Stránka 17 z 19

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 21/12/2024, 22:33
od Lynx
Bombardier Global je top lietadlo a cena 25mil USD je velmi slusna oproti tomu, co dokaze.

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 21/12/2024, 22:52
od Juraj Tichý
Na čo su im dva?

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 10/4/2025, 16:39
od Nesher
Do konce roku zamíří do Kazachstánu 4 nové L 410NG a o dalších se jedná.
https://zdopravy.cz/do-kazachstanu-zami ... .sznhp.box

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 25/4/2025, 23:18
od Nesher
AI připravuje verzi L 410NG s kanadskými motory PT 6A-42 jako reakci na poptávku některých potenciálních zákazníků, kteří právě tuto široce rozšířenou jednotku poptávají.

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 25/4/2025, 23:37
od Scotty87
Spíš by mě zajímala možnost integrace motoru Catalyst. Přeci je to by měla být dnes vlajková loď české motorařiny a osazení na české letadlo by dávalo smysl.

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 26/4/2025, 09:44
od Nesher
Scotty87 píše: 25/4/2025, 23:37 Spíš by mě zajímala možnost integrace motoru Catalyst. Přeci je to by měla být dnes vlajková loď české motorařiny a osazení na české letadlo by dávalo smysl.
PT 6 je asi nejrozšířenější motor této kategorie na světě, servis má v každé větší díře. To se o fungl novém Catalystu říct nedá, AI se musí chovat tržně. Pokud klient něco chce, tak to prostě dostane. Až bude poptávka po L 410 s Catalystem, tak třeba vznikne.

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 26/4/2025, 10:59
od Scotty87
Spíš by měli utlumit použití starších motorů GE řady H a přejít na Catalyst. Tím by mohla vzniknout L-410neo.

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 26/4/2025, 13:10
od mikojan29
Skôr by mali začať s vývojom nástupcu L-410, nie len upgradom.

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 26/4/2025, 13:22
od Scotty87
Co NG tak zásadního chybí? Respektive jaký by měl být důvod pro úplně novou konstrukci?

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 26/4/2025, 13:53
od Orlok
L410 chybi vyuziti jako cargo plane jelikoz nema rampu ani velke dvere

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 26/4/2025, 14:55
od Scotty87
Velké dveře mohla mít už stará 410. Rampa je pro letadlo téhle velikosti a užití zbytečnost.

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 26/4/2025, 15:29
od Juraj Tichý
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 26/4/2025, 15:52
od Scotty87
A co?

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 26/4/2025, 16:40
od Orlok
Scotty87 píše: 26/4/2025, 15:52A co?
To je ponekud hloupa reakce

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 26/4/2025, 18:13
od Nesher
Juraj Tichý píše: 26/4/2025, 15:29
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
A kolik se ročně prodá PZL 28 a kolik L 410? To je totiž to jediné co se počítá.

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 26/4/2025, 21:45
od mikojan29
Ak chcete vyrábať 410 forever, kľudne. Ja som myslel, že máte vyššie ambície a nie stále obmieňať vyše 50-ročnú konštrukciu. Príde mi to ako reminiscencia s Mi-8.

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 26/4/2025, 21:47
od Juraj Tichý
Keď im to nevadí pri Albatrosovi?
Do Afriky a chudobnej časti Ázie stále dobré.

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 26/4/2025, 22:00
od Zemakt
A pro Slovensko.

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 26/4/2025, 22:04
od Scotty87
Konstrukci C-130 je víc jak 70 let. Stále se vyrábí. Boeingu 737 je 58 let. Stále se vyrábí. Konstrukce DHC-6 Twin Otter je stará 60 let a to přímý konkurent L-410. Dornier 228 je starý 44 let a je to opět přímý konkurent L-410.
Takže ano. Konstrukce L-410 k tomu k čemu slouží naprosto postačuje. Jako řekněme bush plane pro komerční provoz.

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 26/4/2025, 22:20
od jean
Mi-8 v prevedeni so silnejsimi motormi mi aj dnes pride ako super konstrukcia. V podstate v tej triede dnes nema konkurenciu. Bud su lahsie alebo ovela tazsie