Stránka 17 z 33

Napsal: 12/9/2009, 23:58
od pbarry
Krásný případ záměny prodělal Rudo Božík. Tehdy šel přes Slovensko nějaký nálet a svaz bombardérů mimo slovenských stíhačů sledovala i německá Bf-110G s podvěšenými nádržemi. Tuto si Rudo Božík zaměnil(sic!) s viermotorem a letěl ji okouknout. Střelec na messerschmittu si jeho 109E-7 zase zaměnil za P-51 (vzhledem k useknutým křídlům) a začal pálit. Slovenský stíhač na nic nečekal a tak byl 110ka rychle sestřelena, pilot zahynul, střelec se zachránil.

Napsal: 13/9/2009, 18:51
od Collombo
Zdravím
Měl bych takovej výstrojní dotaz, mám doma po pradědovi náramkové hodinky Helvetia. Rodinná pověst praví že je děd jako elektromontér ve škodovce osvobodil jednomu příslušníkovi luftschutz.
Chtěl jsem se tedy zeptat jestli byl a pokud ano, tak jaký hlavní dodavatel
hodinek pro Luftwaffe, nebo jestli vůbec byl hodinky součástí výstroje, či od jaké šarže. Snad jsem to zas někam nestrh...díky

Napsal: 13/9/2009, 20:34
od Hans S.
Holla, zkus je vyfotit a uvidíme. Výrobců leteckých hodinek bylo několik, stejně tak se používala řada provedení (odlišovaly se spíše v detailech). Hodinky se nefasovaly s ohledem na hodnost, ale na funkci - standardně je dostávali všichni piloti a navigátoři.

Napsal: 14/9/2009, 09:51
od Collombo
OK,
jdu naládovat foták a večer se pokusím to sem přiupravit.

Pardon,ale musím to sem dát takhle, přes forumfoto mi to vždycky spadne, tak jestl tě můžu poprosit o přesun :oops:
Jinak pásek samozřejmě není původní, ale chci ho nechat dodělat.

Napsal: 22/9/2009, 15:56
od Pop
Podle některých zdrojů se pilotům stíhaček a stíhacích bombardérů započítávaly zničené tanky jako sšestřely? Především na východní frontě.
Máte, prosím, někdo o této údajné praxi ucelenou informaci?

A dále mne zajímá užívání t. zv. "zahlpunkt", t.j. bodového systému pro získání Rytířského kříže. Údajně se příliš nechytil, ale užíval se.

Napsal: 24/9/2009, 05:18
od Tempik
Nedávno tu byla debata o počtu nasazených Me-262 v jediné akci. Ani se nedivím, že se nikdo nekoukal na superwikipedii, ale náhodou jsem ji rozklik a tam se píše tot:
"K největšímu počtu vzletů proti jedinému cíli — tj. svazu bombardérů — zřejmě došlo v úterý 10. dubna 1945, kdy vzlétlo 55 strojů Me 262 (proti několika jednotkám americké 8. letecké armády; jen ta ten den při operaci číslo 938 vyslala do vzduchu 1315 čtyřmotorových bombardérů B-17 a B-24 ve čtyřech samostatných svazech, spolu s 905 stíhačkami; výsledek bylo lze předpovídat — stroje Me 262 sestřelily nejspíše jen deset bombardérů, ovšem za cenu ztráty 27 proudových stíhaček, spolu s 5 padlými a 14 nezvěstnými piloty těchto letounů)."
Jejich zdroje jsem nezkoumal. každopádně mě zarazila ta neúspěšnost. Z debat tu jsem měl pocit, že me-262 je díky rychlosti nezničitelná a díky výzbroji bude louskat 3 bombardéry na průlet a podle WIKI ((ne že bych ji nějak extra věřil) to tak rozhodně nevypadá. Můžete ty údaje někdo potvrdit z jiných zdrojů?

Napsal: 24/9/2009, 08:02
od Zemakt
Je to vcelku možné. Duben 45, prostor na kterém LW operovala byl čím dál tím menší, nasycenost vzdušného prostoru amer. či brit. stihači byla obrovská. A troufnu si nástřel, že většina sestřelů Me 262 byla sestřelena při přiblížení k domácímu letiště, tudíž snadná kořist.

Možná by bylo objektivní rovněž dohledat akci Me 262 při které došlo k nejvyšímu počtu sestřelů B 17,24 a počet nasazených Me 262.

Napsal: 24/9/2009, 09:47
od pbarry
Tak 10. Duben je u amíků znám jako "Great Jet Masacre". O průběhu boje, jsem ale nic nenašel.

No jak píše Zemakt, tak kupříkladu 18. Března 1945 proběhl nálet na Berlín.
1200 bombardérů s doprovodem. Startovalo šest strojů JG7 s raketovou výzbrojí. Při ztrátě jednoho pilota a dvou (možná více letadel) měli sestřelit 25 bombardérů.

Napsal: 24/9/2009, 11:56
od Hektor
Nemal by niekto niečo k prieskumným a záchranným jednotkám LW? Organizácia, nasadenie, počty, výbava.
Dávam do hromady zoznam jednotiek LW ktoré sa zúčastnili BoB vrátane umiestnenia, tipu lietadla a ich počtu (ale práve s počtami potrebujem pomoc)

Napsal: 24/9/2009, 16:31
od Tempik
Ono zas podle toho to vypadá, že byli vlastně nálety 4 s celkem těm 1300 bombardéry a 900 stíhači. A určitě němci nenasadili jen ty proudové stroje. Nepochybuju o tom, že do vzduchu šlo i dost vrtulových strojů. Samozřejmě je jasný, že měli amíci několikanásobnou převahu, ale zas to určitě nebylo tak, že těch 55 Me-262 letělo proti celé útočné formaci osamotě. Mě spíš zarazilo, že těch 28 strojů co se do vzduchu 100% dostali sestřelilo jen těch 10 bombrů, když by se prakticky nemuseli ohlížet vůbec po doprovodných stíhačích díky své rychlosti a to určitě nebylo o cíle nouze (teda scénář podle toho, jak nám bylo vysvětlováno, že kdyby kdyby kdyby, tak mají americké bombardovací svazy problém a Me deklasovla všechno o několik řádů)

Napsal: 24/9/2009, 17:36
od #
On ani ten pbarrym zmiňovanej slavnej nálet, kdy 6x 262 sestřelilo 25 bombardérů, není vlastně až tak slavnej, když si vezmeme, že byla sestřelena minimálně třetina z těchto hrdinných obránců Říše.

Napsal: 24/9/2009, 19:19
od alibaba
Tempik píše:Mě spíš zarazilo, že těch 28 strojů co se do vzduchu 100% dostali sestřelilo jen těch 10 bombrů, když by se prakticky nemuseli ohlížet vůbec po doprovodných stíhačích díky své rychlosti a to určitě nebylo o cíle nouze (teda scénář podle toho, jak nám bylo vysvětlováno, že kdyby kdyby kdyby, tak mají americké bombardovací svazy problém a Me deklasovla všechno o několik řádů)
To me taky zajima. :?: :?: :?:
Dost lidi tady tvrdi, ze rychlost, palebni sila a samozrejme taktika rozhodovali o vitezstvi v soubojich druhe svetove valky. Pritom piloti Luftwaffe meli nejvic skusenosti. Vlastovka mela takovou rychlost, ze si pilot mohl pri pronasledovani cist Mein kampf a pri tom reagovat na manevry pronasledovanych letadel. A k sestreleni jakehokoliv stihace staci pouze jeden 30mm granat.
Kde je, respektive byl, zakopany pes?

Napsal: 24/9/2009, 19:27
od Cassius Chaerea
Zachycení Me-262 při stoupání, nebo vzlet a přistání.
Palubní střelci, tam i Me-262 spolehá na náhodu.
Počet nepřátelských stíhačů.
Ne každej pilot Me-262 byl nějak obzvlášť zkušenej.

Napsal: 24/9/2009, 19:31
od Tempik
# píše:On ani ten pbarrym zmiňovanej slavnej nálet, kdy 6x 262 sestřelilo 25 bombardérů, není vlastně až tak slavnej, když si vezmeme, že byla sestřelena minimálně třetina z těchto hrdinných obránců Říše.
Ono taky bůhví jak to s těmi sestřeli přesně bylo. Když Američani dostali přes držku u Schweinfurtu (17.srpna a 14.října 1943) a ztratili 120 bombardérů, tak si jich jen němečtí stíhači připsali 250. Samozřejmě nepřesnosti byli všude. Jde mi jen o to, že určitě neměli čas ověřovat po výbuchu raket kolik těch B-17 vlastně spadlo, když měli za zadkem párset amerických stíhačů. Tohle by chtělo asi víc dohledat. Třeba jak to vidí 8. USAAF
Cassius Chaerea píše:Zachycení Me-262 při stoupání, nebo vzlet a přistání.
Palubní střelci, tam i Me-262 spolehá na náhodu.
Počet nepřátelských stíhačů.
Ne každej pilot Me-262 byl nějak obzvlášť zkušenej.
Ty ztráty čert vem, ale že těch zbylých 28 strojů sestřelilo jen 10 bombardérů se zdá být málo.

Napsal: 24/9/2009, 19:57
od pbarry
# píše:On ani ten pbarrym zmiňovanej slavnej nálet, kdy 6x 262 sestřelilo 25 bombardérů, není vlastně až tak slavnej, když si vezmeme, že byla sestřelena minimálně třetina z těchto hrdinných obránců Říše.
Ztráta jednoho pilota za 250 chlapíků na druhé straně neni vůbec špatný válečný poměr.

Napsal: 24/9/2009, 20:10
od #
pbarry píše:
# píše:On ani ten pbarrym zmiňovanej slavnej nálet, kdy 6x 262 sestřelilo 25 bombardérů, není vlastně až tak slavnej, když si vezmeme, že byla sestřelena minimálně třetina z těchto hrdinných obránců Říše.
Ztráta jednoho pilota za 250 chlapíků na druhé straně neni vůbec špatný válečný poměr.
Šlo o třetinu nasazenýho stavu, to nevydrží žádná armáda moc dlouho, těch 250 chlapíků bylo blbých, ale celkově flusnutí do moře.

A otázka je, kolik z těch slavných 25 bombardérů sundal navíc flak, že ano.

Napsal: 24/9/2009, 20:19
od pbarry
# píše: A otázka je, kolik z těch slavných 25 bombardérů sundal navíc flak, že ano.
Flak sestřelil dalších 16 bombardérů.

Proboha, co chces aby svedlo šest (6!) letadel ? Že se dokázala prosadit takhle početně slabá skupina a dosáhla takového úspěchu v době kdy jejich letadla byla nejcenějším skalpem každého spojeneckého pilota je zkrátka uctyhodný výsledek...

Tyhle tvoje pochody, fakt nechápu. Tak jim to jednou vyšlo, od dva tejdny pozdějc zase ne. Řikej si tomu třeba valéčné štěstí/smůla, ale ten tvůj tón je hroznej,

Napsal: 24/9/2009, 20:23
od #
alibaba píše:To me taky zajima. :?: :?: :?:
Dost lidi tady tvrdi, ze rychlost, palebni sila a samozrejme taktika rozhodovali o vitezstvi v soubojich druhe svetove valky. Pritom piloti Luftwaffe meli nejvic skusenosti. Vlastovka mela takovou rychlost, ze si pilot mohl pri pronasledovani cist Mein kampf a pri tom reagovat na manevry pronasledovanych letadel. A k sestreleni jakehokoliv stihace staci pouze jeden 30mm granat.
Kde je, respektive byl, zakopany pes?
Podle mne je to docela jednoduchý. Amíci byli už dávno ve vzduchu a monitorovali/čistili prostor, když 262 šly teprve na start, tudíž měli taktickou výhodu na svojí straně- výšku a tím i rychlost. 262 bylo letadlo se slušnou maximálkou, jenže otázka je, jakou dobu na ní byl schopen vydržet? Ví to tu někdo? Já ne. Není ten zakopanej pes tady někde? Další věc- 262 trvalo dost dlouho, než se i na tu maximálku dostal, pak už jí údajně relativně dobře udržoval, ale její nabírání (a vlastně jakákoliv akcelerace) bylo ...řekněme tragický. A v neposlední řadě, amíci jsou střelci, kdo četl jejich bojová hlášení (kupříkladu v knížce 357. stíhací skupina), ten jistě viděl, jak pro ně nebyl neřešitelnej problém střílet (a trefovat) na 600-700 i více metrů. Jejich zbraně jim to umožňovaly, munice dost a účinnost poměrně slušná i na tyto vzdálenosti.

Napsal: 24/9/2009, 20:29
od #
pbarry píše:Proboha, co chces aby svedlo šest (6!) letadel ? Že se dokázala prosadit takhle početně slabá skupina a dosáhla takového úspěchu v době kdy jejich letadla byla nejcenějším skalpem každého spojeneckého pilota je zkrátka uctyhodný výsledek...

Tyhle tvoje pochody, fakt nechápu. Tak jim to jednou vyšlo, od dva tejdny pozdějc zase ne. Řikej si tomu třeba valéčné štěstí/smůla, ale ten tvůj tón je hroznej,
:?: já jen poukazoval na to, že při tomto úspěchu přišli minimálně o třetinu nasazených letadel, tedy letadel, která, jak se tu někde psalo dříve, nešlo údajně téměř zastavit, nic víc, nic míň.

Mně se taky leckdy nezdaj tóny obdivovatelů LW, to neřeš.

Napsal: 24/9/2009, 20:31
od pbarry
a kdyby leteli dva, dostali xx letadel a jeden by se nevratil tak maj taky neudrzitelne 50% ztraty ? Co to je za pocitani ...