Stránka 17 z 62

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 29/6/2020, 00:45
od Starlight
Wasp píše:Hledal jsem a nenašel nějaké to "známé" kočkování F-15 a Su-27, ani začátkem 1990, ani jindy.
V knize od Jefima Gordona o Su-27 něco je, ale nic není potvrzené na americké straně, žádné podložené zmínky, nic.
Všechny tyto věci pochází od ruska a z naší oblasti.
Nemá někdo nějaký smysluplný použitelný odkaz, literaturu ?
Jefim Gordon má v aktuálních vydání jen velmi vágní zmínku o F-15 vs Su-27 v roce 1992, kde vyzdvihuje jednoho konkrétního ruského pilota ve své knize o Su-27 a knize o taktickém letectvu RF.
skelet píše:Časopis Aero plastic kits revue z devadesátých let. Několik vydání věnovali monografii Su-27. Od prvních prototypů, včetně tehdy novinek v podobě Su-32FN, Su-33 a Su-35
Pro přesnost - jedná se o číslo 40 z roku 1995 (ročník V), kde byla 3. část monografie letounu Su-27 Flanker B/C. Autoři: Zdeněk Krejčiřík a František Šmýra. Cvičný souboj „z počátku roku 1992“ F-15 a Su-27 v USA je tam popsán do posledního "vítězného" detailu. Je tam také popsáno srovnání F-15 s Su-27 z pohledu ruských pilotů z elitního výcvikového centra v Lipetsku, kam na reciproční návštěvy příletěl pár F-15 v září 1992.

O srovnání avioniky pochopitelně ani slovo (pro jistotu uvádím, že v té době F-15C/D už měly u útvarů radar APG-70 a střely AIM-120A AMRRAM a druhá generace F-15E už měla za sebou Válku v Zálivu).

První, co zarazí, že ačkoliv datum je přesně dohledatelné, 14.-18. července 1992, tak všechny ty ruské příběhy převzaté z druhé a další ruky se nemohou do této datace trefit.

Třeba tento, již zde uvedený, zdroj si vyloženě s datem události hlavu neláme (srpen 1992) https://aviapanorama.su/2004/10/f-15-against-su-27/

Toto je skutečně jediná správná story příběhu:

Toto je skutečně jediné realistické zhodnocení ruských pohádek:
Polarfox píše:… Něco malinko k případu 1:
http://www.clubhyper.com/reference/f15vssu27sm_1.htm
....
Pokud by totiž došlo na cvičné souboje DACT, tak by se ruští piloti určitě neopomněli zmínit, jak absolvovali hodiny a hodiny plánování, předletového a bezpečnostní brífinku, jaké doma nikdy nezažili. Viz například jediné DACT cvičné souboje s letouny 4. generace, které kdy absolvovaly české MiGy-29. Bylo to proti francouzským Mirage 2000RDI v roce 1994. Celou událost pak velmi přesně popsal pozdější plk.Ing. v.v. Josef Hlava.

A jeho závěry byly téměř jak přes kopírák shodné s tímto porovnáním západního a východního přístupu k stíhacím letounům a výcviku jejich pilotů, přestože vznik obou svědectvé dělí desetiletí. Toto video už tady bylo publikováno v tématu o MiG-29/35. Je tam vše. Kdo neviděl, má možnost i tady. A Su-27 se v principech lišit nebude:


https://youtu.be/YFw1iVmY2L8

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 29/6/2020, 10:46
od Polarfox
Julesak píše:Polarfox - sorry ale áno.
"Aféra Donald Cook" bola blbosť, ja som ju tu ak sa nemýlim ani nepostoval, ani nekomentoval tak ju nevyčítaj mne.
Čo ale neznamená že "kvetnatá reč" sa vyskytuje len niekde, resp. niekde sa nevyskytuje.
A bla bla bla. 1) To není jen Cook, protože takových kiksů je jak mravenců v mraveništi...Cook není ruský exces, ale ruský standard. A já ti to nevyčítám, jen jsem udával příklad. 2) Ano, vyskytuje se to i jinde...například v Severní Koreji medvědi pláčou a hory se otřásají, když velký vůdce odputuje do pekla, ale bohužel, podobné květnaté a snadno vyvratitelné věci v západním okruhu nenajdeš. Můžeš se setkat s mlčením, můžeš se setkat se sofistikovaným mlžením, ale v drtivé většině případů zcela absentuje tahle forma (tedy pokud by to nezačal plodit někdo jako "very stable genius"). Celý fór je v tom, že Rusům je úplně jedno, jestli vypouštějí lži, včetně naprosto zjevných, protože jim to dobře slouží a nic jim za to nehrozí a nikomu se nezodpovídají. Tak proč to nepoužívat?

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 29/6/2020, 10:59
od kenavf
Polarfox píše:..podobné květnaté a snadno vyvratitelné věci v západním okruhu nenajdeš. Můžeš se setkat s mlčením, můžeš se setkat se sofistikovaným mlžením, ale v drtivé většině případů zcela absentuje tahle forma ..
Že by používali iné formy?
Obrázek

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 29/6/2020, 11:45
od Julesak
Hej, to je zrejme to sofistikovanejšie mlženie, zo svietiaceho mesta...

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 29/6/2020, 15:48
od Polarfox
kenavf píše:Že by používali iné formy?
Nezklamal :) Ale jen tak mezi námi, už by to chtělo vyměnit repertoár/automatickou odpověď (ať už to souvisí či ne) i za něco jiného, tohle už je takové nudné.

Takže tak či tak, asi jsme myslím dospěli kolektivně k zhodnocení, že údajný souboj z roku 1992 (a tedy vše z toho se odvíjející) je na 99% ruská pohádka (stejně tak je řada podobných prvků ohledně střetu u Japonska v roce 2000) a může se to tak na věky věků pohřbít. Moje kecy jestli to je či není typické můžete či nemusíte samozřejmě brát za bernou minci. S tím máte právo nesouhlasit. Pokud ale chcete působit důvěryhodně a zasadit se o to, že ruské verze budou vypadat důvěryhodně a ne že jen automaticky startujete kdykoli se někdo otře o SSSR/Rusko, tak v první řadě můžete vykopat ze žumpy ten souboj z roku 1992 a spol. Jinak se asi diskuze může poklidně vrátit k čemukoli ohledně F-15.

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 29/6/2020, 15:59
od Julesak
A prečo by sa to malo meniť, keď na to evidentne nie je ťiadna (rozumná) odpoveď? Maximálne niečo o "bití černochov", i keď v tejto dobe aj s tým opatrne :mrgreen:

K súboju - súhlasím, všetky relevantné zdroje o tom hovoria ako o max. "priateľskom lietaní vo formácii", tj. niečo čo je bežné pri takýchto priateľských návštevách.
Roky rokúce dozadu som čítal rozhovor s jedným ruským pilotom, nie som si istý či bol súčasťou aj tejto akcie, a vyjadril sa podobne. Maximálne odvezieš druhú stranu v spárke, a urobí sa pár manévrov, žiadny reálny súboj.

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 29/6/2020, 17:19
od nine_mike
Polarfox píše: Celý fór je v tom, že Rusům je úplně jedno, jestli vypouštějí lži, včetně naprosto zjevných, protože jim to dobře slouží a nic jim za to nehrozí a nikomu se nezodpovídají. Tak proč to nepoužívat?
Ale Polar, veď presne to isté platí aj o Američanoch viď napr. incident medzi USS Chancellorsville a Admiralom Vinogradovom vo Východočínskom mori z minulého roka. Ruská loď bola obťažovaná americkou loďou, bola donútená núdzovo zmeniť kurz napriek tomu, že plávala po pravoboku americkej lode (ktorá sa k nej agresívne priblížila), teda podľa pravidiel námornej plavby pre lode so strojným pohonom mal USS Chancellorsville povinnosť uhnúť ruskej lodi. Nestalo sa. Našťastie to Vinogradov vybral. V civile sa za podobné dobrodružstvá (nebezpečné priblíženie + ignorácia rádiových výziev + nedanie prednosti sprava) berú kapitánske frčky. V USA vznikla rozprávka o "nebezpečne manévrujúcej ruskej lodi" pritom jediný manéver Vinogradova bol ten, ktorým zabránil zrážke. Ale v USA si táto storka svoje publikum nájde, účel to splní a USA za to nič nehrozí (teda až kým podobné srandy neskúsia na nákladnú loď, ktorá nemá manévrovateľnosť Vinogradova, potom to končí o niečo tragickejšie...).

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 29/6/2020, 18:08
od kenavf
Polarfox píše:
kenavf píše:Že by používali iné formy?
Nezklamal :) Ale jen tak mezi námi, už by to chtělo vyměnit repertoár/automatickou odpověď (ať už to souvisí či ne) i za něco jiného, tohle už je takové nudné.

Takže tak či tak, asi jsme myslím dospěli kolektivně k zhodnocení, že údajný souboj z roku 1992 (a tedy vše z toho se odvíjející) je na 99% ruská pohádka (stejně tak je řada podobných prvků ohledně střetu u Japonska v roce 2000) a může se to tak na věky věků pohřbít. Moje kecy jestli to je či není typické můžete či nemusíte samozřejmě brát za bernou minci. S tím máte právo nesouhlasit. Pokud ale chcete působit důvěryhodně a zasadit se o to, že ruské verze budou vypadat důvěryhodně a ne že jen automaticky startujete kdykoli se někdo otře o SSSR/Rusko, tak v první řadě můžete vykopat ze žumpy ten souboj z roku 1992 a spol. Jinak se asi diskuze může poklidně vrátit k čemukoli ohledně F-15.
No, ono by bolo zaujmavé zistiť ktorá parta dávala sem na PALBU odkazy na tú záležitosť s Cookom a patlala sa v tom, ja som to tuším nebol.
A tiež je zaujímavé kto vždycky vytiahne "bitie černochov" keď má problém argumentovať. Ono sa naozaj problematicky argumentuje keď je k tomu aj fotka(z OSN) alebo video(incident dvoch lodí).
Na nepodložené konšpirácie tu máme iných expertov, kde je ten čo tu hlása že v roku 2022 bude zásobovať Ukrajina plynom celú Európu? :mrgreen:

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 29/6/2020, 18:15
od zzz
Julesak

ke včerejšímu Tvému vzrušenému OT - nemohl jsem se tomu věnovat až doteď. Ovšem vzhledem k tomu, že Tys víceméně přestal s OT a vzhledem k tomu, že debata se začíná vracet k tématu vlákna, tak to nechám plavat.

Zdař dobré diskuzi, tj. ve vlákně o F-15 zdař dobré diskuzi o F-15.

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 29/6/2020, 20:00
od Zemakt
Nine Mike, blbost. Už se to tu řešilo.

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 29/6/2020, 21:04
od nine_mike
Zemakt, ako som písal, svojho konzumenta si tak ruské ako aj americké hrdinské byliny nájdu a keď sa to tu už riešilo, tak nie je čo riešiť...

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 29/6/2020, 21:19
od Zemakt
Hej.

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 1/7/2020, 07:33
od Wasp
Polarfox, děkuji moc za odkazy na toto téma Su-27 vs F-15 a pohled z americké strany, chtěl bych pro ověření nejít jména pilotů z Langley z té doby, jestli ona dvě jména ve článku tam půjdou dohledat, není někde nějaký odkaz ?

Tato story ukazuje propagandu, a víru v "zaručené, senzační a pravdivé informace a jejich sílu ovlivnit
a rozdělit společnost.

Našel jsem video kde je vidět nový PAD - Passive Attack Display, o přístrojích v kabině bude mluvit, pro mužské oko příjemná pilotka s náletem přes 1000 hodin v F-15.
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... tgwP7NVWFY

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 2/7/2020, 12:22
od Wasp
Nepřišel jsem na to k čemu slouží tento displej bez tlačítek.

MPCD displej slouží tedy i jako datalink displej v barvě, tak jak to je vidět ve videu u Horneta ?

Obrázek

Obrázek správně vložil Jarl.

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 2/7/2020, 12:55
od Ejdou Rotacak
já už si to moc nepamatuju, DCS jsem nezapnul od vysoký školy, takže 10 let, ale dost často jsem se proháněl s F-15 C

Ten první display nalevo nahoře byl VSD (vertical situation display) používal jsem ho v kombinaci s BVR uzamčením cíle, když se odpalovaly AMRAAMY.
Druhý display nalevo dole (pod VSD) je MPCD (multipurpose colored display) slouží to jako takový itinerář - vidíš na něm skladbu
podvěšených zbraní, mám pocit, že jsem přes to ovládal i "jettison weapons" or "fuel tanks" (nouzový odhoz zbraní a podvěšených nádrží)

Ta velká obrazovka vpravo nahoře by měl být modernizovaný TEWS (Tactical electronic warfare system) / RVR (radar warning reciever),
alespoň myslím - v DCS na F-15C ta obrazovka měla kruhový tvar.

Obrazovka na kterou se ptáš mi ale bohužel nic neříká - jak jsem již napsal, hrál jsem staré BMS 4.32, Lock On a DCS - v té době tam
tyhle modernizované verze nebyly.

EDIT: 13:00

tak jsem trochu gooloval a tady máš flight manual k F-15C z DCS
http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam ... l%20EN.pdf

Dohledáš tam zcela určitě popisky ke všem přístojům v kokpitu F-15 C, já to tehdy louskal snad půl roku než jsem byl schopnej
vůbec vzlétnout. S ruskými stroji jsem se ve full-realistic nenaučil nikdy - azbuka.

Mimochodem pro neznalé - nepleťte si DCS s dětskými hříčkami (War Thunder atd.) je to sofistikovaný simulátor.

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 2/7/2020, 16:41
od Wasp
Jsem tady zmatený, původní MPCD dělal co píšeš, ale
z vysvětlení ve videu má F-15 datalink ( začíná 9:23) a je zobrazen na tomto MPCD displeji (tady opět nevím, jestli jde o Fighter data link, nebo o datalink radaru APG-63(V)3 AESA, tento radar by to měl umět).
A nový veliký PAD je výceúčelový, zobrazuje RWR, letové přístroje a to co pilot chce.
U původních motorových budíků a ukazateli paliva říká že jsou náhradní.

U RWR je to tak, že původní TEWS měl být nahrazen EPAWSS - Eagle Passive Active Warning and Survivabillity System.
Tento PAD displej měl být jeho součástí.
Ale EPAWSS byl pro F-15C zrušen (2019)
A je tedy otázka jestli se EPAWSS na F-15C ukáže/je a nebo došlo k modernizaci TEWS, ten byl dělán tak aby se dal dobře modernizovat, ale oproti EPAWSS je generačně starší.

Onen dislej co jsem dal do rámečku mě napadá jako weapon/fler/jetison/ station po vzoru fungování MPCD v DCS, nebo po staru, ale nově MPCD zobrazuje datalink.

F-15C v DCS není úplně košér, je to taková směska různých F-15 asi do roku 1994.
Tuším že v radarovém vyhledávání tam nejsou všechny režimy atd.

A to se mě hodí, protože pátrám po smyslu režimu radaru F-15 - Supersearch, jde mě o to proč se režim sledování převrátí.


Starlight
Děkuji za zdroje.
Podle mě byl Su-27 začátkem devadesátých let úplně deklasován F-15.
Už jsi psal avioniku a výzbroj.
Já dodám výcvik pilotů a zavedení Eaglů.
Na vizuální kontakt tehdy byl lepší Su-27, měl lepší systémy v tomto druhu boje.
Dnes už je, po tolika letech má i Eagle.
Ale i tehdy bych si i v boji na vizuál vsadil, při rovných podmínkách spíše na Eagla.

Edituji,
Ejdou, zapoměl jsem poděkovat za manuál.

Edituji po druhé.
Onen displej je EMD - Engine Monitoring Displey, původní F-15C měl analogové přístroje pro sledování motorových hodnot. F-15E dostal tento dosplej s digitálními ukazateli a nově je i na zmodernizovaných F-15C.

Obrázek

Obrázek správně vložil Jarl.

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 2/7/2020, 20:41
od Wasp
Vypadá to jako onen zlatý povlak na F-16, vidím to u Eaglu poprvé.
Edituji, jde o vrstvu mědi se stejným záměrem jako u pozlacených překrytů, redukuje RCS.

Obrázek

Obrázek správně vložil Jarl.

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 6/7/2020, 00:13
od Wasp
Nerozumím proč Eagle s OWS může ve většině letové obálky dosáhnout 9g, ale v určité malé části kolem 1M ne.
Může mě to někdo vysvětlit ?
Dám příklad.
Výška 20 000 ft, váha 37 400lb
od 0,2 do 0,98M a od 1,3 do 1,7M má 9G
ale mezi 0,98 a 1,3M má od 7,33 do 8,5G.
Proč v těchto rychlostech nemůže být taky 9G ???

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 6/7/2020, 08:35
od HONZIK11
Protože právě v této oblasti rychlosti v závislosti na vlastnostech vzdušné masy dochází k překonání zvukové bariéry. Nějaké prudké obraty ci změny polohy letounu, tudíž i nárůsty g jsou nežádoucí a tedy i omezene, může dojít k odtržení proudnic a letoun je právě v tomto bodě jistě námahan razovymi vlnami.

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Napsal: 6/7/2020, 09:12
od Barrymore
Wasp píše: A to se mě hodí, protože pátrám po smyslu režimu radaru F-15 - Supersearch, jde mě o to proč se režim sledování převrátí.
Kvůli potlačení odrazů od země (hlavně vodní hladiny). Nevím do kolikáté verze měl AN/APG-63 vychylování v jedné rovině elektronicky a ve druhé mechanicky. Tenhle radar používá lineární polarizaci signálu. Od vodivého povrchu (i vody) se odraz horizontálně a vertikálně polarizované vlny liší. Od horizontální vodivé plochy se horizontálně polarizovaná vlna odráží prakticky beze ztrát, vertikálně polarizovaná se utlumí (je to složitější, ale zhruba tak). A protože to má vychylování v jedné rovině mechanicky, tak se prostě celá anténa otočí i se servem o 90°v okamžiku, kdy se letadlo nakloní o víc než 45°.