Stránka 179 z 671

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 6/6/2019, 18:56
od tomas.kotnour
I Patriot 1, bo ten má taky 2 700 mm.
prekonávanie kolmého zákopu - min. 900 mm - tím vyřadíte všechno co nemá 14 R20 nebo aspoň 365/80 R20 ale dejme tomu, ale co je jako tohle?
Vozidlo je určené pre prepravu min 5 osôb s užitočnou hmotnosťou vozidla minimálne 1500 kg.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 6/6/2019, 19:11
od arten
Zaujímavé, konečne nejaké bližšie informácie.
Na prvý pohľad - zvýšila sa oproti poslednej verzii povolená hmotnosť a požaduje sa Stanag 3, zmenila sa požiadavka zo 4-6 osôb podľa verzia na min.5 osôb
Okrem Patriot II., by mali všetky ostatné vozidlá z favoritov (Aligator, Ejder, Zetor, Eagle) vyhovovať...

EDIT: tomáš,
Pri Patriote sú udávané rôzne výšky - 2,66/2,8, ale takisto aj zmena výšky v rozmedzí - 120 / + 90 mm, tak v krajnom prípade to "podlezú" :D
Ten zákop - vidíš tak to som si nevšimol, celkom nezmyselná požiadavka a vypadávajú tak aj Aligátor aj Eagle...

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 6/6/2019, 19:12
od Juraj Tichý
Mimo je aj L-ATV. Ten ma 6,2metra a max 4 sedadla.

No na co je taky tender, ked najvacsich konkurentov vyradia podmienkami a kriteria zda sa priamo sedia na Gerlach.
Fraška! :evil:

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 6/6/2019, 19:19
od Juraj Tichý
arten píše:Zaujímavé, konečne nejaké bližšie informácie.
Na prvý pohľad - zvýšila sa oproti poslednej verzii povolená hmotnosť a požaduje sa Stanag 3, zmenila sa požiadavka zo 4-6 osôb podľa verzia na min.5 osôb
Okrem Patriot II., by mali všetky ostatné vozidlá z favoritov (Aligator, Ejder, Zetor, Eagle) vyhovovať...
Eagle V ma uvadzanu prekrocitelnost 0,5m. Pozaduju 0,9m. Zetor ma 1m.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 6/6/2019, 19:20
od tomas.kotnour
arten píše:Okrem Patriot II., by mali všetky ostatné vozidlá z favoritov (Aligator, Ejder, Zetor, Eagle) vyhovovať...
Přesunem to http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=297 ... 08#p286708, tohle bude na déle

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 6/6/2019, 19:34
od Juraj Tichý
Tomas, nie je preco presuvat.
Plati co si napisal o Gerlachu.

Tender je fraska, kriteria nastavene prisne a zaroven vyhovujuce pre jedno vozidlo a keby aj chceli dat svetovym vyrobcom cas na nejake riesenia ich vozidiel, tak daju na podanie ponuky 6 mesiacov. Nie jeden.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 6/6/2019, 20:13
od Flader
Tak keď toto všetko majú obsahovať vozidlá v základnej výbave, tak klobúk dole.
Dodávateľ musí zabezpečiť servisnú podporu 24/7 počas celej doby životného cyklu vozidla, minimálne 20
rokov vrátane udržania výrobných spôsobilosti a náhradných dielov. Servisnú podporu preukáže ako prílohu
Rámcovej dohody.
min. 5 ks vozidiel do 6 mesiacov odo dňa podpisu kúpnej zmluvy na základe

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 6/6/2019, 21:07
od arten
Juraj Tichý píše: Eagle V ma uvadzanu prekrocitelnost 0,5m. Pozaduju 0,9m. Zetor ma 1m.
už som si všimol a doplnil.
Tie oficiálne uvádzané údaje sú: Zetor, Patriot, 0,9m, Ejdar 1,1, ale najskôr bude kvôli rovnakým kolesám úplne rovnaká.
Aligator 0,85m a Eagle 0,65, ale tiež budú rovnaké - oboje majú 335/80R20...

No a prečo práve 0,9m a nie 0,65m, alebo napr. 1,2m? :D To na základe akého kritéria sa zvolilo 0,9m?

A tá posádka je tiež chrumkavá - prečo 5 osôb? To dva vozy povezú jeden palebný tím??

Takže ostal Zetor a Ejdar...

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 6/6/2019, 21:24
od Juraj Tichý
A Ejdar neda to co postol Flader. Nema na SVK ziadne zazemie a za pol roka (lehota na dodanie prvych 6 vozidiel) ho nevybuduje. Zato Zetor ma sieť servisov po celom Slovensku.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 6/6/2019, 21:34
od mafky
Juraj Tichý píše: Tender je fraska, kriteria nastavene prisne a zaroven vyhovujuce pre jedno vozidlo a keby aj chceli dat svetovym vyrobcom cas na nejake riesenia ich vozidiel, tak daju na podanie ponuky 6 mesiacov. Nie jeden.
Preco by to mala byt hned fraska? Netvrdim, ze nebude (SNS ma skusenosti s fraskami), ale ak vyrobcom budu pripadat tie poziadavky diskriminacne, mozu sa obratit na UVO. Navyse ministerstvo samo uz davnejsie pripustilo, ze neexistuje vozidlo, ktore splna poziadavky na 100%. Kludne sa moze stat, ze ani jeden vyrobca z tych v uzsom vybere nesplni vsetky poziadavky.
Juraj Tichý píše:A Ejdar neda to co postol Flader. Nema na SVK ziadne zazemie a za pol roka (lehota na dodanie prvych 6 vozidiel) ho nevybuduje. Zato Zetor ma sieť servisov po celom Slovensku.
Prve predseriove vozidla sa vacsinou vyrabaju priamo o vyrobcu
arten píše: A tá posádka je tiež chrumkavá - prečo 5 osôb? To dva vozy povezú jeden palebný tím??
Arten, druzstvo ma byt od zaciatku rozlozene do dvoch vozidiel. 5 vojakov, je u vozidiel 4x4 standart (styria + jeden moze stat za manualnou lafetou s gulometom)

Najviac problemova je, podla mna, poziadavka na 1,2m brodenie. To vyraduje aj turecky NMS 4x4 a dokonca aj Yalcin.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 6/6/2019, 21:45
od Juraj Tichý
Mafky: nejde o predseriovu vyrobu. Ale o toto:
Dodávateľ musí zabezpečiť servisnú podporu 24/7 počas celej doby životného cyklu vozidla
A preco je to fraska? Lebo ak nastavis tender sposobom, ze podmienky plni prave jedno vozidlo, tak je zbytocny, nie?
Straca sa tym cas a to mohli podpisat zmluvu so Zetorom pred rokom a dnes by uz bolo prvych 40 vozidiel ma utvaroch.
Takto len s danoveho poplatnika robia somara.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 6/6/2019, 21:55
od Flader
Inak len to skúsim zrekapitulovať. Keď sa začalo vravieť o nákupe nejakých obrnených 4x4 tak si boli všetci istý, že to je šité na mieru pre Aligátor II Master, potom zrazu to malo byť isté pre Patriot, teraz zase pre Zetor. Čiže isté je len to, že nič vlastne nie je isté :D
Inak až na tú dĺžku by kritériá mohlo splňovať aj Dingo II. Kto máte nejaké info, ako je na tom Renault Sherpa? Na SVK bol pomerne často prezentovaný, čo spĺňa a v čom by bol problém?

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 6/6/2019, 22:02
od mafky
Juraj Tichý píše:Mafky: nejde o predseriovu vyrobu. Ale o toto:
Dodávateľ musí zabezpečiť servisnú podporu 24/7 počas celej doby životného cyklu vozidla
A preco je to fraska? Lebo ak nastavis tender sposobom, ze podmienky plni prave jedno vozidlo, tak je zbytocny, nie?
Straca sa tym cas a to mohli podpisat zmluvu so Zetorom pred rokom a dnes by uz bolo prvych 40 vozidiel ma utvaroch.
Takto len s danoveho poplatnika robia somara.
Vybudovat servisne stredisko pre 400 vozidiel by sa patrilo. V zabezpeceni servisu by som problem nevidel. Docasne, kym sa nevybuduje zavod na vyrobu a servis, ho moze robit hocikto s kym sa vyrobca dohodne.

Nejdem obhajovat ministerstvo (to uz nikto sudny ani nemoze), ale predstavte si co by robili Nad, Galko a im podobni, keby sa podpisala napriamo zmluva so Zetorom. Vobec by ich nezaujimalo, ze sa podpori slovensky vyrobok, hned by videli korupciu. A este raz, ak nie su presne stanovene tie tzv. no-go poziadavky, tak kludne moze vyhrat vozidlo, ktore nesplna napr. brodenie alebo vysku vozidla
Flader píše:Inak len to skúsim zrekapitulovať. Keď sa začalo vravieť o nákupe nejakých obrnených 4x4 tak si boli všetci istý, že to je šité na mieru pre Aligátor II Master, potom zrazu to malo byť isté pre Patriot, teraz zase pre Zetor. Čiže isté je len to, že nič vlastne nie je isté :D
Inak až na tú dĺžku by kritériá mohlo splňovať aj Dingo II. Kto máte nejaké info, ako je na tom Renault Sherpa? Na SVK bol pomerne často prezentovaný, čo spĺňa a v čom by bol problém?
Sherpa taktiez nesplna to brodenie 1,2 m (dokaze len meter)

Dovolim si otazku do plena; Je tu niekto, komu vylozene vadi, ze OSSR dostanu Gerlach?

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 6/6/2019, 22:03
od arten
Juraj Tichý píše:A Ejdar neda to co postol Flader. Nema na SVK ziadne zazemie a za pol roka (lehota na dodanie prvych 6 vozidiel) ho nevybuduje. Zato Zetor ma sieť servisov po celom Slovensku.
To by nemal byť problém. Ejdar je COTS a Malkina podpíše zmluvu s nejakým lokálnym, je ich tu dosť.
mafky píše: Arten, druzstvo ma byt od zaciatku rozlozene do dvoch vozidiel. 5 vojakov, je u vozidiel 4x4 standart (styria + jeden moze stat za manualnou lafetou s gulometom)
No pozri, pri 5 čl. posádke to máš veliteľ, vodič, strelec a len 2ks výsadku. Pri 7 čl. už vysadzuješ plnohodnotný palebný tím.
To by mali zvládať: Ejdar (9), Eagle (4+4), Patriot (8) a z odretými ušami Master. Ale Gerlach vo verzii so zbraňovou stanicou, kde operátor sedí a "nemoze stat za manualnou lafetou s gulometom" - už nie. :D
mafky píše:Najviac problemova je, podla mna, poziadavka na 1,2m brodenie. To vyraduje aj turecky NMS 4x4 a dokonca aj Yalcin.
Neviem odkiaľ čerpáš, ale všetky vozidlá o ktorých tu debatujeme majú min. 1,2. Okrem Jalcina, ktorého spomínaš (1,1) :eek:

Ostáva Zetor Gerlach :mrgreen:

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 6/6/2019, 22:07
od Vestly
Nesher píše:Můžeš to prosím nějak blíže vysvětlit? proč zrovna tyhle 3 auta a ne jiná?
Pretoze urcite neupustili od vyroby na Slovensku, kedze sa snazia vyvolat dojem ze ozivuju nas zbrojny priemysel. Co sa tyka L-ATV, poslednou dobou od Americanov dost nakupujeme (F-16, UH-60M, pravdepodobne radary a pod.) tak kto vie na com sa dohodli. Kedze uz nepozaduju vlastny vyvoj tak Oskhosh je podla mna spat v hre (aj ked po precitani poziadaviek som si tym neni taky isty :( )

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 6/6/2019, 22:27
od Nesher
Vestly, díky!

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 6/6/2019, 22:51
od mafky
arten píše: Neviem odkiaľ čerpáš, ale všetky vozidlá o ktorých tu debatujeme majú min. 1,2. Okrem Jalcina, ktorého spomínaš (1,1) :eek:
Potom sa ospravednujem, nejako som mal zafixovane, ze vsetci okrem Gerlachu, Patriotu a Yalcina (tych najvacsich vozidiel) brodia max meter.
arten píše:No pozri, pri 5 čl. posádke to máš veliteľ, vodič, strelec a len 2ks výsadku. Pri 7 čl. už vysadzuješ plnohodnotný palebný tím.
To by mali zvládať: Ejdar (9), Eagle (4+4), Patriot (8) a z odretými ušami Master. Ale Gerlach vo verzii so zbraňovou stanicou, kde operátor sedí a "nemoze stat za manualnou lafetou s gulometom" - už nie. :D
Povodna poziadavka bola na 2+4, tj. vodic, operator + 4 čl. vysadok. Donedavna (neviem ako je to dnes) navyse BVP, pre malo personalu, funguvali len so 6 čl. vysadkom, takze v tych piatich miestach (2+3) by som nevidel problem. Prave naopak ministerstvo tak zvolnilo voci mensim vozidlam

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 6/6/2019, 23:18
od arten
Vestly píše:
Nesher píše:Můžeš to prosím nějak blíže vysvětlit? proč zrovna tyhle 3 auta a ne jiná?
Pretoze urcite neupustili od vyroby na Slovensku, kedze sa snazia vyvolat dojem ze ozivuju nas zbrojny priemysel. Co sa tyka L-ATV, poslednou dobou od Americanov dost nakupujeme (F-16, UH-60M, pravdepodobne radary a pod.) tak kto vie na com sa dohodli. Kedze uz nepozaduju vlastny vyvoj tak Oskhosh je podla mna spat v hre (aj ked po precitani poziadaviek som si tym neni taky isty :( )
Vestly, ale ako pozerám, tak pozerám, požiadavka výroby na Slovensku nie je v podmienkách, dokonca ani vo vyhodnocovacích kritériách :shock:

Je tam toto: "Vozidlo musí byť vyrobené alebo používané v členských štátoch Severoatlantickej aliancie NATO alebo Európskej únii (EÚ) z dôvodu interoperability vo vzťahu k záväzkom z medzinárodných zmlúv."

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 6/6/2019, 23:30
od Juraj Tichý
Ja som nasiel Yalcina brodenie 0,7m. Nie je 1,1m s pripravou?

https://www.google.com/amp/s/defence-bl ... 4.html/amp

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 7/6/2019, 15:58
od Juraj Tichý
Na Slovensku bude v roku 2022 rozsiahle cvičenie Síl pre špeciálne operácie
Cvičenie nesie názov Slovak SOF Shield.



https://domov.sme.sk/c/22139350/na-slov ... z5qAeNC8B1