Stránka 19 z 25

Re: Mig-23

Napsal: 14/5/2014, 08:43
od jersey.se
Nebyla to ta samá firma co zrepasovala MiG-21 Rumunům? Opravdu skvělé letadlo! :mrgreen:

Re: Mig-23

Napsal: 14/5/2014, 11:17
od Alchymista
Myslíš "cukrové" Mig-21 Lancer, čo nesmú prísť do styku s vodou? Tak tie robila rumunská firma Aerostar s izraelčanmi.

Re: Mig-23

Napsal: 14/5/2014, 11:56
od Mirek58
Alchymista:_
Myslíš "cukrové" Mig-21 Lancer, čo nesmú prísť do styku s vodou? Tak tie robila rumunská firma Aerostar s izraelčanmi.
Cože???
Honem nakrm oko, prosím!

Re: Mig-23

Napsal: 14/5/2014, 12:32
od Alchymista
Hoď si to do gúglu. Proti MF alebo bis minimálne rozdiely, menila sa hlavne elektronika.

Re: Mig-23

Napsal: 14/5/2014, 21:33
od Flogger G
V dokumentu vidění technici a inženýři byli oblečeni jako zaměstnanci ruské či ukrajinské továrny, nápisy v pozadí psány azbukou.

MiG-21 Lancer byl trošku probírán na příslušném místě.

Re: Mig-23

Napsal: 14/5/2014, 21:44
od Alchymista
Normálka - takých po svete chodí... V blave sa ukrajinci, ale skôr rusi, starajú o albánske nákladné An-26. Letové posádky sú tiež z východu.

Re: Mig-23

Napsal: 23/7/2014, 21:48
od Mike
Záběry z kokpitu syrského MiGu-23
zde

Re: Mig-23

Napsal: 7/12/2015, 22:26
od istrebiTEL
Dávam do pozornosti nevšedne podvesenú spárku na severnej stojánke 1.slp a zároveň zaujímavú stránku http://www.pilotialetadla.cz/

Obrázek

Obrázek

Re: Mig-23

Napsal: 8/12/2015, 14:25
od absik mmr
Čo je na tom nevšedné? Je síce pravda že u nás sa vešala centrálna PPN ale všetky bitevné verzie mohi nosiť 2 PPN na pohyblivých častiach krídiel.

Re: Mig-23

Napsal: 8/12/2015, 15:26
od skelet
I stíhací.. ale pouze v přeletové konfiguraci, neboť tyto závěsníky se nemohly přizpůsobit změně šípovitosti křídla.

Re: Mig-23

Napsal: 9/12/2015, 21:46
od Flogger G
absik mmr píše:Čo je na tom nevšedné? Je síce pravda že u nás sa vešala centrálna PPN ale všetky bitevné verzie mohi nosiť 2 PPN na pohyblivých častiach krídiel.
Zase tak mnoho fotografií čs. "Třiadvacítek" se třemi podvěšenými nádržemi neexistuje.
Sice se zkoušely dolety a vytrvalost jednotlivých verzí a dvě spárky MiG-23U letěly v r. 1986 takto navěšené do Astracháně, verze MF a ML byly vybaveny jen podkřídlovými nádržemi (už to tu zmíněno bylo), ale běžně se tato konfigurace nepoužívala ani u VVS. Jak píší skelet a Pop, pilot nemohl "cvičit" s křídlem při navěšených podkřídlových nádržích. I tohle se dá ve vlákně najít.
Z vlastní zkušenosti vím, jaká makačka to byla, když se tyto nádrže podvěšovaly a svěšovaly. Obyčejně se muselo sejít alespoň sedm lidí, aby byla montáž technologicky správně provedena a pro zúčastněné bezpečná. Po navěšení obou nádrží bylo nutné prověřit elektrickou signalizaci podvěšení nádrží. Teprve poté se nádrže naplnily palivem asi tak na 100 litrů a vyzkoušela těsnost potrubí a funkčnost signalizace jejich vyčerpání. Současně byla prověřována automatická blokace manipulace s křídlem a omezení vysunutí vztlakových klapek pouze do polohy 25° i při použití tlačítka ovládání klapek do polohy 50°. Po této kontrolní motorové zkoušce mohl technik nádrže naplnit na plných 800 litrů.

Kolegovi istrebiTEL děkuji za hezké fotografie MiGu-23U v plné palivové konfiguraci.

Re: Mig-23

Napsal: 10/12/2015, 09:46
od Ejdou Rotacak
Extrémně nízký průlet Migu - 23 ML.....divím se, že pilot dokázal s tak obrovskýma varlatama vůbec vzlétnout. Na té fotce před začátkem videa to vypadá, že je nad runwayi max 50cm
http://navratdoreality.cz/?p=view&id=22439

Re: Mig-23

Napsal: 15/3/2016, 12:51
od Flogger G
Podle toho, co jsem vyhledal o možné modernizaci stíhacích a dvoumístných letadel MiG-23 ML/MLD/U, byla největší pozornost věnována prodloužení životnosti draku především v oblasti centroplánu a trupové nádrže č. 2, kde se koncentrovalo největší namáhání konstrukce. Samozřejmě, na modernizovaných a revitalizovaných strojích proběhla výměna potrubí a kabeláže. Opravárenské podniky nabízely potenciálním klientům nový radiolokátor a celý zbraňový a navigační systém. Integraci družicové navigace GPS nebo ruské, přilbový zaměřovač a možnost použití modernějších PLŘS např. R-27, R-73 a R-77. U verze ML obsahovala modernizace přechod na drakový standart MLD - zářez náběžné hrany křídla i na pevné části křídla, vírové plošky na kořeni tyče PVD, změnu systému řízení SAU 23 v oblasti automatické aktivace mechanizace křídla v závislosti na úhlu náběhu a velikosti vychýlení plovoucího stabilizátoru a výmetnice klamných cílů.
Podle rozsahu prací bylo možné životnost letadel prodloužit z původních 17 ti na 20 až 25 let provozu.

Re: Mig-23

Napsal: 15/3/2016, 13:12
od kenavf
Ejdou Rotacak píše:Extrémně nízký průlet Migu - 23 ML.....divím se, že pilot dokázal s tak obrovskýma varlatama vůbec vzlétnout. Na té fotce před začátkem videa to vypadá, že je nad runwayi max 50cm
http://navratdoreality.cz/?p=view&id=22439
To čo asi nazývaš "varlata" je sklopné.
Na zemi je to sklopené a do zvislej polohy sa to nastaví až vo vzduchu.

Re: Mig-23

Napsal: 15/3/2016, 15:15
od kozlustechnykus
Ejdou Rotacak nejspis mluvil o opravdovych varlatech, ktera rostou pilotum mezi nohama :)

Re: Mig-23

Napsal: 15/3/2016, 15:42
od Ejdou Rotacak
přesně tak....měl jsem na mysli koule.....pořádný bejčí :razz:

Re: Mig-23

Napsal: 10/12/2017, 21:52
od Flogger G
Další část otázky:
Nedavno jsem sledoval jakýsi rusky komentovaný propagační film letecké továrny, která nabízela generální repas a modernizaci letadel MiG-23MLD. Na konci filmu bylo srovnání repasované MLD s MiGem-29A, které celkově vyšlo ve prospěch modernizované Třiadvacítky.

I naše letectvo mohlo pro svoje MiGy-23ML pořídit technologii na prodloužení životnosti na 20 let (mohli jsme je nechat prodloužit až na 22 let) a 2 000 letových hodin, současně bylo možné repasovat ML na MLD a zmodernizovat avioniku i výzbroj.
Naposledy upravil Flogger G dne 17/9/2014, 10:56, celkově upraveno 1

Zde je ke shlédnutí avizovaný dokument. https://www.youtube.com/watch?v=t0fg1rHHXM0

Re: Mig-23

Napsal: 10/12/2017, 22:24
od kenavf
Flogger G píše:Další část otázky:
Nedavno jsem sledoval jakýsi rusky komentovaný propagační film letecké továrny, která nabízela generální repas a modernizaci letadel MiG-23MLD. Na konci filmu bylo srovnání repasované MLD s MiGem-29A, které celkově vyšlo ve prospěch modernizované Třiadvacítky.

I naše letectvo mohlo pro svoje MiGy-23ML pořídit technologii na prodloužení životnosti na 20 let (mohli jsme je nechat prodloužit až na 22 let) a 2 000 letových hodin, současně bylo možné repasovat ML na MLD a zmodernizovat avioniku i výzbroj.
Naposledy upravil Flogger G dne 17/9/2014, 10:56, celkově upraveno 1

Zde je ke shlédnutí avizovaný dokument. https://www.youtube.com/watch?v=t0fg1rHHXM0
Kedysi som sa stretol s človekom ktorý o sebe hovoril že bol letecký mechanik,tak som sa ho opýtal prečo sa vyradili najprv Mig-23 a až potom Mig-21.Hovoril že Mig-23 mali podstatne väčšie prevádzkové náklady a náročnejšiu údržbu.

Re: Mig-23

Napsal: 11/12/2017, 19:54
od mrfelix
Kenavf: Oficiální zdůvodnění vyřazení MiGu-23 bylo, že už mu nezbývají "resursy", zatímco MiGům-21 zbývají. Jakoby papírová životnost bylo něco, co nejde v podstatě levně zvýšit.

Z pohledu kluka fandy to pro mne tehdy byly zářezy: Výměna MiGů-29, vyřazení Migů-23 a ponechání jednadvacítek. Dodnes je jediným kladem těchto kroků, že nyní máme Gripeny. Při ponechání 23 nebo 29 by asi Gripeny dodnes nebyly.

Re: Mig-23

Napsal: 11/12/2017, 20:54
od Flader
Tie 23 mohli veru ešte chvíľku polietať.