OSSR - výběr nového kolového BVP
Re: Obrněný transportér pro OSSR
BOV 8x8 Vydra 2019 len so STANAG 3 za 3,3 mil EUR bez DPH nespĺňa základnú požiadavku NATO na BOV v rámci ťažkej mechanizovanej brigády.
Ochráni pancierovanie BOV 8x8 Vydra 2019 len so STANAG 3 za 3,3 mil EUR bez DPH vôbec pred projektilmi 12,7 × 108 mm z bežného ťažkého guľometu?
Ochráni pancierovanie BOV 8x8 Vydra 2019 len so STANAG 3 za 3,3 mil EUR bez DPH vôbec pred projektilmi 12,7 × 108 mm z bežného ťažkého guľometu?
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Nie. Tých 417 mil. bola systémová cena vrátane "munície, logistickej podpory a infraštruktúry." Čiže 4,3 mil € bez DPH za ks. Čo je bezkonkurenčne najvyššia cena za klon Patrie AMW v histórii. A pri levele STANAG 3.Juraj Tichý píše: Podla mna uspora je vacsia. Povodna cena 417 mil mala byt len za vozidla a logistiku. Infrastruktura a municia boli vycislene v dalsich projektoch.
Ktorá ďalej pri požiadavke Lvl. 5 (čo je požadovaný štandard pre ťažkú brigádu) stúpne o pol milióna:
Mimochodom, plávateľnosť "Vydra" stráca už pri Lvl. 4 - pláve len do 25 ton.niko píše:Len doplnim Juraja, ze naklad na STANAG Level 5 je 480 tis. €. Vaha vozidla tak stupne na 33 ton.
EDIT: Tuto to ešte na základe nových info ešte EDITnem: "Vydra" nevie odniesť viac ako 28t. To je max. limit
No a teraz sa pozrite čo stál Litvu Boxer (so Stanag 6)

Nie. Chráni len do 7.62×51mm APArthur píše: Ochráni pancierovanie BOV 8x8 Vydra 2019 len so STANAG 3 za 3,3 mil EUR bez DPH vôbec pred projektilmi 12,7 × 108 mm z bežného ťažkého guľometu?
Dopadne to takto (citujem komentár denníkaN):
"Keď na vydru budú strieľať z kanóna, rýchlo si tie oceľové pláty nasadí, a keď si pôjde zaplávať, dá ich zasa dole.
Vyzerá to ako blbosť?
Sledujte, koľkým slovenským ministrom sa to čoskoro bude zdať ako vlastne celkom dobré riešenie. "
Ešte niekto tu pochybuje o nezmyselnosti Hoľkových nákupov?

Re: Obrněný transportér pro OSSR
Urcite, riesenie Holkovych nakupov je zmysluplnejsie, ako to to predvadzaju takzvany bezpecnostny analityci spolu s takzvanymi novinarmi...
Totiz postavenie tazkej mechanizovanej brigady na kolesovych OT/BVP je nezmysel a okopavanie clenkov (vytlkanie polytickeho kapitalu) za kazdu cenu,
Mimochodom ukaz mi dokument, kde nato pozaduje od nas tazku kolesovu mechanizovanu brigadu postavanu na kolesovych OT/BVP
Stanag nepozna nieco ako ochranu pred 12x108 B32 (index grau sa mi nechce hladat), tych priebojnych striel resp. striel zo zvysenou priebojnostou je totiz niekolko typov, takze pokial potencionalny nepriatel nebude mat k dispozicii 12x108 s wolframovym penetratorom, tak vydrzi, mimochodom 12x108 B32 drzi z predu aj BTR-80A
Za druhe podla hmotnosti co udava Niko to vozidlo by malo s LVL-4 plavat stanag LVL-3 ocelovy +/- plat vazi 160 kg (s toho co som videl je tam klasicke patriacke riesenie) resp. trocha menej, prostrednictvom riesenia predstavneho resp. komoroveho pancierovania, predny plat ma 10mm
Ak si porovname riesenie kompozitneho (na baze kombinacie kompozitu + keramiky) pancierovania lvl-4

tabulka je pomerne stara, dnes su tie hmotnosti keramiky resp. kompozitov nizsie, ergo to vozidlo bude s LVL-4 plavat, ak to bude potrebne a pozadovane
A znova zavadzas kedze, niko (MO) hovori o 33 tonach pri lvl 5 (predpokladam, ze ide o bojovu hmotnost) co je viacej nez udava Patria pre XPcko vo svojej Brozure a ty tu budes bohorovne tvrdit ze maximalna hmotnost bojova hmotnost je 28 ton a je to vlastne rosomak (AMV)
A k tomu komentaru pana z Nka, len svedci o jeho neznalosti problematiky, nasilneho prekrocenia vodnej prekazky a nepochopenia konceptu modularity ochrany, a koncepcie kolesoveho OT co vlastne plati pre vsetkych tych 4 lobistov co sa vydavaju za bezpecnostnych expertov aj lvl 5 by sa dal naucit plavat, len radsej nechcem vidiet co sa stane na nespevnom brehu (podlozi) rieky
Mimochodom cena holeho podvozku XP XC 450 je 1,5mil EUR
Totiz postavenie tazkej mechanizovanej brigady na kolesovych OT/BVP je nezmysel a okopavanie clenkov (vytlkanie polytickeho kapitalu) za kazdu cenu,
Mimochodom ukaz mi dokument, kde nato pozaduje od nas tazku kolesovu mechanizovanu brigadu postavanu na kolesovych OT/BVP
Stanag nepozna nieco ako ochranu pred 12x108 B32 (index grau sa mi nechce hladat), tych priebojnych striel resp. striel zo zvysenou priebojnostou je totiz niekolko typov, takze pokial potencionalny nepriatel nebude mat k dispozicii 12x108 s wolframovym penetratorom, tak vydrzi, mimochodom 12x108 B32 drzi z predu aj BTR-80A
Za druhe podla hmotnosti co udava Niko to vozidlo by malo s LVL-4 plavat stanag LVL-3 ocelovy +/- plat vazi 160 kg (s toho co som videl je tam klasicke patriacke riesenie) resp. trocha menej, prostrednictvom riesenia predstavneho resp. komoroveho pancierovania, predny plat ma 10mm
Ak si porovname riesenie kompozitneho (na baze kombinacie kompozitu + keramiky) pancierovania lvl-4

tabulka je pomerne stara, dnes su tie hmotnosti keramiky resp. kompozitov nizsie, ergo to vozidlo bude s LVL-4 plavat, ak to bude potrebne a pozadovane
A znova zavadzas kedze, niko (MO) hovori o 33 tonach pri lvl 5 (predpokladam, ze ide o bojovu hmotnost) co je viacej nez udava Patria pre XPcko vo svojej Brozure a ty tu budes bohorovne tvrdit ze maximalna hmotnost bojova hmotnost je 28 ton a je to vlastne rosomak (AMV)
A k tomu komentaru pana z Nka, len svedci o jeho neznalosti problematiky, nasilneho prekrocenia vodnej prekazky a nepochopenia konceptu modularity ochrany, a koncepcie kolesoveho OT co vlastne plati pre vsetkych tych 4 lobistov co sa vydavaju za bezpecnostnych expertov aj lvl 5 by sa dal naucit plavat, len radsej nechcem vidiet co sa stane na nespevnom brehu (podlozi) rieky

Mimochodom cena holeho podvozku XP XC 450 je 1,5mil EUR
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Klingy nepochopil si to asi a biješ slamenného panáka. Samozrejme, že lepšie by bolo mať pásovú platformu. Ale práve Hoľko sa snaží za každú cenu pretlačiť kolesovú platformu a tak si vymyslel, že bude dodatočné pancierovanie na Lvl. 5 - aby splnil základnú požiadavku na ťažkú brigádu.klingy píše:Urcite, riesenie Holkovych nakupov je zmysluplnejsie, ako to to predvadzaju takzvany bezpecnostny analityci spolu s takzvanymi novinarmi...
Totiz postavenie tazkej mechanizovanej brigady na kolesovych OT/BVP je nezmysel a okopavanie clenkov (vytlkanie polytickeho kapitalu) za kazdu cenu,
Mimochodom ukaz mi dokument, kde nato pozaduje od nas tazku kolesovu mechanizovanu brigadu postavanu na kolesovych OT/BVP
Nie. Bojová hmotnosť vozidla a hranica plávateľnosti je 25t. Max. únosnosť je 28t. Odkiaľ to mám? Presne od toho zdroja, ktorý prvý "práskol" Lvl.3 - a ministerstvo to potom potvrdilo. (A keďže viem odkiaľ to má ten zdroj, tak o tom vôbec nepochybujem).klingy píše: Za druhe podla hmotnosti co udava Niko to vozidlo by malo s LVL-4 plavat stanag LVL-3 ocelovy +/- plat vazi 160 kg (s toho co som videl je tam klasicke patriacke riesenie) resp. trocha menej, prostrednictvom riesenia predstavneho resp. komoroveho pancierovania, predny plat ma 10mm
...
A znova zavadzas kedze, niko (MO) hovori o 33 tonach pri lvl 5 (predpokladam, ze ide o bojovu hmotnost) co je viacej nez udava Patria pre XPcko vo svojej Brozure a ty tu budes bohorovne tvrdit ze maximalna hmotnost bojova hmotnost je 28 ton a je to vlastne rosomak (AMV)
Pre dôkaz mimochodom netreba ísť ďaleko - Pozri na Rosomak koncept M - ten má Lvl. 4, ale má ináč riešené pancierovanie (väčší výtlak) a používa najmodernejšie (a ľahšie) nanokeramické panciere.
EDIT: kokos klingy, prave pozeram to video, včera som ho len preletel, tak Holko to tam potvrdzuje!! ("pri úrovni 3 to vozidlo pláva, pri hmotnosti 25t, ...môže niesť výstroj do 28t").
EDIT 2: a potvrdzuje aj že pri 4ke už nepláva...


No veď presne. Ako píšem vyššie max. je 28t. Ale aj keby mala Vydra max. ako XP - teda 30t, tak ako potom môže niekto tvrdiť, že zvládne 33t?klingy píše: A znova zavadzas kedze, niko (MO) hovori o 33 tonach pri lvl 5 (predpokladam, ze ide o bojovu hmotnost) co je viacej nez udava Patria pre XPcko vo svojej Brozure

Nie, píše veľmi správne a až mi je to trápne vypisovať na Palbe, ale prídavný pancier nie je strecha kabrioletu, takže veliteľ sa bude musieť pred zahájením bojovej operácie rozhodnúť, či chce plávateľnosť, alebo vyššiu ochranu. Montovať príd. pancier uprostred prebiehajúcej operácie je nezmysel.klingy píše:A k tomu komentaru pana z Nka, len svedci o jeho neznalosti problematiky, nasilneho prekrocenia vodnej prekazky a nepochopenia konceptu modularity ochrany,
A tá cena...

Naposledy upravil(a) arten dne 20/10/2018, 13:19, celkem upraveno 2 x.
Re: Obrněný transportér pro OSSR
arten & klingy
Takže balistická ochrana BOV 8x8 Vydra 2019 len so STANAG 3 za 3,3 mil EUR bez DPH / ks neochráni otcov a synov voči 12,7mm (12x108) ťažkým guľometom pričom podľa operačnej požiadavky majú nahradiť v OS SR práve súčasné stroje BVP I a BVP II, avšak balistická ochrana STANAG 3 ich neochráni tak ako napr. modernizované BVP-M za 1,5 mil EUR bez DPH / ks voči voči 12,7mm (12x108) ťažkým guľometom.
To už naozaj nevedeli v rámci predmetného *rozpočtu ponúknuť OPTIONAL riešenie tj. na STANAG 4 v zálohe vo výške cca. 97 tis EUR / ks a bol by vlk sýty aj koza celá tj. aby to netrebalo nad rámec rozpočtu dokupovať.
*
Cena za jedno vozidlo je 3,33mil€ bez DPH.
Spolu za vozidla: 269 975 000 € bez DPH
EDIT:

Takže balistická ochrana BOV 8x8 Vydra 2019 len so STANAG 3 za 3,3 mil EUR bez DPH / ks neochráni otcov a synov voči 12,7mm (12x108) ťažkým guľometom pričom podľa operačnej požiadavky majú nahradiť v OS SR práve súčasné stroje BVP I a BVP II, avšak balistická ochrana STANAG 3 ich neochráni tak ako napr. modernizované BVP-M za 1,5 mil EUR bez DPH / ks voči voči 12,7mm (12x108) ťažkým guľometom.
To už naozaj nevedeli v rámci predmetného *rozpočtu ponúknuť OPTIONAL riešenie tj. na STANAG 4 v zálohe vo výške cca. 97 tis EUR / ks a bol by vlk sýty aj koza celá tj. aby to netrebalo nad rámec rozpočtu dokupovať.
*
Cena za jedno vozidlo je 3,33mil€ bez DPH.
Spolu za vozidla: 269 975 000 € bez DPH
EDIT:
Kde Vám lieta v položke Spolu za vozidla: 324 mil. € bez DPH => správne znie 269 975 000 € bez DPH 54 025 000 € bez DPHJuraj Tichý píše:![]()
Zhrnul by som informacie vo videu:
BOV 8x8 Vydra
Dodavky 81 ks od 2019. 2019 prvých 13ks.
z toho:
9 veliteľských
12 zdravotníckych
60 bojových
Vozidlá nahradia BVP v 21. a 22. mechanizovanom prápore.
Cena za jedno vozidlo je 3,33mil€ bez DPH.
Spolu za vozidla: 324 mil. € bez DPH
za logistickú podporu, trenazery: 17mil. € bez DPH
za municiu: 65mil. €
uprava infraštruktur: 5mil. €
Na vyrobe sa môže podielať 16 slovenských firiem a jedna ceska firma.
EDIT:
Vozidlo je plavajuce v standarde STANNAG 3, ale s moznostou zavesenia dalsieho panciera na Level 4 a 5.

Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Arthur píše: tak ako napr. modernizované BVP-M za 1,5 mil EUR bez DPH / ks voči voči 12,7mm (12x108) ťažkým guľometom.
odkiaľ čerpáš, že modernizované BVP má takú ochranu?
K tlačovke. tak som si to podrobne pozrel celé a je to ešte väčšia komédia:
prvýkrát zverejnili rozklad ceny (bez DPH):
- podvozok 2,2 mil
- Tura 1,13 mil.
jednotková cena na vozidlo: 3,33 mil € (270/81, aj keď Gajdoš hovoril o 80tich (ráta sa aj s tým odkúpeným prototypom?), to by potom bolo viac.)
systémová cena na vozidlo: 4,23 mil € (411/81 minus DPH)
cena na level 5: +0,48 mil. €, čiže 4,7 mil €. Tak a teraz sa pozrime koľko bola systémová cena litovského kontraktu na Boxer so Stanag lvl.6, (resp. 6+ spredu) a kanónom Mk.44 - 4,38mil €/ks

No a teraz tá komédia:
- žiadne prídavné pancierovanie - Hoľko vyslovene hovorí, že level 5 vieme zabezpečiť "vo výrobnom procese, teda že ak v roku 2022 príde požiadavka že je treba pre ťažkú mechanizovanú brigádu vyrobiť 13 vozidiel, tak budú vyrobené"
Lenže tú požiadavku má na stole od júna min. roku z NATO a najneskôr od leta, keď mu financi povedali, že mu nepustia transportéry, pokiaľ nebudú spĺňať požiadavky NATO na ťažkú brigádu

A ako chce Hoľko uniesť stanag 5 "bez konštrukčných zmien", keď sám tvrdí, že hmotnosť by tak bola 33t, ďalej ako som vyššie doplnil sám potvrdil, že max. hmotnosť Vydry dnes je 28t (a aj nová XP má max.30t) - je už zase z ríše mýtov a rozprávok, ktoré ten chlap produkuje na každej jednej tlačovke...

EDIT: upravené ceny
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Arten, lenze takto to nikto nekominuje, ze sa malo obstaravat namiesto kolesoveho OT/BVP obstaravat pasove BVP pre potreby vybavenia tazkej mechanizovanej brigady
Galko splieta o tom, ze by sa v ramci VO obstaralo lepsie vozidlo, za menej penazi
Ten dalsi splieta o tom, ze s vyssim pancierovanim to neplave
Idem to s tou hmotnostou rozluskat, lebo komunikacne schopnosti pana Holka su jednoducho strasne...
---
Arthur: to ste povedal vy, ze neochrani, ja hovorim ze technicky je to mozne, ze takyto stupen ochrany je poskytnuty, len ze nebol testovany, totiz stanag
nepozna stupen ochrany proti 12,5x110mm a nepracuje s nou ani civilny VPAM, jedina norma, ktoru poznam a pracuje s tymto kalibrom je Rusky civilny Gost v poslednom vydani, vojenska OTT je prakticky opisany stanag
Galko splieta o tom, ze by sa v ramci VO obstaralo lepsie vozidlo, za menej penazi
Ten dalsi splieta o tom, ze s vyssim pancierovanim to neplave
Idem to s tou hmotnostou rozluskat, lebo komunikacne schopnosti pana Holka su jednoducho strasne...
---
Arthur: to ste povedal vy, ze neochrani, ja hovorim ze technicky je to mozne, ze takyto stupen ochrany je poskytnuty, len ze nebol testovany, totiz stanag
nepozna stupen ochrany proti 12,5x110mm a nepracuje s nou ani civilny VPAM, jedina norma, ktoru poznam a pracuje s tymto kalibrom je Rusky civilny Gost v poslednom vydani, vojenska OTT je prakticky opisany stanag
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Cize si priplatime cca 300 tisic za vozidlo s podobnou ochranou ako boxer, lenze vie v pripade potreby plavat a je vyrobene u nas.arten píše:cena na level 5: +0,48 mil. €, čiže 4,7 mil €. Tak a teraz sa pozrime koľko bola systémová cena litovského kontraktu na Boxer so Stanag lvl.6, (resp. 6+ spredu) a kanónom Mk.44 - 4,38mil €/ks![]()
Inak, co presne obnasa systemova cena litovskeho boxera? Kolko z toho je municia a kolko samotne vozidlo?
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Nie, problem je, že ak sa má niečo obstarať, tak by sa to malo obstarať tak, aby spĺňalo tie požiadavky na ťažkú brigádu - teda Lvl. 5 (jasné, že najlepšie by bolo obstarať pásové)klingy píše:Arten, lenze takto to nikto nekominuje, ze sa malo obstaravat namiesto kolesoveho OT/BVP obstaravat pasove BVP pre potreby vybavenia tazkej mechanizovanej brigady
Neviem čo splieta Galko a ale v tom má pravdu - však Boxer. Litvu stál menej a je lepšie chránený.klingy píše:Galko splieta o tom, ze by sa v ramci VO obstaralo lepsie vozidlo, za menej penazi
neviem, kto je ten ďalší, ale pozri čo mi teraz poslal kamoš:klingy píše:Ten dalsi splieta o tom, ze s vyssim pancierovanim to neplave
https://www.mosr.sk/42932-sk/vozidlo-vy ... recenovat/
MO tam píše: "že medzinárodnou súťažou by sme získali lepšie vozidlo, ktoré by plávalo pri úrovni balistickej ochrany STANAG-5, tak popiera Archimedov zákon. Vo svete neexistuje vozidlo, ktoré by pri hmotnosti 28 ton dokázalo plávať."
- ďalší nezmysel. však už len Patria AMV-28A...
Lúskaj. Plne potvrdil to čo vám tu píšem od priemyselných dní...klingy píše:Idem to s tou hmotnostou rozluskat, lebo komunikacne schopnosti pana Holka su jednoducho strasne...

EDIT:
Nevie plávať. Ešte raz Hoľko: level 5 vieme zabezpečiť "vo výrobnom procese, teda že ak v roku 2022 príde požiadavka že je treba pre ťažkú mechanizovanú brigádu vyrobiť 13 vozidiel, tak budú vyrobené"Vestly píše:lenze vie v pripade potreby plavat a je vyrobene u nas.
Takže buď plávať, alebo Lvl. 5, už z výroby.
A nebudú "vyrobené u nás" - už sme to tu preberali, nevieme u nás robiť nič iba základné zvarence korby (aj tá sa bude pre prvé vozidlá voziť z Fínska), nejaké káblové zväzky, poloosi a pod. Potvrdzuje to mimochodom aj MO - v materiáli nepíšu o 800 nových prac. miestach, čo s nimi mávali na tlačovke - ale len o 50-tich (čiže montáž)
To nevieme. Zverejnili iba cenu kontraktu, ale štruktúra bude (musí byť) veľmi podobná ako u nás.Vestly píše:Inak, co presne obnasa systemova cena litovskeho boxera? Kolko z toho je municia a kolko samotne vozidlo?
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Gajdoš jasne povedal, že vozidla su pripavene na stanag 4 a stanag 5, tym ze sa tam budu domontovat pridavne pancierove platy.arten píše:Nevie plávať. Ešte raz Hoľko: level 5 vieme zabezpečiť "vo výrobnom procese, teda že ak v roku 2022 príde požiadavka že je treba pre ťažkú mechanizovanú brigádu vyrobiť 13 vozidiel, tak budú vyrobené"
Takže buď plávať, alebo Lvl. 5, už z výroby.
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Chlapi v utorok ma ten material vysiet na internete. Pockajme si. Pravdepodobne nam to niekolko otazok zodpovie.
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Takze znova arten, akekolvek kolesove OT/BVP bez ohladu na stupen ochrany nesplna poziadavky na tazku mechanizovanu brigadu uz len s titulu samotnej koncepcie vozidla
To, ze Boxer v konecnom dosledku aj Patria mozu mat LVL 5/6 neznamena, ze su vhodne pre tazku mechanizovanu brigadu, uz som to tu rozoberal, preco jednoducho v krajine povodu vzniku kolesoveho OT(BVP) kategorie 8X8 BTR-60 bola taka, aby poskytla vyssiu ochranu motorizovanym jednotkam nez nepancierovanie nakladaky resp. nahrada ich predchodcovia a to BTR-152 a BTR-40 co vo svojej podstate boli opancierovanie nakladaky pricom rast nakladov vyroby a prevadzkovych nakladov mala byt minimalna
ak to cele zhrniem
2 roky sa bavime o ciastkovych veciach, ci tam ma byt 2A42 ci taka alebo onaky PTRK, alebo aky stupen ochrany
A takto to nekomunikuje nikto, pretoze, vsetci ty takzvany "bezpecnostny" expert. 2 roky kominukuju absolutne nieco ine,
keby od zaciatku nastolili otazku, tak preco ministerstvo obrany namiesto vybavenia pre tazku mechanizovanu brigadu ku ktorej sa zaviazalo, obstarava vybavenie pre expedicnu brigadu konceptu stryker resp. motorizovanu brigadu, a to niesu len 8X8 ale aj 4X4, ktore je koncepne urcene pre motorizovane jednotky
tak sme niekde inde, a v tom pripade by som suhlasil, ze je to volovina, ale je volovina, co robi MO
ale tyto pani rozpravaju este vacsie voloviny, nez ministerstvo
Lenze na takyto typ analyz treba poznat aj troska históriu jednotlivých konceptov techniky a preco vznikli, nie len zobrat sucho papier a zacat porovnat co to splna a nesplna a to ani jeden z nich nema...
---
To, ze Boxer v konecnom dosledku aj Patria mozu mat LVL 5/6 neznamena, ze su vhodne pre tazku mechanizovanu brigadu, uz som to tu rozoberal, preco jednoducho v krajine povodu vzniku kolesoveho OT(BVP) kategorie 8X8 BTR-60 bola taka, aby poskytla vyssiu ochranu motorizovanym jednotkam nez nepancierovanie nakladaky resp. nahrada ich predchodcovia a to BTR-152 a BTR-40 co vo svojej podstate boli opancierovanie nakladaky pricom rast nakladov vyroby a prevadzkovych nakladov mala byt minimalna
ak to cele zhrniem
2 roky sa bavime o ciastkovych veciach, ci tam ma byt 2A42 ci taka alebo onaky PTRK, alebo aky stupen ochrany
A takto to nekomunikuje nikto, pretoze, vsetci ty takzvany "bezpecnostny" expert. 2 roky kominukuju absolutne nieco ine,
keby od zaciatku nastolili otazku, tak preco ministerstvo obrany namiesto vybavenia pre tazku mechanizovanu brigadu ku ktorej sa zaviazalo, obstarava vybavenie pre expedicnu brigadu konceptu stryker resp. motorizovanu brigadu, a to niesu len 8X8 ale aj 4X4, ktore je koncepne urcene pre motorizovane jednotky
tak sme niekde inde, a v tom pripade by som suhlasil, ze je to volovina, ale je volovina, co robi MO
ale tyto pani rozpravaju este vacsie voloviny, nez ministerstvo
Lenze na takyto typ analyz treba poznat aj troska históriu jednotlivých konceptov techniky a preco vznikli, nie len zobrat sucho papier a zacat porovnat co to splna a nesplna a to ani jeden z nich nema...
---
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Kľudne si to pozriem ešte raz, ale pomôže mi, keď mi napíšeš presný čas, kde to povedal. Hoľko povedal zase to čo som napísal - z "výroby."Vestly píše:Gajdoš jasne povedal, že vozidla su pripavene na stanag 4 a stanag 5, tym ze sa tam budu domontovat pridavne pancierove platy.arten píše:Nevie plávať. Ešte raz Hoľko: level 5 vieme zabezpečiť "vo výrobnom procese, teda že ak v roku 2022 príde požiadavka že je treba pre ťažkú mechanizovanú brigádu vyrobiť 13 vozidiel, tak budú vyrobené"
Takže buď plávať, alebo Lvl. 5, už z výroby.
(Nie že by to bolo zase až tak podstatné, obidvaja na tlačovkách štandardne klamú a zavádzajú.)
EDIT: Vestli ináč - ako môže byť vozidlo s rezervou hmotnosti 3t pripravené na montáž panciera, ktorý podľa samotného Hoľka zvýši hmotnosť o 8t??

No tak ja mám iné informácie. A to také, že či kolesová, alebo pásová platforma tam explicitne definované nie je. Z titulu iných požiadaviek musí mať pásy tanková zložka.klingy píše:Takze znova arten, akekolvek kolesove OT/BVP bez ohladu na stupen ochrany nesplna poziadavky na tazku mechanizovanu brigadu uz len s titulu samotnej koncepcie vozidla
Ak máš iné info pošli mi kľudne do správy
(edit: veď ťažké brigády s kolesovými BVP majú aj iné štáty, napr. Francúzi)
klingy, klingy. Tu sa musím expertov zastať, ty ich zjavne nesleduješ. Odkedy táto požiadavka vyšla na verejnosť (cca rok) tak toto rozprávajú všetci (od leta už aj analytici MF)klingy píše:A takto to nekomunikuje nikto, pretoze, vsetci ty takzvany "bezpecnostny" expert. 2 roky kominukuju absolutne nieco ine,
...

(hmotnosti si si pozrel, hej?

Re: Obrněný transportér pro OSSR
Ale no tak! To ako chcete povedať vo forme mlženia (norma STANAG 4569 nepozná stupeň ochrany), že projektily 7,62x51 mm AP (wolframové jadro) sú si rovnocenné s 12,7x108mm priebojnými strelami 12,7x108mm B-32 / API a BZT-44 / API-Tklingy píše:Arthur: to ste povedal vy, ze neochrani, ja hovorim ze technicky je to mozne, ze takyto stupen ochrany je poskytnuty, len ze nebol testovany, totiz stanag
nepozna stupen ochrany proti 12,5x110mm a nepracuje s nou ani civilny VPAM, jedina norma, ktoru poznam a pracuje s tymto kalibrom je Rusky civilny Gost v poslednom vydani, vojenska OTT je prakticky opisany stanag


BVP-M má STANAG 4569, Level 2 proti kinetickým hrozbám, čo znamená ochrana proti štandardnej strele 7,62x39 používanej v AK-47 avšak čelo korby (vďaka šikmému pancieru) dosahuje Level 3 podle STANAG 4569, tj. predná časť BVP-M za 1,5 mil EUR bez DPH tak odoláva priebojným projektilom 7,62x51 mm s wolframovým jádrem tak ako celookruhovo BOV 8x8 Vydra 2019 len so STANAG 3 za 3,3 mil EUR bez DPH čo však je voči strelám 12,7mm (12,7x108) z ťažkých guľometoch nedostatočné tak pre BVP-M ako pre BOV 8x8 Vydra 2019.arten píše:Arthur píše: tak ako napr. modernizované BVP-M za 1,5 mil EUR bez DPH / ks voči voči 12,7mm (12,7x108) ťažkým guľometom.
odkiaľ čerpáš, že modernizované BVP má takú ochranu?

Ja som si poctivo vyčkával aj keď už dávnejšie prenikali info o BOV 8x8 Vydra za 3,3 mil EUR bez DPH, že bude skrz plavbyschopnosť len s Level 3 podle STANAG 4569 tak a teraz som zvedavý keď to máme čierne na bielom, že sa v diskusiách objavia tí istí krikľuni, ktorí voči BVP-M za 1,5 mil EUR bez DPH stále dookola používali argumenty tipu "Arthur pochop nikto neposadí do BVP otcov a synov, ktorých rozcupuje aj 12,7mm ťažký guľomet a pod."

Naposledy upravil(a) Arthur dne 20/10/2018, 18:50, celkem upraveno 1 x.
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Arthur, nejak mi v tom v tom porovnávaní BVP-M a BOV Vydra chýba aj provnanie protimínovej ochrany ...
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Flader:
Nesklamal ste. Ale beriem to! Ten rozdiel v cene +1,83 mil EUR bez DPH sa predsa muselo niekde prejaviť voči BVP-M, ktoré dosahuje cca 44,05% ceny BOV 8x8 Vydra.
Tomu sa povie EFEKTIVITA ...
Nesklamal ste. Ale beriem to! Ten rozdiel v cene +1,83 mil EUR bez DPH sa predsa muselo niekde prejaviť voči BVP-M, ktoré dosahuje cca 44,05% ceny BOV 8x8 Vydra.
Tomu sa povie EFEKTIVITA ...
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Obrněný transportér pro OSSR
https://www.mosr.sk/42932-sk/vozidlo-vy ... recenovat/Ministerstvo obrany nikdy netvrdilo, že vozidlo vyvíja pre účely ťažkej mechanizovanej brigády, pretože táto požiadavka zo strany NATO vznikla až koncom roka 2017.
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Stále zabúdate na to najdrahšie z celého vozidla a to posádka vo vnútri. Ten rozdiel v protimínovej ochrane a možnosť navýšiť ochranu za to myslím stoja.Arthur píše:Flader:
Nesklamal ste. Ale beriem to! Ten rozdiel v cene +1,83 mil EUR bez DPH sa predsa muselo niekde prejaviť voči BVP-M, ktoré dosahuje cca 44,05% ceny BOV 8x8 Vydra.
Tomu sa povie EFEKTIVITA ...
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Arten Francuzi su specificky, doteraz som celkom nepchopil co to vytvorili za koncepciu, v podstate cela ich armada az na 200 kusov tankov, inak je postavena na kolesach
A netreba zabudat nato, ze tato koncepcia je pomerne nova a az do neskorych 2000 rokov prevadzkovali AMX 10P, co bolo poctive pasove BVP
Ano Boxery su zaradene v nemeckej armade do tankovych a mechanizovanych brigad v ramci pechotnych praporov (Jägerbataillon), ale nan pripadaju 2 prapory pasovych BVP (Panzergrenadierbataillon) alebo tankovej brigady tankovy prapor + prapor PUM
https://en.wikipedia.org/wiki/41st_Panz ... undeswehr)
https://en.wikipedia.org/wiki/21st_Panz ... undeswehr)
Ja nehovorim co pisu nase dokumenty, ale teoretickej koncepcii vyuzitia jednotlivych typov techniky v zhladom k ich zamyslanemu ucelu, pre ktory boli povodne vyvinute
---
IMHO pre tazku brigadu su kolesove vozidla ako primarny bojovy prostriedok nevhodne a za tym si okrem toho ako ta vyclenena brigada bude mat tankovy prapor 2. mechanizovane prapory na Vydrah a motorizovany prapor na BOV 4x4... a budeme tomu hovorit
---
Arten pozrel som si a Holko keca 2 na 3
prazdna hmotnost vozidla lvl 3 je 25t
bojova hmotnosť vozidla lvl 3 je 28 t to je oficialny udaj DMD
Arten a co je na tom cudne pri XPcko na uzitocne zatazenie 13 ton, technicky este viacej len potom ide zivotnost dole, pokial mam spravne informacie tak ma 9 tonove napravy Timoney napravy znesu 36 ton...
Arthur: stanag 3 vyzaduje ochranu bud pred 7,62x51 M993 alebo 7,62x54R B32 na 30m
ak si pozriete handbook vyrobcu M993 Nammo na strane 22 mate priebojnost M993 18mm na 100m
Ak si pozries napr. stranku vyrobcu 12,7mm Igman, tak ten udava
20mm pre B32 na 100m resp. 15 mm pre BZT-44
http://www.igman.co.ba/en/proizvod.php?id=10
A netreba zabudat nato, ze tato koncepcia je pomerne nova a az do neskorych 2000 rokov prevadzkovali AMX 10P, co bolo poctive pasove BVP
Ano Boxery su zaradene v nemeckej armade do tankovych a mechanizovanych brigad v ramci pechotnych praporov (Jägerbataillon), ale nan pripadaju 2 prapory pasovych BVP (Panzergrenadierbataillon) alebo tankovej brigady tankovy prapor + prapor PUM
https://en.wikipedia.org/wiki/41st_Panz ... undeswehr)
https://en.wikipedia.org/wiki/21st_Panz ... undeswehr)
Ja nehovorim co pisu nase dokumenty, ale teoretickej koncepcii vyuzitia jednotlivych typov techniky v zhladom k ich zamyslanemu ucelu, pre ktory boli povodne vyvinute
---
IMHO pre tazku brigadu su kolesove vozidla ako primarny bojovy prostriedok nevhodne a za tym si okrem toho ako ta vyclenena brigada bude mat tankovy prapor 2. mechanizovane prapory na Vydrah a motorizovany prapor na BOV 4x4... a budeme tomu hovorit

---
Arten pozrel som si a Holko keca 2 na 3
prazdna hmotnost vozidla lvl 3 je 25t
bojova hmotnosť vozidla lvl 3 je 28 t to je oficialny udaj DMD
Arten a co je na tom cudne pri XPcko na uzitocne zatazenie 13 ton, technicky este viacej len potom ide zivotnost dole, pokial mam spravne informacie tak ma 9 tonove napravy Timoney napravy znesu 36 ton...
Arthur: stanag 3 vyzaduje ochranu bud pred 7,62x51 M993 alebo 7,62x54R B32 na 30m
ak si pozriete handbook vyrobcu M993 Nammo na strane 22 mate priebojnost M993 18mm na 100m
Ak si pozries napr. stranku vyrobcu 12,7mm Igman, tak ten udava
20mm pre B32 na 100m resp. 15 mm pre BZT-44
http://www.igman.co.ba/en/proizvod.php?id=10
Re: Obrněný transportér pro OSSR
klingy:
1. Takže žiadne dôkazy, že by podľa štandardov NATO pre ťažkú brigádu nemohli v nej byť aj KBVP nemáš a francúzsky aj nemecký príklad potvrdzuje že to tak je. No.
Aby bolo jasné - ja s tebou súhlasím, že by sme mali radšej obstarať pásové BVP, ale technicky štandardy NATO splnia aj kolesové.
2. hmotnosť - no práveže nekecá, prvýkrát priznal verejne, čo sa v kuloároch vie už dávno. V tomto mi môžeš veriť. Pri všetkých prezentáciách síce uvádzajú "bojovú hmotnosť" ako 28 t., ale to je maximálna. Bojová je presne tá hranica plávateľnosti - 25t (logicky). Čo mimochodom potvrdzuje, že to naše BOV, nie je tak celkom XP...
(ináč, klingy, "prázdna hmotnosť 25t?" no ták).
1. Takže žiadne dôkazy, že by podľa štandardov NATO pre ťažkú brigádu nemohli v nej byť aj KBVP nemáš a francúzsky aj nemecký príklad potvrdzuje že to tak je. No.
Aby bolo jasné - ja s tebou súhlasím, že by sme mali radšej obstarať pásové BVP, ale technicky štandardy NATO splnia aj kolesové.
2. hmotnosť - no práveže nekecá, prvýkrát priznal verejne, čo sa v kuloároch vie už dávno. V tomto mi môžeš veriť. Pri všetkých prezentáciách síce uvádzajú "bojovú hmotnosť" ako 28 t., ale to je maximálna. Bojová je presne tá hranica plávateľnosti - 25t (logicky). Čo mimochodom potvrdzuje, že to naše BOV, nie je tak celkom XP...

(ináč, klingy, "prázdna hmotnosť 25t?" no ták).