Stránka 17 z 29

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 2/4/2020, 08:43
od Scotty87
Titus má daleko blíž ke koncepci MRAPu, kdežto Tatrapan je něco mezi OT a obrněným náklaďákem. To že se se na obou vozidlech dají postavit různé verze přece nic neznamená.

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 2/4/2020, 09:42
od Juraj Tichý
Moc sa orientujes na tvar a nie na uzitocne vlastnosti.
To je ako BTR60 a OT-64. Rovnaka kategórie..

Co na Tatrapane nie je Mine-Resistant Ambush Protected?
Pritom s Titusom maju absolútne zhodnu velkost. Akurat Tatrapan je o 70cm dlhsi, co je 10%. Vo verzi MOD a VESPRA sluzi na to iste, na co bude sluzit MKPP. Rozdiel je v tom, ze verzia MOD pojme viac ludi ako Titus, ktorych je treba potom dva. Pri výrazne nižšej cene za kus pri Tatrapane.
Ale chapem spojeniu s Nexterom, takto ma Tatra vacsie sance predavat aspon podvozky. Lebo politika.

Velkou vyhodou Tatrapanu je, že jednotlivé nadstavby sa daju vymenit za 60 minut.

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 2/4/2020, 09:54
od Zemakt
No to jo Juraj, to pak ale takto můžeš hodnotit cokoliv, tank jako tank, dělo jako dělo. Má to kanon a střílí to, tak vo co goo. Každá koncepce, trambus nebo klasika, má svá pro i proti.

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 2/4/2020, 10:02
od Juraj Tichý
Keď vedľa seba postavis dva MBT od rozdielnych vyrobcov, s rovnakymi parametrami, velkostou, odolnostou, hrubou panciera, kanonom, tak je to to iste. Akurat od dvoch vyrobcov.

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 2/4/2020, 11:23
od skelet
Myslím, že se hádáte tak trošku zbytečně. Tatrapan je třicet let stará konstrukce, poplatná době svého vzniku. Jeho nová reinkarnace a konkurence k Titusu by pochopitelně šla udělat. De facto to obšlehnul Kamaz se svým Tajfunem.
Ostatně nic k tomu nebrání. Podvozek Vám zaplatili Saudové, kabinu už máte na Tatrapan CC.

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 2/4/2020, 12:15
od Juraj Tichý
Na co? Tatrapan je zavedeny a uz 20 rokov prinasa sposobilosti, ktore predtym plnili rozne stabne V3Sky.
A dalsie minimalne desaťročie vydrzi. Nemyslim si, ze toto je nieco, čo OSSR potrebuju riesit, ci menit.

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 2/4/2020, 13:55
od Scotty87
Juraj Tichý píše:Moc sa orientujes na tvar a nie na uzitocne vlastnosti.
To je ako BTR60 a OT-64. Rovnaka kategórie..

Co na Tatrapane nie je Mine-Resistant Ambush Protected?
Pritom s Titusom maju absolútne zhodnu velkost. Akurat Tatrapan je o 70cm dlhsi, co je 10%. Vo verzi MOD a VESPRA sluzi na to iste, na co bude sluzit MKPP. Rozdiel je v tom, ze verzia MOD pojme viac ludi ako Titus, ktorych je treba potom dva. Pri výrazne nižšej cene za kus pri Tatrapane.
Ale chapem spojeniu s Nexterom, takto ma Tatra vacsie sance predavat aspon podvozky. Lebo politika.

Velkou vyhodou Tatrapanu je, že jednotlivé nadstavby sa daju vymenit za 60 minut.
Co na Tatrapanu není MRAP? Třeba jeho odolnost. Pokud vím tak maximální protiminová ochrana vyráběných Tatrapanů je Level 2. U Titusu je to maximálně Level 4, standardně Level 3. Pokud by jsme měli srovnávat velitelské verze tak Titus má Level 3 a 3a, kdežto Tatrapan VŠRV-2 má Level 2 a 2a což je pokud vím maximální možná protiminová ochrana. Takže aby jsme si to shrnuli maximální ochrana Titusu je Level 4 a 4a, kdežto u Tatrapanu je maximum Level 3 a 2a. Vozidlo které má takovou protiminovou ochranu jako Tatrapan se rozhodně nemůže brát jako MRAP.

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 2/4/2020, 21:42
od knezdub
Jen jedna drobnost: ty auta pro Saudy jsou tahače, takže už z principu mají zadní nápravu neřízenou. Zdvojená přední (řízená) náprava a zadní pevná je desetiletími ověřená koncepce pro tah přívěsu s velkým odporem (ať už velká hmotnost, nebo jízda v terénu). A není to jen výsada Tatry, dělali to i jiní výrobci po celém světě, Tatra má snad jen prvenství v počtu plně pohonných tahačů. Podobnost s Titusem je opravdu jen čistě náhodná a přičítal bych to (druhá náprava téměř uprostřed) potřebě ovladatelnosti v málo únosném terénu

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 4/4/2020, 01:36
od Juraj Tichý
Scotty87 píše: Co na Tatrapanu není MRAP? Třeba jeho odolnost. Pokud vím tak maximální protiminová ochrana vyráběných Tatrapanů je Level 2. U Titusu je to maximálně Level 4, standardně Level 3. Pokud by jsme měli srovnávat velitelské verze tak Titus má Level 3 a 3a, kdežto Tatrapan VŠRV-2 má Level 2 a 2a což je pokud vím maximální možná protiminová ochrana. Takže aby jsme si to shrnuli maximální ochrana Titusu je Level 4 a 4a, kdežto u Tatrapanu je maximum Level 3 a 2a. Vozidlo které má takovou protiminovou ochranu jako Tatrapan se rozhodně nemůže brát jako MRAP.
Scotty Stanag Level pri minach nie je v prvom rade odolnosti konstrukcie, ale o prežiti posadky. To nie je o tom, ze podvozok Tatry pre Titus je odolnejší (aj ked čumak pomaha) ako podvozok Tatry pre Tatrapan.
Vyssi level sa dosahuje primarne použitými sedackami, ktore zvyšujú pravdepodobnosť prežitia posádky, nad mieru, ktorú uz podvozok nedokaze absorbovať.

Tatrapan svoju odolnosť voci minam preukázal, nie matematickymi vypoctami, ale realnym vybuchom PT miny pod kolesom s prežitím vozidla aj posadky. To je to zname a ziaduce "combat proven".
Samozrejme dosadenim novych protiminovych sedaciek, by sa uroven odolnosti Tatrapanu len zvysila.

A niekedy ani to nestači
Obrázek

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 27/4/2020, 09:01
od skelet
Ofiko záběry tahače Tatra Phoenix 8x8 a Tatra Terra 8x8 s hákovým nakladačem kontejnerů.
Phoenix je tedy vybaven motorem o výkonu 340kW a automatickou převodovkou. Musím říct, že naší armádě by slušel. Minimálně v rámci toho mírového provozu. Přeci jen 815VT už mají své odžito.

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 17/5/2020, 17:56
od skelet

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 17/5/2020, 20:42
od kenavf
Zaujímavé riešenie s týmy dvomi hákmi a navijákmi. Používajú to aj iní výrobci?

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 17/5/2020, 21:17
od tomas.kotnour
Pro vyprošťovací vozidla je toto běžné řešení, je v nabídce jak společnosti EMPL, tak JIGE atd, samozřejmě při použití dostatečně velkého výložníku.

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 30/7/2020, 19:07
od Padouch

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 12/11/2020, 19:46
od skelet
Tatra by ráda zakoupila rakouský závod automobilky Man, který se má rušit.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 4579838898

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 20/11/2020, 07:04
od Lynx
Ukrajinci a Strnad spolupracujú...
https://defence--blog-com.cdn.ampprojec ... m.html/amp

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 20/11/2020, 08:50
od Rase
Docela se nabízí myšlenka na vybudování i nějaké té továrny / subdodavatelského závodu, přímo na Ukrajině. Nebo koupení již existujícího podniku (KrAZ). Přeci jen v roce 2017 se uvažovalo o stavbě nové továrny v Arménii (viz odkaz), konkrétně ve městě Hrazdan v provincii Kotajk. Továrna měla vzniknout ve spolupráci společností Tatra Тrucks a americkým partnerem Zenonem. Arméni to tehdy brali jako hotovou věc, leč Tatra to označovala jen za myšlenku v počátečním stadiu. Jak projekt dopadl bohužel nevím, ale zatím nic a vzhledem k aktuální situaci asi spíš vyšuměl (nevím). Je tedy očividné, že Tatra má / měla zájem expandovat někam na východ, kde je ještě levná práce. Pokud by ukrajinská armáda přešla na tyto náklaďáky, tak by se asi dalo něco postavit právě zde. Berte to jen jako úvahu.

https://www.tyden.cz/rubriky/byznys/ces ... 23761.html

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 6/12/2020, 10:51
od Flader

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 21/12/2020, 10:27
od NANUK
Liebherr - G-BKF. Německá obdoba AV-30.1 pro vojáky. :wink: Je to v aj, ale dají nastavit české titulky.


Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 11/1/2021, 18:56
od Rase
Tatrovce se v poslední době začíná docela dost dařit, až se trochu bojím o výrobní kapacity podniku. Jsem tedy zvědavý, jestli nebude v plánu postavit fabriku na Ukrajině, což je asi docela dost pravděpodobné - zvlášť pokud na ně skutečně přejde tamní armáda. Přeci jen před lety se mluvilo o fabrice v Arménii, ale to je pasé. Ono je asi i docela jedno, zda podvozky vyrábí Ukrajinci tady nebo doma :)