Stránka 18 z 33

Re: C-27J Spartan

Napsal: 14/4/2021, 15:48
od Juraj Tichý
Dobre, ale podľa fotiek je tam evidentne nejaka uprava dverí, ktoré tam dokonca zdá sa nie sú :D
To asi nie je ideál.
Ale nič neriešiteľné samozrejme.

Re: C-27J Spartan

Napsal: 14/4/2021, 15:48
od Lynx
Tak práve v tej Slavnici sa stala tragická nehoda po kolízii 2x L-410 pri nácviku skupinového zoskoku parašutistov. A ze ich tam bolo naložených veľa...
Ono, nezabudajte porovnať aj rozmery trupu L410 ma najväčsiu prierezovu plochu trupu, je najobjemnejsi. Porovnateľné lietadla ako L410 sú TwinOtter a Do228.
Netreba kupovať hneď nové stroje, keď ani tie staré nie sú naplno využívané. Kde sú pristátia na tráve? Síce C27J je na to dimenzovany, ale nikto nebude drat také drahé a nové lietadlo, ktorých sú 2ks...ked sa na také účely nevyužíva ani L410, a to nehovorím o tom, že v Rusku bol skúšaný podvozok s lyzami ci plavakmi a plánoval sa aj "off-road" podvozok pre L410 s väčšími nizkotlakymi pneumatikami.

Re: C-27J Spartan

Napsal: 14/4/2021, 15:51
od mikojan29
Ako sa tu napísalo, že LÚ sa chce zbaviť L-410, možno sa inšpirovali ŘLP ČR, ktorá už 2 kalibračné Kig Airy pred časom kúpila.
A ešte k našim armádnym L-410, ktovie ako to dopadne s AI Kunovice, majú ešte nejaké zákazky, ale majiteľ z Ruska si postupne prenáša kompletizáciu k sebe domov, takže nejaký progres vo výrobe sa podľa mňa ani neočakáva.

Re: C-27J Spartan

Napsal: 14/4/2021, 17:18
od Davout
páni nechcem sa vám moc starať do debaty ale nemal by byť medzi vymenovanými strojmi aj nové letadlo FEDEXU v tejto kategórií Cessna SkyCourier 408?
https://www.defenseone.com/business/201 ... ld/142844/

Re: C-27J Spartan

Napsal: 14/4/2021, 17:57
od Juraj Tichý
Lynx: pristatia na trave sa síce momentálne nevyužívajú, lebo nie je treba.
Ale je fajn túto možnosť mať.

A po presťahovaní výsadkárov na Mokraď, bohvie co este bude ;-)

Re: C-27J Spartan

Napsal: 14/4/2021, 18:48
od Lynx
Presne tak, samozrejme ze za bežných udalostiach táto možnosť vzlietat z nespevenych plôch nie je potrebná, "must have" , ale je"nice to have". Iné stroje vzkietaju z nespevenych plôch, A400, Globemaster, C130, o videach o pristaniach kdesi v Amazonskych pralesoch ani nevravím. Nie, letku konvertoplanov Slovensko nikdy mat nebude. Tak by si aj ten 23.prapor môže nacvičiť niečo neobvyklé. Hádam by to nedopadlo ako pri Hejciach..

Re: C-27J Spartan

Napsal: 14/4/2021, 21:52
od niko
Tak asi si to povedzme na rovinu. Ked sande L-410 na Mokradi raz- dva krat za rok, bude to az az. A aj to bude za pekneho sucheho pocasia s minimom nakladu. Sadanie na travu je nice to have, ale vlastne ho nevyuzivame a preto je zbytocne. To co ale potrebujeme nam Turbolet neda. Beechcraftom by sme mali konecne maly transporter po Europe, platformu pre ISTAR a ovela lepsi vysadkovy eroplan. Inak tie dvere pri vysadkoch su u nas väcsinou rolety, ale to sa da rychlo namontovat.
Ako spravne napisal mikojan, aj vyrobca Turboletu sa mozno prestahuje do Ruska. A llietadlo, resp. ta kategoria je to taky slabsi priemer, skor aeroklub. Preco samo ceske RLP nekupilo L-410 NG, aby podporilo vlastneho vyrobcu, ale islo do King Airov ? Nasi z LPS pokial viem, tiez uz neuvazuju o Turboletoch. Aky vyznam ma potom pre nase VzS, ako cudziu armadnu zlozku kupovat take lietadlo ?

Re: C-27J Spartan

Napsal: 14/4/2021, 22:08
od Zemakt
Je levné, servis je levný, spolehlivé a blbuvzdorné?

Re: C-27J Spartan

Napsal: 14/4/2021, 22:27
od skelet
Tak vždy záleží k čemu se to má užívat. Pokud jako papalaš letadlo a sem tam výskok, tak co by to nemohl být ten King Air. Ale pokud by se tam měla převézt i nějaký ten sud nebo paleta,tak už bych se spíše díval potom Letu nebo Cessně.

Re: C-27J Spartan

Napsal: 14/4/2021, 22:45
od zzz
Davout píše:páni nechcem sa vám moc starať do debaty ale nemal by byť medzi vymenovanými strojmi aj nové letadlo FEDEXU v tejto kategórií Cessna SkyCourier 408?
https://www.defenseone.com/business/201 ... ld/142844/

Záleží jak moc spěcháte na nákup. Hádám, že za 5 roků nejdřív by mohly být specializované verze a propracovaná nabídka příslušenství od 3.-tích stran a aspoň nějaké (minimální) praktické zkušenosti evropských servisů těchto letadel

BTW pro výcvik para nabízí Cessna: https://specialmissions.txtav.com/en/pa ... operations. V základní verzi je MSRP Grand Caravanu zhruba na půlce odhadované MSRP Cessny SkyCourier

Re: C-27J Spartan

Napsal: 15/4/2021, 07:37
od niko
Beech King Air start z travy, aby sme tu nemali modlu, ze to dokaze len L-410:


Pristatie v Afrike:


Beech 350 Multimission pre Ciernu horu:


Ale aby som tu neboxoval len za King Air. VzS by si zasluzili rychlejsie lietadlo, ako je L-410, s pretlakovou kabinou a lepsim dostupom. Nech nepreslapujeme na mieste zase 25 rokov.

Re: C-27J Spartan

Napsal: 15/4/2021, 08:52
od Lynx
No tak práve tá pretlakova kabína mi príde ako zbytočnosť pre lietadlo, ktoré sa celý život plazí po zemi. Práve zaistenie pretlaku a samozrejme havarijne stavy (dekompresia) tvoria kritické zaťaženie trupu. Tiež si všimnite aký je ten trup Beachcraftu malý (úzky) ,existujú stroje kategórie L410, práve Dornier Do228 prichádza v novej generácii. No cele zázemie pre L410, je padny argument, samozrejme aj blizkost výrobného závodu. Nakoniec sa zistí, že Ficova akcia staré za nové, nebola tak od veci...

Re: C-27J Spartan

Napsal: 15/4/2021, 12:12
od Juraj Tichý
Zemakt píše:Je levné, servis je levný, spolehlivé a blbuvzdorné?
To všetko sa evidentne hodí aj na ostatné spomínané typy.

A stále, ideál by bolo spojenie letiek MVSR a OSSR, OSSR by tak mali možnosť lepšie využiť flotilu lietadiel a možno aj časom zmeniť skladbu používaných typov, ktorá zníži potrebu L-410.

Re: C-27J Spartan

Napsal: 15/4/2021, 12:17
od Flader
Tak z toho čo má letka MV nič nie je náhradou za Turbolet.

Re: C-27J Spartan

Napsal: 15/4/2021, 12:24
od Juraj Tichý
Ale letieť 4,5 hodiny L-410 do Kyjeva by už nemuseli, lebo Fokker.

Alebo do budúcnosti, keď Fokkery dožijú je otázka, či za dva fokkery a 3 L-410 by neboli lepšie napríklad 3ks ATR-42. Alebo možno G650...

Re: C-27J Spartan

Napsal: 15/4/2021, 13:15
od niko
Lynx píše:No tak práve tá pretlakova kabína mi príde ako zbytočnosť pre lietadlo, ktoré sa celý život plazí po zemi. Práve zaistenie pretlaku a samozrejme havarijne stavy (dekompresia) tvoria kritické zaťaženie trupu. Tiež si všimnite aký je ten trup Beachcraftu malý (úzky) ,existujú stroje kategórie L410, práve Dornier Do228 prichádza v novej generácii. No cele zázemie pre L410, je padny argument, samozrejme aj blizkost výrobného závodu. Nakoniec sa zistí, že Ficova akcia staré za nové, nebola tak od veci...
Bez pretlakovej kabiny a vyssej rychlosti to bude stale len aeroklubovy tragacik, ktory leti ako to tu bolo viac krat napisane 4,5 hodiny do Kyjeva. Takze dobry max. tak na vycvik a vysadky.

Flader, Juraj: Ak spojime tie dve letky a budeme chciet prezbrojovat, tak urcite bude klucova multifunkcnost, aby mohla VIP letka lietat svoje VIP lety a vojaci svoj ISTAR, vysadky a cargo transport. Kazdopadne by to bol krok vpred, ak by sme mali mensie lietadlo, ktore by sme vedeli poslat napriklad do Jordanska, alebo hoci len na Cyprus a do Skandnavie. Napriklad, aby sme nemuseli hnat velky Spartan kvoli 5 ludom. Takto mame 7 kuskov, ktore doletia max. tak do Bosny, co povazujem za neefektivne.

Re: C-27J Spartan

Napsal: 15/4/2021, 13:54
od Lynx
Pre lety malej skupiny, ako si písal, je možné (a vhodné) použiť služby komerčných aerolínií, alebo prenájom lietadla. Dostať sa do Škandinávie ci Jordánska v dnešnej dobe nie je žiaden problém. Kupovať a živiť lietadlo pre podobné účely je zbytočný papalasizmus. Ale ono, armádne lietadla v dnešnej dobe niekedy lietajú aj prázdne, aby sa udržal potrebný nálet pilotov.
Zakial ten tragacik ma schopnosť STOL kdesi na priesekoch v lesoch a necvici sa (a ani nevyuziva), tak je to chyba majiteľa a nie stroja.

Re: C-27J Spartan

Napsal: 15/4/2021, 16:56
od niko
Lynx: Tvojou logikou nam vlastne netreba ziadne male lietadla, lebo sa mozu vsetci odviest linkou. K tomu pristavaniu na trave si pozri videa Beechcrafta, ako sada a vzlieta z travy, ktore som zavesil vyssie. Tak sa prosim netvarme, ze len L-410 vie vzlietnut z travnatej VPD. Argumentovat stylom sice mam horsi transport, horsie vysadky, nemoznost platformy ISTAR, ale zato vzlietne L-410 z travy, ked mozem mat lepsi transport, lepsie vysadky, k tomu este aj lepsiu VIPku a paradnu platformu na ISTAR a lietadlo vzlietne z travy tiez. Cize L-410 vs. Beech 350 = 1:10. Nech to napisem teraz aktualne hokejovo. Ten jeden bod pre L-410 je jeho lepsia cena.

Re: C-27J Spartan

Napsal: 15/4/2021, 17:28
od Scotty87
Proč by mala mít větší L-140 horší schopnosti při výsadcích než Beechcraft? Nevím tedy co si přesně představuješ pod pojmem platforma ISTAR, ale polská pohraniční stráž používá průzkumnou verzi L 410 UVP-E20 vybavenou radarem. V zásadě jsou schopní to letadlo upravit přesně tak jak si přeje zákazník. Takže jediná na co je z mého pohledu Beechcraft lepší je přeprava VIP, ale pro tenhle účel už se vyplatí spíš investovat do plnohodnotného Bizjetu.
http://www.let.cz/post?id=32

Re: C-27J Spartan

Napsal: 15/4/2021, 17:30
od Juraj Tichý
Nemožnosť ISTAR nie je pravda.
Vybavenie dodali Nemci tuším.
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti