Stránka 19 z 74

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/10/2019, 08:30
od HONZIK11
Někdy se mi zdá, že u vás máte zpolitizované s nějakým tím nepřekonatelným renomé úplně všechno. Od ručních střelných zbraní po letadla . A co brynza , nemá nějaký politický škraloup jako Maďarska klobása?

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/10/2019, 08:48
od niko
A tak je to v podstate jak u vas. Len my sme teraz najtransparentnejsi na svete a preto je prihratie väcsej statnej zakazky najvävsim oligarchom v okoli politickym k.o. kriteriom. U vas to problem nebude, tak to vyuzijte, kym transparentna vlna nepride aj k vam.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/10/2019, 09:02
od Lynx
V ČR je to trochu iné, keďže Aero je tradičná Česká firma a nielen Penta a Omnipol ma mocné páky, väzby, konexie na podstatných ľudí. A najmä liatie peňazí do letectva nie je spoločensky negatívne vnímané (vid Aero, Evektor, potazmo Let). Na SK sa bohužiaľ až na príliš veľa vecí pozerá cez prizmu peňazí.. A keď Babis stopol transakciu s CLV (nezrušil) - vyzerá to a zaujímavý posun v myslení.
A Honzik11, viete, ono tie narazky na bryndzu, klobásu ci borovičku... Nie je to zbytočné? Ach ano, vy chcete navodiť dojem zaostalej agrárnej krajiny.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/10/2019, 09:48
od HONZIK11
Lynx píše:V ČR je to trochu iné, keďže Aero je tradičná Česká firma a nielen Penta a Omnipol ma mocné páky, väzby, konexie na podstatných ľudí. A najmä liatie peňazí do letectva nie je spoločensky negatívne vnímané (vid Aero, Evektor, potazmo Let). Na SK sa bohužiaľ až na príliš veľa vecí pozerá cez prizmu peňazí.. A keď Babis stopol transakciu s CLV (nezrušil) - vyzerá to a zaujímavý posun v myslení.
A Honzik11, viete, ono tie narazky na bryndzu, klobásu ci borovičku... Nie je to zbytočné? Ach ano, vy chcete navodiť dojem zaostalej agrárnej krajiny.
Kde se ztratila ta tvá věta jak jsi mluvil s hlavním statikem Aera a ten ti povedal , že máte krásnu krajinu ale hlupých ludí.
Vymazaná? Proč ? Lekl jsi se ?
Takových blbostí si vymyslím tucet za minutu.

...A Honzik11, viete, ono tie narazky na bryndzu, klobásu ci borovičku... Nie je to zbytočné? Ach ano, vy chcete navodiť dojem zaostalej agrárnej krajiny.[/quote]

Jasně přesně toto jsem chtěl. :D A proto mám akademický titul ,jako ne jediný na tomto foru získaný na Slovenské Žilinské strojní a elektrotechnické fakultě, :lej:

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/10/2019, 11:24
od skelet
pánové své národnostní problémy si řešte jinde. Děkuji

Re: Aero L-39NG

Napsal: 23/11/2019, 12:44
od Flader
1900km bez prídavných nádrží je hodne slušné číslo:


Re: Aero L-39NG

Napsal: 30/11/2019, 17:35
od kacermiroslav
Tak musím vysmeknout poklonu, že s těmi přídavnými externími nádržemi je dolet 2500 km velice slušný a bez nich 1900 km pořád velice dobrá hodnota. Doufám, že se stroj bude prodávat. Stát by mohl pomoci tím, že si pro vlastní potřeby pár výcvikových strojů pořídí.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 4/12/2019, 22:54
od Flader

Re: Aero L-39NG

Napsal: 6/12/2019, 21:25
od seabee
kacermiroslav píše:Tak musím vysmeknout poklonu, že s těmi přídavnými externími nádržemi je dolet 2500 km velice slušný a bez nich 1900 km pořád velice dobrá hodnota. Doufám, že se stroj bude prodávat. Stát by mohl pomoci tím, že si pro vlastní potřeby pár výcvikových strojů pořídí.
Jen aby zase nějakej Luftjarda neprohlásil, že letadlo představuje větší nebezpečí pro vlastního pilota, než pro nepřítele - jako se stalo s L-159.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 7/12/2019, 18:00
od Flader

Re: Aero L-39NG

Napsal: 9/12/2019, 15:10
od Nesher
Dnes poprvé vzlétl čtvrtý prototyp L 39 NG (druhý létající), je to zároveň první letoun s nímž se po skončení certifikace počítá jako s prvním sériovým, tj. je určen k prodeji prvnímu zákazníkovi (CLV LOM).
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/dnes- ... vi/1830523

Re: Aero L-39NG

Napsal: 10/12/2019, 00:58
od kenavf
Malo by to byť pre zákazníka Senegal. (4ks)
První letoun L-39NG pro Senegal vzlétl. Na prototypech zároveň probíhá testování
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/pr ... 47ab5f122/?

Re: Aero L-39NG

Napsal: 10/12/2019, 09:33
od Nesher
kenavf píše:Malo by to byť pre zákazníka Senegal. (4ks)
První letoun L-39NG pro Senegal vzlétl. Na prototypech zároveň probíhá testování
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/pr ... 47ab5f122/?
O tom dost pochybuji, vzhledem k tomu, že to letadlo má být dokončeno v čistě cvičné verzi (certifikaci cvičné verze chce Aero dokončit příští rok, cvičně-bojové až v roce 2021), tak se mi nezdá, že by to potom ještě předělávali. Spíše pořád čekají, že LOM podepíše objednávku na cvičnou verzi.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 13/12/2019, 14:36
od Flader

Re: Aero L-39NG

Napsal: 14/12/2019, 11:33
od Lynx
HONZIK11 píše:
Lynx píše: Kde se ztratila ta tvá věta jak jsi mluvil s hlavním statikem Aera a ten ti povedal , že máte krásnu krajinu ale hlupých ludí.
Vymazaná? Proč ? Lekl jsi se ?
Takových blbostí si vymyslím tucet za minutu.

...A Honzik11, viete, ono tie narazky na bryndzu, klobásu ci borovičku... Nie je to zbytočné? Ach ano, vy chcete navodiť dojem zaostalej agrárnej krajiny.
Jasně přesně toto jsem chtěl. :D A proto mám akademický titul ,jako ne jediný na tomto foru získaný na Slovenské Žilinské strojní a elektrotechnické fakultě, :lej:
Nelekl, ale ten človek si svojho času veľmi škaredo rozbil ústa a tvar, ak si taky znaly pomerov, isto vieš o koho ide.. Ci veríš, alebo nie :)

Re: Aero L-39NG

Napsal: 14/12/2019, 12:05
od HONZIK11
Prisamvacku, že já to nebol. A nic o tom neviem. :razz:
Ale NG nám litá a je to fešák.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 14/12/2019, 12:39
od kenavf
Škoda že tam už nenarvali nejaký silnejší motor a trochu šípovitejšie krídlo, aby z toho bol nadzvuk. Bolo by to zaujímavé. :wink:

Re: Aero L-39NG

Napsal: 14/12/2019, 12:47
od Lynx
HONZIK11 píše:Prisamvacku, že já to nebol. A nic o tom neviem. :razz:
Ale NG nám litá a je to fešák.
Ale ano, tiež sa mi takto "nazivo" paci viac ako na obrazovke monitoru. Myslím, že istý komerčný úspech sa dá predpokladať..

Re: Aero L-39NG

Napsal: 14/12/2019, 13:07
od HONZIK11
kenavf píše:Škoda že tam už nenarvali nejaký silnejší motor a trochu šípovitejšie krídlo, aby z toho bol nadzvuk. Bolo by to zaujímavé. :wink:
Jasně, sipovite kridlo, Vlček už ho v projektu měl, jako budoucí možné, ale nosnost letadla? K čemu by to bylo. Byl by to zřejmě jen jiný cvicny Mig 17.
Ja vždycky přemýšlel v těch časech nad sortimentem bomb, raket, řízených či nerizenych které se dají vypouštět v nadzvukove rychlosti. Už jsem se hodně dlouho o tuto problematiku nezajímal.
Naposled jsem četl něco o bombardování Anglie Suchoji, s využitím balistického efektu. SUCKO ve stoupavem letu odhodilo jadernou pumu a ta dopadla až do Anglie z území Východního Německa mimo dosah čehokoliv čím by Angličani mohli stihaci bombardér ohrozit. To byla brutální kombinace jednoho motoru a sipoviteho křídla. Přišla F5 nemluvě o F104 a pochopil jsem, že i vhodným profilem lze dosáhnout nadzvukove rychlosti. Sipovitost spadla z lopatky.

http://l-39.cz/L-39_historie.html

Je tam coby M1.
A L39 I? Anglicky Hawk by se mohl červenat, jen dal vstupy vzduchu níže.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 14/12/2019, 13:59
od skelet
Tak M-1 nemela byt nadzvukova, ale mela se motat okolo nadzvukove rychlosti. Neco jako dnesni dopravni letadla. Nadzvukovy mel byt az L-39X, a ten nemel s L-39 spolecneho zhola nic.