Re: Opevnění byl jsem tam
Napsal: 7/5/2017, 21:55
Tys nam to teda nandal 

A co je to umění, nebo co tento pojem vyjadřuje.Mě docela fascinuje jedna věc - mává se tu uměním jak kdyby to byly housky na krámě, každej to zná, všichni všechno viděli nejmiň 3x, každej má argumentů jak koza bobků proč to či ono není (nebo je) umění, ale dohromady o umění posledních 100let ví naprostý kulový a ještě to vydává za přednost.
Mirek58: a to je přesně to o čem mluvím - jako se dá něco nastudovat o uměni barokním, stejně tak se dá nastudovat něco o uměním moderním nebo současném. Ad uměni - to je tvoje definice. Posledních dejme tomu 100 let - přesně od Duchampovo "fontany" - klidně si to najdi, to takhle není. A jde spíš o samotný proces myšlen ía vytváření. Faktme prostě je, že v současnosit umělec nemusí bejt ani v nejmenším zručnej řemeslník - byť je to pro něj samozřejmě výhoda. Jinými slovy v současné dobé je to v zásadě tak, že může být za umění považováno vše, co se za něj prohlásí. Vyjádřeno na příkladu - rozdíl hnusnym zahradnim trpaslikem na zahradě, úplně stejným hnusným zhradnim trpaslíkem v galerii je ten rozdíl, že ten druhej je v galerii a je tam kvůli nějakému kontextu. A to není nijak nové umění to je tak 60 let starý.Mirek58 píše:A co je to umění, nebo co tento pojem vyjadřuje.Mě docela fascinuje jedna věc - mává se tu uměním jak kdyby to byly housky na krámě, každej to zná, všichni všechno viděli nejmiň 3x, každej má argumentů jak koza bobků proč to či ono není (nebo je) umění, ale dohromady o umění posledních 100let ví naprostý kulový a ještě to vydává za přednost.
V základě něco umět, ovládat nějakou činnost. A navíc musí být nad rovinou řemeslného zpracování.
A to, jestli dotyčný něco umí, oceňují ostatní, okolí, diváci, konzumenti.
A ohrnování nosu nad někým, podle "mne" umění -rozumí jako koza petrželi-, je jen nadutá, prázdná poza.
Např J. Verne, ovládal dva obory, v hlavě se mu líhly fantastické nápady a uměl je stylizovat do písemné zábavné formy.
Bez těchto fant. nápadů by byl pouhým řadovým pisálkem, bez onoho slohového nadání by byl jen dalším v řadě pomatených vynálezců.
A co umí zde praný umělec v oblasti myšlenky?
Rozřezat bunkr?
Pouze nápad "obšlehl".
Provést dokonale řez?
Ani náhodou, sice může vydávat vzniklou křivotinu za záměr, ale nezvládl ani základ řemeslného provedení.
Jenom si na umělce hraje.
Můj osobní názor je, že ačkoli se mi to nelibí jako umění, tak řopíku mi je líto spíš proto, že ho rozřezal nějakej kretén, kterej má dost pomýlený důvody. Druhá strana mince je taková, že mě silně nasrala hysterie, která kolem toho propukla, a která je naprosto zbytečná protože to bylo celé naprosto legální. A on prostě nikomu neuškodil.
souhlas.. i když v tom máš podchyceno, proč kolem toho vznikla i ta hysterieMůj osobní názor je, že ačkoli se mi to nelibí jako umění, tak řopíku mi je líto spíš proto, že ho rozřezal nějakej kretén, kterej má dost pomýlený důvody. Druhá strana mince je taková, že mě silně nasrala hysterie, která kolem toho propukla, a která je naprosto zbytečná protože to bylo celé naprosto legální.
No - pokud nepřistavěl patro ani nezměnil půdorys tak by to mělo bejt cajk ne? I když jestli ho v tom úřad bude chtít vyprudit tak samozřejmě bude moct... páč je to úřad.kopapaka píše:Bleu: tak jestli to bylo legální se dozvíme až ze stanoviska stavebního úřadu.
Ono je umenie aj o tom, že niekedy nestačí zaujmúť pomocou spôsobu realízácie a prevedenia a je potrebné okolo toho "vytvoriť príbeh".A keď sa vytvorí ten správny príbeh tak usmerníš myslenie ľudí tak že uvidia umenie aj v tom trpaslíkovi.Pri manipulácii s názorom diváka si vždy spomeniem na film "Mlčení jehňátek" kde bol film nakrúcaný a režírovaný takým spôsobom, že na konci filmu, keď bolo vidieť že Hanibal Lector ide zabiť a zjesť nesympatického inšpektora polície,tak mu diváci fandili.Bleu píše:..Jinými slovy v současné dobé je to v zásadě tak, že může být za umění považováno vše, co se za něj prohlásí. Vyjádřeno na příkladu - rozdíl hnusnym zahradnim trpaslikem na zahradě, úplně stejným hnusným zhradnim trpaslíkem v galerii je ten rozdíl, že ten druhej je v galerii a je tam kvůli nějakému kontextu. A to není nijak nové umění to je tak 60 let starý....
ostatně jako celá postmoderna...kenavf píše:
P.S. Dnešný svet je o tých príbehoch.
Na Slovensku by to bolo na stavebne povolenie. Ohlásenie stačí napr. pri tomto prípadeBleu píše: No - pokud nepřistavěl patro ani nezměnil půdorys tak by to mělo bejt cajk ne? I když jestli ho v tom úřad bude chtít vyprudit tak samozřejmě bude moct... páč je to úřad.
Kód: Vybrat vše
pri stavebných úpravách, ktorými sa podstatne nemení vzhľad stavby, nezasahuje sa do nosných konštrukcií stavby, nemení sa spôsob užívania stavby a neohrozujú sa záujmy spoločnosti
No nevím. Mi nebyl Hannibal Lector sympatický ani vteřinu z celého filmu. Tím neříkám, že by mi byla sympatická kterákoli z těch postav - všecky se chovaly jako idioti a ještě na drogách.kenavf píše:Pri manipulácii s názorom diváka si vždy spomeniem na film "Mlčení jehňátek" kde bol film nakrúcaný a režírovaný takým spôsobom, že na konci filmu, keď bolo vidieť že Hanibal Lector ide zabiť a zjesť nesympatického inšpektora polície,tak mu diváci fandili.
No myslim, že jsem se to tady snažil vysvětlit, asi marně. Názor je názor. Pokud je pro tebe umění něco co vyvolává emoce - tak tady ten řopík jich vyvolal až až. A zavírat VUT? no nenech se vysmát je to směšný.Alfik píše: Ale - a to je zde důležité - jeho zdůvodnění ukazuje na to, co je to za člověka (nic moc) a že jeho fotr by měl dostat přes držku za to, jaké hovado vyrobil a vychoval. A školy do nichž chodil bych pokutoval, tu vejšku klidně i rozpustil a zavřel. Tohle si nezaslouží nic jiného, řopík neřopík.
Na umění mám poněkud svojský názor. Umění je to, co ve mě vyvolá nějaké emoce. Když např. vidím Romea a Julii, což by v reálu byl celkem banální příběh o dvou depresivních maniacích ze dvou mafiánských rodin, co se do sebe zabouchnou a spáchají sebevraždu, ocením, že ve mě vyvolá hra emoce - je mi jich líto a jejich rodin také.
Podobně, když vidím třeba Monu Lisu, mohu celé hodiny přemítat o tajemstvích, která ona zná a já ne - nejspíš proto se tak usmívá.
A i když vidím celkem banální krajinku s potůčkem a stromy (jedno takové zátiší mi visí za zády a třeba má i vysokou cenu, co já vím, ale pro mě je to hlavně památka), tak mohu meditovat nad tím zátiším.
Co je uměleckého na řezání betonu, fakt netuším. Stejně jako netuším, co je uměleckého na třech zelených čárách na růžovém pozadí, s názvem třeba "Jarní nálada" nebo pro mě za mě řeba "Lenin ve Finsku".
Galerie se neživí uměním. A školy umění nevyučují. Galerie a školy jsou na kšeft.