Nesher
Jistě, opraveno. To je tak, když něco píšu ráno v 6:30 před první kávou
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Napsal: 17/11/2018, 14:13
od Smutná krabice
Jestli ona ta nesestřelovanost Il-28 nebude spíše chronologií toho, kdy se k mudžahidům dostaly PLŘS odpalované z ramene VS kdy už Il-28 nelétaly.
Protože to bylo schváleno až v 1984 po intervencích Charlieho Wilsona, který ve spolupráci s fanatickým ředitelem CIA dokázal sebrat Pentagonu nespotřebované "přebytky rozpočtu" a převést je CIA k investicím do pokročilejších zbraní pro mudžahidy.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Napsal: 17/11/2018, 15:15
od Julesak
Skeptik - ďakujem, toto ma nenapadlo.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Napsal: 17/11/2018, 16:58
od Skeptik
Krabice
Může být. Ostatně první Su-25 byl sestřelen Střelou 2 (SA-7) až 16.ledna 1984.
Nicméně Il-28 tedy min. rok létaly v prostředí, kde se MANPADS vyskytovaly.
Na druhou stranu je pravda, že schopnosti prvních MANPADů na letadla s pevnými křídly moc nestačily ... částečné zlepšení přinesly až Stingery dodávané od listopadu 1986.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Napsal: 18/8/2019, 19:24
od Julesak
Operácie Su-25SM a SM3 z (doslova) poľného letiska (neďaleko UA hraníc, pri meste Kamensk Šachtinskij):
Pohľad do kokpitu Su-25SM3:
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Napsal: 5/3/2020, 23:38
od Julesak
Ďalší diel série Военная приемка, tentokrát o najmodernejšom "šturmoviku" Su-25SM3:
Pekné zábery zo Sýrie (napr. 4:22, 33:41), Afganistanu (16:25), Južného Osetska (27:15, 28:17) ukážu aj nakladanie brzdiaceho padáku (8:30), nový UV senzor varovania pre odpalom protivníkových rakiet (9:18), REB kontajner systému Vitebsk (10:38), zásah pozemného(15:33) i vzdušného(15:50) cieľa, to druhé pomocou PTRS Vichr, pristátie a vzlet na trávnatej ploche(26:01), výcvikový simulátor (32:08)
Tiež rozhovor s konštruktérom lietadla (13:08, 18:56) i s jednou afgánskych legiend (16:48, 35:35). Za 60 tisíc bojových letov v Afganistane bolo stratených 23 strojov zo stratou 6 pilotov.
Takáto vysoká úroveň ochrany a odolnosti (30:29) je dosiahnutá konštrukciou palivových nádrží (19:54, vrátane záberov zo skúšok ), systémom ovládania riadiacich plôch (20:51) a pancierovaním kabíny pilota (21:39).
Video z incidentu v Cade. Pravdepodobne pri technickych pracach doslo k odpaleniku rakety z parkujuceho Su-25. Raketa minula francuzky C-130 a trafila dom generala prezidentskej gardy. Dve deti a dvaja dospeli zahynuli.
Samozrejme že výroba Su-25 v Tbilisi je nezmysel.
Aj toto je len repasovaný kus.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Napsal: 8/3/2021, 20:00
od Juraj Tichý
Julesak: ak sa iným krajinam podarilo zvladnut novovyrobu starých "vzorov", nevidím jediný dovod prečo by sa to iste nemohlo podarit Gruzincom s pomocou Ukrajincov a Izraela.
Otázne je, ci vlastnia priemyselný vzor/licenciu. Alebo bude novovyroba oficiálne iba GO s výmenou poškodených častí. A vymenia všetko.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Napsal: 8/3/2021, 20:09
od Julesak
Vyrábať lietadlo bez podpory originálneho výrobcu (nie výrobného závodu)?
Kde vezmú napr. motory?
No nech sa páči, verím že sa im to oplatí