Samička papouška Eclectus roratus (samečci jsou zelení) při práci. Normálně se živí především ovocem a dožívají se až 75 let. V tomto případě to bude asi o dost méně

Nebojte, není to zlotřilý skřítek, ale obrovský kontrabas - oktobas
Oktobas je strunný smyčcový nástroj, který byl vynalezen v roce 1850 v Paříži francouzským houslařem Jeanem-Baptistou Vuillaumem (1798–1875). Má tři struny a v základu je zvětšeninou kontrabasu (exemplář v Cité de la Musique v Paříži měří 3,48 m, zatímco kontrabas zpravidla měří kolem 2 m). Kvůli extrémně dlouhému hmatníku a tlustým strunám se na něj hraje za využití systému pák a pedálů. Oktobas nebyl nikdy masově produkován či využíván skladateli. Kromě pařížského kusu existuje ještě ve sbírce Musical Instrument Museum ve Phoenixu (vyrobil je v roce 2007 italský houslař Antonio Dattis) a v Uměleckohistorickém muzeu ve Vídni. V říjnu 2016 se Montrealský symfonický orchestr stal jediným orchestrem na světě, který vlastní oktobas, poté, co mu quebecká společnost Canimex jeden darovala. Montrealský symfonický orchestr je nyní jediným orchestrem na světě, který jej i používá. Tento nástroj vyrobil houslař Jean-Jacques Pagès z Mirecourtu ve Francii v roce 2010. Je známo, že dva další oktobasy existují u soukromých vlastníků. První vyrobil v roce 1995 houslař Pierre Bohr, a patří italskému hudebníku Nicolu Monetovi. Nástroj je kopií těch, které vyrobil Vuillaume, ale s inovativními prvky, zejména v mechanice. Druhou oktobasu vlastní Guro Moe, experimentální hudebník, který výrobu nástroje zadal německému houslaři Wolfgangu Staabovi, profesionálovi, který 25 let pracoval na restaurování a opravách starých basů. Hledal nejlepší možné dřevo v Alpách, které bylo lehké a velmi tvrdé. Dokončení nástroje (o něco většího než ostatní) trvalo 13 měsíců a první koncert se konal v kostele v Oslu během festivalu zvuku Only Connect.
Kmen Dani žijící na Nové Guineji praktikuje dodnes smuteční rituál Iki Palim, při němž si ženy postupně usekávají články prstů na rukou. Pro domorodce to je jediný způsob, jak vyjádřit svůj smutek nad ztrátou milovaného člověka a dělají to ochotně. Amputace probíhá za plného vědomí, k otupení nepomůže alkohol, který zde neznají. Místní anestézie má zvláštní pojetí. Nejprve se pevně ováže paže nad loktem, potom ženu uchopí za předloktí a prudce jí udeří loktem o kámen. Trefa do brňavky znecitliví nervy v prstech a krátce umrtví ruku. Kameným sekáčem se následně článek prstu odsekne u prvního kloubu. Krvácející zbytek prstu se zabalí do léčivých bylin, převáže hojivými lupeny a vše zakryje banánový list omotaný šlahouny. Po zbytek dne sedí dívka tiše v šoku s poraněnou ruku vzhůru, aby započalo hojení. Obřadem ženy prochází opakovaně, s tím jak jim umírají další a další příbuzní. Začíná se malíčkem, celý zůstává palec, případně první dva prsty jedné ruky. Některé ženy za celý svůj život přijdou i o několik prstů. Byť mají zohyzděné ruce, zvládají vykonávat i jemné práce. Domorodci zmiňují, že odsekávání článků prstů je nutné pro utišení duchů. V současnosti tento bolestivý rituál, který indonéská vláda oficiálně zakázala, ztrácí na významu a provádí jej spíše výjimečně jen starší ženy. Misionáři, kteří zde působí, mají velký podíl na tom, že se ženy přestávají takto mrzačit.