armádní Noviny tedy jako obvykle ... manipulace na základě účelových blábolů.

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 10/6/2021, 06:04
od zzz
seabee píše:A nebo naopak: nikdo takový vrtulník nepotřebuje, tak proč utrácet za prototyp. To AH-1Z kupuje třeba Bahrajn - 12 ks.
Perlička - údajně USMC původně preferovalo navalizovaný AH-64 jako náhradu za AH-1W. Nicméně prý by úpravy pro navalizaci byly příliš drahé a proto USMC rozhodlo objednat vývoj přestaveb "zánovních" AH-1W na AH-1Z... ovšem následující sled událostí vedl k modifikaci rozhodnutí = namísto přestaveb z AH-1W byly preferována novostavby.
zdroj wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Bell_AH-1 ... d_battle-2
By 1996, the Marines were again not allowed to order the AH-64.[4] Developing a marine version of the Apache would have been expensive and it was likely that the Marine Corps would be its only customer.[2] They instead signed a contract for upgrading AH-1Ws into AH-1Zs.[
Ovšem jak dnes víme, tak Apache se přece jen, nějak na ty lodě protlačil:
https://www.centcom.mil/MEDIA/NEWS-ARTI ... lewis-b-p/
https://www.navyrecognition.com/index.p ... asser.html

Možná Boeing něco změnil, poté co Taiwanci si stěžovali na nečekaný výskyt koroze jejich Apachů