Lynx píše: ↑
Pri tých cenách opatrne : požadovala AČR pri IFV aj APS? Lebo SK verzie ho majú mať a taka sranda môže stať milionik EUR bez problemov.
Pokiaľ je mi známe, cv90 je v súčasnosti jedine ifv s APS. Predpokladám, že pred 5r keď začínal tender na ifv sa s APS nepočítalom
Lynxi, APS je určitě drahé zařízení, ale jestli to byl přímo požadavek v ceně zřejmě ne.
CV90 to zvládne proti Javelinu, ale proti podkaliberní munici nikoliv, ale to spíš řeší vrstvené pancéřování.
Jistě se však hovořilo O TOM, že na BVP bude instalován systém aktivní ochrany „hard-kill“ minimálně někdy v budoucnu, což logicky povede k nárůstu hmotnosti, spolu s pancéřováním, kterou musí základní platforma zvládnout. Bylo tedy vhodné se podívat i na hmotnosti a rozměry jednotlivých uchazečů.
Juraj Tichý píše: ↑
S 35mm kanonom ich v prvej várke bude 134 určite a tipol by som si, ze ho dostanú aj 12ks PBOV pre granatometne družstva a antimaterialove pušky.
Juraji, je to vytažené z toho článku. Možná už to je zase jinak.
OS SR mají v první etapě v úmyslu nakoupit 152 obrněných vozidel, z toho 110 v bojové verzi,
15 velitelských vozidel, 9 průzkumných vozidel,
3 vozidla pro skupiny odstřelovačů (antimateriálové pušky),
9 vozidel pro skupiny granátometů, 3 vyprošťovací a 3 opravárenské vozy.
Ve druhé fázi je plánován nákup celkem 71 vozidel - 5 bojových, 10 vyprošťovacích, 9 opravárenských, 9 odminovacích ženijních,
9 ženijních minovacích, 9 ženijních podpůrných a 20 jednotek 120mm samohybných minometů.
https://www.armadninoviny.cz/bojova-voz ... rmadu.html
https://www.czdefence.cz/clanek/slovens ... v9035-mkiv
Choroš píše: ↑
Díky za ten dokument. Možná měl Xawi3r na mysli spíše něco jako blahé paměti Pátračův sen ze zdejších stránek...
Choroši, dobrý si ten článek a studii přečíst, protože srovnává vůči Slovensku, asi budou mít prioritu ve výrobě. Takže ČR přijde možná na řadu až po nich.
Ale nevím jaké chtějí zapojení domácího průmyslu, ZTS. U nás v tom je boj,
VOP nebo
CSG, kolik procent, atd. Dle tabulky ale Švédsko nabízí nejvíce, LYNX už tolik ne. Nejvíce to kdysi vyhráli Maďaři, tam už fabrika byla postavená.
Ale z tohoto hlediska to může mít česko-slovenské synergické efekty, něco se bude na CV90 vyrábět v ČR něco v SR. Nevím jestli se jedná už nyní o nějaké kooperaci?
Slovenská studie proveditelnosti také konstatuje, že konečná cena za vozidla bude vyšší.
https://www.natoaktual.cz/zpravy/bvp-ar ... zpravy_m00
https://www.mosr.sk/data/files/4739_tud ... -a-pov.pdf