Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
Napsal: 20/1/2015, 21:03
Nesmíš si ten exportní stíhač představovat jako levnou F-35. Ale spíše jako FA-50 atd. Tedy nic složitého, vše na to vyškrabeš z regálů.
kenavf píše: Upraviť konštrukciu už hotového lietadla na CATOBAR je nemožné.A mám dojem že výrobnú linku na výrobu F-22 už zrušili.
Samozrejme že novovýroba a modernizovaných strojov. S tou linkou to nie je celkom tak. To že sa na nej robia dnes iné stroje neznamená nevratnosť procesov.skelet píše:Studie navalizované F-22 proběhly, ale dál než k ideovým výkresům to nešlo. V současnosti je linka pro F-22 rozebrána.
Kanada, Austrália, japonsko, J. Kórea a.i. veľmi silne dávajú najavo že namiesto F-35 by radšej F-22. Niektorí začali vyvýjať vlastné lietadlo. USA ale nemá záujem stratiť trhy, ani vplyv na spojencov.skelet píše:pochybuji, že všichni spojenci USA, respektive státy ležící v jejím vlivu na F-35 budou mít.
Ale ja hovorím o konfigurácii pre A-A boj. Dnes F-35 vie skryto niesť 2 (DVA!) AMRAAMy. To je na AA konfiguráciu predsa len trošičku máličko. Verzia s 6xAIM-120 sa ešte len testuje a k dispozícii bude tak 2020+Polarfox píše:To zaprvé není tak úplně pravda, protože třeba AIM-120 umí již nižší verze softwaru a zadruhé je to software...nepředstavuj si to jako že si koupíš letadlo a ono nebude nic umět, protože je to dejme tomu Block 1. Platformu máš, jen potřebuješ postupně integrovat výzbroj (včetně zahraničních typů). Navíc otázka zavádění jde výhledově do X dalších let a ta letadla budou sloužit desítky let...to je tak podstatné, že to není teď hned, dupy dup?arten píše:Trošku mimo tému, ale k tomuto si myslím, že nutne dôjde. Už dnes kopu potenciálnych klientov má problém akože bude F-35 vybojovávať vzdušnú nadvládu (konfiguráciu výzbroje pre AA boj má mať až nejaký Block 4)
Ak nebudú mať na F-35,tak pochybuju že by mali na F-22.arten píše:...K obnove F-22 bude podľa mňa okrem USN viesť ešte jeden kľúčový dôvod. A síce opačný ako:...skelet píše:pochybuji, že všichni spojenci USA, respektive státy ležící v jejím vlivu na F-35 budou mít.
skelet píše: Artene já se bavím o chudých spojencích, a ty zde vytáhneš bohaté spojence.
Ano. Ale v kontexte F-22 ide prave o tych bohatych, ktorý ak by ju mohli mať, tak po F-35 ani nepachnu. A či ju budú mať (podľa mňa) závisí paradoxne od toho koľko najprv nakúpia 35tiekkenavf píše: Ak nebudú mať na F-35,tak pochybuju že by mali na F-22.
F-22 by po znovu spustení výroby bola asi stále drahšia ako F-35 v cenách po r.2019.
K tomuhle bych se ještě vrátil. Jaký je tedy dolet F-35C, F/A-18E/F a již vyřazené F-14? Je možné, že pracuji se špatnými informacemi, ale pokud ne, tak mi to nepřijde jako zase taková trága.arten píše:Trošku mimo tému, ale k tomuto si myslím, že nutne dôjde. Už dnes kopu potenciálnych klientov má problém akože bude F-35 vybojovávať vzdušnú nadvládu (konfiguráciu výzbroje pre AA boj má mať až nejaký Block 4), tak pri USN je ďaleká PLO absolútna nevyhnutnosť a to F-35 pri svojom dolete skrátka nie je schopná splniť. Skôr či neskôr USN obdobu F-14 potrebovať bude.
Tak je holt Block 2XYZ schopen nést dva AMRAAMy..no bóže. Kdyby to tak mělo zůstat, tak neřeknu, ale celá sestava se teprve integruje...a když to holt bude trvat, tak to holt bude trvat. Do budoucna to ale hodnotu letounu nijak neponižuje. Třeba Block 3 už má nést 4 AMRAMy a v budoucnu Block 5 dosáhne i těch tvých kýžených 6ti. A je to jen o času, softwaru a úpravě dvou závěsníků...to ti přijde jako takové neštěstí?arten píše:Ale ja hovorím o konfigurácii pre A-A boj. Dnes F-35 vie skryto niesť 2 (DVA!) AMRAAMy. To je na AA konfiguráciu predsa len trošičku máličko. Verzia s 6xAIM-120 sa ešte len testuje a k dispozícii bude tak 2020+
K použití F-22 jako palubního stroje by jsi ji musel od základu převorat.arten píše:K obnove F-22 bude podľa mňa okrem USN viesť ešte jeden kľúčový dôvod.
Mě by někdy zajímalo, jestli si někteří lidé vůbec uvědomují rozsah a ambicióznost tohoto projektu. Už jen přínos takových opomíjených "bokovek", jako je F-35B pro USMC. To jsou oproti současnosti nebe a dudy a sakra to rozšiřuje možnosti.palo satko píše:F - 35 je podnikatelsky zámer a nie zbran. F - 35 je ukažkou čoho je schopna americka technologia a zaroven dokazom toho, že generali sa vždy pripravuju na vojnu čo už bola.
To je fajn..a něco k věci kromě toho? I ta podivnost o sabotážích a atentátech na vycvičený personál byla blíže. Případně můžeš kontaktovat rovnou americkou vládu, protože oni doposud očividně nevědí, že staví něco, co je úplně na prd a k tomu horší než cokoli na co si vzpomeneš...možná i než ten zmíněný F.2B, který vezl dva letce, což F-35 nedokáže. Alespoń takhle mi někdy přijde, že tu probíhá ten hon na čarodějnicepalo satko píše:polarfox, kedysi davno ešte na konci 70-tych rokoch minuleho storočia som študoval na katedre ekonomiky a riadenia strojarenskych podnikov strojnickej fakulty. mali sme pre tecnicku pripravu výroby celkom schopneho profesora a ten nam opisal a aj nas skušal z programu Polaris. http://en.wikipedia.org/wiki/UGM-27_Polaris Dodnes sa smejem jeho vyhlaseniu: kto z vas pusti do vyroby sustruh, tak nech zabudne na to že bol moj žiak, ale ten čo da dohromady ponorku čo vystreli raketu pod vodou, ten je moj žiak! mam predstavu čo prinaša armádna dotacia vyskumu, velmi dobre viem čo prinašaju požiadavky bohatych zákaznikov pre seriovu vyrobu, dokonca viem o blahodarnom prínose neuspechov, ale aj z vlastneho života poznám ako sa robi predraženy tender a ako dokažu ludia stracat zabrany vo vymyšlani funkcii a vlastnosti zariadenia, ked maju neobmedzený rozpočet..
Tak v tom bude veľký problém. Z námorného lietadla sa odľahčená "pozemná" verzia dá urobiť. Al ak chceš niečo navalizovať, čaká obrovský kus práce - podvozok, hák a jeho umiestnenie, iné motory, vytvorenie novej letovej obálky a najväčší problém - celková stabilita vo veľmi malej rýchlosti(štart a finál na pristátie) s výrazným vplyvom "zeme" , čiže paluby/morskej hladiny. Potom kopa statických skúšok /zosilnenie konštrukcie/ silnejšie motory... a tak si celý kolotoč ešte roztočíš..Polare:
... Navalizacia F-22, tak potom asi musime zadefinovať slovo "preorať." .. 22ka vyhrala nad FY-23 o.i. aj kvôli možnosti lepšej navalizácie. V tom nebude problém.
Späť k F-35:
... A skrátka použiteľnú AA kapacitu budú mať v ďalšom desaťročí. Nie je to možno tragédia, ale fakt ktorý treba zobrať do úvahy.
Aha, takže zpátečka, chápuarten píše:Polare:
dolet - ano, ale treba sa pozerať dopredu.
Co je to další desetiletí? Třeba 2021? Takže za pár let? Jak dlouho bude trvat, než se naobjednané plánované kusy dodají do všech těch destinací? Bude to v roce 2015? 2016? 2017? 2018? 2019? 2020? Takže sice nejsi hater ani nekritický obdivovatel F-35, ale místo aby jsi použil logiku typu "až to letadlo bude v pořádné činné službě, tak už to bude umět", tak použiješ něco ve stylu "teď to neumí, takže je to všechno na prd...i kdyby nakrásně v těch zemích, kterým to má dle tebe vadit, ta letadla ještě nelétala". To opravdu zavání nestranností.arten píše:Aby sme sa nemýlili. ja nie so hater F-35iek. Ale ani nekrytický obdivovateľ. A skrátka použiteľnú AA kapacitu budú mať v ďalšom desaťročí. Nie je to možno tragédia, ale fakt ktorý treba zobrať do úvahy.
To jsi vzal také v nějaké oblíbené očerňovačce JPP jako arten ten svůj dolet? Pod úrovní F-16, stejně jako AV-8B...a korunujeme to dvěma AMRAAMy (viz. výše).absik píše:K F-35: ona tú schopnosť AA nepotrebuje. "Jump" Harriera sa v nadzvuku robiť nedá, takže letová obálka AV-8B zostáva + nejaké obraty pod úrovňou F-16..
Jej taktika - odpáliť tie 2 AMRAAMy a "upalovať 1,15 M cruise domov a modliť sa aby sa mu na "šesťku" nezavesil nejaký citlivý IR senzor Súčka alebo MiGu..
To dokáže už teraz, myslíš že zmôže viac?
Ale kdeže. Navalizacia F-22 spracovaná je.absik píše: Tak v tom bude veľký problém. Z námorného lietadla sa odľahčená "pozemná" verzia dá urobiť. Al ak chceš niečo navalizovať, čaká obrovský kus práce - podvozok, hák a jeho umiestnenie, iné motory, vytvorenie novej letovej obálky a najväčší problém - celková stabilita vo veľmi malej rýchlosti(štart a finál na pristátie) s výrazným vplyvom "zeme" , čiže paluby/morskej hladiny. Potom kopa statických skúšok /zosilnenie konštrukcie/ silnejšie motory... a tak si celý kolotoč ešte roztočíš..
Ale no, Polare. Protivník sú deriváty Sučiek a Onixov. A teraz tú o tom dolete.Polarfox píše:Aha, takže zpátečka, chápuarten píše:Polare:
dolet - ano, ale treba sa pozerať dopredu.Nejdříve jsme si nenastudovali, na co že to vlastně kydáme bobečky a jestli je to vůbec pravda (klasika, ke kydání bobečků tohoto ostatně netřeba). A když se nám to vrátí jako bumerang, tak se najednou budeme dívat "dopředu" (=jinam). Krásný to nic neříkající pojem.
Veď v kľude.Polarfox píše:Co je to další desetiletí? Třeba 2021? Takže za pár let? Jak dlouho bude trvat, než se naobjednané plánované kusy dodají do všech těch destinací? Bude to v roce 2015? 2016? 2017? 2018? 2019? 2020? Takže sice nejsi hater ani nekritický obdivovatel F-35, ale místo aby jsi použil logiku typu "až to letadlo bude v pořádné činné službě, tak už to bude umět", tak použiješ něco ve stylu "teď to neumí, takže je to všechno na prd...i kdyby nakrásně v těch zemích, kterým to má dle tebe vadit, ta letadla ještě nelétala". To opravdu zavání nestranností.arten píše:Aby sme sa nemýlili. ja nie so hater F-35iek. Ale ani nekrytický obdivovateľ. A skrátka použiteľnú AA kapacitu budú mať v ďalšom desaťročí. Nie je to možno tragédia, ale fakt ktorý treba zobrať do úvahy.