Taky se do ceny západních tanků přičítá "faktor subdodavatelských dodávek" a hlavně ZISK.
Ale i tak bude určitě T-90 levnější. Jde samozřejmě o to, kolik bude stát výrobek koncového zákazníka.
S tou efektivností (myslím všechny tanky) je dost těžká otázka, protože tyto tanky se nikdy nepotkaly v boji. Resp nepotkali sobě rovného.
Další věc je USA propaganda, která tvrdí absolutní nadřazenost Abramsu - zásahovost téměř 100% atd... A dokazuje to nějakým převálcováním Sadámových T55 a několika T72. (Nejsem válečník, nechci ty Araby nějak shazovat, avšak všichni můžeme sledovat, jak Arabové vedou války, s jakým výsledkem a postupy...). Ale když napadli Američani Srbsko, proč nepoužili Abramsy a nerozdrtili Srbskou armádu stejně tak jak ostatní armády předtím i potom?...
Samozřejmě, že velení USA není hloupé a závěry si udělalo, ale lidem se předhodí co chtějí slyšet.
Napsal: 18/5/2012, 22:35
od rabo
Medzi T-90A a poslednou verziou Leparda 2 a M1A2Sep2 je veľký rozdiel v množstve elektroniky. A tá niečo stojí, len jedna termokamera
má cenu luxusného osobáka a napr. Sep ma 3 / mám pocit, že aj vodič má vlastný / + množstvo ďalších zariadení. Posledná známa verzia T-90, T-90MS, ktorá by mala byť po stránke elektronickej na úrovni najnovších tankov, bude mať cenu výrazne vyššiu ako základná verzia T-90S a dosť podobnú konkurentom. A samozrejme je rozdiel medzi cenou exportnej T-90S a domácej T-90A, sú síce podobné, ale tá exportná bude mať cenu vyššiu, lebo taká je politika predaja zbraní v Rusku.
Napsal: 18/5/2012, 23:36
od Skeptik
Medzi T-90A a poslednou verziou Leparda 2 a M1A2Sep2 je veľký rozdiel v množstve elektroniky. A tá niečo stojí
Rabo, ale pokud jsi si všiml, tak mnou udavana cena za M1A2 byla z roku 1999, tak to asi nebyl SEP2
Stejně tak u Leoparda se jednalo o cenu za 2A6 z roku 2007. Takže ani u nej se nejednalo o nejnovější modifikaci.
Naproti tomu cena T-90S byla z roku 2011. Ty ceny navíc koresponduji s cenami pro zahraniční zákazníky (Indie, Alžírsko, Kazachstán a další). I v těchto případech se udává cena kolem 3 az 3,5 mil. USD.
Otázkou je, za kolik to má Ruska armáda, ale na světovém trhu jsou T-90 za zhruba 50% ve srovnání s konkurenci.
Novy T-90MS možná bude dražší, ale to pravé vylučuje neutrinuv odkaz.
Napsal: 19/5/2012, 00:56
od rabo
Ono, tá cena zase toľko neskáče nakoľko hlavne v prípade elektroniky má tendenciu klesať respekt. za rovnakú cenu dať vyšší výkon. T-90S je lacnejšia, ale vďaka chýbajúcej elektronike opodstatnene. Ruská armáda vraj kupovala za 100mil Rubľov/ks.
To čo napísal Neutrino sa určite netýka T-90MS
Aj taký stroj ako je T-90A môže v nevhodnom teréne uviaznuť:
Re: Tank T 90(S)
Napsal: 28/11/2013, 18:33
od josefg
Julesak píše:Aj taký stroj ako je T-90A môže v nevhodnom teréne uviaznuť:
Dost dobře se ale může jednat i o nácvik vyproštování. Nebo test vyproštění v rámci taktického cvičení malé jednotky. Příliš mnoho praporků a příliš mnoho čumilů
Re: Tank T 90(S)
Napsal: 28/11/2013, 18:48
od Julesak
Dokonca som sa dočítal že malo ísť o airsoftovú (!!!) akciu... - krajina neobmedzených možností
Re: Tank T 90(S)
Napsal: 28/11/2013, 18:52
od Mirek58
Nácvik vyproštění, protože řidič uvízlého tanku dělal vše proto, aby zkejsnul v jámě.
Všimněte si že při couvání vždy zastavil dřív, než na zpátečku vyjel.
Re: Tank T 90(S)
Napsal: 28/11/2013, 20:03
od skelet
Mirek58 - mohl by sis všimnout, že i při couvání mu pásy hrabaly na místě. Tedy na zpátečku vyjet nemohl rovněž
Re: Tank T 90(S)
Napsal: 28/11/2013, 20:12
od Mirek58
Jistě, pokud se neustále pohyboval ve vymačkaných kolejích nemohlo to dopadnout jinak. Podle mne to udělal schválně, aby byly koleje tak hluboké, aby se chytil za dno korby totálně.
Re: Tank T 90(S)
Napsal: 28/11/2013, 20:13
od hruso25
Jednoznačne slabý vodič.
Re: Tank T 90(S)
Napsal: 28/11/2013, 20:33
od skelet
Tak mu to klouzalo už při prvním pokusu to vyjet na zpátečku
Re: Tank T 90(S)
Napsal: 28/11/2013, 21:04
od kenavf
Tá pôda vyzerala že obsahuje ílové zložky.Keď je mokrá tak, je to ako keby ste išli po mydle,nemal šancu to prejsť.Na tú spiatočku zastavil až keď sa mu preklzovali pásy a potom to pustil znova dopredu(podľa mňa to robil dobre, ale mal smolu).V jame už bolo tolko rozmixovaného bahna, že to nemalo záberu.Možno keby sa snažil zatočiť do prava ,tak by sa dostal naprieč na pevnejší podklad(možno!?)To BVP prechádzalo inou jamou, ktorá ešte nebola taká rozmixovaná a uzky pás sa lepšie dostal cez bahno na pevnejší podklad.
Zažll som takú pôdu v stepi v Kazachstáne.Po roztopení snehu sa žiadna voda nevsiakne do zeme, ale všetko sa muselo odpariť a vysušiť do vzduchu,trvalo to 4 týždne.Jediné čo sa ako tak dokázalo pohybovať bol buldozér.
Re: Tank T 90(S)
Napsal: 28/11/2013, 21:10
od josefg
Možná tu někdo má víc zkušeností s nácvikem a vyprošťováním , ale možná ne a tak připomenutí první zásady nácviku vyprošťování techniky v ČSLA, nebude na škodu. zapadnutí musí být úplné, tj ne jenom jako. Proto se zajelo do opravdové díry a když nebylo zapadnutí dokonalé tak se mu pomáhalo tak dlouho dokud stroj neseděl v bahně doslova jako pecka. to odpovídá tomu filmu, kdyby to vzal trochu šikmo asi by vyjel. A pak se cvičili v oblíbených disciplínách především samovyproštění, tj vozidlo vykopat, použít kládu, u PV3S a jiných naviják nebo viják předpokládám, že učená společnost ví čemu se viják říká a kde ho třeba u PV3S nebo Tatry např 148 hledat . Pak oblíbenější vyproštění jiným bojovým vozidlem. A nakonec vyproštění speciální technikou, tou když se cvičilo se zapadnutí až po věž. Hlubší než po věž bylo obvykle nechtěné, ale i to se při nácviku stávalo bo do bahna vidět není. Když se šlo cvičit hluboké zapadnutí připravovaly se vyprošťovací lana na technice už před zapadnutím, aby se nemuselo v případě nečekaného prosednutí čelit přílišným komlikacím. Řadoví vojcli museli umět vyprostit svou zapadlou techniku, tj vědět především kde jsou "příslušné háky a závěsy", méně bystří hlavně přemoudřelí záložáci ventru vyprošťovali za háčky na předním nárazníku a když měli platit škodu psali i Husákovi, museli vědet jak moc musí být ovolněná kola apd, důležité u kolových vozidel, jeden chytrý řidič zapadlého sanitního vozu se nechal při cvičení v 84 z díry vytahovat tankem, byl líny uvolnit zabořená kola a když tank zabral udělal mu ze sanitky vývrtku. Jak připevnit kládu k pásovému vozidlu, kdy volat vyprošťovák atpd. Velitelé museli znát pravidla vyprošťování všeho co u jednotky bylo. A někteří to i znali.
Re: Tank T 90(S)
Napsal: 28/11/2013, 21:12
od Mirek58
Právě, že se nesnažil o změnu směru na horním bodě.
Já jsem s tankem nikdy nejel, jenom s "housenkou"( DET 250), ale pokud jsem na šachtě zapad do bláta (kapsy zvodněnýho jílu), tak bez změny směru to bylo jasný.