AČR kampak kráčíš?
Moderátor: jarl
Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Re: AČR kampak kráčíš?
scotty: Doufám že tenhle projekt se bude tlačit nejvyssi možnou rychlostí. Uz jen kuli té svoji jedinecnosti v rámci armád..aby nás pak jiné státy nepředbehli..ona myslenka že pro menší stát stačí pokrytí tímhle nosičem oproti družici..navic mnohem levnějí a obří výhodou že ji muzes kdykoliv stáhnout na zem aktualizovat výbavu...navic pri nasazení v zemích třetího stěta bude tenhle komunikační uzel nedosazitelný pro nejaký útok ze zeme..
V dnesní dobe kdy je pokrok v odvetví elektroniky a senzorů skoro skokový každý rok..tak to muze mít oproti druzicím i vekmý prodejní potencial..technologické firmy v ČR na to jsou. škoda ze je k tomu zatím docela málo informaci...
Velké riziko ovšem vidím že na požadavky MO se nanajde výrobce který by takový nosic nabídnul..nemam ale prehled jaký je nynejší vyvoj a stav a moznosti vzducholodí..ale krom nosičů reklam sem jejich vyuziti ve svete moc nezaznamenal oproti dronům..
edit: i kdyz ted koukam že francouzky thales v rámci programu od EU už na tom pracuje a 2023 by mel být první let jejich vzducholodi. https://www.airforce-technology.com/projects/stratobus/
V dnesní dobe kdy je pokrok v odvetví elektroniky a senzorů skoro skokový každý rok..tak to muze mít oproti druzicím i vekmý prodejní potencial..technologické firmy v ČR na to jsou. škoda ze je k tomu zatím docela málo informaci...
Velké riziko ovšem vidím že na požadavky MO se nanajde výrobce který by takový nosic nabídnul..nemam ale prehled jaký je nynejší vyvoj a stav a moznosti vzducholodí..ale krom nosičů reklam sem jejich vyuziti ve svete moc nezaznamenal oproti dronům..
edit: i kdyz ted koukam že francouzky thales v rámci programu od EU už na tom pracuje a 2023 by mel být první let jejich vzducholodi. https://www.airforce-technology.com/projects/stratobus/
Re: AČR kampak kráčíš?
První výběrové řízení bylo zrušeno (jak ukládá zákon) protože se přihlásil pouze jeden uchazeč. Teď se řeší jak dál. Ono zřejmě moc dalších zájemců nebude,juhelak píše:scotty: Doufám že tenhle projekt se bude tlačit nejvyssi možnou rychlostí. Uz jen kuli té svoji jedinecnosti v rámci armád..aby nás pak jiné státy nepředbehli..ona myslenka že pro menší stát stačí pokrytí tímhle nosičem oproti družici..navic mnohem levnějí a obří výhodou že ji muzes kdykoliv stáhnout na zem aktualizovat výbavu...navic pri nasazení v zemích třetího stěta bude tenhle komunikační uzel nedosazitelný pro nejaký útok ze zeme..
V dnesní dobe kdy je pokrok v odvetví elektroniky a senzorů skoro skokový každý rok..tak to muze mít oproti druzicím i vekmý prodejní potencial..technologické firmy v ČR na to jsou. škoda ze je k tomu zatím docela málo informaci...
Velké riziko ovšem vidím že na požadavky MO se nanajde výrobce který by takový nosic nabídnul..nemam ale prehled jaký je nynejší vyvoj a stav a moznosti vzducholodí..ale krom nosičů reklam sem jejich vyuziti ve svete moc nezaznamenal oproti dronům..
Re: AČR kampak kráčíš?
Předpokládám že ten jediný zájemce je VZLÚ, který to stejně nakonec dostane. Ovšem zbytečným VŘ se zabije rok času který se dal využít na realizaci projektu.
Re: AČR kampak kráčíš?
Náhodou jsem na jednom železničním foru narazil na tohle
https://www.czdefence.cz/clanek/armada- ... e-techniky?
https://www.czdefence.cz/clanek/armada- ... e-techniky?

Re: AČR kampak kráčíš?
Létající tankery A330 MRTT a A400M certifikovány pro Gripeny AČR
http://czechairforce.com/news/s-gripeny ... z-kc-135r/
http://czechairforce.com/news/s-gripeny ... z-kc-135r/


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: AČR kampak kráčíš?
Zajímavý článek o přepravních kapacitách českého letectva v souvislosti s Afghánistánem.
Jen zmíním, že absence velkých transportních letadel přišla ČR celkem draho, na české ambasádě v Kábulu zůstanou civilní pancéřované Toyoty a další automobily které se nedávno kupovali a padnou tak do rukou Tálibánu.
Mít větší transportní letadla, mohli jsme tyto nové vozy zachránit...
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/jak- ... .seznam.cz
Jen zmíním, že absence velkých transportních letadel přišla ČR celkem draho, na české ambasádě v Kábulu zůstanou civilní pancéřované Toyoty a další automobily které se nedávno kupovali a padnou tak do rukou Tálibánu.
Mít větší transportní letadla, mohli jsme tyto nové vozy zachránit...
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/jak- ... .seznam.cz
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6209
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: AČR kampak kráčíš?
Neviem aké majú parametre tie Toyoty, ale my tam posielame naše C-27J, kde sa predsalen toho zmestí viac.
Nadbytočná kapacita bude ponúknutá spojencom..
Nadbytočná kapacita bude ponúknutá spojencom..
Re: AČR kampak kráčíš?
Juraj Tichý
Nevím kolik lidí potřebujete odvést, ale právě C-27J nemá nijak velkou kapacitu přepravovaných pasažérů.
Nevím kolik lidí potřebujete odvést, ale právě C-27J nemá nijak velkou kapacitu přepravovaných pasažérů.
Re: AČR kampak kráčíš?
Tak Spartan ma sice o kusok väcsiu prepravnu kapacitu ako CASA, ale v zasade je to jedno. Slovenko podla dostupnych informacii potrebuje odviezt dve rodiny, dvoch civilistov a asi aj par nejakych spriatelenych Afgancov. Zvysna kapacita zo 60 miest sa ponukne spojencom.
Re: AČR kampak kráčíš?
niko
Právě že nemá. C-295 má delší trup a osazuje se řadami sedadel 2+2.Konkrétně by to mělo být 34 u C27J a 46 u C-295.
Právě že nemá. C-295 má delší trup a osazuje se řadami sedadel 2+2.Konkrétně by to mělo být 34 u C27J a 46 u C-295.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6209
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: AČR kampak kráčíš?
Zmestí sa však do neho automobil velkosti HMMWV.Scotty87 píše:Juraj Tichý
Nevím kolik lidí potřebujete odvést, ale právě C-27J nemá nijak velkou kapacitu přepravovaných pasažérů.
Hovoril som o tych Toyotách, ktoré tam vraj necháte.
Zároveň dokáže trasu spraviť bez medzipristátia a za kratší čas.
Kapacita: 60 vojakov alebo 46 vysádkárov or 36 nosidiel s 6 zdravotníkmi
https://en.wikipedia.org/wiki/Alenia_C-27J_Spartan
Re: AČR kampak kráčíš?
Jo Toyota se do něj určitě vleze, ale jak jsem psal je otázka kolik lidí hodláte odvést. Dost pochybuji že tam C-27 jetí ve standardní "vojenské" konfiguraci s lavicemi. Spíš poletí v konfiguraci pro přepravu osob na velké vzdálenosti.

Pro auta by to chtělo spíš poslat Ruslan, ale Ukrajinci se tam teď nejspíš nedostanou.

Pro auta by to chtělo spíš poslat Ruslan, ale Ukrajinci se tam teď nejspíš nedostanou.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6209
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: AČR kampak kráčíš?
V marci 2020 evakuovali na laviciach. Tuším aj z Iraku. Ak sa to niekomu nebude páčiť, može samozrejme skúsiť sa z AFG dopraviť vlastnou cestou.
Re: AČR kampak kráčíš?
Nicméně se zhruba po roce potvrdilo, že AČR potřebuje letoun minimálně kategorie A400 pro takovéto rychlé užití. Program MRTT jsou fajn, ale co je doma, to je doma. (pružnost reakce)



Re: AČR kampak kráčíš?
Buďme realisté, A 400 je trochu mimo naše možnosti, hlavně finanční. Ideální by byl KC 390, částečně se vyrábí u nás, na rozdíl od C 130 nebo A 400 by servis byl realizován u nás. Druhá reálná možnost je následovat Poláky a koupit olétané 130H.skelet píše:Nicméně se zhruba po roce potvrdilo, že AČR potřebuje letoun minimálně kategorie A400 pro takovéto rychlé užití. Program MRTT jsou fajn, ale co je doma, to je doma. (pružnost reakce)
Re: AČR kampak kráčíš?
A když budeme ještě vetší realisté, tak armádu čeká mnoho nákladných akvizičních projektů a peněz nejspíš nebude nazbyt. Nemyslím že je do vyřešení budoucnosti stíhacího letectva šance na nákup středních dopravních letadel.
Re: AČR kampak kráčíš?
To je také dost reálné. Bude hodně záležet jak dopadnou volby. Ale dvě KC 390 by stály tak 3,5 mld., nic co by nás zruinovalo.
Re: AČR kampak kráčíš?
Buďme realisté. Transportní kapacity pro živý i neživý náklad jsou pro účely AČR nedostatečné. Buďme realisté po celém světě je momentálně přetlak na trhu s použitými letadly. Takže jedná A330 by fakt nikoho nezabila.
Takže můžeme býti realisté, ale v živém přenosu vidíme tragikomedii s letem pro 46lidi, a aby se mohly přivézt další, tak se musí riskovat další let.
Buďme realisté, takový letoun by se hodil i loni.
Takže můžeme býti realisté, ale v živém přenosu vidíme tragikomedii s letem pro 46lidi, a aby se mohly přivézt další, tak se musí riskovat další let.
Buďme realisté, takový letoun by se hodil i loni.



Re: AČR kampak kráčíš?
škoda že už se nevyrábí Globemaster. Ten vzal 800 lidí na jeden zátah. 
