Zdá se, že je to fakt vymazlené, minimálně ten podvozek. Původně jsem byl velký fanda Lynxu, ale co jsem viděl ty vzájemná porovnání jízdních vlastností.
Drobet mé přesvědčení opadlo. Není to zrovna nepodstatná věc v jaké formě výsadek vyleze z vozidla ven.
A to jsi viděl tohle video? Jestli myslíš tohle, tak CV90 se jeví obratnější, ale že by se Lynx nějak natřásal? Ano CV90 má díky aktivnímu systému vyhlazenější jízdu. Princip je dobře vidět níže na videu Mercedesu.
No když v jede do největších výmolů, tak Lynx je stodola, v čase od 1:50 minut, zdá se že je trošku těžší na předek. Může to být dáno i vyšší siluetou při rázu, a systém, tlumiče to nečekají. Ale všeobecně myslím, že výsadek nebude oproti CV90 naklepanej, tedy v těžším terénu už asi jo
Záleží kdo s tím jak jede, v normálním terénu kola pruží dobře.
Testy dělali na vše možné, na prostor, na překlopení...
Jinak jestli tam dají džaveliny, Carl Gustavy, tak dobrý
BAE Systems píše, že vybavil model
CV90 aktivním tlumením odpružení odvozený od Formule 1 - co je aktivní tlumení
Na rozdíl od pasivního tlumení systém aktivního tlumení počítá s rychlosti vozidla a „předvídá" nerovnosti před vozidlem. Na základě několika parametrů pak řídící systém reguluje kompresi a odskok řízeným napouštěním a vypouštěním oleje v jednotlivých tlumičích.
https://gpf1.cz/mercedes-bojuje-za-navr ... -je-proti/
Z tohoto hlediska sofistikovanější SYSTÉM než u Lynxe, ale je to v podstatě o čidlech a řízení. U aut to má třeba Mercedes, který má vzduchové odpružení
Airmatic. Ale hlavně poslední modely už monitorují jestli není na vozovce či v terénu nějaký výmol a tomu přizpůsobí tuhost tlumičů,
Active Body Control.
LYNX má kyvná ramena s tlumiči kmitů od australské firmy
Supashock.
Když se podíváte na odkaz, tak tam jsou různé systémy pružení popsány.
https://supashockdefence.com/tracked-systems/

Rekonfigurovatelné odpružení
SupaShock je vhodné pro nejrůznější varianty vozidla Lynx. SupaShock má v nabídce jak aktivní tak pasivní systémy odpružení.
Nevím jestli ho měla i u nás testovaná verze ? Ale pro Australany, či amíky se s aktivním systémem u Lynxe asi počítá. Je to spíš otázka financí.
U mercedesu si musíte za
ABC taky připlatit.
LYNX se bude prostě taky nějak vyvíjet

Všechno má svoje.
O co si požádá např. česká vláda u letadel F-35 ? Základní cena o které se bájí v médiích je možná, když to přeženu jen za drak a motor, a ve finále může být i dvojnásobná. Jako u auta si můžete dát tzv. příplatkové vybavení, pak to taky hezky naskáče, a to je velice tržní
Je třeba rozlišovat, protože za WW2 a po ní se pro tanky používaly
torzní tyče, později hydropneumatické odpružení, poslední výstřelek techniky je, že se k tomu přidá ještě
čipy a předvídání tuhosti tlumičů. Dnes BVP váží jako kdysi tank
Hydropneumatické odpružení - používal třeba Citroën, akorát se to občas pokazilo, a pak si citrón sednul.
Např. švédský stíhač tanků
Strv 103 vynikal mimořádně nízkou siluetou, kterou bylo možné regulovat hydropneumatickým odpružením podvozku.
Nebo Challenger 2, K2 Black Panther - (ISU), Japonci u moderních obrněných vozidel to nebude dnes až takový problém, horší na údržbu, ale komfort s tím je velký, to každopádně. Jízdní vlastnosti v terénu špičkové
Pak s tím jdou dělat i takovýhle legrace pro efekt
Při zveřejnění jednoho z prvních modelů GLE s výbavou E-Active Body Control v České republice nám přišlo nespočet návrhů a dotazů, zda-li tato "skákací" funkce lze zapnou i mimo terén, například v koloně. ANO! JDE a pohledy, které dostanete od ostatních řidičů jsou vesměs úsměvné a překvapivé.
https://www.mercedesvysocina.cz/post/e- ... dy-control