Stránka 19 z 131

Napsal: 5/8/2011, 19:12
od Franz Trubka
Tony, jedna otazka. Za mlada jsem lepil modylky z NDR a Prostejova. Favoritem byl MiG 19, tech jsem slepil asi osm. Jaky mas nazor na kvalitu tehle stavebnic? V ty dobe nebylo nic jineho k dostani, jedine v Tuzexu. Mel jsem asi 3 stavebnice od Revellu, ale prisly mi horsi, nez ty "nase"

Hotové modely letadel a další létající techniky

Napsal: 5/8/2011, 20:02
od TonyHazard
Franz Trubka píše:Tony, jedna otazka. Za mlada jsem lepil modylky z NDR a Prostejova. Favoritem byl MiG 19, tech jsem slepil asi osm. Jaky mas nazor na kvalitu tehle stavebnic? V ty dobe nebylo nic jineho k dostani, jedine v Tuzexu. Mel jsem asi 3 stavebnice od Revellu, ale prisly mi horsi, nez ty "nase"
Franzi, tím jsem si také prošel. :) Nejdříve to byly modely dopravních letadel z NDR (.....TU-114, TU-134, TU-144, Comet, Caravelle...), později jsem zkoušel i ty z KZ Prostějov. Zdáli se mi malé, tak jsem jeden čas lepil "chmelnice", dvojplošníky ze Směru Praha (Albatros, Fokkery, Nieuport, Sopwith Camel, Se 5a, Avro....). Přednost však u mě měla obrněná technika, tanky v měříku 1:30. Slepil jsem i pár lodí.
Názor na naše stavebnice mám kladný, nevidím rozdíl mezi nimi a stavebnicemi od Revellu (měl jsem jich pár, ale na kvalitní hodnocení / porovnání je to hodně let zpět). Když je kvalitní forma, nemůže být být špatná stavebnice, tím i model. Viděl jsem ty naše modely postavené od profíka a byly perfektní.

Napsal: 5/8/2011, 20:20
od p3tris
Franz Trubka píše:Tony, jedna otazka. Za mlada jsem lepil modylky z NDR a Prostejova. Favoritem byl MiG 19, tech jsem slepil asi osm. Jaky mas nazor na kvalitu tehle stavebnic? V ty dobe nebylo nic jineho k dostani, jedine v Tuzexu. Mel jsem asi 3 stavebnice od Revellu, ale prisly mi horsi, nez ty "nase"
Co já vím, byly prostějovské stavebnice žádaným zbožím i v zahraničí. Formy byly dělány podle skutečných plánů a když něco technik nevěděl, jednoduše si to dojel změřit do Kbel, protože většina reálných předobrazů stála právě tam. Takže pokud si pamatuju, byly (a stále jsou) vychvalovány pro svojí přesnost. Nevím, jestli to byla jen reklama, ale říkalo se, že Spitfire z KP byl svého času nejlepší model tohodle letadla v 1:72 na světě.

Napsal: 5/8/2011, 23:58
od Sancho
Pokud se můžu vložit do diskuse-
Modýlky od KP vs Revell- KP určitě byly hezčí, ale podle mého bylo s Revelly vždycky míň práce- tmelení broušení atd., zejména tak 10 a víc let zpět (za dětských let se mi do ruky dostalo i pár stavebnic už v tu dobu lehce postarších) si pamatuju že na odlitkách od Kovozávodů bývalo strašně moc otřepů. Na modelech u nových forem už se to nestává, ale starší formy (ještě s pozitivním rytím, jako třeba onen zmiňovaný Spit) jsem potkal s otřepy ještě před pár lety.

Na druhou stranu Revell má zvláštní zlozvyk jinak perfektnímu letadlu (tušim např. Ju-52 to měla) nacpat zespoda trupu nepřehlédnutelně velký štítek "Copyright by Revell, Germany" což je teda zhovadilost non plus ultra, zvlášť na něčem s tak hustým (= blbě zrekonstruovatelným po vybroušení) rytím jako vlnitej plech na Tetičce Ju...

Napsal: 6/8/2011, 06:28
od Franz Trubka
Dik za odpoved, chlapci.A dalsi otazka. Nekdy v osmdesatych letech se u nas objevily stavebnice /spis polostavebnice/ ze SSSR. Mel jsem T 34, moc se toho tam nelepilo, spis skladalo. Pasy z mekceneho pvc, dalo se to i postrkovat. Moji dva chlapeckove z toho za pul dne udelali vrak od Kurska. Mate nekdo informace o modelarskem deni v SSSR a soucastnem Rusku? Tony, asi je to trochu nostalgie, ale ten Comet , Caravella, B 737 z NDR vypadali nadherne.A ktomu ten provinily pocit, ze lepim neco ze zapadu :D Venoval jsem se spis drahovemu automodelarstvi,letadla jsem mel tak trochu bokem. Tady, na stara kolena jsen si pred osmi lety koupil letadlovku Nimitz. Porad je v krabici, ale jednou se do ni urcite dam

Hotové modely letadel a další létající techniky

Napsal: 6/8/2011, 17:45
od TonyHazard
Mate nekdo informace o modelarskem deni v SSSR a soucastnem Rusku?
Modelářské dění nijak nesleduji, ale myslím, že hlavní výrobce modelů v Rusku bude firma Zvezda. Má docela bohatou nabídku sovětské a ruské techniky.

Napsal: 6/8/2011, 20:03
od p3tris
Za socialismu byly docela populární sovětské modely firmy Novo, což byly vlastně staré formy od anglické firmy Frog. Stejně tak jako naše Směry byly vlastně francouzské Hellery s hezčíma kresbama J. Velce.

Napsal: 6/8/2011, 23:24
od Martin.K
Franzi pár nejznámějších, něco je Rusko, něco Ukrajina, atd.:
Zvezda - http://www.zvezda.org.ru/eng/catalogue.shtml - asi nejznáměší
ICM - http://www.icm.com.ua/index.php
ACE - http://www.acemodel.com.ua/?p=catalogue&l=en
Miniart - http://miniart-models.com/
Master Box - http://www.mbltd.info/index.htm - perfektní figury
a další Alan, Alanger, Ark Models, Eastern Express, Maquette, PST, UM a spousta dalších.

Mírně zkulturněný Hellcat z Vojenských letadel

Napsal: 7/8/2011, 10:44
od Ricchochet
otočené podvozkové nohy, obarvené disky, natřený motor a centrální část vrtule.

Obrázek Obrázek před a po úpravě

Napsal: 8/8/2011, 14:22
od p3tris
> Ricchochet: Hnedka to vypadá líp :)

Na miniwojne se objevila fotka UH-1 od Amercomu v lepší kvalitě. Za zaváděcí cenu si Huyho určitě koupím a potom se uvidí, ale vypadá to na další sbírku. Jen nevím, kam to budu dávat.

Koukněte tady: http://miniwojna.blogspot.com/search/label/Amercom

Napsal: 8/8/2011, 14:55
od hornet
Copak úprava Hellcata je opravdu pěkná, o to nic. Jen si sám kladu otázku co všechno předělávat. U svých modelů jsem zatím pouze přepracoval podvozek u Me-262 a Hurricanu, příďovou podvozkovou nohu u F-104 a otáčel baky na P-51.
Jenže zrovna u Hellcata, kterému také chci napravit podvozek, by se mělo ještě třeba opravit zavěšení HVARů. Mimochodem, jistě jste si všimli, že všechny použité bomby a rakety jsou nesprávně pootočené. Jejich stabilizátory při pohledu zepředu mají být v pozici „x“, nikoliv „+“. Výjimkou jsou pouze Sidewindery na koncích křídel a polozapuštěné Sparowy u F-4C, ty jsou také správně, jinak to platí u všech modelů, které jsem viděl.
A co kokpity, to je kapitola sama pro sebe. Takže řečnická otázka, jak daleko vůbec jít, aby to mělo u těchto levných modelů smysl?

Napsal: 8/8/2011, 16:52
od p3tris
Já osobně se chystám jak u letadel, tak u obrněné techniky, jen na ty nejvíc do očí bijící úpravy, jako byly právě tyhle nohy nebo obráceně vlepená sedačka. A to ještě výhledově. Pokud bych chěl dokonalý model, radši bych si koupil třeba kit od Hasegawi, protože u toho by bylo určitě míň rozčilování než opravovat chyby na levných kovácích.

Napsal: 8/8/2011, 17:50
od Ricchochet
Já kupuji tyhle modely jen pro to, že jsou levné a s přimhouřením oka je lze používat jako hezkou dekoraci v prostředí, kam by si kit nikdo neodvážil dát. Sám lepím modely a jasně vidím, že úroveň modelů od Amercomu je při pohledu ze vzdálenosti menší než metr a půl zoufalá. Z části je to dáno už konstrukcí ( spoje, šrouby , díry pro stojánky atd) a z části ubohou práci vohnoutů, co to za dolar na hodinu lepí. Opravuji jen největší zvrácenosti ( křivé podvozky, špatnou geometrii VOP , nesmyslné barvy motorů a podobně ) Jak říkám, jako dekoraci do práce na stůl to beru. Na realitu mám své kity :-)

P.S. Všiml jsem si, že kvalita konstrukce ( ne tedy práce dělníků při sestavení modelů ) postupem času klesá. Kupuji jen modely z WWII, ale příjde mi že první modely ( Spitfire, Hurricane, Zero ) jsou absolutně kvalitativně jinde než třeba Corsair či Hellcat. To jsou nějaké plastové sračky.

Re: Mírně zkulturněný Hellcat z Vojenských letadel

Napsal: 15/8/2011, 14:38
od zved
Ricchochet píše:otočené podvozkové nohy, obarvené disky, natřený motor a centrální část vrtule.
Otočené nohy - dobrý, ten motor taky. ale nejsem si jistý těma diskama. Na fotce na úvodní straně časopisu k modelu to nevypadá, že by disky byly stříbrné. Ani na fotce ze strany 7 tam disk nesvítí. Třeba to měla zrovna tahle série fakt natřený jinak,...

Napsal: 15/8/2011, 14:43
od zved
hornet píše:Jen si sám kladu otázku co všechno předělávat. U svých modelů jsem zatím pouze přepracoval podvozek u Me-262 a Hurricanu, příďovou podvozkovou nohu
Jak konkrétně si přepracoval ty podvozky?. Do letadel moc nevidím, takže uvítám radu. Jo a u Me-262 - patří skutečně na ocasní plochu hákový kříž? Měly to tam všechny tyhle mesry (a hlavně - konkrétně tento)?

Napsal: 15/8/2011, 14:54
od p3tris
zved píše:Jo a u Me-262 - patří skutečně na ocasní plochu hákový kříž? Měly to tam všechny tyhle mesry (a hlavně - konkrétně tento)?
Tohle je otázka dělaná spíš pro Hanze S., ale podle toho, co vím já, tak všechny německý bojově nasazený letadla svastiku na směrovce měly. Tady bude spíš problém s modelem. Podle mě výrobce přebírá modely i kamufláže od různých dalších výrobců (DeAgostini, HobyBoss apd.) a vzor pro tenhle konkrétní se prodává i v zemích, kde je svastika i na modelech zakázaná. Například u modelů od firmy Altaya hakenkreutz chybí všude.

Obrázek
Konkrétně tento je jeden z nejslavnějších Me-262 vůbec, "Žlutá 8" Waltera Nowotnyho a ten ho měl na sto procent.

Napsal: 15/8/2011, 15:07
od velitel
Tak nějak to bude. Asi to obšlehli podle nějakého modelu, který byl určený na trh Rakouska nebo Německa - to jsou totiž jediné dva státy, aspoň co já vím, kde jsou svastiky i na modelech zakázané. Resp. na modelech, které jdou do maloprodeje. Např. pro využití v muzeích apod. je možná výjimka.
Někteří výrobci dělají ale dvě šarže: se svastikou a bez. A pak jsou takoví, kteří se s tím nechtějí moc babrat, tak to udělají bez. U kitů to zase funguje např. tak, že se svastika musí spojit ze dvou kusů.
Zajímavé ale je, že když jsme byli v Zeltwegu, tak mraky Rakušanů nebo Němců o totmo zákazu vůnecnic nevědělo a krozně se divili, že mezky jsou bez-

Napsal: 15/8/2011, 16:34
od zved
Díky kluci, pokusím se někde sehnat svastiku z nějakého modelu,...

Napsal: 16/8/2011, 13:30
od hornet
TO zved:
K úpravě podvozku u Me-262. Nejprve jsem si stáhl nějaké fotky s detaily a také výkresy, či náčrty. Šlo mi především o postavení samotného modelu, nikoliv s přídí mírně pokleslou, ale spíš naopak. A také o vytvoření typického sklonu příďové podvozkové nohy s kolem dopředu. Toho jsem docílil řízeným násilím, tedy postupným tlakem. Ona si to podvozková noha nechala líbit a dokonce ani nepraskla.
Mnohem více práce bylo s hlavním podvozkem. Začal jsem tím, že jsem ho v podstatě vylomil se snahou o co nejmenší poškození. Pak nastalo zkracování a zkoušení nasucho, aby model stál v požadované poloze. Pokud si vybavuji, kvůli poloze vzpěr bylo nutné podvozkové nohy zaměnit, stejně jako prohodit kryty podvozkových dveří. Vše jsem lepil prostolepem Loctite gel, mám s ním u těchto úprav zatím dobré zkušenosti. Nebyla to žádná cizelérská práce a v době své modelářské, tedy kitařské éry bych se musel stydět až do morku kostí. Nicméně teď se nemusím ošívat pokaždé, když můj zrak na Schwalbinu padne.

Napsal: 16/8/2011, 13:58
od p3tris
Já ho nechal na stojánku, takže mě klasický "posed" Švalbiny zas tak netrápí :) . Pokud mohu doporučit, pokud budeš používat "řízené násilí", mám docela dobré zkušenosti s manželčiným fénem. Před ohýbáním není od věci nožičku trošku prohřát.