V podstate vse co je treba si tam privezli pomoci par vrtulniku a V-22.
Az nekdo bude zase tvrdit, ze na operace mimo hlavni letiste je potreba zazemi a podobne..
Jediny rozdil mezi B a A je, ze A potrebuje delsi drahu a veci si tam privezou nakladaky a nebo s C-130.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 3/8/2023, 11:00
od HONZIK11
Ale no tak.U F35 B byl ten vzlet z techto prostor jiz,, ve vykresu,,.
Co se tyka dopravy servisnich komponent a perzonalu na misto,tak souhlas.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 5/8/2023, 18:08
od seabee
Lockheed intenzívně pracuje na adaptaci podvěsů a přídavných nádrží se sníženým radarovým odrazem vyvinutých pro F-22 na letouny F-35. Kromě racionalizace logistiky jsou ve hře i dvě další témata - prodloužení doletu v Indo-pacifické oblasti a nedostatek tankerů (případně jejich omezená schopnost přežití v nepřátelském prostředí.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 7/8/2023, 21:31
od Wolfhound
Belgie odmítla převzít dodávku prvních dvou vyrobených F-35 s odůvodněním, že se nejedná o Block 4.
Letectvo nepřijme stíhačky F-35A, dokud nebude dokončen jejich upgrade na verzi Block 4 s procesorem TR3 a dokud nebude stíhačka plně otestována a certifikována, uvedlo belgické ministerstvo obrany.
Každopádně, Shanio, tys našel někde průměrnou rychlost vzdušných bojů nad vietnamem a v perském zálivu ne ? Mám dojem že to bylo cca 0,9M v průměru, nevzpomínáš si ?
Pokud je maximální rychlost F-35A 1,6M při standardní atmosféře -10 st. Při 0 st bude menší a při +10 st ještě menší.
Rozdíl může být celkem veliký, třeba až -0,4M.
To nedává F-35 uplně tak možnost dostat se pryč. Musí spoléhat na Stealth a SA. Right ?
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 7/8/2023, 22:41
od Scotty87
seabee píše: ↑7/8/2023, 22:16
Není, i západní centrály to hlásily.
Je to samozřejmě naprostá blbost. O Block 4 se samozřejmě nejedná a všechno souvisí se zpožděným zavedením TR3 do sériové produkce. Ze stejného důvodu pozastavil přebírání strojů i Američani (a patrně všichni ostatní kteří je měli přebírat). TR3 je předstupeň a podmínka budoucího snadného přechodu na Block 4, ale ten ještě produkci samozřejmě není. Takže přímo kvůli BL4 převzetí samozřejmě neodmítají.
Každopádně, Shanio, tys našel někde průměrnou rychlost vzdušných bojů nad vietnamem a v perském zálivu ne ? Mám dojem že to bylo cca 0,9M v průměru, nevzpomínáš si ?
Pokud je maximální rychlost F-35A 1,6M při standardní atmosféře -10 st. Při 0 st bude menší a při +10 st ještě menší.
Rozdíl může být celkem veliký, třeba až -0,4M.
To nedává F-35 uplně tak možnost dostat se pryč. Musí spoléhat na Stealth a SA. Right ?
Prumer zcela jiste bude podzvukovy a spis pod 0,8M. Slo o to, ze cas straveny okolo 1.2M se pocital na minuty a vyssi rychlosti prakticky vubec.
Nedostatek paliva a nedostatek casu akcelerovat...
Max rychlost je ovlivnena hlavne v jake vysce se leti.. jediny 4gen co ma prakticky vyhodu nad F-35 je Typhoon a F-15C
Takze zalezi pred cim budou utikat... a jak daleko, aby meli dost paliva... prakticky nehrozi, ze by je pronasledoval jiny stihac. Pred PVO se budou branit spis v nizsich hladinach. Jediny stroj co ma obrovskou prevahu a to nad vsim ostatnim je F-22, stealth v 60k ft... Takze jde o to, nad cim zas spekulujes...
seabee píše: ↑7/8/2023, 22:16
Není, i západní centrály to hlásily.
Je to samozřejmě naprostá blbost. O Block 4 se samozřejmě nejedná a všechno souvisí se zpožděným zavedením TR3 do sériové produkce. Ze stejného důvodu pozastavil přebírání strojů i Američani (a patrně všichni ostatní kteří je měli přebírat). TR3 je předstupeň a podmínka budoucího snadného přechodu na Block 4, ale ten ještě produkci samozřejmě není. Takže přímo kvůli BL4 převzetí samozřejmě neodmítají.
Samozřejmě máš pravdu, ale jsou kolem toho v mediálním prostoru trochu zmatky, což samozřejmě působí zmatečně i na čtenáře a osvěta, například formou diskuze na Palba.cz, je tak v tomto případě samozřejmě žádoucí.
Každopádně, Shanio, tys našel někde průměrnou rychlost vzdušných bojů nad vietnamem a v perském zálivu ne ? Mám dojem že to bylo cca 0,9M v průměru, nevzpomínáš si ?
Pokud je maximální rychlost F-35A 1,6M při standardní atmosféře -10 st. Při 0 st bude menší a při +10 st ještě menší.
Rozdíl může být celkem veliký, třeba až -0,4M.
To nedává F-35 uplně tak možnost dostat se pryč. Musí spoléhat na Stealth a SA. Right ?
Prumer zcela jiste bude podzvukovy a spis pod 0,8M. Slo o to, ze cas straveny okolo 1.2M se pocital na minuty a vyssi rychlosti prakticky vubec.
Nedostatek paliva a nedostatek casu akcelerovat...
Max rychlost je ovlivnena hlavne v jake vysce se leti.. jediny 4gen co ma prakticky vyhodu nad F-35 je Typhoon a F-15C
Takze zalezi pred cim budou utikat... a jak daleko, aby meli dost paliva... prakticky nehrozi, ze by je pronasledoval jiny stihac. Pred PVO se budou branit spis v nizsich hladinach. Jediny stroj co ma obrovskou prevahu a to nad vsim ostatnim je F-22, stealth v 60k ft... Takze jde o to, nad cim zas spekulujes...
Nejen výškou ale také atmosférickými podmínkami. Maximální rychlost F-35 je 1,6M, ale ve stejné výšce při jiných atmosférických podmnkách spadne dolů. Třeba k M 1,3. U ostatních letadel to je podobné.
Uplně tak nesouhlasím že jenom F-15 a EF-2000 je rychlejší. Rychlejší budou také stíhací Suchoje 27 a jeho odvozené novější typy. Také MiG 29/35. A čínské stroje odvozené od Suchojů a jejich "pátá generace" letadla J-20, a zapoměl jsem na ruské Su 57. Papírově je rychlejší také F-16 v bojové konfiguraci. Druhá otázka ohledně rychlosti je jestli je to tak moc důležité v roli pro F-35, který má být podpůrný a úderný typ.
F-15 umí M1,8 s nádržemi pod křídly, bez nich s výzbrojí M2,4. V praxi ale létají cca M1,4.. a tedy vyšší rychlost F-15 je pro nouzi. Pomalejší rychlost F-35 může stačit, pokud bude používat svou avioniku na 100% a dokáže se nezaplést s výkonějšími letadly.
Co omezuje F-35 jsou ale kupodivu IR střely. Může je nosit externě - ale ztrácí stealth a něco z výkonu.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 11/8/2023, 09:06
od Scotty87
Ona je také otázka jaká je skutečná maximální rychlost F-35. Protože omezení na 1,6 pro A, 1,3 pro B a 1,4 pro C je limit nastavený s ohledem na životnost stealth povrchu.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 11/8/2023, 12:28
od Wasp
Papírová maximální rychlost F-35A má být těch 1,6M. V praxi bude nižší. Verze F-35B,C mají omezení na asi 1,3M kvůli těm nadzvukovým problémům.
Externí závěsníky, říkají tomu "Beast mode" (lol ) rychlost sníží jako všude jinde.
Zajimavý je to s tím Sindewindrem. Ony jsou verze AIM-9X se zaměřením cíle po vyhození střely z pumovnice. Ale zatím nemají moc velkou úspěšnost.
F-35 nebyl stavěn jako stíhač, tedy se nepočítalo se Sindewinderem. To je zajimavý, ale určitě se Shania rozpíše s drobkem biasu.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 11/8/2023, 12:28
od seabee
Tak logicky se dá předpokládat, že USAF zvolilo parametry letové obálky požadovaných strojů v souladu se strategií a taktikou jejich zamýšleného použití. Pokud by byla potřeba rychlost Mach 2, nebo 2+ vysoutěžila by letoun, který by to splňoval. Ano, možná, že se ukázalo, že kvůli vlastnostem potahu letoun zcela nedosahuje požadované parametry, ale otázka je o kolik. Zcela určitě to nebudou vyšší stovky km/hod.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 11/8/2023, 12:36
od Scotty87
Mám silný pocit že se psalo že z nich při testech dostali víc. Čemuž bych klidně věřil.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 11/8/2023, 12:40
od Wasp
Já ani tak ne. F-15 byl dělán na cca M2,35 s možností létat v ideálním prostředí m2,5, a všude píšou 2,5. Je to podvod.
Nemyslím si že si reklamní tým Lockheedu nechal ujít možnost ukazovat vyšší rychlost. Už těch 1,6 u F-35A je spíše papírová cifra protože je dosažena v ideálních podmínkách.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 11/8/2023, 13:37
od Wasp
Tady je vidět jak klesá rychlost s podvěsy pro A/A a A/G.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 13/8/2023, 10:52
od Shania
Wasp píše: ↑11/8/2023, 13:37
Tady je vidět jak klesá rychlost s podvěsy pro A/A a A/G.
Tohle neni skutecna obalka, ale datapointy z validovani letoveho modelu. Ta cast co byla deklasifikovana...
Ano muzeme predpokladat, ze s externi AG vyzbroji bude limit okolo M1, taky vime, ze F-35C se dostane pres 1M s 6x 2000lb bombami..
Taky to neznamena, ze s prazdnymi podvesy je ten 'limit' stejny..
Co vime jiste je, ze vsechny tri verze se dostanou pres umely limit M1.6 a pri testovani se tam s nimi take dostali. To neznamena, ze se produkcni verze za tuhle hranici podivaji, znamena to, ze M1.6 je pro vsechny tri verze prakticky limit, na ktery se dostanou s plnou interni vyzbroji.
Limit je M1.6 protoze nikdo nevidel duvod utracet penize za testovani a rozsireni letove obalky... stejne tak proc maj B a C operacni mirova omezeni..
Sidewinder interni nebude, vyzaduje odpaleni z kolejnice... A je to prakticky irelevantni.. dulezite je jake budoucni strely budou k dispozici...
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 13/8/2023, 19:18
od seabee
Wasp píše: ↑11/8/2023, 12:40
Já ani tak ne. F-15 byl dělán na cca M2,35 s možností létat v ideálním prostředí m2,5, a všude píšou 2,5. Je to podvod.
Nemyslím si že si reklamní tým Lockheedu nechal ujít možnost ukazovat vyšší rychlost. Už těch 1,6 u F-35A je spíše papírová cifra protože je dosažena v ideálních podmínkách.
Podvod je kriminální čin a jako takový je ve většině zemí trestaný, zrovna tak se trestá když někoho obviníš z podvodu bez důkazů. Jinak u technických parametrů, které jsou závislé na na okolnostech je jakýkoliv údaj, uvedený bez podmínek, za jakých se měřil, čistě komerční a prospektový údaj, znamenající, že je toho možné dosáhnout (a bylo toho dosaženo, což může uvádějící prokázat) za ideálních podmínek. Tak to každý odborník chápe. Jinak by se jakýkoliv výrobce z žalob nevymotal. Maslíš, že když výrobce automobilu uvádí prospektový výkon třeba 100 kw, tak toho dosáhneš na poušti, při 40° C a relativní vlhkosti 30%? Ani náhodou. Stejné je to třeba u reprobeden, kmitočtový rozsah bez uvedení spodní hranice měřicího pole a směrové charakteristiky je pro odborníka k ničemu a když chce hodnotit, tak si vyžádá, nebo provede test. Stejně tak je to u max rychlosti letadla - stačí rozdíl u země a ve výšce. Tady to máš pro F-15: u země: Mach 1,2, 1 450 km/h a Ve výšce: Mach 2,5+, 2 665 + km/h. Podvod!!!??
Jsou ale jednodušší a jednoznačné údaje: Když Kostelecké uzeniny uvedou, že je v párku 47% masa a ČOI tam zjistí jenom 40%, tak je to podvod, bez ohledu na to, za jaké teploty, tlaku vzduchu a nadmořské výšky to ČOI měřila.
Jinak si to chce najít, co USAF od F-35 chtěla - třeba původní RFI, další JIRD - Joint Interim Requirements Documents z roku 1995, 1997 1998 a co dostala - viz závrečný kongresový JORD Joint Operational Requirements Document z roku 2002, např:
Maximální rychlost není dosažitelná a od začátku šlo o šméčko na kongres USA.
Minimální rychlost aby FX prošel přes schválení politiky bylo M2,5. ( Politici tomu nerozumí a umí si porovnat jenom - starý letadlo M2,2, nový M2,5 nový - lepší, může jít dál).
Letadlo je vždy o kompromisech a bylo nutné dát PS do nižších rychlostí,navíc kancelář FX věděla že tato rychlost je k ničemu, ale musela být.
A proto se to udělalo tak aby to nestálo moc a aby se to nějak splnilo.
V praxi se nedá moc M2,5 dosáhnout, protože potřebuješ speciální profil letu, velmi dobré atmosferické podmínky, motory ve velmi dobrém stavu, čistou konfiguraci, a najít si rychle letiště, protože spálíš palivo " hned".
Tedy tato rychlostní věc, označovaná jako "možnost průrazu" byl podvod a daleko větší se dělají a dějí v armádě běžně, F-35 jich bude určitě taky pár mít.