kenavf píše:Takže pozornosť médií a verejnosti bola roztrieštená na viacej projektov.Teraz každý kafre len do F-35 pretože nieje do čoho inšieho.
arten píše:Trošku mimo tému, ale k tomuto si myslím, že nutne dôjde. Už dnes kopu potenciálnych klientov má problém akože bude F-35 vybojovávať vzdušnú nadvládu (konfiguráciu výzbroje pre AA boj má mať až nejaký Block 4)
To zaprvé není tak úplně pravda, protože třeba AIM-120 umí již nižší verze softwaru a zadruhé je to software...nepředstavuj si to jako že si koupíš letadlo a ono nebude nic umět, protože je to dejme tomu Block 1. Platformu máš, jen potřebuješ postupně integrovat výzbroj (včetně zahraničních typů). Navíc otázka zavádění jde výhledově do X dalších let a ta letadla budou sloužit desítky let...to je tak podstatné, že to není teď hned, dupy dup?
Skeptik píše:To: Polarfox
F-22 mělo být původně odebráno 750 ks v ceně 35 mil USD za kus (v cenách roku 1986). Nakonec bylo odebráno 187 letadel v ceně 412 mil USD za kus !!!!
F-35 měl původně stát 89 mil USD za kus při odběru 2.500 kusů. Dnes je na cca 13% mil. USD a čím méně se odbere kusů, tím více bude jeden stát.
V cenách roku 1986...tedy v době Studené války. Takže už v roce 1990 jich bylo o 100 méně a o pár let později už necelá polovina (z které se později stala další polovina). Já celkem věřím tomu, že kdyby Studená válka pokračovala, tak se přinejmenším většina původní objednávky zrealizovala. Ostatně podívej se na jiné projekty - kdyby to pokračovalo, tak tu dnes rozebíráme Abramsy a Leopardy se 140mm kanóny a monstrózními upgrady a ne ty současné verze. Tohle vše bylo zcela reálné a plánované, ale po roce 1990 to ztratilo smysl (případně se přeorávaly koncepce a hledal se smysl nový) a finanční krytí.
Dále F-35 nyní stojí dejme tomu 130 mil USD, ale v roce 2019 má stát 89 mil USD (pokud to půjde dobře). Takže stejně tak platí, že čím méně bude stát, tím větší odběry se dají očekávat a tím větší jsou šance na udržení se F-35 nad vodou. Tvoje teorie stojí a padá na tom, že cena zůstane fixovaná na současné hodnotě, tj. potenciální odběratele to odradí, čímž dále vzroste cena a půjde to dále do kšá.
Skeptik píše:Není to první univerzální bojový letoun v historii ... první byl Bristol F.2 Fighter a od té doby se jej snaží všichni toto letadlo napodobit. MARNĚ.
Ale prosímtě
Skeptik píše:Uvidíme, zda se to Lockheedům podaří. Zatím to moc nevypadá. Opět to vypadá na standardní kompromis - horší stihač než F-22, horší stíhací bombardér než F-16, horší bitevník než A-10
Mě by vždycky zajímaly ty parametry, podle kterých se ta účinnost, dejme tomu vůči F-16, hodnotí. Zvláště vždy s takovou ostrostí a dlouho před tím, než F-35 začnou létat masově a bude o jejich provozu a schopnostech pořádně něco známo
skelet píše:pochybuji, že všichni spojenci USA, respektive státy ležící v jejím vlivu na F-35 budou mít. Bude to obdobné jako v šedesátých letech, kdy se v USA zaváděl finančně nákladný Phantom, a pro dost států byl i Starfighter drahý. Tak se vyvinul F-5A.
Jenže tenkrát jsi mohl relativně snadno vyvinout nějaký další letoun a typů bylo požehnaně. Když si vezmeš časové horizonty potřeby náhrady současných letounů, tak by jsi měl začít vyvíjet dost rychle. To už je snad reálnější nějaká "nablblejší" verze F-35, případně tahat modernizacemi ze současných typů co jen jde.