Stránka 19 z 34
Napsal: 29/6/2011, 10:28
od krizak
Tady v tomto odkazu porovnání amerických a evropských stíhacích letadel, asi jse tomu dá věřit tak F-22 nemá takovou převahu nad Tajfunem nebo stíhačkou Rafal.
http://www.dept.aoe.vt.edu/~mason/Mason_f/F22S06.pd
Například taková blbost jako stoupavost-15.OOO metrů/sekundu !!
Napsal: 29/6/2011, 10:49
od jersey.se
No ono vůbec, s nikým nepotvrzenými daty je nakládáno jako s ověřenými a jsou prezentována pouze čísla o velikosti tahu, hmotnosti a geometrické velikosti. Takto se porovnávat letadla nedají. Ano, dost vypoví úhlové rychlosti, ale ty jsou dle mého názoru téměř u všech letadel špatně. Pak by pomohly specifické přebytky tahu pro různé rychlosti a výšky (například jak je možné že v transsonické rychlosti má Gripen značně lepší SEP než F-16 nebo F/A-18? Poměr statického tahu ku hmotnosti tomu neodpovídá, ale přece je to pravda).
Napsal: 29/6/2011, 11:05
od Hans S.
Jersey: Protože aerodynamika vysokých rychlostí je sviňa

Napsal: 29/6/2011, 11:08
od jersey.se
To taky, ale kdo jí políbí, tomu se bohatě odmění a promění se v princeznu

Napsal: 5/8/2011, 22:09
od El Diablo
Napsal: 13/8/2011, 18:05
od krizak
Grafy -jakou rychlost prototyp YF-22 ve zkouškách dosáhl v r.92
U sériových F-22 až tak moc lišit nebude...
Návrhy F-22 z poloviny 80. let...
Napsal: 13/8/2011, 22:30
od cover72
Může se to lišit celkem dost, protože aerodynamiku vcelku výrazně ladili (vč. úprav křídel a VOP) - a vzhledem k tomu, jak důsledně jsou tajeny podobné grafy u mnohem méně "top-notch" letounů si nemyslím, že by to mělo nějak extrémní vypovídací hodnotu.
Napsal: 14/8/2011, 13:36
od krizak
Cover72-máš naprostou pravdu ohledně úprav aerodynamiky letounu :
Tak tedy aspoň menší náhled jak na tem vývoj F-22,začátkem 90. let....
Vizualizace víru, který vzniká při manévrování, rychlost M 0,6-0,9. Na Indickem foru sem narazil na tvrzení indického pilota, kterému to prozradil
pilot USAF- "F-22 MA VE VÝŠCE 20.000 STOP USTÁLENOU MANEVROVATELNOST-28 st/sekundu.

Napsal: 17/8/2011, 12:58
od krizak
http://www.defencetalk.com/usaf-to-cond ... ors-36421/
USAF i nadále provádí testy kyslíkového generátoru a dokonce vytvořila na
vyřešení problému -mozkový trust.
Tady na temto grafu vidět v jaké výšce hlídkují US.stíhačky
Ruské stíhačky Mig-29, SU-27, při hlídkovém letu též maximalní letovou
výšku 12-14 OOO metrů
Napsal: 23/8/2011, 10:13
od Jája
Koho by zajímalo jak má F-22 tlusté sklo kokpitu, tak doporučuji foto níže na
TÉTO stránce. Pilotovi se to trochu zaseklo tak museli použít rozbrušku.
Napsal: 2/9/2011, 09:17
od krizak
Tak v USA končí výroba F-22 a právě v době kdy bude nejvíce potřeba,viz
činská J-20 a ruská T-50.
http://www.militarybox.cz/news/vyroba-posledniho-f-22a/
Napsal: 2/9/2011, 09:50
od skelet
však ona se ta výroba ještě spustí...
Napsal: 2/9/2011, 09:57
od jersey.se
Bude-li za co.
Napsal: 2/9/2011, 10:29
od xyz989
Keď bude USA potrebovať F-22, tak začnú kvantitatívne uvoľňovať a hneď majú začo vyrábať.
Napsal: 2/9/2011, 10:33
od jersey.se
Pučej si od Číny...
Napsal: 2/9/2011, 11:55
od asija
To sklo (resp. PolyCarbonat) me zaujalo. Cetl jsem ze kokpit F-22 je nejvetsi jednolity kus polykarbonatu (jako na hmotnost).....
tak se divam na cenu - 182 000,- USD za kus plastu.
Tedy je to nejak technologicky narocne na vyrobu ( jestli polykarbonat se tezko zpracovava v takove velikosti /tlousce ) nebo je ta cena dana dalsi upravou ( pozlacevani kvuli stealth , antireflexni vrstvy, pripadne nejake povrchove vytvrzeni jako na brylich)
protoze si porad rikam ze 2x1m tlousky 5mm deska polykarbonatu stoji v OBI nejakych 1500,- Kc

Napsal: 2/9/2011, 11:57
od jersey.se
Škoda že už skončila výroba, mohli bychom polykarbobát vyvážet z EU do USA...
Napsal: 2/9/2011, 12:51
od krizak
Amíci snad tu výrobní linku na F-22 nezavřou na trvalo.Tady podle té
ruské rozborky má F-35 manévrovatelnost na úrovni cihle! Maximální úhlov.
krátkodobá rychlost činí 21-23 st/sekund. Rafal ,Gripen,Tajfun má kolem
30st/sekund a SU-35 má zhruba 36st/sekund
http://www.avia.ru/press/13366/
Tady podle tehoto odkazu snad přece jen amíci nejsou tak hlopí aby zavrhli
jedinou stíhačku,která by obstála se ctí proti T-50 . Snad dokonce pracují
na vylepšení konstrukce F-22 aby předčila ruskou HYDRU/T-50,tak Rusové
pojménovali neoficiálně svojí stíhačku.
http://www.lenta.ru/articles/2011/08/31/f22/
Stíhačky F-22,SU-27,MIG-29
Mhh..tak nějak bych řekl, že v tem jaksi moc rozdil nevidím

Napsal: 16/12/2011, 14:18
od krizak
Tragická havárie z 16.11.2010 objasněna,viníkem je údajně mrtví pilot.Pád letounu způsobil když se snažil zapnout záložní kyslikový system...
http://www.lenta.ru/articles/2011/12/16/f22/
Napsal: 19/12/2011, 11:41
od krizak
Tak v USA byl vyroben poslední RAPTOR F-22, nakolik vlastně USAF přišel jeden RAPTOR ? Výrobní cena jednoho letounu podle firmy LM je 137 miliónu dolarů, což je jen o 27 miliónu více jak ten nepovedený všeuměl- F35. Za 196 letadel bylo včetně vývoje zaplaceno 74 miliard dolarů,přepočet na letoun to je 377 miliónu dolarů. RAPTOR bude v aktivní službě asi 40 let a provozní výdaje budou činit asi 59 miliard dolarů. Celkové výdaje na F-22 tedy budou 133 miliard dolarů, přepočet na letoun je tedy 678 miliónů dolarů. Je to obrovská částka , ale bylo by lepší vyvinout jednodušší verzi F-22 a zahájit masovou výrobu a F-35 zrušit
http://gizmodo.com/5868405/buyers-remor ... eally-cost