Kerbal Space Program
Moderátor: jarl
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Re: Kerbal Space Program
Tak jedine napsat do fóra k tomu módu nebo přímo autorovi. Třeba to pošle nebo někam nahodí...



"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Kerbal Space Program
Nič z toho... Pár podobných žiadostí tam už má...
Nejak sa mi tých dielov namnožilo - už je ich cca 540... a to som vďaka TweakScale urobil dve mohutné redukcie počtov, tretia sa plánuje.
Nejak sa mi tých dielov namnožilo - už je ich cca 540... a to som vďaka TweakScale urobil dve mohutné redukcie počtov, tretia sa plánuje.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Re: Kerbal Space Program
Hmmm, nějaké novinky?
S tím módem je to škoda...
S tím módem je to škoda...



"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Kerbal Space Program
Spáchal som vlastnú podporu pre TAC Life support - pôvodné modely nič moc, len ploché disky a hexacan. Ale nápad je to zaujímavý, chlapík vymyslel zaujímavú transformačnú technológiu (unikátne generátory), bohužiaľ používa dosť neštandardný (IMHO dosť nešťastný) prepočet RESOURCE - jeden kerbík spotrebuje jeden kyslík, jednu vodu a jedno jedlo za deň a vyprodukuje jednu špinavú vodu, jeden odpad a jedno CO2 za deň. Blbé je, že sa to vlastne nedá nejak rozumne previesť na štandardné palivové jednotkym takže som musel transformovať vlastné resource na tie "jeho".
Pôvodné modely - hexacan majú štyri druhy a tri veľkosti
Moje
- tri veľkosti nádrží (škálovateľné), štyri druhy (voda, kyslík, jedlo, "všetko"), Po prepočítaní objemov a hmotností mi to vyšlo tak že na rovnaký čas (v dňoch) treba jeden kontajner so žrádlom + dva kontajnery s kyslíkom + štyri kontajnery s vodou. "Univerzálny kontajner" obsahuje všetko na rovnaký čas (ten veľký na žrádlo vpravo hore je odvodený od FT-200 a obsahuje stravu na 2048 kerbíkodní, pod ním je "univerzálny", so zásobami na 256 kerbíkodní).
- štyri typy transformátorov/generátorov (nasávanie vzduchu/kyslíku, transformátor CO2-O2, čistička vody, elektrolyzér vody), v dvoch veľkostiach, a vždy ako surface mounted a sub-surface mounted,
- dva malé kontajnery so zásobami (na 7 a na 21 kerbíkodní) - aby som nemusel špekulovať so zmenami aj na servisných moduloch, sub-surface verzia krásne zalezie do modulu
- nové laboratórium/farma (transformátor CO2, špinavej vody a odpadu na žrádlo, kyslík a vodu + výskum) - nič moc, uživí to "len" dvoch kerbíkov

ďalšia zmena je v techtree - jedne malý turbogenerátor (produkuje 5EC za sekundu a malá FL-T100 mu vydrží na hodinu a niečo) som presunu blízko začiatku a pridal blízko začiatok aj jednu okrúhlu baterku (nič moc - 50 EC, pomerne ťažká - proste olovený akumulátor) malo by to uľahčiť lietanie, pretože ten TAC vyžaduje okrem iného aj cca 200 EC na kerbíka a deň.
Pôvodné modely - hexacan majú štyri druhy a tri veľkosti

Moje
- tri veľkosti nádrží (škálovateľné), štyri druhy (voda, kyslík, jedlo, "všetko"), Po prepočítaní objemov a hmotností mi to vyšlo tak že na rovnaký čas (v dňoch) treba jeden kontajner so žrádlom + dva kontajnery s kyslíkom + štyri kontajnery s vodou. "Univerzálny kontajner" obsahuje všetko na rovnaký čas (ten veľký na žrádlo vpravo hore je odvodený od FT-200 a obsahuje stravu na 2048 kerbíkodní, pod ním je "univerzálny", so zásobami na 256 kerbíkodní).
- štyri typy transformátorov/generátorov (nasávanie vzduchu/kyslíku, transformátor CO2-O2, čistička vody, elektrolyzér vody), v dvoch veľkostiach, a vždy ako surface mounted a sub-surface mounted,
- dva malé kontajnery so zásobami (na 7 a na 21 kerbíkodní) - aby som nemusel špekulovať so zmenami aj na servisných moduloch, sub-surface verzia krásne zalezie do modulu
- nové laboratórium/farma (transformátor CO2, špinavej vody a odpadu na žrádlo, kyslík a vodu + výskum) - nič moc, uživí to "len" dvoch kerbíkov

ďalšia zmena je v techtree - jedne malý turbogenerátor (produkuje 5EC za sekundu a malá FL-T100 mu vydrží na hodinu a niečo) som presunu blízko začiatku a pridal blízko začiatok aj jednu okrúhlu baterku (nič moc - 50 EC, pomerne ťažká - proste olovený akumulátor) malo by to uľahčiť lietanie, pretože ten TAC vyžaduje okrem iného aj cca 200 EC na kerbíka a deň.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Re: Kerbal Space Program
Pěkně sis s tím vyhrál, gratuluju.
Škoda, není to nic pro mě...
Škoda, není to nic pro mě...



"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Re: Kerbal Space Program
+1kopapaka píše:Pěkně sis s tím vyhrál, gratuluju.
Škoda, není to nic pro mě...
Krása Kerbalu je pro mne v tom, že má málo dílů... Ale pokračuj, je to zajímavé, co se dá udělat


"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Re: Kerbal Space Program
Jak psal Alfik, tak taky jedině někdy příště, ono když nad tím přemýšlím, tak ještě nedávno jsem naprosto odmítal kariéru. Kupodivu jsem zjistil, že mě příliš nebaví létat dál a měsíc, dosažený s poměrně primitivní výbavou mě kupodivu lákal víc.Dokonce jsem se rozhodl začít trénovat dokování bez Mechjebu...
Nevíte někdo o módu, který v hangáru zavedl něco jako složky na méně používané díly? Nebo tak něco?
Alchy: ten tweak scale, jak to vlastně funguje? Postřehl jsem jen možnost změny množství paliva - takže pokud to mádělat i něco dalšího, tak mi to nefunguje.
Nevíte někdo o módu, který v hangáru zavedl něco jako složky na méně používané díly? Nebo tak něco?
Alchy: ten tweak scale, jak to vlastně funguje? Postřehl jsem jen možnost změny množství paliva - takže pokud to mádělat i něco dalšího, tak mi to nefunguje.



"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Kerbal Space Program
TweakScale mení priamo rozmery dielu - v nastavení (všetko je v jednom konfiguračnom súbore) pre konkrétny diel je možné určíť spôsob, ako sa má diel meniť - dá sa to napríklad podľa priemeru alebo na percentá po skokoch alebo plynule a určí sa, v akom "merítku" je základný diel - zvyšok obstará knihovňa pluginu. Prepočítava aj objem paliva a iných zásob a hmotnosť dielu. Prepočítava napríklad aj výkon motorov, ale inými koeficientami ako hmotnosť, rozmery a objem.
Funguje to trochu podobne ako tie "naťahovacie" nádrže, ale toto je podľa mňa o kus lepšie.
Ako "uživateľ" vidíš len konečný efekt - diel môžeš zväčšovať a zmenšovať ako potrebuješ, pričom si uchováva vlastnosti. Ako tvorca to oceníš viac - odpadne celý otravný proces vytvárania podobných objektov v rôznych merítkach.
Funguje to trochu podobne ako tie "naťahovacie" nádrže, ale toto je podľa mňa o kus lepšie.
Ako "uživateľ" vidíš len konečný efekt - diel môžeš zväčšovať a zmenšovať ako potrebuješ, pričom si uchováva vlastnosti. Ako tvorca to oceníš viac - odpadne celý otravný proces vytvárania podobných objektov v rôznych merítkach.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Re: Kerbal Space Program
Hmmm, takže mi to z nějakého důvodu nefunguje... Jen tak pro jistotu, čí se ta změna velikosti dělá?



"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Kerbal Space Program
vytiahneš diel do stavebného okna (nemusí byť pripojený) a po kliknutí sa zobrazí meno dielcu a niektoré ďalšie parametre

Ťah a podobne sa priamo nezobrazí, ale KER a MechJeb ich registrujú a zahrnú do výpočtov, takže sa dajú aspoň odhadnúť z ich výpočtov (Vesel info a podobne)
Napríklad Mainsail ako "základný" 2,5m a zväčšený na 3,5m (dá sa zväčšiť až na 5 metrov a zmenšiť na 1,25 a 0,625 metra)
Aj keď zrovna u motorov to nefunguje príliš dobre - 5 metrový mainsail má ťah 6000kN a váži ~50 ton, naopak zmenšený na 0,625m má ťah 94kN a váži ~ 94kg (môj Macrobus je podobne veľký a pri ťahu 95kN váži 300kg)
Nie všetky dielce na Tweakscale reagujú - musia byť zahrnuté do konfiguračných súborov, ak nie sú, tak to samozrejme nefunguje.

Ťah a podobne sa priamo nezobrazí, ale KER a MechJeb ich registrujú a zahrnú do výpočtov, takže sa dajú aspoň odhadnúť z ich výpočtov (Vesel info a podobne)
Napríklad Mainsail ako "základný" 2,5m a zväčšený na 3,5m (dá sa zväčšiť až na 5 metrov a zmenšiť na 1,25 a 0,625 metra)


Aj keď zrovna u motorov to nefunguje príliš dobre - 5 metrový mainsail má ťah 6000kN a váži ~50 ton, naopak zmenšený na 0,625m má ťah 94kN a váži ~ 94kg (môj Macrobus je podobne veľký a pri ťahu 95kN váži 300kg)
Nie všetky dielce na Tweakscale reagujú - musia byť zahrnuté do konfiguračných súborov, ak nie sú, tak to samozrejme nefunguje.
Naposledy upravil(a) Alchymista dne 30/6/2014, 15:25, celkem upraveno 2 x.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Re: Kerbal Space Program
Hmmm, tak tohle mi nějak nechce šlapat.
Budu to muset zkusit přeinstalovat.
edit: soubor "Alchemy_TweakScale.cfg" asi má být přihozenej u těch ostaních cfg souborů přímo v tweak scale..?
Pokud jo, tak už vím proč to nešlapalo...
edit2: tak to nepomohlo a stejně to nefunguje...
Budu to muset zkusit přeinstalovat.
edit: soubor "Alchemy_TweakScale.cfg" asi má být přihozenej u těch ostaních cfg souborů přímo v tweak scale..?
Pokud jo, tak už vím proč to nešlapalo...
edit2: tak to nepomohlo a stejně to nefunguje...



"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Kerbal Space Program
nie - Alchemy_TweakScale.cfg má byť v AlchemyTechnologies - Tweak scale si to tam nájde
Ono tieto pluginy fungujú inak, ako si asi myslíš... Obzri sa ale po poslednej verzii knihovne "ModuleManager" (mala by to byť ModuleManager.2.1.5.dll) Tweak scale je využíva
Ono tieto pluginy fungujú inak, ako si asi myslíš... Obzri sa ale po poslednej verzii knihovne "ModuleManager" (mala by to byť ModuleManager.2.1.5.dll) Tweak scale je využíva


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Re: Kerbal Space Program
Tak už nevím, ModuleManager mám v tebou uváděné verzi a nic...



"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Kerbal Space Program


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Re: Kerbal Space Program
A hele, ty maš víc módů nez ja 
A některé jsem ješte ani nezahlédl...
AJeb's Big Stick
co to proboha je? To nenašel ani gůgl...
Teď se mi stala zajímavá věc, vynášel jsem s pomocí Clarionu Mk.IId měsíční lander na oběžnou dráhu, ale odpojil jsem ho ještě před cirkularizací. Lander potom pokračoval vlastním pohonem.
Ke Clarionu jsem se dostal až potom, to už ze 100 km sklesal do nějakých 60 km. Znovu nahozené motory ovšem nezabraly dokud nevstoupil do atmosféry. Ano, nevědomky jsem přepnul na jet mód, ale Clarionu to nějak nevadilo a řízený v přistávacím módu MechJebem doletěl ve výšce přibližně 35 km, při rychlosti cca 2300 m/s až zpátky na základnu, část trasy dokonce na maximální zrychlení času... Nestačil jsem zírat
Snad se mi to zítra podaří zopakovat

A některé jsem ješte ani nezahlédl...
AJeb's Big Stick

Teď se mi stala zajímavá věc, vynášel jsem s pomocí Clarionu Mk.IId měsíční lander na oběžnou dráhu, ale odpojil jsem ho ještě před cirkularizací. Lander potom pokračoval vlastním pohonem.
Ke Clarionu jsem se dostal až potom, to už ze 100 km sklesal do nějakých 60 km. Znovu nahozené motory ovšem nezabraly dokud nevstoupil do atmosféry. Ano, nevědomky jsem přepnul na jet mód, ale Clarionu to nějak nevadilo a řízený v přistávacím módu MechJebem doletěl ve výšce přibližně 35 km, při rychlosti cca 2300 m/s až zpátky na základnu, část trasy dokonce na maximální zrychlení času... Nestačil jsem zírat

Snad se mi to zítra podaří zopakovat




"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Kerbal Space Program
Desať metrové pravítkokopapaka píše:AJeb's Big Stickco to proboha je? To nenašel ani gůgl...

Pokiaľ niečo "vyrábaš" ako model, geniálna vecička

Čo myslíte, ako dopadne táto sekvencia (misia z "Mission controller":



Stavba Stanice A pokračuje - pripojený Modul D





Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Re: Kerbal Space Program
Alchymista píše:Desať metrové pravítko
Pokiaľ niečo "vyrábaš" ako model, geniálna vecička

Kromě srážky a velkého výbuchu mě nic nenapadá...Alchymista píše:Čo myslíte, ako dopadne táto sekvencia (misia z "Mission controller":
edit: nakonec mi to nedalo a vyzkoušel jsem "Mission controller" - bohužel tomu příliš nerozumím - kromě zatím asi dvou přidaných dílů ve vědě - zkusil sem to v kariéře - a poskakujících cenovek v hangáru i ve hře se nic nezměnilo. Mise taky nikde... Tak nevím.
Asi dělám něco blbě.



"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Kerbal Space Program
Najjednoduchšie je to pomocou toolbar
1) vyber položky, ktoré chceš mať v toolbar - misie sa vyberajú cez "raketu"

2) klikneš na raketu v toolbar, otvori sa okno misie, vyberieš balíček misí (2), (3), (4)

3) vyberieš misiu (5), (6)

4) misia je vybraná, zavrieš okno (7A) alebo (7B) - okno musíš zavrieť, inak nemôžeš pracovať na stavbe

5) podobne si nastav toolbar v každom okne (VAB, let/mapa, riadiace stredisko...)
6) misia má obvykle niekoľko krokov, ktoré je vhodné priebežne kontrolovať cez okno misie (raketa) a potvrdzovať už splnené body.
7) je tam pár problémov - MC viacmenej predpokladá, že vždy je len jedna aktívna misia, takž ak je cieľom napríklad prístátie na telese, a prepneš sa na inú loď, ktorá tam tiež pristáva, môže to byť "započítané" ako splnenie misie, hoci zvyšok misie robí iná loď/družica/raketa. Pri dlhých misiách preto odporúčam čiastočne splnenú misiu dočasne "zrušiť". Niektoré misie vyžadujú (alebo v starších verziách vyžadovali), aby boli urobené v jednom sedení.
okolo tvojich problémov: máš pluginy správne nainštalované? niektorý darebáci totiž plugin zbalia do archívu takto:
...meno/Gamedata/meno/..., ale správne má byť len .../meno/.... V prvom prípade plugin nebude fungovať správne!
1) vyber položky, ktoré chceš mať v toolbar - misie sa vyberajú cez "raketu"

2) klikneš na raketu v toolbar, otvori sa okno misie, vyberieš balíček misí (2), (3), (4)

3) vyberieš misiu (5), (6)

4) misia je vybraná, zavrieš okno (7A) alebo (7B) - okno musíš zavrieť, inak nemôžeš pracovať na stavbe

5) podobne si nastav toolbar v každom okne (VAB, let/mapa, riadiace stredisko...)
6) misia má obvykle niekoľko krokov, ktoré je vhodné priebežne kontrolovať cez okno misie (raketa) a potvrdzovať už splnené body.
7) je tam pár problémov - MC viacmenej predpokladá, že vždy je len jedna aktívna misia, takž ak je cieľom napríklad prístátie na telese, a prepneš sa na inú loď, ktorá tam tiež pristáva, môže to byť "započítané" ako splnenie misie, hoci zvyšok misie robí iná loď/družica/raketa. Pri dlhých misiách preto odporúčam čiastočne splnenú misiu dočasne "zrušiť". Niektoré misie vyžadujú (alebo v starších verziách vyžadovali), aby boli urobené v jednom sedení.
okolo tvojich problémov: máš pluginy správne nainštalované? niektorý darebáci totiž plugin zbalia do archívu takto:
...meno/Gamedata/meno/..., ale správne má byť len .../meno/.... V prvom prípade plugin nebude fungovať správne!


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Kerbal Space Program
kamarát, bývalý...kopapaka píše:Kromě srážky a velkého výbuchu mě nic nenapadá...Alchymista píše:Čo myslíte, ako dopadne táto sekvencia (misia z "Mission controller":




Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Re: Kerbal Space Program
Uvidím, odskouším...
Žádný divně nainstalovaný plugin jsem nenašel a to mám další instalaci kvůli Mission Controlleru a (ne)funguje to úplně stejně.
edit: tak mi došlo, že budu muset udělat jedno nebo dvoumotorovou "verzi" Clarionu - normální pětimotorová bude asi poměrně drahá

Žádný divně nainstalovaný plugin jsem nenašel a to mám další instalaci kvůli Mission Controlleru a (ne)funguje to úplně stejně.
S takovým dotazem sis o to přímo říkalAlchymista píše: kamarát, bývalý...

edit: tak mi došlo, že budu muset udělat jedno nebo dvoumotorovou "verzi" Clarionu - normální pětimotorová bude asi poměrně drahá




"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"