Stránka 18 z 45

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 12/1/2014, 22:17
od skelet
Ale nemůžeš také předpokládat, že ne .. vem si to tak, že pokud by L-159B začala vyvíjena v roce 1992 (zde se objevují první úvahy o L-159), resp.1993, tak se dá odhadnout, že vývoj by byl ukončen v letech 1995-6. Takže ten kdo by hledal pokročilý cvičně bitevní letoun, by neměl na výběr a musel by vybírat mezi Hawk 100 a L-159. Nic jiného by neexistovalo.. netvrdím, že by Aero mělo lehký život, ale šance by tam byla.

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 12/1/2014, 22:29
od Polarfox
Jo, ale ne moc velká...ve většině tendrů by nám stejně Hawk díky zázemí a tradici natrhnul řiť a ten zbytek? Byl by nějaký jeden obchůdek či tak zas takové terno? Představ si to dneska...dejme tomu že máme konkurenceschopný stroj na úrovni jiných...jak moc se prosadíme? S odřenejma ušima se nám podaří propašovat něco ala Irák a tím to hasne.

Moc jsme se namlsali objemem a úspěchy v rámci VS...ale bez VS by ani starý Albatros nebyl takový trhák. Nejsem zastánce poraženectví, ale je třeba přemýšlet trochu reálně, i když to nevoní.

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 12/1/2014, 22:36
od skelet
Reálně uvažuju.. vem si to tak, že v době L-159B (rok 2002 a dál) už se začaly nabízet Jak 130, M346, PC-21, T-50 atd. To už máš poměrně dost našlapanou konkurenci. Jednak se zázemím (až na Pilatuse) a druhak i technicky. Tím se ti šance ještě razantněji sníží.. a přesto se L-159 probojovala do finále dvou velkých tendrů - Indie a Iráku.
Takže neboj, že bych se na to nedíval realisticky :wink:

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 12/1/2014, 22:37
od jersey.se
Obávám se že ani moc na úrovni jiných není, ať si pan Mamula vymýšlí co chce. Letové vlastnosti nejsou kdoví jaké kvůli kombinaci dlouhého čumáku a nešípového křídla. To nakonec musí trknout každého kdo aspoň trochu studoval aerodynamiku. OK, u původního Albatrosu to bylo zadání, ale ten měl přecijen rozložení hmotnosti jaksi poměrně těsněji k těžišti než má to zombie Alca. A tlumiče bočních kmitů sice pomůžou, ale asi tolik co chromému hůl.

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 12/1/2014, 22:52
od Polarfox
Skelet: Mohla by se probojovat třeba do 20ti finále tendrů (ať už teď nebo předtím), ale počítá se výsledek, jinak jsme tam kde jsme byli..v loji :)

Takže jestli má být budoucností Aera, že do toho nacpe prachy a ta L-169 si odnese sem tam nějakou stříbrnou nebo bronzovou medaili a skončí to u toho "byli jsme dobrý kluci, snažili jsme se, ale nevyšlo to", tak bych to radši celý rovnou odpískal...

Spíše bych se zeptal takhle..kolik strojů by jsme museli vyvézt, aby se to firmě vůbec rentovalo?

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 12/1/2014, 22:53
od skelet
vzhledem k tomu, že o L-169 se nic neví, a ani se neví na jaký typ zákazníka je cílen..

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 24/2/2014, 23:26
od cover72
Textron před rokem vsadil na stejný druh letounu, jako který byla původně zamýšlena ALCA, tj. na levný a ekonomicky šetřný protipovstalecký proudový bitevník, určený do prostředí, kde nejsou žádné vzdušné hrozby -- jmenuje se AirLand Scorpion:
http://en.wikipedia.org/wiki/Textron_AirLand_Scorpion

V tomto světle by L-169 dávala naprosto perfektní smysl, protože T-50 i Jak-130 mohou mít náklady vyšší a navíc se nedá čekat, že by Američané kupovali něco, v čem mají podíl Rusové :)

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 25/2/2014, 08:35
od jersey.se
No, az na to ze je to ero konstrukcne i vykonove o pul stoleti nekde jinde, jinak vypada a ma uplne jinou koncepci, tak je to opravdu podobne :razz: Jo, nejake ero od Aero by davalo smysl, ale muselo by byt uplne nove vyvinute, tedy ne na zaklade L-39 vyvinuteho na zaklade nesmyslnych sovetskych pozadavku, ale na zaklade potreb souzasneho a budouciho letectva.

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 25/2/2014, 11:33
od kopapaka
jersey: kde cover psal o podobnosti stroje???
Já tam vidím jen: stejný druh letounu, jako který byla původně zamýšlena ALCA...

A Sovětské požadavky mi nikdy nepřišly nesmyslné, můžeš to nějak konkretizovat?

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 25/2/2014, 14:08
od jersey.se
No ja tam taky nepsal jen o vzhledove podobnost, nebo snad ano?
A abych konkretizoval nesmyslnost sovetskych specifikaci, pak je tam predevsim pozadavek na jediny cvicny letoun od zakladniho vycviku po prechod na bojovy letoun. Vysledkem byla L-39. Sice navrzena a postavena jak nejlepe byt mohla, ale bohuzel se predstava ze by pokryla vsechny pozadavky ukazala mylnou. L-39 a jeji derivaty nema kvuli pouzitemu kridlu vlastnosti blizici se stihacim letounum a nemohou pilotnimu zacatecnikovi poskytnout plnohodnotny uvod do letani. Proc asi? No a pro boj zase nejsou derivaty L-39 dost vykonne a versatilni.

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 21/3/2014, 14:11
od skelet
Delegace Iráčanů jedná v Aeru Vodochody o koupi bojových letadel L-159. Na rozdíl od dřívějška, kdy Irák požadoval výrobu nových letounů, mu nyní jde o použité stíhačky. Ty teď stojí přikryté fólií v hangárech.
http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi/c1 ... 59-iracane

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 7/4/2014, 16:48
od zenith0009
Už zase... Tentokrát má Irák doma dost problémy a Alky by se jim hodily, tak to snad konečně vyjde...

Podepsáno. Irák odkoupí zakonzervované letouny L-159 za čtyři miliardy
ODOLENA VODA/PRAHA - Několikadenní vyjednávání přineslo úspěch. Představitelé iráckého ministerstva obrany se v neděli 6. dubna domluvili s vedením společností Aero Vodochody a podepsali smlouvu na dodávku dvanácti zakonzervovaných letounů L-159 Alca. Jak zjistily Lidové noviny, stroje by se měly do Iráku dostat nejpozději letos v září.
Zdroj: http://www.lidovky.cz/podepsano-irak-od ... _domov_vsv

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 7/4/2014, 20:40
od rotaran
To už tady bylo.Doufám že si to zase nerozmyslí

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 14/4/2014, 19:12
od zenith0009
Irák chce L-159 okamžitě, vojsko je vyřadit nehodlá
Současné plány na prodej letounů L-159 dostávají trhliny. Česko zřejmě nebude moci uspokojit jak americkou Draken International, s níž jedná už od loňska, tak iráckou vládu, která o 14 strojů před týdnem nečekaně projevila zájem. Tolik jich armáda z výzbroje nevyřadila, musela by obětovat část těch, co provozuje.
Více na: http://zpravy.e15.cz/domaci/udalosti/ir ... n=copylink

Střelby L-159


edit:
Penta už nechce prodat Aero Vodochody, začalo se mu dařit
Penta neprodá výrobce letadel Aero Vodochody, který do roku 2017 prý ztrojnásobí tržby. ... Aero Vodochody má podle Dospivy velký potenciál. V minulých měsících dokonce nabíralo nové zaměstnance. Problém však podle něj představuje nedostatek kvalifikovaných pracovníků. "Uvažujeme o tom, že budeme muset obnovit vlastní studijní obor letecký technik," podotkl Dospiva.
http://www.novinky.cz/ekonomika/333525- ... darit.html

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 2/6/2014, 08:07
od Flogger G
Kontrakt na L-159 do Iráku běží. Jde o 16 strojů jednomístných a čtyři dvojmístné. Na letecké základně v Čáslavi se mají školit piloti nového iráckého letectva. Technický personál si továrna vyškolí sama.

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 22/7/2014, 13:52
od kenavf
Že by sa Draken rozhodol ponúkať a predávať L-159 na západnom trhu? http://www.armadninoviny.cz/aero-a-drak ... -alca.html

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 19/8/2014, 14:45
od skelet
Irák, který má zájem o české bitevníky L-159, by mohl první stroje získat během několika týdnů. V úterý to uvedl ministr průmyslu Jan Mládek (ČSSD).
http://www.novinky.cz/domaci/345352-ira ... ladek.html

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 19/8/2014, 14:53
od Skeptik
skelet píše:Irák, který má zájem o české bitevníky L-159, by mohl první stroje získat během několika týdnů. V úterý to uvedl ministr průmyslu Jan Mládek (ČSSD).
http://www.novinky.cz/domaci/345352-ira ... ladek.html
Nepíšou za KOLIK.
Aby to nebylo stejně "zadarmo" jako pro Draken :(

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 22/8/2014, 09:37
od Filipek28_TM
Skeptik píše:
skelet píše:Irák, který má zájem o české bitevníky L-159, by mohl první stroje získat během několika týdnů. V úterý to uvedl ministr průmyslu Jan Mládek (ČSSD).
http://www.novinky.cz/domaci/345352-ira ... ladek.html
Nepíšou za KOLIK.
Aby to nebylo stejně "zadarmo" jako pro Draken :(
Nepadly tu někde výše 4 miliardy ?

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 22/8/2014, 12:27
od Skeptik
Filipek28_TM píše:
Skeptik píše:
skelet píše:Irák, který má zájem o české bitevníky L-159, by mohl první stroje získat během několika týdnů. V úterý to uvedl ministr průmyslu Jan Mládek (ČSSD).
http://www.novinky.cz/domaci/345352-ira ... ladek.html
Nepíšou za KOLIK.
Aby to nebylo stejně "zadarmo" jako pro Draken :(
Nepadly tu někde výše 4 miliardy ?
No, pro Draken to má být cca 500 milionů Kč (25 mil USD) za 28 letadel tj. v průměru 17,85 mil. za kus (tj. 900 tisíc USD) ... pro porovnání nákupní cena v roce 2003 těchto prakticky nelétaných strojů byla 260 mil. Kč (13 mil. USD) za kus.

Pokud by těch 14 pro Irák bylo za 4 miliardy Kč tj. 304 mil. Kč za kus, bylo by to dražší než pro AČR, a tedy naprosto v pořádku.
Pak je ale odprodej 28 ks Drakenu totální průser.
Já těm 4 mld. ale nevěřím. Mimo jiné i proto, že původní nabídka Iráku v roce 2012, za těch 28 ks co následně koupil Draken, byla 30 mil. Kč (1,5 mil USD) za kus.
http://www.iraq-businessnews.com/2012/0 ... s-to-iraq/
A teď by to mělo být téměř 10x tolik???
Uvidíme.