PAK FA (Su-57)

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od Alchymista »

Napadá ma možnosť "neosvedčilo sa".
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4736
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od Alfik »

Mám za to, že jde o dvojici důvodů.
1) už bylo řečeno - jsou tam folie nebo mikrodrátky a ty viditelné jsou přívody proudu po bocích.
2) V případě katapultáže je do těch viditelných, tlustějších puštěna vyšší "dávka", čímž se rozžhaví, a plexi či co to je za matroš popraská čímž se sníží nebezpečí poranění pilota.
Ta dvojka ovšem je můj předpoklad, na zákl. toho, že "by to šlo", nevím jestli tomu tak je, na to budou muset odpovědět lidi z praxe - protože podobné pásky mají snad všechna moderní letadla (např. F16 nad hlavou pilota, proto ta moje domněnka vznikla).
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Beda
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 266
Registrován: 28/7/2012, 02:01

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od Beda »

Dnes to letadlo katapultuje pilota samo, když to tak vyhodnoti a to asi bez prípravy, jen ho to upoutá,nohy, ruce atd. i za cenu lamani kosti. Zachrani to život. Pěkně to bylo videt na ukrajině, jak letadlo dopadlo na lidi. Piloty to katapultovalo až když letadlo narazilo na zem....Každé další zpoždění by byla smrt. Pokud je kabina z nečeho jako plexisklo, tak by se to tavilo a trvalo by to asi dost dlouho. Kryt asi nebude moc křehký, aby ho i mala střepinka demolovala. Dříve se kabina odstřelovala, teď se proraží, nespíš aby to šlo co nejrychlejc.

EDIT:
Jestě k těm radarum, to nevidi kadžý kousek kovu ve vzduchu, na letadle ten radar nemá takový výkon a citlivost jako na zemi. Ten na zemi by při letu několika set metru vysoko musel nejdriv projit trupem letadla a zase zpět. Ty radary co vidi male kousky maji velke anteny, a vyzáři velky vykon, tak o řád i dva větší a tak se zpet odrazi vic a i na přijem ma ta antena větši zisk. Proč asi ten AWACS má tak velkou antenu? Chce vidět dál než radar letadla. Viděl jsem bedýnku pro paragany, tak 30 let starou. To mělo několik antén pro každé pásmo co používají radary a sloužilo to k nalezení radaru. Tak na tom letadle toho bude take asi dost, z každé strany, aby to detekovalo zaměření radarem a z které strany to jde. Může to byt jen pasivní příjem. Letadlo potřebuje radarem hlavně videt dopředu a to na zem i do výšky. Plochu anteny to zabere jistě několikrát vetší, jak je ta antenka na boku.
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od Alchymista »

"Lvovská" Su-27 najprv odhodila prekryt kabíny, až potom boli sedačky vystrelené.
Navyše - diskutované pásky sú na ČELNOM skle, nie na prekryte nad miestom pilota.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od kenavf »

Beda píše:Dnes to letadlo katapultuje pilota samo, když to tak vyhodnoti a to asi bez prípravy, jen ho to upoutá,nohy, ruce atd. i za cenu lamani kosti.
Pokial viem tak automatickú katapultáž mali rusi u lietadiel s kolmým štartom Jak-38 a Jak-141.Ak vyhodnotila automatika že sa náklony lietadla v danej rýchlosti dostali mimo obálku, tak previedla automatickú katapultáž.Ale že by sa podobná automatika používala aj pri normalných stíhačkách som nepočul.To automatické pritiahnutie nôh a rúk tam je ,ale pracuje na základe povelu z katapultovacieho tlačítka.Odstrelenie štítu pred pilotom by asi pilota zabilo(črepiny do tváre).Ponechanie predného štítu je dokonca asi výhoda aby pilot neutrpel zranenie tváre pri opúšťaní kabíny, následkom prudkého nárazu prudu vzduchu.Kedysi mali dokonca katapultovacie sedadlá sklopný štít, ktorý sa sklopil pred tvár pilota,aby ju ochránil.Výbušné kabely sa dávajú na kryt nad pilotom a sú asi duplicitné k štandartnému odhodeniu krytu a to pre prípad, že by bolo pokazené pyrotechnické odhodenie krytu a kabely vybuchujú asi s niekoľko milisekundovým oneskorením.
Pri leteckých dňoch má pilot v prípade problémov prioritu odvrátiť lietadlo, aby nepadlo medzi divákov(to isté aj počas normálneho letu, aby nepadlo do obývanej oblasti).Automatická katapultáž by mu v tom mohla zabrániť.To čo vyzerá ako automatická katapultáž je asi len tréning pilotov.
Video katapultáže pilotov na Ukrajine som nevidel(nemám pohnutku sa na to pozerať).Známe je video katapultáže Kvočura ktorému sa podarilo odvrátiť pád lietadla medzi divákov ale katapultáž urobil v tak malej výške a zlej polohe lietadla že by sa asi zabil ale zachránilo ho to že mu výbuch lietadla nafúkol padák a zbrzdil ho na bezpečnú rýchlosť že mohol odísť po "svojích" http://www.youtube.com/watch?v=YL1FblthxQ0 .Vidieť aj to že kryt sa oddeluje vcelku.Je to video z roku 1989, takže od vtedy mohlo prísť k zmenám postupov pri katapultáži.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od Alchymista »

Kvočura zachránila predovšetkým prvotriedna sedačka - K-36DM - a nafúknutie padáku výbuchom lietadla je zrejme len novinárska kačica.
"Lvovská" Su-27 v momente odhodenia prekrytu už kĺzala po zemi aspoň desať metrov (aspoň jednu dĺžku lietadla) a naberala si hlinu do sacákov.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od kenavf »

Alchymista píše:Kvočura zachránila predovšetkým prvotriedna sedačka - K-36DM - a nafúknutie padáku výbuchom lietadla je zrejme len novinárska kačica.
Samozrejme sedačka tiež zahrala dôležitú rolu, ale to nafúknutie padáku a zbrzdenie pilota je spomenuté aj na konci toho videa(žial po rusky) a aj v záberoch je vidieť že výbuch pomohol k nafúknutiu padáku a spomaleniu na rýchlosť pádu pilota na 12m/s(=skok z 3.poschodia).http://www.youtube.com/watch?v=YL1FblthxQ0
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
mepu
praporčík
praporčík
Příspěvky: 304
Registrován: 22/8/2008, 22:01
Bydliště: Brno

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od mepu »

Alchymista píše:Kvočura zachránila predovšetkým prvotriedna sedačka - K-36DM - a nafúknutie padáku výbuchom lietadla je zrejme len novinárska kačica.
"Lvovská" Su-27 v momente odhodenia prekrytu už kĺzala po zemi aspoň desať metrov (aspoň jednu dĺžku lietadla) a naberala si hlinu do sacákov.
Asi tak s tím Kvočurem, toho zachránilo hlavně štěstí a odpor vzduchu ;) kdyby neměl kvalitní sedačku tak se z toho nedostal...
Co se týká automatické katapultáže, nemůžu to teď najít, ale kdysi jsem taky o tom četl že Su-27 a deriváty a jejich systém tě vystřelí automaticky pokud je splněno několik kritických podmínek, nejsem si teď jist ale myslím že jedna podmínka byla že dochází k strukturálnímu narušení důležitých částí draku letadla, ale je možné že to byla nějaká kachna.
Obrázek
Beda
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 266
Registrován: 28/7/2012, 02:01

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od Beda »

Dělaji se sedačky že se může vystřelit v nulove výšce, tak ho to vynese dost vysoko aby se padák nafouknul. To odstřelení není rozbít kabinu, ale rychle ji uvolnit . Určitě to tady někdo bude znát. Za měsíc se sejdu s kamarádem co na letadlech dělat technika přes elektroniku, tak poví.

S tím radarem jsem myslel tak že pozemni radar by se na to dival ze spoda, zkrz trup, to letadlo má čumák a ten by stínil. Určitě by šlo udělat matematicke cviceni, jaká výška, jaká vzdálenost. Musel by letět hodně při zemi.

Ono se také asi nedá moc věřit tomu co výrobce napíše. Třeba rusové dělali a určitě dělají vybavení letadel podle toho komu to dodávali. Ještě tak u civilních ty udávané parametry budou sedět. Děvěná a laminátová letadle v sobe maji asi také dost železa a přesto mají asi pořád odražeč nebo i aktivni odpovídač. To samé na moři, na malých plachetnicích. Někde tady bylo jakou plochu a na jakou dálku radar vidí.
http://www.czradary.cz/radteorie.html

NA
http://cs.wikipedia.org/wiki/Radar
Pouze vysílací impulsy, které dopadnou na objekt pod úhlem 90°, se odrazí tak, že se vrátí zpět do antény. V přijímači jsou impulsy odražených signálů zpracovány přijímačem a na indikátoru jsou viditelné jako kresba světlých skvrn. Radarové impulsy, které nedopadnou pod pravým úhlem, jsou odvedeny do volného prostoru. Nedospějí zpět do antény a nemohou proto vytvořit žádný obraz odraženého signálu. Čím je anténa větší oproti vlnové délce vysílané energie, tím dokáže vyslat užší paprsek a obraz je přesnější.
Rovněž při dopadu na rozhraní prostředí může dojít k odrazu (teplý a studený vzduch v okolí trysek letounu. Takže i to dokáž neviditelný letoun prozradit, ale asi na velkou vzdálenost, ale používá se to k navádění raket, měli to už v Jugoslávii. K navádění používají ze země i TV kamery.

Na každou zbraň se vyvine protiopatření, jen se zpožděním.

proto take ty = neviditeln8 letadla = spoustu šikmých ploch.
Beda
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 266
Registrován: 28/7/2012, 02:01

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od Beda »

Alchymista píše:Kvočura zachránila predovšetkým prvotriedna sedačka - K-36DM - a nafúknutie padáku výbuchom lietadla je zrejme len novinárska kačica.
"Lvovská" Su-27 v momente odhodenia prekrytu už kĺzala po zemi aspoň desať metrov (aspoň jednu dĺžku lietadla) a naberala si hlinu do sacákov.
Ta sedačka funguje při nulové výšce a nulové rychlosti.
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/46553
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od Alchymista »

Parameter H=0, v=0 má dnes už prakticky každá vojenská pilotná sedačka.
Lenže nie je hanula-venula ako hanula-venula - je tam mnoho ďalších parametrov, ktoré doslova rozhodujú o živote a smrti.
Napríklad rýchlosť činnosti automatiky, logika riadenia postupností a intervalov činností na základe rýchlosti, výšky, sklonu a náklonu lietadla v momente katapultáže, stabilita a chovanie sedačky na dráhe, chovanie sedačky pri katapultáži v "neobvyklej" polohe atď.

Automatická katapultáž je viacmenej výsadou "kolmoštartujúcich" strojov - mali to tuším zabudované aj niektoré verzie Harrieru. O montáži do "bežných" lietadiel som zatiaľ hodnoverné informácie nenašiel, aj keď to nevylučujem - niečo som niekde čítal o námorných lietadlách, kde by mala automatická katapultáž zapracovať napríklad pri "prepadnutí cez palubu" pri nevydarenom pristátí, keď sa stroj dostane pod úroveň paluby.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od kenavf »

Beda píše:
Alchymista píše:Kvočura zachránila predovšetkým prvotriedna sedačka - K-36DM - a nafúknutie padáku výbuchom lietadla je zrejme len novinárska kačica.
"Lvovská" Su-27 v momente odhodenia prekrytu už kĺzala po zemi aspoň desať metrov (aspoň jednu dĺžku lietadla) a naberala si hlinu do sacákov.
Ta sedačka funguje při nulové výšce a nulové rychlosti.
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/46553
Lenže Kvočur sa katapultoval v horších podmienkach ako je v=0 a H=0.Katapultoval sa síce vo výške 92m, ale čo bolo zlé, že to bolo pri rýchlosti 100m/s smerom do zeme.Takže ho zachránila sedačka,rýchla reakcia a šťastie.
S tým automatickým katapultovaním som tiež zistil len tie ruské kolmo štartujúce Jaky,F-35B http://www.jsf.org.uk/JSF-UK-Industry-T ... Baker.aspx ,o Hariery nemám info.
A pravdepodobné je použitie aj u námorného prevedenia Mig-29K a Su-27K
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od absik »

Automatické vystrelenie nie je dané typom lietadla ale palubným softvérom, sedačky KM-36(KM-37 pre helikopotvory) sú zapojené do tohto elektronického systému a pracujú min. v 2 režimoch:
a, - normálny s predchádzajúcim odstrelom(rozstrelom) prekrytu - spôsobí to oneskorenie sedačky o cca 0,3 - 0,4 sec.(aby nedošlo k stretu s prekrytom)
b, - núdzový/emergency keď sedačka preráža kryt. Vystrelovacie raketové boostre sú tiež dvojstupňové - na prerazenie hlavne dnešných niekoľkovrstvových prekrytov na báze polyakrylátu treba značnú energiu. Sedačky mávajú v nadhlavníkovom boxe titánový štítok ktorý sa vysunie nad hlavu pilota(na trubkových konzolách). V popise funkcie KM-36 sa spomína aj čelný tvárový štítok ktorý sa vysunie(sklopí) pri doprednej rýchlosti 800 km/hod. a viac.
viz. Przeglad konstrukcji lotniczych Nr.7 - Su 27 -je tu rozpísaný časový harmonogram vystrelovacej sedačk

Pre vystrelenie je dobré aby čelný štítok zostal na mieste - ráta sa s jeho aerodynamickým odklonom náporu vzduchu s doprednej(tzv. vzdušnej) rýchlosti.
Preto aj poradie odstrelu je spravidla 1. zadný(kopilot/navigátor) - 2. predný(pilot).
Lietadlá 4+ a 5. generácie monitorujú životné funkcie pilotov, ak je napr. vyhodnotený prednostný odstrel bez zákl. životných funkcií(tep, TK, EEG, EFG...) prednosť dostanú živí členovia osádky
Prvýkrát u voj. lietadiel sa monitorovanie životných funkcií spomína ešte na prototype MiG-u 1.42
viz. Przeglad konstrukcji lotniczych Nr.40 - Nowe Su i MiG -

Ostatné zdroje by zabralo kopu času, dovolím si spomenúť že v rámci sledovania letovej obálky je podstatným faktorom uhlová rýchlosť rotácie(rad/sec.) v pozdĺžnej osi.
K odolnosti súčasných akrylových prekrytov: uvádza sa že prekryt F-16(ako viete s jedného kusa) "prežije" náraz telesa o veľkosti futbalovej lopty v rýchlosti
cca 800km/hod. pričom sa uvádza že v rýchlosti 400 km/hod. a nižšej sa po určitom čase vzniknutá "boule"vráti do pôvodnej línie prekrytu(tzv. tvarová pamäť niektorých materiálov(OT: že by Terminátor T 1000 nebol také scifi?)
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od Alchymista »

Poradie katapultáže "zadný-predný" je dané bezpečnosťou - v prípade skoršej katapultáže "predného" by bol "zadný" vystavený plameňu a spalinám raketového motoru katapultážnej sedačky na vzdialenosť menej než dva metre...
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
mepu
praporčík
praporčík
Příspěvky: 304
Registrován: 22/8/2008, 22:01
Bydliště: Brno

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od mepu »

Rozhovor se zkušebním pilotem Sergejem Bogdanem z konce měsíce. Je to takové tlachání u piva, ale pár zajímavých informací se tu a tam najde :)
http://vsr.mil.by/2013/11/26/eta-mashin ... rshenstvo/

Sice to sem úplně nepatří, ale to jsem ještě neviděl, mega šílenost detekce malého sportovního letadla někde v Holandsku na 3000km tímhle novým horizontálním radarem v Povolží. Takže celá Evropa jako na dlani... ale v podstatě i výnosy z takových systému půjdou datalinkem na PAK-FA, Su-35 atd.. atd..
Obrázek
Video zde >> http://tvzvezda.ru/news/forces/content/ ... 4-4e99.htm

Tyto obrázky z jednoho staršího videa jsou sice z roku 2010, ale z dnešního pohledu je jasné že je to simulátor T-50-1 a ne Su-35.
Širokouhlý HUD a jeho základní symbolika
Obrázek
Obrázek
a ještě jednou HUD
Obrázek
Taková kruhová stříbrná placka za kabinou tam je umístěno 6 příjmaču družicové navigace GLONASS/GPS
Obrázek

Dokáže mě prosím někdo přeložit popisek? u toho miniaturního AESA radaru do nějaké aktivní naváděcí hlavice
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od absik »

Volne preložené dané možnošťou rozlíšenia obrázku: Perspektívne rádiolokačné guľové čidlo fázované v X-pásme s EM zmenou programu(funkcie).
V prípade použitia nanomodulov to môže byť veľmi blízka budúcnosť...
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od Skeptik »

absik píše:Volne preložené dané možnošťou rozlíšenia obrázku: Perspektívne rádiolokačné guľové čidlo fázované v X-pásme s EM zmenou programu(funkcie).
V prípade použitia nanomodulov to môže byť veľmi blízka budúcnosť...
Spíš bych to "dekódoval" jako¨
Perspektivní rádiolokační hlavice ... fázovaná v X-pásmu s digitálním formováním vysílacího (vyzařovacího) diagramu
Tedy pokud to někomu dává smysl :)
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
mepu
praporčík
praporčík
Příspěvky: 304
Registrován: 22/8/2008, 22:01
Bydliště: Brno

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od mepu »

Skeptik píše:
absik píše:Volne preložené dané možnošťou rozlíšenia obrázku: Perspektívne rádiolokačné guľové čidlo fázované v X-pásme s EM zmenou programu(funkcie).
V prípade použitia nanomodulov to môže byť veľmi blízka budúcnosť...
Spíš bych to "dekódoval" jako¨
Perspektivní rádiolokační hlavice ... fázovaná v X-pásmu s digitálním formováním vysílacího (vyzařovacího) diagramu
Tedy pokud to někomu dává smysl :)
Díky, jojo dává to smysl , podobná naváděcí hlavice (zahájení výroby rok 2015) má být použita v nové střele K-77M (R-77M/ME?) určené pro PAK-FA ohlášeno dnes, viz .. http://www.i-mash.ru/news/nov_otrasl/44 ... etami.html
Nomenklatura a značení K-77 (R-77) a derivátu plus K-30 a K-37M taky určené pro PAK-FA
Obrázek
Tady velice dobrý článek o výzbroji pro PAK-FA http://www.militarybox.cz/news/vyvoj-ri ... choj-t-50/
Zaujala mě ta zmínka o využití K-30 Izd.300 pro vlastní aktivní protiraketovou obranu letounu. Zajímavé :)
Obrázek
Beda
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 266
Registrován: 28/7/2012, 02:01

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od Beda »

mepu píše:
Sice to sem úplně nepatří, ale to jsem ještě neviděl, mega šílenost detekce malého sportovního letadla někde v Holandsku na 3000km tímhle novým horizontálním radarem v Povolží.
Tak se podivejte jake monstrum si postavili radioamateri v Norsku
http://www.youtube.com/watch?v=XCZcjqltJVA
http://www.youtube.com/watch?v=hvp_NMaskds
http://www.radioarcala.com/
stozar ma vysku 100m a antena rozpeti 80m a vazi 40 tun....
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od Alchymista »

K tomu jedna poznámka:
- K-xx je obvykle označenie pridelená v konštrukčnej konštrukčnej kancelárii po začatí prác na danej konštrukcii, niekedy sa používa aj termím "téma" - napríkla v zmysle "RVV-MD (K-74) je pokračovanie / ďalšie rozpracovanie témy K-73"
- v zátvorke je zrejme označenie typu "izdelije XXX", čo je obvykle "závodný/továrenský index"
- "neutajované" označenie typu R-xx je potom "obchodné" označenie, obvykle pre zavedené prostriedky alebo prostriedky, ktoré sú pripravené na zavedenie, prípadne prostriedky ponúkané na export . Pritom obecne platí, že K-xx sa automaticky nerovná R-xx alebo X/Ch-xx.

K-30/izdelje 300 vyzerá rozhodne zaujímavo - ako extrémne obratná raketa pre použitie na malé a veľmi malé vzdialenosti - z aerodynamickej koncepcie sa dá usúdiť, že bude mať riadený vektor ťahu (podobá sa na koncepciu strely AIM-132 ASRAAM)
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Odpovědět

Zpět na „Letadla“